Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Welke film houdt zich het beste aan het boek? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Stefanovic
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Stefanovic is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 30, 2007 15:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Film één en twee lijken inderdaad het meest op de boeken. Er is weinig wat in de boeken staat niet weggelaten, maar dat wordt natuurlijk moeilijker naarmate de boeken dikker worden en je geen vier uur lange film kan maken (hoewel dat eigenlijk best wel leuk zou zijn).

Profiel bekijkenStuur privébericht
Imagination
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Imagination is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Defenitly film 1. Dat boek was sowieso nogal dun, en ik heb het boek laatst weereens gelezen en ze hebben zich heel goed aan het boek gehouden. En bij film 2 en 3 hebben ze nogal veel afgeraffeld.

Ik vind film 1 toch nog steeds het mooist, toen was alles nog nieuw en ze speelden allemaal perfect (en de oude Perkie was er nog Smile)

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 22:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind boek 2 het meest logisch verfilmd. Ik vind daar de meeste structuur in zitten en de hoofdlijnen zitten er allemaal in. Film 1 heeft misschien wel alles van het boek, maar ik denk dat daar toch wat minder structuur in zit.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Crissy77
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 13:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nymph schreef:
In deel 1 had je tenminste ook nog sfeerbeelden. Je kreeg het groter geheel te zien waar alles over ging. Volgens mij was de eerste film ook de beste te begrijpen als je de boeken niet had gelezen. Snappen mensen die den 5de boek niet hebben gelezen eigenlijk de 5de film?

Ik ben nu pas begonnen in het 5e boek, en ik moet zeggen dat ik de film wel duidelijk vond. Ik snapte hem wel. Maar nu ik het boek lees vallen wel een hoop dingen op zijn plaats. Het fijne aan het boek is dat het heel uitgebreid verteld wordt. Nu snap ik alles nog beter.

Keaton
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 84 Sikkels

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 18:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Crissy77 schreef:
Nymph schreef:
In deel 1 had je tenminste ook nog sfeerbeelden. Je kreeg het groter geheel te zien waar alles over ging. Volgens mij was de eerste film ook de beste te begrijpen als je de boeken niet had gelezen. Snappen mensen die den 5de boek niet hebben gelezen eigenlijk de 5de film?

Ik ben nu pas begonnen in het 5e boek, en ik moet zeggen dat ik de film wel duidelijk vond. Ik snapte hem wel. Maar nu ik het boek lees vallen wel een hoop dingen op zijn plaats. Het fijne aan het boek is dat het heel uitgebreid verteld wordt. Nu snap ik alles nog beter.

Ik vind de scene in het ministerie veeel vetter in het boek, 10x zo veel actie zit er in het boek en het is veel uitgebreider.
En ja, alles is eigenlijk veel uitgebreider in het boek waardoor je het verhaal beter snapt, maar het verhaal ook leuker is omdat je alle details snapt/weet en je daardoor ziet hoe het verhaal nu daadwerkelijk bedoeld is.

Beste film kan ik niet echt kiezen, in elke film word er veel informatie weggelaten of samengevoegd bij andere scenes.
De films zijn allemaal leuk om een leuk beeld bij de boeken te krijgen.
Ik denk toch wel dat inderdaad in Film 2 het minst is gesjoemeld met scenes bij elkaar voegen en informatie weglaten. Dus film 2 sluit het best aan bij het boek denk ik.

En zo is het maar net! Wink
NiCoLe_eLoCiN
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

NiCoLe_eLoCiN is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 18, 2008 19:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook net als de meeste dat de eerste 2 films het best verfilmd waren. Ik kan ook merken, telkens als we naar de bios zijn geweest om de nieuwe HP film te zien, bekogelen mijn ouders me met vragen. En bij de meeste vragen moet ik antwoorden: Ja, stond wel in het boek, ga het boek gewoon lezen joh. Maar mn ouders willen de boeken pas lezen na de film reeks Rolling Eyes

Keaton
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 84 Sikkels

Keaton is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2008 9:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rare keuze, want dat neemt dan al een beetje spanning weg voor het lezen, en aangezien lezen meer tijd inneemt zal ik toch veel liever lezen zonder dat je er iets vanaf weet.
Sowieso zijn de boeken leuker, en je staat nog voor veel meer verrassingen als je nog niks weet door de film en dus ook veel meer leuke spanning.

En zo is het maar net! Wink
Linda Slytherin
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

Linda Slytherin is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 19, 2008 14:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk film 2 inderdaad, zoals vele anderen hier ook. Daar is heel dicht bij de verhaallijn van het boek gebleven, meer dan in de andere films. Film 3was wel erg verschillend van het boek vond ik, maar niet dat die niet leuk was hoor! Film 2 vond ik niet de beste film, ik denk dat ik film 4 of 5 het leukste vind. Waarschijnlijk zal dat snel veranderen in film 6, dat boek vond ik namelijk het leukste en aan de flimpjes te zien gaat HBP heeeel erg bij mij in de smaak vallen ^^

Manontjuh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Manontjuh is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 19:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jep, deel 2. Ze zijn heel dicht bij de verhaallijn gebleven. Ik vond dat heel leuk. Bijna alles was volgens de verhaallijn, maar misschien komt dat ook omdat het samen met deel 1 de dunste boeken zijn..

tomfeltonissexy
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 53 Sikkels

tomfeltonissexy is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 01, 2008 21:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vindt film 3... dat die heet meest bij het boek past.. en film 5 ook wel, alleen jammer dat ze er ook veel dingen uit weglaten. maar boek 7 gaan ze helemaal verfilmen Very Happy

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Cookiiemonster is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 02, 2008 11:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Imagination schreef:
Defenitly film 1. Dat boek was sowieso nogal dun, en ik heb het boek laatst weereens gelezen en ze hebben zich heel goed aan het boek gehouden. En bij film 2 en 3 hebben ze nogal veel afgeraffeld.

Ik vind film 1 toch nog steeds het mooist, toen was alles nog nieuw en ze speelden allemaal perfect (en de oude Perkie was er nog Smile)

Ik vind dit ook ^^'
Maar film 5 vind ik nog altijd de beste. Hoewel het een érg dik boek was hebben ze het meeste gebruikt en zo weinig mogelijk weggelaten.
En de special effects zijn trouwens awesome!

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 54 Sikkels

Pumpkinsoup is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 03, 2008 22:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind nu deel 2, zelfs na 5 films. Deel 1 is een lange intro, dus daar zijn veel dingen uit weggelaten, deel 3 is totaal anders dan het boek.
In 4 en 5 zijn vrij veel dingen weggelaten.

Als alle films uitgekomen zijn, ga ik waarschijnlijk voor deel 7, aangezien daar wel aan het boek MOET worden gehouden, anders klopt er geen zak meer van de films.

Edward Cullen: You don’t realize how incredibly breakable you are.
I can never, never afford to lose any kind of control when I’m with you.
Hermelienn
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 51 Sikkels

Hermelienn is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Mei 04, 2008 17:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind deel 2 het meest trouw aan het boek. Alle hoofdlijnen zijn aanwezig en de scenes sluiten goed op elkaar aan. Maar dat gold ook wel voor deel 1.

T. Marissen
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 27 Sikkels

T. Marissen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Mei 08, 2008 13:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Deel 2, die houdt ongeveer de volgorde van het boek aan. Deel een is veel verschoven. deel 3, nou daar zie ik niet zoveel van terug Razz. Deel 4 vind ik ook wel een beetje kloppen. Deel 5 slaat het halve verhaal over. Dat is het zon beetje denk ik

Suzzannaa
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 30 Sikkels

Suzzannaa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 19, 2008 13:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind deel 4, soms worden kleine dingetjes overgeslagen, maar de hooflijnen zitten er wel in! Deel 5 mist dus weer heel veel, voorral in het Department van Mystificatie (spel ik dit goed?) Ik hoop dat deel 6 zich veel aan het boek houd, dat maakt het wel zo leuk Wink

..
'Ik ben diep geroerd Harry.'
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp