Auteur |
Bericht |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 13, 2006 17:03 |
 |
Ja, het is inderdaad niet leuk als je beste vriendin dat doet. Maar ik heb het momenteel ook zitten. -.-
De laatste tijd ga ik namelijk met iemand anders om (weekje ofzo), en madame superjaloers en superboos.
En ze heeft nu een maand MSN en begint altijd langs MSN te klagen. Dan durft ze meer. Aargh.
Ze doet altijd lastig op de les, geeft sarcastische commentaar op alles wat ik doe. (Doen anderen ook, maar van haar ben ik het dus niet gewend.) Als ik dan iets terugdoe/zeg/iets anders is madame natuurlijk "gekwetst".
Natuurlijk wil ik dan niet met haar in die bui opgescheept zitten tijdens de pauze. Madame boos. En dan wacht ze tot MSN tot ze haar zegje doet. En dit is niet "zomaar" iets, want we zijn altijd de beste vrienden geweest. Altijd. En het ligt niet aan iets anders. :@
Aargh. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 13, 2006 17:08 |
 |
Hermoine schreef: | Ja, het is inderdaad niet leuk als je beste vriendin dat doet. Maar ik heb het momenteel ook zitten. -.-
De laatste tijd ga ik namelijk met iemand anders om (weekje ofzo), en madame superjaloers en superboos.
En ze heeft nu een maand MSN en begint altijd langs MSN te klagen. Dan durft ze meer. Aargh.
Ze doet altijd lastig op de les, geeft sarcastische commentaar op alles wat ik doe. (Doen anderen ook, maar van haar ben ik het dus niet gewend.) Als ik dan iets terugdoe/zeg/iets anders is madame natuurlijk "gekwetst".
Natuurlijk wil ik dan niet met haar in die bui opgescheept zitten tijdens de pauze. Madame boos. En dan wacht ze tot MSN tot ze haar zegje doet. En dit is niet "zomaar" iets, want we zijn altijd de beste vrienden geweest. Altijd. En het ligt niet aan iets anders. :@
Aargh. |
Zo zijn dus alle meisjes waar ik mee omga op school... Dat is inderdaad echt heel lastig, iemand die overal een opmerking over heeft etc. Ik heb geen tips voor je, ik zit er zelf nog middenin en heb het al vanaf ik op deze school zit (zo'n 2,5 jaar nu). Op mijn vorige middelbare school was ik zelf zo iemand en mijn vriendin ook. We waren dus beide zooo irritant tegen elkaar, en ik was zo blij dat ik naar een andere school mocht. Zo ben ik met al mijn vriendinnen uit elkaar gegroeid, door irritatie, jaloezie en al die dingen die jij net noemde.
Ik hoop heel erg voor jou dat jij en je vriendin niet uit elkaar groeien. |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 13, 2006 18:06 |
 |
Wemelin schreef: | Hermoine schreef: | Ja, het is inderdaad niet leuk als je beste vriendin dat doet. Maar ik heb het momenteel ook zitten. -.-
Aargh. |
Zo zijn dus alle meisjes waar ik mee omga op school... Dat is inderdaad echt heel lastig, iemand die overal een opmerking over heeft etc. Ik heb geen tips voor je, ik zit er zelf nog middenin en heb het al vanaf ik op deze school zit (zo'n 2,5 jaar nu). Op mijn vorige middelbare school was ik zelf zo iemand en mijn vriendin ook. We waren dus beide zooo irritant tegen elkaar, en ik was zo blij dat ik naar een andere school mocht. Zo ben ik met al mijn vriendinnen uit elkaar gegroeid, door irritatie, jaloezie en al die dingen die jij net noemde.
Ik hoop heel erg voor jou dat jij en je vriendin niet uit elkaar groeien. |
Dit is inderdaad erg vervelend, vooral als je al heel lang met diegene vriendin bent. Bij mij op school zitten ook wel van zulke mensen, maar daar heb ik verder niet echt veel mee te maken.
Ik kan niet veel doen om je te helpen, maar misschien is het een idee om is een keer er met haar over te praten. Je kan dan zeggen dat je het nogal vervelend vind dat ze dan op MSN opeens heel anders gaat doen. Ik weet dat mensen meer durven op MSN dan in het echt, maar dat is wel raar als je dan opeens zo gaat doen.
Misschien heeft ze er nooit echt heel erg bij stil gestaan. Waarschijnlijk wel. Maar als je haar ermee confronteerd gaat ze misschien begrijpen dat het niet echt leuk is voor jou. |
  |
 |
--ChOcOlate&CaRaMel--
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 13, 2006 19:46 |
 |
wauw! dit is echt een topic dat uit de hemel komt vallen voor mij!
ik zit nu precies in zo een soort situatie... En nu ik jullie adviezen lees en jullie verhalen weet ik dat ik het nog niet zo heel erg heb.
Nouja ik ben 2 dagen geleden erachter gekomen dat er iets medisch gezien niet goed is. Ik ben naar de dokter ervoor gegaan en kon niet op 1 van me vriendinnen haar verjaardag komen. Ik had hun verteld dat het me speet dat ik niet op de verjaardag was, enzo..
Maar mijn beste vriendin belt geen eens van hoe gaat het met je enzo..
Want ze wisten dat ik problemen had, dat had ik hun verteld op msn.
Ze vonden het van mij niet echt boeiend, ze vonden hun eigen problemen veel erger. Ik bedoel ik hoef geen medelijden maar geen enkele beterschap kon eraf... ze PROBEERDEN me alleen jaloers te maken met: die verjaardag was zooo leuk he?! We hebben lol gehad..
Blabla... nou ik denk echt bekijk het! Volgens mij hebben ze te veel naar de film mean girls gekeken..  |
_________________ "no comment! I only want to say that I use hairspray" |
|
  |
 |
Wemelin
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 13, 2006 20:13 |
 |
--ChOcOlate&CaRaMel-- schreef: | wauw! dit is echt een topic dat uit de hemel komt vallen voor mij!
ik zit nu precies in zo een soort situatie... En nu ik jullie adviezen lees en jullie verhalen weet ik dat ik het nog niet zo heel erg heb.
Nouja ik ben 2 dagen geleden erachter gekomen dat er iets medisch gezien niet goed is. Ik ben naar de dokter ervoor gegaan en kon niet op 1 van me vriendinnen haar verjaardag komen. Ik had hun verteld dat het me speet dat ik niet op de verjaardag was, enzo..
Ze vonden het van mij niet echt boeiend, ze vonden hun eigen problemen veel erger. Ik bedoel ik hoef geen medelijden maar geen enkele beterschap kon eraf... ze PROBEERDEN me alleen jaloers te maken met: die verjaardag was zooo leuk he?! We hebben lol gehad..
Blabla... nou ik denk echt bekijk het! Volgens mij hebben ze te veel naar de film mean girls gekeken..  |
Dat is inderdaad wel heel gemeen... Dat ze dat niet eens kunnen of willen begrijpen. Nouja ik snap wel dat ze het niet leuk vindt maar je hebt er een hele goede reden voor, dus ze doen nogal onredelijk vind ik.
Beterschap van mij dan maar, kun je daar ook iets mee?
Zoiets heb ik zelf ook gehad. Veel minder erg, maar wel belangrijk genoeg om het hier te melden (hehe). Ik was een dagje ziek en ik zou die avond gaan collecteren met mijn vriendin. Dus ik bel op en ze ging het al met iemand anders doen zei ze... Nou ik ging dus toch mee want ik was al weer wat beter, zat ze me de hele avond af te zeiken (mag ik dat hier zeggen?). Vraag ik: 'nou zeg, ga je me niet eens beterschap wensen ofzo' voor de grap, antwoordt ze chagrijnig: 'Uh, nee. Jíj wordt toch ziek op een dag dat we collecteren...' OMG. Maar ok, dat leek dus wel enigszins op jouw geval dus ik dacht, laat ik dat hier maar even melden...
[volgens mij heb ik dat hier allang verteld maar ok -.-] |
_________________ "Je bent de trouwe volgeling van Perkamentus, hé Potter?"
"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is." |
|
  |
 |
--ChOcOlate&CaRaMel--
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 14, 2006 19:03 |
 |
Wemelin schreef: | --ChOcOlate&CaRaMel-- schreef: | wauw! dit is echt een topic dat uit de hemel komt vallen voor mij!
Dat is inderdaad wel heel gemeen... Dat ze dat niet eens kunnen of willen begrijpen. Nouja ik snap wel dat ze het niet leuk vindt maar je hebt er een hele goede reden voor, dus ze doen nogal onredelijk vind ik.
Beterschap van mij dan maar, kun je daar ook iets mee?
[volgens mij heb ik dat hier allang verteld maar ok -.-] |
jaa dat vind ik toch lief!! nouja ik lees hier jullie verhalen, en tja ik ben dus niet het zieligste meisje op aarde (dat dacht ik namelijk gister) |
_________________ "no comment! I only want to say that I use hairspray" |
|
  |
 |
bateendje
1e jaars

Verdiend:
205 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 14, 2006 19:35 |
 |
Ik had een goede vriendin, of toch dacht ik.
Maar ik vond dat zij te veel aandacht nodig had.
Toen had ik drie andere vriendinnen, die ook zo over haar dachten.
Wij waren erg close.
Ik was gaan zwemmen met 1 van hen, en toen hadden we zowat zitten praten over dat meisje wat te veel aandacht wou. Ik voelde mij goed dat ik mijn mening kon zeggen zonder schrik te hebben dat iemand dat tegen mij zou gebruiken. Ik dacht dat wij vriendinnen voor het leven zouden zijn.
Totdat zij op een dag mij min of meer pesten over wat een vriend als grapje had gezegt. En ik vloog daarover uit tegen haar en een andere vriendin, dat ze stom deden enzo.
Natuurlijk waren zij boos en begonnen terug met dat meisje dat veel aandacht nodig heeft en tegen iedereen over mij zitten roddelen. Dat ik verliefd was op de mottigste jongen van ons jaar, hebben zij gezegt tegen de jongen op wie ik echt was. Klote dus.
Maar nu praat ik nogmet het ene meisje wat mij niet peste over dat grapje.
In mijn klas heb ik enkel nog die vriendin. Maar nu doet de rest van de klas stilaan "normaal" tegen mij.
Tijdens de pause sta ik altijd met mijn vriendinnen uit een andere klas.
En die twee meisjes negeer ik totaal, als ik kan.
Op MSN probeert altijd een van hen mij depressief te maken dat niemand mij graag heeft enzo, maar die heb ik geblokkeerd.
Nu praten zij niet meer tegen mij, maar ze kijken mij wel vies aan.
Dus eigenlijk mijn advies is negeer iedereen die zo klote tegen u doet.
Als ze je zo laten vallen is dat een teken dat ze het niet waard zijn, ook al zeiden ze "friends 4-ever" en "ik wil je nooit meer kwijt" enzo.
Zoek nieuwe vrienden, bewijs ze dat je hen niet nodig hebt.
En als ze op je af komen, zeg iets wat ze niet verwachten en blijf kalm, het helpt echt.
Als ze zeggen dat ze u in elkaar zouden slaan zeg dan kalm "Doe het dan, nu en hier waar iedereen het ziet". Dat heb ik gezegt, en daar wisten ze niets op te zeggen. Omdat je het kalm zegt denken ze dat je het echt meent en dat je niet bang bent. Dan worden zij juist bang.
Natuurlijk, ik garandeer niet dat iedereen zo zou reageren, dus ze zouden u wel een mep kunnen verkopen, maar dan mep je terug.
Ik weet dat dit niet echt slaat op het probleem van Maaike, maar dit is wat iedereen kan gebruiken die last heeft van pestkoppen. Ik weet dat je je dan niet goed voelt, maar laat nooit angst zien, dan weten ze dat ze je juist geraakt hebt.
Ik ken pest gedrag van beide kanten, pesten en gepest worden. Maar nu pest ik niet meer. Het is vreselijk.
-Bateendje- |
_________________ ice-cream; dancing; music ; oreo |
|
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 06, 2006 12:52 |
 |
Ik heb hier al eens eerder gereageerd, maar nu komt het vervolg...
Raad eens, die zogenaamde vriendin van me zit op dezelfde school als mij! Vorig jaar in het 6de leerjaar had ze me in het begin van het jaar aangeraden naar de school te gaan waar haar zus zat. Die school had een goede naam en ik moet haar geen ongelijk geven. Maar tegen het einde van het schooljaar was ze mijn vriendin niet meer en deed alsof ik onzichtbaar was Toen het al begin juni was had ze nog altijd geen school gevonden! Waarschijnlijk omdat ze niets meer met mij te maken wou hebben. Volgens haar moeder is ze heel laat ingeschreven in de school waar ik nu zit. Sorry dat ik het zeg, maar ik vind haar gewoon zielig...
Toen ik arriveerde op mijn nieuwe school, zag ik haar zitten. Ik dacht dat ze een andere school had gekozen, maar blijkbaar niet. Zij deed alsof ze me niet kende, wel ik doe dat ook bij haar! Als zij zo doet, mij best! Ik trek het me niet meer aan, hoor. Toen ik in mijn rij stond, stond zij in de rij naast ons, en ik zag dat haar nieuwe vriendinnen erg raar naar me keken... (volgens mij heeft ze me zwartgemaakt en gezegt dat ik de slechterik ben en zij de goede ) Op de tweede schooldag keek ze me met een hele vuile blik aan. Alsof ze wou zeggen: "I hate you sow match!" Met andere woorden, ze haat me echt.
Nu doet ze nog altijd alsof ze me nog nooit eerder heeft gezien. En weet je wat het ergste is? Op mijn school is er een bib waar alle eerstejaars boeken kunnen lenen van bekende schrijvers o.a: Darren Shan, Roald Dahl, J.K. Rowling,...
Nu zaten ik en mijn vrienden te bespreken welke boeken we zouden gaan lenen. Opeens komt mijn 'vriendin' en haar andere vriendinnetje (die is tenmiste leuk) op ons af en zegt zovan: "OMG, gaan jullie boeken lenen?! Das toch voor nerds!!"
Toen heb ik me echt moeten inhouden om haar niet vol te schelden. Toen zei mijn vriend: "Pfff dan ken jij Harry Potter waarschijnlijk niet. Da zijn één van de beste boeken en das helemaal niet voor nerds!!" Toen moest je haar gezicht echt gezien hebben Als ze mijn vrienden nerds gaat noemen vind ik dat wel ver gaan, hoor. Ik moet nu echt mijn best gaan doen om haar geen mail te gaan schrijven en haar vol te schelden.
Maar goed, wat gebeurd is, is gebeurd, je kan de tijd niet terugdraaien.
Ik heb nu in mijn klas een supergoeie vriendin. Met haar amuseer ik me te pletter. Met S. (die zogenaamde vriendin) beleefde ik ook leuke tijden, maar das echt zo'n negatief meisje. Christina belt en stuurd nog elke avond een smsje. Ik ben nu een beetje ziek, en gisteren heeft ze me een smsje gestuurd en gevraagt of alles oké met me was. Dat deed S. nooit bij mij.
Christina is echt lief voor me:) Als ze het zelf moeilijk heeft, lacht en zingt ze nog altijd, en mij steunt ze me als ik het moeilijk heb. Dat bewonder ik echt aan haar. Als S. het moeilijk had, deed ze niets anders dan klagen en zagen (mijn exuses voor mijn harde woorden) terwijl Christina blijft lachen. En Christina heeft tenmiste meer respect voor me. Als S. iets probeerde en als ik voorstelde dat ik het eens probeerde, was haar antwoord altijd: 'Sophie, als ik het niet kan, kan jij het ook niet.' Precies of ik ben de dommerik en zij de slimmerik. Ze had ook geen respect voor dingen die ik leuk vond. Ik ben nu bijvoorbeeld fan van Rammstein. Zij deed niets anders dan die groep kleineren. Toen ik erover begon, zei ze altijd: "EEEEEEIIIII, Rammstein!! Hoe kunt gij er ingodsnaam fan van zijn?? Das een echte minderprettigheid!!"
Dat kwetste mij enorm. Niets vond ze leuk. Lost vond ze stom, Kill Bill vond ze een minderprettigheid, enz. Christina doet zo niet. Ik ben echt blij dat ik dat meisje ben tegengekomen:)
Oef, ik heb mijn hart eventjes gelucht.
Groetjes Sophie Wemel |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
Shellwarrior
2e jaars

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 05, 2007 18:32 |
 |
Toen ik in de tweede in een nieuwe klas kwam, was ik heel nerveus en verlegen. T was op een leuke manier aanwezig. Ze was een soort skater/gothic en dat vond ik heel interessant. We werden hele goede vriendinnen, maar in onze klas zat ook A. T en A waren ook goede vriendinnen, maar op een andere manier. Zij hadden allebei een vriendje. Ik niet. Ik voelde me buitengesloten als we met z'n drieen waren, maar dat viel weer weg als ik alleen met een van de twee was.
T, A en ik vormden met de toenmalige vriend van T een bandje. Maar niemand had ooit tijd, behalve ik. Ik maakte er zelfs graag tijd voor vrij. T en A werden steeds closer, omdat zij hetzelfde profiel kozen en ik een ander (inmiddels zijn we aangeland bij de vierde).
T, A en anderen uit mijn klas deden heel vaak dingen met elkaar na school. Ik werd dan niet uitgenodigd. Ik hoorde dan altijd achteraf op school dat ze naar de film of naar de ijsbaan waren geweest.
Ik voelde me steeds meer verraden, en ik had niemand om op terug te vallen. T was mijn enige en beste vriendin op school. Ik was dat niet voor haar. Dat heeft mij zo ontzettend pijn gedaan en het heeft ertoe geleid dat ik alle close vriendschappen af probeer te weren en een beetje bevriend wil zijn met iedereen. Beter een hoop vriendelijke mensen dan één hele goede vriendin die je dan ineens laat zitten.
Mijn raad is dus wel duidelijk. Concentreer je nooit op één persoon. Ik heb tot mijn eigen schade ondervonden dat dat niet in het beste resulteert. |
_________________ This is how we like to do it in the murder scene
Take me shake me I'm a real mess oh yes
If this is what you want, then fire at will |
|
  |
 |
Gin_Weasley_
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 21, 2007 16:49 |
 |
Zoiets heb ik ook een keer meegemaakt. Een heel goede vriendin (geen beste vriendin) vroeg een keertje of ik altijd op een bepaalde msn zat. Nou, ik zei ja en wat denk je? Even later kan ik niet meer mijn e-mail checken.
Die "vriendin" heeft me gehackt. Het is nu ongeveer drie maanden geleden, maar ik kan haar niet negeren. Vroeger waren we heel close en in groep 1 leken we zoveel op elkaar dat we net een tweeling waren.
Ik zal het har nooit vergeven dat ze m'n emailadres heeft gekraakt, want ze ging ook onder míjn naam mailtjes sturen naar míjn beste vriendin.
Ik heb haar nog niet beschuldigd, en ik ga het ook niet doen.
Het levert toch niet zoveel op. Tegenwoordig doet ze wel bijzonder aardig tegen me, maar dat kan ook gezichtsbedrog zijn...
Liefs,
Gin_Weasley_ |
_________________ Ginny: "Hongaarse Hoornstaart? MACHO!"
Harry die om het hoekje staat, loopt naar tatoeshop.
"Yo, tatoeër even een Hongaarse Hoornstaart op m'n borst."
*Volgende dag*
"Je hebt een Hongaarse Hoornstaart op je borst?!" |
|
  |
 |
Hermione_love
6e jaars

Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 11:21 |
 |
Toen ik op een nieuwe school kwam (in groep zeven) had ik helemaal geen aansluiting in mijn klas. Wel raakte ik bevriend met een paar mensen uit groep 8. Toen mijn beste vriendin V. toen naar de brugklas ging, werd onze vriendschap alleen maar hechter. Het was een vaste gewoonte om elke week naar haar toe te komen. Ik ben dat jaar nog met haar mee op vakantie geweest. Na die zomer ging ik naar dezelfde middelbare school als zij, en toen negeerde ze min of meer. Echt zo raar!
Dat deed me heel veel pijn eigenlijk. Ik beschouwde haar echt als mijn beste vriendin. Ik heb haar nog een paar keer gebeld en aangesproken op school. Ik weet nog dat ze een keer in het voorbijgaan zei : "Ik bel je" maar dat heeft ze nooit gedaan.
Gelukkig kreeg ik in dat zelfde jaar, een nieuwe vriendin (die zat trouwens op de basisschool ook bij mij, maar toen konden we elkaar niet luchten of zien!) Ik ging samen met haar naar de brugklas dus. En vanaf dat jaar zijn we hartsvriendinnen. (ik haat dat begrip, maar ik weet niet hoe ik het anders moet omschrijven)
Maar soms fiets ik nog langs het huis van V. En dan heb ik nog steeds zo'n minderprettigheid, omdat ze mij gewoon heeft laten zitten, en eigenlijk mis ik haar nog steeds een beetje. |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
  |
 |
Ryelle
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 19:39 |
 |
Ook hetzelfde meegemaakt.
Beste vriendin ging in zelfde stad studeren, maar iets anders. Kreeg lief. Zagen elkaar nog nauwelijks. Ik heb het gevoel dat ik er alleen nog maar ben voor haar omdat/wanneer ik 'nuttig' ben. Ik voel me zo door haar gebruikt, en heel erg gekwetst. We waren ook echt onafscheidelijk, en wisten bijna alles van elkaar. En nu weet ik zo goed als niets meer. Ik heb haar altijd geholpen wanneer zij me nodig had, maar toen ik problemen had, liet ze me vallen als een baksteen. Maar als ze zo veranderd is, wil ik ook niets meer van haar weten. Ik zal altijd goede herinneringen aan haar houden zoals ze was, maar nu is het gedaan. We houden wel nog contact, maar dat is zo oppervlakkig als wat. Maar goed, dingen veranderen. misschien dat ze ooit terug bijdraait, en anders pech. Ik kon er in het begin niet mee om, maar praten helpt veel. |
_________________ Proud member of 'Supportersclub - Bernard Tilleman' |
|
  |
 |
|
|