Auteur |
Bericht |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 17:39 |
 |
LunatiC. schreef: | Even buiten al dat 'Sneep is beter in dat en Voldermort in dit' gedoe,
denk ik dat Sneep niet zijn 'trouwste volgeling' is.
Sneep vind ik te voordehandliggend.
Omdat er in het boek staat '1tje bevindt zich nog steeds op Zweinstein etc etc', denk je uiteraard gelijk Sneep.
En Rowling kennende wil ze je nog al is op een dwaalspoor zetten. |
Die 1 op Zweinstein was in boek 4 overduidelijk de nep dolleman vind ik.
Voorgoed verlaten was op dat moment Sneep en de lafaard is Karkarof...
Ik weet niet wat er nog eer achter te zoeken valt. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Prongs_
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 18:57 |
 |
Super Mean Duiveltje schreef: | Toverstokje schreef: | Ik heb het boek er nu niet bij, maar ik vraag me af of Sneep niet gewoon op dat moment aanwezig was met Voldemort op de begraafplaats. In een zwart gewaad met een capuchon waardoor je zijn gezicht niet kon zien. Hij kan in alle drukte van opdracht 3 makkelijk even naar de rand van het terrein zijn gegaan, verdwijnselen, en later terugkomen.
Dan is inderdaad de laffe: Karkarov
Degene die grote dienst bewees: Bartho Krenck jr.
Degene die verlaten heeft: RAZ (leeft dus nog??)
|
Sneep is pas 2 uur later komen opdagen.
Hij stond dus niet tussen de dooddoeners toen Harryt er was.
Het is Sneep die hem voorgoed verlaten heeft.
Dat is tenminste wat Voldemort op dat moment denkt.
RAZ is dood. |
Hehe, waarom doet iedereen hier zo ingewikkeld??? Mean duiveltje ik kan je wel zoenen.. niemand begrijpt er iets van..
dit is niet arrogant bedoeld maar ik krijg soms de indruk dat sommigen helemaal niet snappen waar ze het over hebben.. zulke rare berichtjes kom ik tegen !
Hoe komen jullie in hemelsnaam aan RAZ>???? hij komt pas ter sprake in boek 5 en heeft op dat moment helemaal niets te maken met wat Voldemort zegt want hij is dan allang dood ! zoals ik eerder al heb gezegd, alle personen waar Voldemort het over heeft, staan gewoon allemaal in boek 4 hoor ! je kan alles daarin terugvinden
doe nou niet zo moeilijk allemaal  |
_________________ 'Nou, ik kan alleen maar zeggen dat het een gelukkige dag was voor de Wemels toen Ron besloot bij jou in de coupe te gaan zitten in de Zweinsteinexpres, Harry.'
~The Rebellion Begins~ |
|
  |
 |
Prongs_
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 19:05 |
 |
xena schreef: | No schreef: | Ajox-HPF schreef: | No schreef: | Ajox-HPF schreef: | "En hier hebben we zes ontbrekende dooddoeners... drie zijn voor mij gesneuveld. Eentje was te laf om terug te keren... die zal boeten. Eentje heeft mij voorgoed verlaten... die zal uiteraard gedood worden... en een tje is nog steeds mijn trouwste volgeling en heeft mij al grote dienste bewezen."
Eerst dacht ik dat met degene die De Heer van het Duister voorgoed heeft verlaten, Regulus Zwarts (RAZ) was. Maar dat kan niet, want daarna zegt Heer Voldemort dat die uiteraard gedood zal worden. Dit is al gebeurd met Regulus, dus die hoeft niet meer vermoordt te worden, en kan deze persoon dus niet zijn. Later kwam ik erachter dat het idd Snape is.
Trouwens, de reden waarom Snape (de Verrader) niet wordt vermoord door Heer Voldemort is, volgens mij: Als Snape wordt gedoodt is het duidelijk dat Heer Voldemort erachter zit, ook voor de Orde. Die zal dan beseffen dat Heer Voldemort door kon dringen in de hersenen van Snape, en alles af kon weten van de plannen en geheimen van de Orde. En Heer Voldemort wil natuurlijk het verassingselement behouden. |
Sneep gebruikt altijd occulmentie wat hem geschikt maakt als spion te gebruiken. Als je dood bent kan volgens mij niemand in hersenen kijken. Ook voldemort niet. Sneep heeft altijd occulmentie gebruikt. |
Heer Voldemort kan een beter Legilimens zijn dan Sneep een occlumens. |
Nee Sneep is de sterkste in occulmentie. Zelfs voldie kan niet in zijn geest kijken. Anders was hij allang dood. |
Ik weet niet Ik moet weer eens lastig doen maar Voldie is sterker dan Snape. Anders zou Snape hem al vermoord hebben,...of dat moet nog in boek 7 komen |
Dit is onzin.. Ik citeer uit boek 5:::
(profetie wordt gedaan vanuit de hersenpan):
'Hij die de macht heeft om de Heer van het Duister te overwinnen nadert... het kind van hen die hem driemaal hebben getrotseerd, geboren aan het einde van de zevende maand... de Heer van het Duister zal hem aanmerken als zijn gelijke, maar hij zal een kracht bezitten die de Heer van het Duister niet kent... en een van de twee moet sterven door toedoen van de ander, want de een kan niet voortleven als de ander niet dood is... hij die de macht heeft om de Heer van het Duister te overwinnen wordt geboren aan het einde van de zevende maand...'
'Professor Perkamentus?' zei Harry, 'het betekende dat... wat betekent het?'
'Het betekent,' zei Perkamentus, 'dat de enige die kans maakt om Voldemort voorgoed te verslaan, bijna zestien jaar geleden is geboren, aan het eind van de maand juli. Het kind van ouders die Voldemort al drie keer hadden getrotseerd.'
'En dat ben - ik?'
DUS Harry is de enige die kans maakt om Jeweetwel te verslaan.. aangezien sneep ouder is dan 16 jaar komt hij niet in aanmerking en niet te vergeten; hij is degene die de profetie ook live heeft gehoord dus hij zou niet eens een poging durven te wagen denk ik.. [/i] |
_________________ 'Nou, ik kan alleen maar zeggen dat het een gelukkige dag was voor de Wemels toen Ron besloot bij jou in de coupe te gaan zitten in de Zweinsteinexpres, Harry.'
~The Rebellion Begins~ |
|
  |
 |
Toverstokje
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 05, 2006 19:30 |
 |
Prongs_ schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | Toverstokje schreef: | Ik heb het boek er nu niet bij, maar ik vraag me af of Sneep niet gewoon op dat moment aanwezig was met Voldemort op de begraafplaats. In een zwart gewaad met een capuchon waardoor je zijn gezicht niet kon zien. Hij kan in alle drukte van opdracht 3 makkelijk even naar de rand van het terrein zijn gegaan, verdwijnselen, en later terugkomen.
Dan is inderdaad de laffe: Karkarov
Degene die grote dienst bewees: Bartho Krenck jr.
Degene die verlaten heeft: RAZ (leeft dus nog??)
|
Sneep is pas 2 uur later komen opdagen.
Hij stond dus niet tussen de dooddoeners toen Harryt er was.
Het is Sneep die hem voorgoed verlaten heeft.
Dat is tenminste wat Voldemort op dat moment denkt.
RAZ is dood. |
Hehe, waarom doet iedereen hier zo ingewikkeld??? Mean duiveltje ik kan je wel zoenen.. niemand begrijpt er iets van..
dit is niet arrogant bedoeld maar ik krijg soms de indruk dat sommigen helemaal niet snappen waar ze het over hebben.. zulke rare berichtjes kom ik tegen !
Hoe komen jullie in hemelsnaam aan RAZ>???? hij komt pas ter sprake in boek 5 en heeft op dat moment helemaal niets te maken met wat Voldemort zegt want hij is dan allang dood ! zoals ik eerder al heb gezegd, alle personen waar Voldemort het over heeft, staan gewoon allemaal in boek 4 hoor ! je kan alles daarin terugvinden
doe nou niet zo moeilijk allemaal  |
We doen allemaal een beetje moeilijk omdat we op een HP-praatforum zitten. Makkelijk doen is gewoon wachten op boek 7 en er niet meer over nadenken. (grapje hoor, ik loop inderdaad moeilijk te doen. Waarschijnlijk zijn het gewoon Bartho, karkarov en Sneep in de meest logische volgorde)
Rowling heeft altijd gezegd dat er in boek 4 heel veel aanwijzingen zaten voor boek 7. Ik denk in dit soort opmerkingen van bijvoorbeeld Voldemort. Waarbij je denkt dat je het heel goed kan verklaren, maar dat het achteraf eigenlijk hele andere mensen zijn die Voldermort bedoeld.
Maar ik moet eigenlijk niet meepraten want mijn boeken 1-4 liggen op ergens op iemands zolder omdat ik er geen plekje voor heb in mijn kleine kamertje  |
|
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 07, 2006 10:47 |
 |
@ Toverstokje, Prongs_
Sommigen druven niet niet toe te geven dat ze niet alle boeken hebben gelezen. Gezien de reacties van anderen. Ik zelf heb vaak gezegd dat die degene Sneep is. Ik heb zelfs gevoel dat iedereen niet eens HP leest. En alleen uit film hebben. RAZ is nog een onbekend persoon. Er is nog niets bekend over hem. Leeft hij nog? of is hij dood. Daarvan is niets bekend. Alleen het briefje uit deel 6 betekent waarschijnlijk dat hij dood is. Maar Karakov heeft meer dan 1 jaar volgehouden. Misschien heeft RAZ langer volgehouden en leeft nog steeds.
Wat we wel weten dat het waarschijnlijk broer van Sirius is. |
|
|
  |
 |
Toverstokje
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Sep 09, 2006 15:16 |
 |
No schreef: | @ Toverstokje, Prongs_
Sommigen druven niet niet toe te geven dat ze niet alle boeken hebben gelezen. Gezien de reacties van anderen. Ik zelf heb vaak gezegd dat die degene Sneep is. Ik heb zelfs gevoel dat iedereen niet eens HP leest. En alleen uit film hebben. RAZ is nog een onbekend persoon. Er is nog niets bekend over hem. Leeft hij nog? of is hij dood. Daarvan is niets bekend. Alleen het briefje uit deel 6 betekent waarschijnlijk dat hij dood is. Maar Karakov heeft meer dan 1 jaar volgehouden. Misschien heeft RAZ langer volgehouden en leeft nog steeds.
Ik heb wel alle boeken gelezen, maar ik kan door ruimtegebrek de boeken niet op mijn kamer houden en eventjes iets terugzoeken. Dus kom ik af en toe met wat onzin aan omdat ik het me anders herinner dan eigenlijk in de boeken staat Maar ik zal het gewoon weer over Harry hebben.
Ik lijkt er nu inderdaad op dat het wel duidelijk is wie de drie dooddoeners zijn waar Voldemort het over heeft. En dat RAZ Regulus is en dood lijkt te zijn en zo. Maar het blijft natuurlijk gissen, want de enige die ons ooit heeft verteld over Regulus is Sirius. Het kan heel goed dat Regulus is gevlucht of iets dergelijks, en dat Sirius dat gewoon niet wist. het hoort niet in dit forumonderwerp thuis, maar ik denk dat daar nog een verhaal aan vast zit.
Trouwens, hoe zou dat zijn gegaan met Sneep? Die werd waarschijnlijk genoemd als degene die Voldemort had verlaten, dus Voldemort was wel erg boos. Het zal Sneep wat moeite hebben gekost om dat weer goed te maken!! |
|
|
  |
 |
No
6e jaars

Verdiend:
57 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 10, 2006 14:17 |
 |
Toverstokje schreef: | No schreef: | @ Toverstokje, Prongs_
Ik heb wel alle boeken gelezen, maar ik kan door ruimtegebrek de boeken niet op mijn kamer houden en eventjes iets terugzoeken. Dus kom ik af en toe met wat onzin aan omdat ik het me anders herinner dan eigenlijk in de boeken staat Maar ik zal het gewoon weer over Harry hebben.
Ik lijkt er nu inderdaad op dat het wel duidelijk is wie de drie dooddoeners zijn waar Voldemort het over heeft. En dat RAZ Regulus is en dood lijkt te zijn en zo. Maar het blijft natuurlijk gissen, want de enige die ons ooit heeft verteld over Regulus is Sirius. Het kan heel goed dat Regulus is gevlucht of iets dergelijks, en dat Sirius dat gewoon niet wist. het hoort niet in dit forumonderwerp thuis, maar ik denk dat daar nog een verhaal aan vast zit.
Trouwens, hoe zou dat zijn gegaan met Sneep? Die werd waarschijnlijk genoemd als degene die Voldemort had verlaten, dus Voldemort was wel erg boos. Het zal Sneep wat moeite hebben gekost om dat weer goed te maken!! |
Sorry ik had over anderen. Ik bedoelde jou en Prongs niet. Ik zei over anderen dat niet alle boeken niet gelezen hadden. Sorry voor misverstand. |
|
|
  |
 |
GGZ
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 19, 2006 15:13 |
 |
Ik denk juist dat sneep te laf was om terug te keren, en dat karkarov degene was die hem voorgoed verlaten had. Want als karkarov te laf was om terug te keren hadden ze hem niet gedood. Want voldermort zei: degene die laf was zou geboet worden en degene die voorgoed weg was gedood, en aangezien voldemort me niet gegevend gezind lijkt was sneep te laf. Ik denk dat de vraag is welke 3 er zijn gestorfen? mischien heb ik wel iets gemist hoor maar ik weet zo niet welken het zijn. |
|
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Sep 21, 2006 12:43 |
 |
GGZ schreef: | Ik denk juist dat sneep te laf was om terug te keren, en dat karkarov degene was die hem voorgoed verlaten had. Want als karkarov te laf was om terug te keren hadden ze hem niet gedood. Want voldermort zei: degene die laf was zou geboet worden en degene die voorgoed weg was gedood, en aangezien voldemort me niet gegevend gezind lijkt was sneep te laf. Ik denk dat de vraag is welke 3 er zijn gestorfen? mischien heb ik wel iets gemist hoor maar ik weet zo niet welken het zijn. |
Sneep laf?
Op dat moment was hij er niet maar 2 uur later was hij er wel, bovendien is Karkarov gevlucht. Karkarov heeft geboet, hij is vermoord. En Sneep is niet gedood omdat hij zijn trouw aan Voldemort weer heeft bewezen.
3doden, volgens mij is 1 ervan Edwin Roselier en misschien ook Rabastan van Detta. Maar ik kom niet aan 3. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Agrippa
3e jaars

Verdiend:
61 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 8:37 |
 |
GGZ schreef: | Ik denk juist dat sneep te laf was om terug te keren, en dat karkarov degene was die hem voorgoed verlaten had. Want als karkarov te laf was om terug te keren hadden ze hem niet gedood. Want voldermort zei: degene die laf was zou geboet worden en degene die voorgoed weg was gedood, en aangezien voldemort me niet gegevend gezind lijkt was sneep te laf. Ik denk dat de vraag is welke 3 er zijn gestorfen? mischien heb ik wel iets gemist hoor maar ik weet zo niet welken het zijn. |
Voldemort kent geen andere straf dan de doodstraf, maar zoals je in het hoofdstuk 'Weverseind' of 'Spinner's End' kunt lezen:
Citaat: | '...om te vluchten zoals Karkarov, als ik dat gewild had.' |
Een lafaard vlucht. Karkarov heeft in deel vier ook al laten zien dat hij laf is. Maar Sneep is een verrader, want hij had Voldemort verlaten voor Perkamentus. Dat is verraden, geen lafheid. Mar hij keerde uiteindelijk terug naar Voldemort. Volgende quote:
Citaat: | 'Ik kan je verzekeren dat het eerste ongenoegen van de Heer van het Duister vanwege mijn late verschijning als sneeuw voor de zon verdween toen ik uitlegde dat ik nog steeds zijn loyale dienaar was, ook al verkeerde Perkamentus in de waan dat ik trouw was aan hém.
Ja, de Heer van het Duister dacht dat ik hem voorgoed verlaten had, maar hij had het mis. |
Voldemort dacht dus dat Sneep hem 'voorgoed verlaten had.' waar lezen we die zinsnede nog meer? Juist:
Citaat: | 'Eentje heeft mij voorgoed verlaten... die zal uiteraard gedood worden...' |
Voldemort was dus van plan Sneep te doden, maar deed het niet omdat Sneep zei dat hij niet kwam zodat hij als spion kon blijven werken.
En die drie die dood zijn... van Edwin Roselier weten we het, maar de anderen, ja, daar hebben we geen aanwijzingen voor. |
_________________ I trust Snape completely
Airbenders rock!
"There will be books written about Harry- Every child in our world will know his name!"
-McGonagalls unexpected Seeing talents- |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 24, 2006 11:42 |
 |
Agrippa schreef: | Citaat: | 'Ik kan je verzekeren dat het eerste ongenoegen van de Heer van het Duister vanwege mijn late verschijning als sneeuw voor de zon verdween toen ik uitlegde dat ik nog steeds zijn loyale dienaar was, ook al verkeerde Perkamentus in de waan dat ik trouw was aan hém.
Ja, de Heer van het Duister dacht dat ik hem voorgoed verlaten had, maar hij had het mis. |
Voldemort dacht dus dat Sneep hem 'voorgoed verlaten had.' waar lezen we die zinsnede nog meer? Juist:
Citaat: | 'Eentje heeft mij voorgoed verlaten... die zal uiteraard gedood worden...' |
Voldemort was dus van plan Sneep te doden, maar deed het niet omdat Sneep zei dat hij niet kwam zodat hij als spion kon blijven werken.
En die drie die dood zijn... van Edwin Roselier weten we het, maar de anderen, ja, daar hebben we geen aanwijzingen voor. |
Ja, ik had er helemaal niet meer bij stil gestaan dat Voldemort helemaal geen idee had dat Sneep niet meer loyaal aan hem was. Dus dan zal het hoogstwaarscheinlijk ook wel Sneep zijn waar Voldy op doelde.
En die andere van de drie dat kunnen gelijk wie zijn. Er zijn zoveel dooddoeners, en van sommige hebben we nog nooit gehoord. Dus ik denk niet dat het nodig is om daar de aandacht op te vestigen. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Halfbloed prins
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 07, 2006 23:50 |
 |
Een: laf = Karkarov
Ander: voor goed verlaten = Sneep
Laatste: trouwste volgeling, op Zweinstein = Krenck jr.
NB: Hij wist hier nog niet hoeveel informatie Sneep voor hem had, en dacht dus dat Sneep bij het goede kamp hoorde. Hij spreekt deze woorden nl. vóórdat Sneep naar Voldemort gaat om alles uit te leggen. |
_________________ Aresto Momentum! |
|
  |
 |
koning-mini
Dreuzel

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Dec 27, 2006 17:03 |
 |
de lafaard is volgens mij krenk de gene die voorgoed weg is ik karkarov en de trouw volgeling is snape |
|
|
  |
 |
hermelientiepje
Dreuzel

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 17:18 |
 |
ik denk dat de ene die hem nog steeds dient wormstaart is de ene die te laf was om terug te keren igor karakrof hii en de ene die hem voorgoed heeft verlaten is denk ik draco...
MENSEN LUISTER
er zijn nog 2 dood doeners op school
*snape
*malfidus
so
*snape volgeling
*draco voorgoed verlaten
*karkarov lafaard
Jalf zegt: Niet dubbelposten! Daar hebben we de wijzigknop voor. |
|
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Dec 28, 2006 17:21 |
 |
hermelientiepje schreef: | ik denk dat de ene die hem nog steeds dient wormstaart is de ene die te laf was om terug te keren igor karakrof hii en de ene die hem voorgoed heeft verlaten is denk ik draco... |
Wacht even. De dooddoener die Voldy voorgoed heeft verlaten is Draco?
Voldemort zei dit in boek 4. Toen was Draco niet eens een dooddoener. Hij werd dat pas in boek 6. En zelfs dan is het nog niet helemaal zeker of hij echt wel een dooddoener is.
Zoals ik al eerder zei is het misschien handiger dat je bericht "weizigt" en niet dubbelpost.
Maar ja je tweede post. Snape en Malfidus zitten allebei niet meer op school na boek 6. Ze zijn gevlucht. En in boek 4 toen was Malfidus geen dooddoener. En in principe is het niet eens zeker of Sneep wel echt een dooddoener is. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
|
|