Auteur |
Bericht |
MissCocoAmor
1e jaars

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 12, 2008 13:04 |
 |
Ik denk J.K. Rowling,
Omdat zij bedenkt wat harry doet en voelt
zij heeft ook de boeken geschreven dus zij wet ook veel
beter hoe harry zich voelt etc. |
_________________ He's Back Isn't he ??
We need to Defent Ourself Against him!!
He's Back And Nowbody Believes It !!
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!...... |
|
  |
 |
snapes_schatteke
6e jaars

Verdiend:
80 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 13, 2008 17:09 |
 |
ik vind JKR, zij heeft hem immers geschept, gecreerd net hoe je het wilt noemen.. en tja daniel is gewoon een goed acteur die zich zijn rol goed aanmeet |
|
|
  |
 |
Miss Zwarts
2e jaars

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Okt 13, 2008 19:15 |
 |
Tussen Daniel Radcliffe en Rowling is het zeker Rowling. Zij bedacht het en dacht het allemaal uit. Daniel zal niet heel veel meer weten dan wij en Rowling weet denk ik nog meer over Harry en zijn achtergrond. Daniel speelt hem gewoon en dat is het. Ik denk dan weer wel dat hij zich na een paar films zich goed kan inleven. maar Rowling overtreffen kan ie denk ik niet omdat hij dit nou eenmaal niet `verzonnen´ heeft. De bedenker weet meer achtergrondinfo.  |
_________________ "I've listened already. I've made my decision. Leave me alone!" |
|
  |
 |
Ronnetje
1e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 14, 2008 14:28 |
 |
Ik denk ook JK Rowling...
Dan speelt Harry natuurlijk, maar JK heeft het boek geschreven, en het boek is vanuit Harry geschreven. Dus moet ze zich zeg maar wel in Harry inleven. En natuurlijk heeft ze Harry ook zelf bedacht. |
_________________ I'm Ronnetje, savvy?
--A girl with a boy's name-- |
|
  |
 |
Maschine
5e jaars

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 14, 2008 16:08 |
 |
Ik ga voor JKR.
Hoewel Daniël als het ware in de huid van Harry kruipt, denk ik dat zij zich beter kan inleven. Tenslotte weet zij meer van Harry dan Daniël, ze heeft alle informatie uit de boeken zorgvuldig uitgewerkt en weet wat er wanneer gaat gebeuren of is gebeurd, wat de lezers wellicht (nog) niet weten. Bovendien schrijft zij langer over Harry dan dat Daniël hem speelt. Dus daarom ga ik voor JKR. |
_________________ Maschine - Ex-Moderator HPA |
|
  |
 |
Patricia
The Ultimate HPFreak

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 19, 2008 14:31 |
 |
*steekt hand op*
J. K. Rowling natuurlijk.
Zij heeft de boeken bedacht, zij is degene die 17 jaar met Harry geleefd heeft, en zij is degene die zich dus het beste met Harry kan inleven.
Ik vind het zowiezo een rare vraag wie beter met Harry kan inleven. Ik bedoel, Dan Radcliffe is een acteur, het is zijn rol om zich in te leven met het personage dat hij speelt. Maar de schrijver kan dit natuurlijk veel beter. J. K. Rowling begrijpt Harry beter, omdat zij álles weet van Harry. Zelfs dingen die niet in het boek voorkomen. Deze dingen kan Dan Radcliff onmogelijk weten.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
 |
Rhona
Lady of Snape Manor

Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 24, 2008 15:32 |
 |
*steekt hand op*
Dat is een moeilijke vraag.
Eerst begin ik met het aanbidden van ons geliefde schoolhoofd, door 10 keer haar naam te noemen:
Omber, omber, omber, omber, omber
Omber, omber, omber, omber, omber
Daarnaast wil ik zeggen dat ik hier al een tijd niet ben geweest (feitje)
Nu antwoord op de vraag:
Ik denk dat ik voor beide ga. Maar voor beide heb ik een andere verklaring.
1. JK Rowling:
Zij is de schrijfster van de boeken. Zij is degene die in de trein zat en op het verhaal van Harry Potter kwam. Hoe hij zijn ouders verloor en hoe zijn leven bij de Duffelingen zou zijn etc. Zij heeft de hele wereld gecreeerd, en kan zich dus heel goed inleven in hoe alles zich heeft afgespeelt. Daarnaast zijn alle personages in de HP-wereld een deel van haar zelf. Hoe zij geweest is, of hoe zij zich gevoeld heeft.
2. Daniël Radcliffe:
Hij is degene die in de huid is gekropen van Harry Potter. Hij is degene die vorm heeft gegeven aan wie harry is op het filmdoek. Hij is degene die zich keer op keer heeft moeten inleven in wat harry voelt, denkt, en doet op dat moment. Hij heeft moeten bepalen wat wel en niet bij harry past. Hierdoor heeft hij zich enorm moeten verdiepen in harry, en kan hij zich ook enorm inleven in deze persoon.
Dus de conclusie is dat beide kunnen, als je het van een bepaalde kant bekijkt. Ik kan niet kiezen.
Gelezen en goedgekeurd, Dorothea Johanna Omber, Hoog-Inquisiteur en Schoolhoofd van HarryPotterForum.nl |
_________________ Gryffindor my light in the darkness
HPF we will miss you. |
|
  |
 |
Luc
Dreuzel

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 25, 2008 10:26 |
 |
Ik denk JK Rowling.
Ze heeft Harry bedacht, hem gevoelens gegeven, alles over hem opgeschreven enz. |
|
|
  |
 |
Allisson Zwarts
1e jaars

Verdiend:
56 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 04, 2008 12:29 |
 |
Rowling omdat zij Harry heeft bedacht. Zijn uiterlijk, zijn normen en waarden, zijn karaktertrekken, zijn doen en laten etc.
Ze weet precies hoe hij in elkaar steekt. |
|
|
  |
 |
Kiwa
Dreuzel

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 27, 2008 17:14 |
 |
Rowling is vanzelfsprekend voor mij, want ze heeft, zoals velen schrijven, Harry zelf bedacht en leeft in hem (of hij in haar), Daniël doet zijn best maar sowieso belemmeren de scenaristen enz. een uitgebreide persoonlijkheid van hem uit te bouwen. Ik heb eens gelezen dat Daniël naar een psycholoog is geweest om te bespreken hoe Harry zich zou voelen na zo vele avonturen en verliezen, met het doel zich beter te kunnen inleven in zijn rol. Dus hij had blijkbaar nieuwe inzichten nodig om zo ongeveer op het juiste pad te blijven.
Voor mij blijft het Rowling, het is ook een vrouw hè , wij leven ons in het algemeen beter in. |
|
|
  |
 |
misz-magic
Dreuzel

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Dec 29, 2008 20:52 |
 |
JKR kan zich veel meer inleven in Harry.
Wat eigenlijk ook logisch is omdat zij Harry heeft bedacht.
De manier van denken en zijn achtergrond enzo is allemaal bedacht door haar.
Daniël Radcliffe zal zich ook wel goed kunnen inleven maar zeker niet zo goed al Rowling.
Ik denk dat de meeste dat wel vinden. |
|
|
  |
 |
|