Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Penvrienden Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
FayWinter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 77 Sikkels

FayWinter is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jun 30, 2007 1:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb in het verleden twee penvriendinnen gehad. De één wou stoppen met brieven schrijven en gewoon over msn praten. De ander stopte ook na een tijdje. De reden weet ik niet. Jammer genoeg heb ik bijna geen contact meer met ze allerbei. *sniff sniff*

Profiel bekijkenStuur privébericht
Patricia
Oude Forumnaam: Patricia89 The Ultimate HPFreak
The Ultimate HPFreak

Verdiend: 0 Sikkels

Patricia is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 13:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook penvrienden gehad. Maar dat was meestal niet zo serieus. Ik ontmoete via de camping mensen. Als je weer naar huis gaat zeg je dat je gaat schrijven. Dat doe je misschien 2 of 3 keer en daarna hoor je er niets meer van. Op dit moment heb ik wel MSN vrienden, die ik ontmoet heb op een internationaal forum. Met 1 meisje ben ik best close. Ik heb ook haar gewone adres. Ik ken haar nu meer dan een jaar. We proberen elkaar zo vaak mogelijk te spreken, maar dat lukt niet altijd ivm werk en school.

rooieke
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 1496 Sikkels

rooieke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jul 01, 2007 14:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit penvrienden gehad. Al heb ik dat wel graag altijd gewild maar ja. Ben nu 23 jaar dus denk ik te oud voor penvrienden. Maar als er iemand zou zijn van mijn leeftijd die ik dan via de pc zou leren kennen en niet via msn contact zou willen zou ik wel brieven schrijven als ik ook dngen gemeen met die persoon heb.

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^

Kat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 04, 2007 22:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, echt penvriendinnen heb ik eigenlijk niet, meer mail-vriendinnen. Wink
Vind ik ook erg gezellig, en wie voor wie zich geroepen voelt: Mijn PB-box staat altijd open. ^^

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 21 Sikkels

Expecto Patronum is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

MeLoveSnape: Verwijderd ivm spam.

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

Dragon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 10:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb er vroeger wel 1 of 2 gehad,maar na een paar brieven werdt er al niet eens meer geschreven naar elkaar XD Nu heb ik wel wat mensen waarmee ik mee mail,maar daar blijft het ook wel bij denk ik XD

Of ik moet opeens weer iemand met ongeveer dezelfde interesses vinden Wink

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had een tijdje een penvriendin, maar jammer genoeg is dat opgehouden. Ik weetniet waarom, volgens mij was ik haar adres kwijt Confused Wel jammer ik vind het altijd leuk om een penvriendin te hebben.

Mijn mega spoiler fanfic!
Indian Violet
Oude Forumnaam: Legolas Greenleaf 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Indian Violet is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 14, 2007 15:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger had ik wel veel mailvriendinnen, maar daar heb ik nu nog nauwelijks contact mee. Wél heb ik sinds een paar maanden nu een mailvriendin uit Canada, echt kei leuk xD Moet dus in het Engels, dus mijn Engels gaat er (hopelijk) iets op vooruit, en de tijden zijn zo leuk verschillend. Een keer zat ik 's avond op msn, kwam zij online, maar bij haar was het ochtend. Heel maf. Maar ik denk dat dit wel een langer contact blijft : D

in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mrt 18, 2008 22:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zie hier en daar posten staan dat mensen het jammer vinden om geen penvriend te hebben. Of er geen meer te hebben.
Ik heb misschien een idee wat eigenlijk van Rebecca Faith af komt.
Het is als mensen sirieus iemand zoeken, een soort van voorstelling te geven. Dat je als het ware een lijstje invult ( Je zelf min of meer voorstellen )
Zelf dacht ik aan dit lijstje :

Citaat:
Naam :
Leeftijd:
Intressen:
Hobby's:
Waarom ik een penvriend wilt hebben:
Overige opmerkingen:

Denk je dan iemand te hebben gevonden, gaat dat dan niet hier bespreken en bespreek dat verder via persoon berichten!
En zet vooral niet je adress hier neer, probeer elkaar dan eerst leren kennen via msn of wat dan ook. Want je weet nooit met wie je praat. Ook al is het op deze site.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Filister
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 64 Sikkels

Filister is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 14:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb eigenlijk nog nooit een penvriend(in) gehad en van mij hoeft dat ook niet. Ik ben gewoon blij met de vrienden die ik heb. Je hoeft toch niet iedereen te kennen? (Is mijn mening, hoor! Julllie mogen iets anders vinden!) Maar zoals Changetje typte, een penvriend uit Finland, zoiets zou ik misschien nog wel willen. Maar ik ben gewoon tevreden met wat ik heb.

Groetteltjes Tom

Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 19, 2008 14:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb al een heel lange tijd een penvriend in belgië. Ik ken hem al zo'n 3 jaar lang. We leerden elkaar via internet kennen en we zijn na verloop van tijd ook brieven gaan schrijven - iets waar we nu vooral veel mee communiceren aangezien we het beide vaak druk hebben en dus niet veel tijd hebben om uitgebreid elkaar op de hoogte te houden via msn bijvoorbeeld. Ik vind het fijn, érg fijn. We kennen elkaar inmiddels echt heel erg goed en we hebben eigenlijk geen geheimen voor elkaar, ik vertrouw hem blindelings. Waarschijnlijk gaan we deze zomer elkaar voor het eerst ontmoeten. Ik vind het spannend maar wel erg leuk.
En vroeger heb ik nog een penvriendinnetje gehad, maar daar weet ik niet zo veel meer van af. En verder stuur ik rond kerst nog wel eens wat kaarten naar een aantal mensen van hpf : D

17.04.05 ~ 31.12.08
Hermeline57
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 23 Sikkels

Hermeline57 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mrt 24, 2008 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

In het lagere hadden we met de klas een soort uitwisselingsactie met een klas uit Wallonië, en in het middelbaar hebben we ook zoiets gehad. Voor we die klas dan ontmoetten moesten we enkele keren schrijven, met de bedoeling om ons frans te verbeteren. Niet dat het bij mij wat uitgehaald heeft...
Tellen MSNvrienden mee? Ik heb via MSN contact met een meisje uit Antwerpen (woon zelf in West-Vlaanderen), we hebben elkaar leren kennen op een ander HP forum.

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2008 10:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Filister schreef:
Ik heb eigenlijk nog nooit een penvriend(in) gehad en van mij hoeft dat ook niet. Ik ben gewoon blij met de vrienden die ik heb. Je hoeft toch niet iedereen te kennen? (Is mijn mening, hoor! Julllie mogen iets anders vinden!) Maar zoals Changetje typte, een penvriend uit Finland, zoiets zou ik misschien nog wel willen. Maar ik ben gewoon tevreden met wat ik heb.

Groetteltjes Tom

Ooh ik was er echt niet mee begonnen omdat ik misshcien te weinig vrienden ofzo had. Nee dat is gekomen in groep 7, toen we naar een andere school moetsen schrijven. Alleen de persoon bleef terug schrijven en deed ik dat ook, ze is naar Zuid-Frankrijk verhuisd, helaas ben ik daarna ook verhuisd ( drie straten verder in de buurt ) en zo doende heb ik haar adress kwijtgeraakt. Wel jammer maar zo kwam je ook nog eens overal in Nederland of België. Zo leer je echt niet iedereen kennen, maar juist meer van het land^^ Very Happy

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 05, 2008 19:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toen ik kleiner was, ontmoette ik op de camping altijd wel mensen. Vreemd genoeg heetten mijn vakantievriendinnetjes altijd Nienke of Nina - hoe freaky xD. Nou ja, daar schreef je dan een paar keer mee, maar daarna was het wel over. Met maar één Nina heb ik een jaar o.i.d. contact gehad, dat vond ik wel leuk. Daarna had ik een tijdje geen vakantievrienden, we gingen naar campings waar dus echt totaal geen jongeren stonden. Ik had toen ook geen behoefte aan vakantie/penvrienden. Maar 1,5 jaar geleden heb ik via internet een Engels meisje ontmoet. Die heb ik toegevoegd op msn en sindsdien zijn we echt vriendinnen geworden. Ik denk dat ik haar zelfs wel eens in het echt ga zien - ze heeft me al uitgenodigd enzo, maar ik denk niet dat mijn ouders zoiets goed vinden. Anyway, over 1 jaar en een paar maand ben ik 18, dus dan heb ik het zelf voor het zeggen ^^. Ik vind het in ieder geval erg leuk om zo'n msn/penvriendin te hebben. Bovendien gaat mijn Engels er merkbaar op vooruit ^^.

Where your treasure is, there will your heart be also.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 22, 2008 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoor trouwens niet vaak meer dat er mensen zijn die nog penvrienden hebben. De meeste mensen hebben tegenwoordig gewoon msncontact. Ik denk dat het een beetje overbodig is soms om elkaar dan brieven te sturen. Al ben ik er wel mee eens dat een brief krijgen veel leuker is dan een mail of gewoon een gesprekje op msn. Dat is meer persoonlijker. Ik heb in ieder geval nog nooit een penvriendin gehad. Ik ben daar sowieso niet zo van. Ik vind het namelijk niet leuk dat ik een verplichting heb om iemand een brief te sturen die ik niet tot nauwelijks ken.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp