Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De Epiloog Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Houwvan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Houwvan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 27, 2008 20:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het wel een raar einde. Maar ik denk dat ze een open einde heeft zodat je altijd vragen blijft stellen. Zo kan ze als ze óóit nog verder wil schrijven gewoon verder schrijven en niet heel moeilijk moeten doen.

Dewii
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 21 Sikkels

Dewii is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vond het ook een raar einde. Maar ik denk dat het voor haar ook heel moeilijk geweest moet zijn. Het is hartstikke moeilijk om een einde te maken aan een verhaal en zij moest een einde maken aan het meest gelezen verhaal ter wereld. Ook had ze zoveel ideeën in haar hoofd over alle personages en hun verdere leven, dat had ze nooit in één hoofdstuk kunnen schrijven. Dus ik denk dat ze er wel gewoon snel vanaf wilde zijn en niet wilde blijven twijfelen over het einde, en daarom lijkt het een beetje afgeraffeld.

En je moet een vervolg niet zien als nog een echt verhaal, maar meer als een soort encyclopedie over de personages. Wat er met hen gebeurd is enzo, dat wil J.K. misschien nog gaan schrijven. Ik vind het een goed idee, dat wil ik allemaal wel weten en ik wil ook weten wat er na de dood van Voldemort nog allemaal is gebeurd, en hoe het met Zweinstein gaat.

Gr. Dewii

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 5 Sikkels

ilseee is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 14, 2008 21:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja ik denk dat jk rowling hiermee aangeeft dat dit het definitieve einde is van de harry potter reeksen.. ik zou ook liever iets gehoord hebben van een jaar later, of 5 jaar later..

Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 14, 2008 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

ilseee schreef:
Ja ik denk dat jk rowling hiermee aangeeft dat dit het definitieve einde is van de harry potter reeksen.. ik zou ook liever iets gehoord hebben van een jaar later, of 5 jaar later..

maar ja als JKR dat gedaan zou hebben dan heb je nog niet echt een goed beeld. Aangezien je dan meer af gaat vragen met wie hij getrouwd zou zijn en of hij kinderen zou krijgen. Ik denk dat je nu het meest "complete" beeld hebt van zijn toekomst in een hoofdstuk.

Al vind ik het nog steeds raar dat het hoofdstuk ergens in de toekomst afspeelt. [a] Aangezien "19 jaar later" dan ergens in 2016 is xD

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 40 Sikkels

neox is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb gehoord dat harry toch dood zou zijn...
dat het laatste deel 1 grote metafoor is?

Niet mijn theorie maar mss wel interessant
Idea Idea Idea Idea

http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=14336
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Jun 15, 2008 18:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

neox schreef:

Idea Idea Idea Idea

Het lijkt mij niet. Het is in het epiloog zeer duidelijk dat Harry kinderen krijgt en nog blijft leven. Sowieso heeft JKR dat ook wel vaak genoeg duidelijk gemaakt .Waarom zouden er dan hele theorieën over het epiloog zijn? Het lijkt mij dat JKR het epiloog ook zo vertelt heeft hoe het ook gaat gebeuren. En niet dat er nog allemaal dingen achter zitten.

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

nala is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jun 20, 2008 16:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

neox schreef:

Idea Idea Idea Idea

Waarom zou Rowling Harry zogenaamd laten leven als dit haar laatste Harry Potter boek is? Wat heeft dat voor een nut? Ik bedoel, ik denk dat dit wel het definitiefe einde is van de serie (misschien nog een enceclopedy ofzoo) en waarom zou Harry dan dood zijn? Dat slaat echt nergens op..

Maar anyway, ik vond het epiloog erg leuk om te lezen. Het epiloog vond ik goed, maar het laatste hoofdstuk vond ik minder... Ik bedoel, er zijn zoveel mensen dood (Tops Lupos) en er wordt niet echt aandacht aan besteed. Harry gaat die stok begraven en that's it.. Vreemd. Want aan bijv. de dood van Perkamentus, Sirius en Carlo werd wel veel aandacht besteedt. Jammer..

Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 21, 2008 8:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

nala schreef:
neox schreef:

Idea Idea Idea Idea

Waarom zou Rowling Harry zogenaamd laten leven als dit haar laatste Harry Potter boek is? Wat heeft dat voor een nut? Ik bedoel, ik denk dat dit wel het definitiefe einde is van de serie (misschien nog een enceclopedy ofzoo) en waarom zou Harry dan dood zijn? Dat slaat echt nergens op..

Maar anyway, ik vond het epiloog erg leuk om te lezen. Het epiloog vond ik goed, maar het laatste hoofdstuk vond ik minder... Ik bedoel, er zijn zoveel mensen dood (Tops Lupos) en er wordt niet echt aandacht aan besteed. Harry gaat die stok begraven en that's it.. Vreemd. Want aan bijv. de dood van Perkamentus, Sirius en Carlo werd wel veel aandacht besteedt. Jammer..

Eigenlijk wel. Ze wilde laten zien dat het leven door gaat, en dat harry eindelijk heeft gekregen wat hij altijd al wilde. Een familie. Daarnaast wilde ze aangeven dat het goed ging met Teddy, en dat ondanks ziojn situatie hij het beter heeft gehad dan harry. Teddy is opgegroeit bij een een oma die van hem houdt en heeft een peetoom die zoveel beter was als wat sirius voor harry was (sirius was er nooit voor harry vanwege azkaban).
Dus de rede om hem te laten leven is wel logisch. Plus, door een epiloog te schrijven, weet je zeker dat niemand anders een boek na zweinstein gaat schrijven.

HPF we will miss you.
MissBehavior
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

MissBehavior is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 21, 2008 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had eerder het gevoel dat ze die epiloog wat vlugvlug heeft geschreven, alsof ze er helemaal geen zin meer in had om nog iets te schrijven. Ik vind het best spijtig, ze had er iets veel mooiers van kunnen maken. Al was ik wel heel blij dat Drao er in voor kwam, aangezien die al zo weinig in het boek voorkwam <_<

En over die theorie dat de epiloog een metafoor is, en dat Harry in feite dood is; het lijkt me een tikkeltje vergezocht...
Ik was er nochtans rotsvast van overtuigd dat ze Harry zou laten doodgaan in het laatste boek. Het is erg om te zeggen dat ik vreselijk teleurgesteld was toen ik las dat hij bleef leven xD
Al is het best logisch dat ze hem niet dood laat gaan. Ik kan me eerlijk gezegd prima inbeelden dat er over heel de wereld mensen depressief zouden worden moet hij doodgaan...

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Jun 21, 2008 17:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

MissBehavior schreef:
Ik had eerder het gevoel dat ze die epiloog wat vlugvlug heeft geschreven, alsof ze er helemaal geen zin meer in had om nog iets te schrijven. Ik vind het best spijtig, ze had er iets veel mooiers van kunnen maken. Al was ik wel heel blij dat Drao er in voor kwam, aangezien die al zo weinig in het boek voorkwam <_<

Ze heeft het epiloog toch als eerste geschreven? Dus dat is juist het enige hoofdstuk die ze juist niet afgeraffeld heeft en waar ze lang over gedaan heeft. Ze had het epiloog in 1990 al klaar liggen. Daarom ben ik het niet helemaal met je eens. [a]

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 21, 2008 19:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
MissBehavior schreef:

Ze heeft het epiloog toch als eerste geschreven? Dus dat is juist het enige hoofdstuk die ze juist niet afgeraffeld heeft en waar ze lang over gedaan heeft. Ze had het epiloog in 1990 al klaar liggen. Daarom ben ik het niet helemaal met je eens. [a]

Ik ben het met eva eens. Dit is het hoofdstuk waar ze al die 7 boeken naartoe gewerkt heeft. De epiloog was origineel wat uitgebreider, met alle weasley namen etc erin. Om het leuk en logisch te houden heeft ze het ingekort.

HPF we will miss you.
MissBehavior
1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 12:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rhona schreef:
Witch_Eva schreef:
MissBehavior schreef:

Ik ben het met eva eens. Dit is het hoofdstuk waar ze al die 7 boeken naartoe gewerkt heeft. De epiloog was origineel wat uitgebreider, met alle weasley namen etc erin. Om het leuk en logisch te houden heeft ze het ingekort.

Hmm, ik heb ook gehoort dat ze die epiloog eerst heeft geschreven, dus misschien heb ik het hierboven verkeerd verwoord. Ik vind gewoon dat de epiloog niet zo goed geschreven is. Als het inderdaad al af was in 1990, dan zou je het kunnen vergelijken met de schrijfstijl van het eerste boek. En ik vind dat haar schrijven veel geëvolueert is sindsdien, en dat ze mooier schrijft naarmate de boeken vorderen.

En je kan de epiloog moeilijk een heel hoofdstuk noemen, aangezien die maar 5 pagina's telt...

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 12:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sinds wanneer moet een hoofdstuk aan een bepaald aantal pagina's voldoen dan? Het is een epiloog dus het is een hoofdstuk op zich. Je kan het niet een verlening noemen van het laatste hoofdstuk. Het is aparts wat er niet bij hoort. Dus dan noem je het een hoofdstuk.

Haar schrijfstijl is inderdaad verandert, maar ja dat houd nog niet in dat ze dat hoofdstuk zomaar "afgeraffelt" heeft. Ze heeft zat tijd gehad om het hoofdstuk te schrijven en te perfectioneren.

Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 12:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze heeft de epiloog ook een beetje herschreven.
JKR heeft namelijk altijd gezegt dat het laatste woord van het laatste boek 'scar' zou zijn, maar dit is nu niet meer het geval.

Ik vind dat de schrijfstijl van de epiloog niet echt is zoals het eerste boek. Ok, het is misschien niet als de rest van DH, maar je moet ook kijken naar de situatie. HP and the gang gaan weer naar Platform 9 3/4, en hun kinderen zijn er ook bij.
Voor hen is het ook nieuw, dus moet je het ook op een wat kinderlijke manier vertellen..

bleh, ik ben niet zo goed in uitleggen, maar je snapt vast wel wat ik bedoel.

Where your treasure is, there will your heart be also
MissBehavior
1e jaars
1e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Jun 22, 2008 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Patricia: Ik snap je ^_^

@ Eva: Aangezien dit topic net gaat over 'geef je mening over de epiloog' moet je me niet zo aanvallen omdat ik het persoonlijk minder goed vind. Verder weet ik perfect wat de definitie van een hoofdstuk is, dankje. Maar het is je waarschijnlijk zelf ook wel opgevallen dat de epiloog veel korter is dan de andere hoofdstukken.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp