Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Roddelen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Roddel je?

Natuurlijk, iedereen doet dat toch?!
28%
 28%  [ 52 ]
Soms, maar ik maak het nooit te erg!
53%
 53%  [ 97 ]
Nee, nooit!
7%
 7%  [ 13 ]
Ik ben er juist het slachtoffer van! : (
11%
 11%  [ 21 ]
Totaal aantal stemmen : 183

Auteur Bericht
Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 20:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ SMD: Ja dat is inderdaad ook erger. Daarom zei ik dat het stom was, omdat het niet waar was. Ik vond het ook niet erg, zei ik dat wel dan? Dat bedoelde ik dus niet. Ik vond het erger dat mensen die mijn vrienden waren toen dat geloofden.

Ik heb dat trouwens ook vaak meegemaakt. Dat ik in vertrouwen iets tegen iemand zei en binnen een mum van tijd heel de school/buurt het wist. Dat vind ik pas echt lullig...

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wemelin schreef:
@ SMD: Ja dat is inderdaad ook erger. Daarom zei ik dat het stom was, omdat het niet waar was. Ik vond het ook niet erg, zei ik dat wel dan? Dat bedoelde ik dus niet. Ik vond het erger dat mensen die mijn vrienden waren toen dat geloofden.

Ik heb dat trouwens ook vaak meegemaakt. Dat ik in vertrouwen iets tegen iemand zei en binnen een mum van tijd heel de school/buurt het wist. Dat vind ik pas echt lullig...

Ik haalde het er gewoon uit omdat je zei dat je het in negatieve zin ervaren had...
Gelukkig dat je het niet erg vond.
Maar als er een roddel is die niet waar is en je vriendinnen geloven de roddel dan is het wel erg.
Toont hoe goed/slecht ze je kennen.

Maar die roddels kun je in naar mijn mening beter weglachen.
Als je daarover al moet gaan piekeren.

Ravenklauw!
Toverstokje
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

Toverstokje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 22:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wemelin schreef:
Laatst hoorde ik iemand op tv zeggen dat roddelen gewoon deel van de mens is. We kunnen er niks aan doen, maar we doen het allemaal. Ook al vind je het vreselijk en haat je het en ben je er misschien zelfs het slachtoffer van, ook dan weet ik zeker dat jij het ook ooit gedaan hebt. Ik vond dit wel kloppen. Het is gewoon zo, ik haat het omdat ik het ook in negatieve zin heb ervaren (ze zeiden zonder enige reden dat ik paracetamol snuif... dat is wel echt het stomste wat je over mij kunt bedenken. -.-) maar ik kan niet ontkennen dat ik het zelf nooit gedaan heb. Het zit gewoon in de natuur van de mens om te roddelen en je kunt er niks aan doen, maar je kunt het tenminste proberen. Sommige mensen gaan expres gemene dingen over elkaar zeggen waarvan ze zelfs weten dat het niet waar is. Dat vind ik dus níét kunnen.

misschien off topic, maar behalve dat het een lullige roddel is...waarom paracetamol snuiven?? Dat geeft vast een bende, je krijgt echt niet meer effect dan gewoon een tabletje slikken en een paracetamol haast niks. Dan kan je nog beter hoestdrank gaan roken ofzo Wink
Volgens mij ook een beetje een domme roddel.....

Wemelin
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 47 Sikkels

Wemelin is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 22:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

XD Haha dat is wel de laatste reactie die ik verwachtte.. Nouja daarom bedoelde ik dus dat het zo'n idiote roddel was... Slaat echt nergens op en ik heb het nooit in het openbaar over drugs gehad ofzo dus ik snap ook niet hoe ze zo'n verhaal met mijn leven associeren... Maarja je moet iets doen om je benullige leventje te vullen als je zo iemand bent als zij zijn. ^^

Nou ik denk dat ze mij een keer over paracetamol hebben horen praten ofzo en dan meteen het eerste en stomste wat in ze opkwam geloven en tegen iedereen vertellen. Meer kan ik ook niet bedenken.

"Ja, inderdaad," zei Harry. "Ik ben blij dat dat duidelijk is."
Toverstokje
4e jaars
4e jaars

Toverstokje is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Okt 23, 2006 22:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wemelin schreef:
XD Haha dat is wel de laatste reactie die ik verwachtte.. Nouja daarom bedoelde ik dus dat het zo'n idiote roddel was... Slaat echt nergens op en ik heb het nooit in het openbaar over drugs gehad ofzo dus ik snap ook niet hoe ze zo'n verhaal met mijn leven associeren... Maarja je moet iets doen om je benullige leventje te vullen als je zo iemand bent als zij zijn. ^^

Nou ik denk dat ze mij een keer over paracetamol hebben horen praten ofzo en dan meteen het eerste en stomste wat in ze opkwam geloven en tegen iedereen vertellen. Meer kan ik ook niet bedenken.

tsja, je hebt soms rare mensen, die hebben dit soort dingen nodig om hun eigen leven interessant te maken. Rolling Eyes

Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 10:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet dat roddelen heel erg vervelend kan zijn als je zelf het slachtoffer ervan bent. Sommige kinderen uit mijn klas zitten dan achter je en dan zeggen ze zo iets over jou. Ze denken dat jij het niet hoort. Maar als jij je eige naam hoort kijk je altijd waar het vandaan komt, ook al is het heel erg zacht.

Het is ook heel irritant als ze roddelen en dat dan extra hard doen zodat je het zelf hoort. Maar ik wil niet zeggen dat ik nooit roddel over iemand. Dat doet iedereen toch wel eens? Maar ik doe dan niet zo extra hard zodat diegene het zelf hoort.

Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 68 Sikkels

Heksjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 11:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een tijdje geleden schreef ik op mijn space een stuk over roddelen.
nou wel even toepaselijk om het hier te plaatsen

12 oktober
Roddelen

Mensen zijn zulke leuke wezens, we hebben nou al een paar dingen behandelt vandaag ga ik me storten op roddelen.
Roddelen is echt iets wat bij de mens hoort, we doen het bijna de hele dag door.

rod·de·len (onov.ww.)
1 met genoegen praten over anderen, m.n. in ongunstige zin => iem. over de tong halen, kletsen, konkelen

Wat de vandale mij al meteen leert is dat roddelen niet perse negatief is maar gewoon graag over een ander praten. Dat het met name
ongunstig is ja dat is bijzaak het hoeft dus niet.
Msnen is ook een medium waar verschrikelijk veel wordt geroddelt zelfs van de mensen waar van je dat niet echt verwacht. Hoe vaak je wel niet hoort: ''heb jij dat en dat al gehoort?'' ''Weet je wat hij gisteren zei over diegene?'' ''Weet je wat ik zo stom vind van diegene?'' ''Dat had ik echt nooit achter hem gezocht'' ''Heb je dat al gehoord van de vriend van een vriendin van de overbuurvrouw?''
En dan vaak zeggen die mensen: ''Ik roddel nooit, roddelen is gemeen.'' Laat mij niet lachen, iedereen roddelt. Toch is er onderscheid in roddelen. Je hebt namelijk roddelen over beroemde mensen. Je hebt mensen die roddels in de wereld brengen die niet waar zijn, dat vind ik heel verkeerd roddelen. Dan is bedoeling om iemand pijn te doen, iemand te kwetsen, iemand negatief te kijk zetten. Dat soort mensen die dat doen die mag ik niet. Je hebt het ronduit negatief praten over mensen, over mensen die je niet mag. Dit onderscheid ik ook weer in twee types. Mensen die negatief praten over iemand en vervolgens poeslief tegen diegene doen. En je praat over mensen negatief maar je doet daarna ook niet poeslief. En de laatste de leukste en de gezelligste variant is het praten over andere. Positief of neutraal roddelen.
Dat is eigelijk iets dat zoveel gebeurt dat je daar niet eens een waarde-oordeel over mag hebben.
Belangrijk is het onderscheid tussen het verschillende roddelen. Zorg dat je niet doorslaat in roddelen, zodat het negatief tot achterbaks roddelen word.
Een vraag die wel vaak in mijn gedachtes speelt is: hoevaak wordt er over mij geroddelt? Ben ik vaak een gespreksonderwerp?
Eigelijk heb ik het vermoeden dat ik niet echt vaak wordt besproken. Maar misschien ligt dat wel aan mij, er ligt wel meer aan mij

Hier in dit topic wordt best wel zwaar getilt aan roddelen, maar ik blijf bij blij het onderscheiden. Echt negatief roddelen en dingen verzinnen niet leuke dingen dan heb je het echt over vervelend roddelen. Maar al dat andere....

Verruim je blik op het leven
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 11:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Pff.. Tijdje geleden..ongeveer 2 maanden gelden..pas toen de school weer begon. Ik weet echt niet hoe ze daar bij kwamen..Op de een of andere manier...Had een dreuzel ofzo het gerucht door de school gebracht...Dat ik Zwanger zal zijn... Confused ..Toen me vriendin dat vroeg als dat zo was..Ik kon er niks aan doen, ik moest gewoon zo stom lachen, dat het zo'n gerucht toettaal niet was.. ( nu nog steens niet hoor ) . Zodoende wist me vriendin dat het inderdaad niet kon kloppen. Bleek dan na de hand te zijn, dat ze het over een of andere sanne hadden die ik niet kon. En lijkbaar dachten ze dat ik die Sanne ofzo was Confused Het duurde gelukkig maar 3 dagen ofzo, daarna waren ze het vergeten. Gewoon een stome roddel dat iemand over de school riep dat iemand zwanger is dat helemaal niet was/is.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 11:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

eigenlijk roddel ik wel. Een vriendin van ons is er eigenlijk de dupe van, maar zij roddelt net zo goed over ons. Die vriendin van ons heeft ons laten vallen voor haar vriendje, maar gaat nog steeds met iemand anders om. Daar roddelen ik en een vriendin van mij wel eens over. Maar we maken het niet te erg! Ik weet dat diezelfde vriendin ook over ons roddelt, omdat ze vind dat wij teveel over een vriendin van ons praten, die ernstig ziek is. Maar dat vind ik onzin...

20/07/06 - 01/01/09
Bee
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 12:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Pff.. Tijdje geleden..ongeveer 2 maanden gelden..pas toen de school weer begon. Ik weet echt niet hoe ze daar bij kwamen..Op de een of andere manier...Had een dreuzel ofzo het gerucht door de school gebracht...Dat ik Zwanger zal zijn... Confused ..Toen me vriendin dat vroeg als dat zo was..Ik kon er niks aan doen, ik moest gewoon zo stom lachen, dat het zo'n gerucht toettaal niet was.. ( nu nog steens niet hoor ) . Zodoende wist me vriendin dat het inderdaad niet kon kloppen. Bleek dan na de hand te zijn, dat ze het over een of andere sanne hadden die ik niet kon. En lijkbaar dachten ze dat ik die Sanne ofzo was Confused Het duurde gelukkig maar 3 dagen ofzo, daarna waren ze het vergeten. Gewoon een stome roddel dat iemand over de school riep dat iemand zwanger is dat helemaal niet was/is.

Hehe, doet me aan iets denken.
Ik en nog iemand hadden zelf eens de roddel verspreid dat zij zwanger was.
We wouden testen hoelang het duurde eer de roddel terug tot bij ons zou komen.
We hadden de roddel 's morgens verspreid en in de namiddag wist heel de school het al.
En toen kwamen ze het ook aan haar vragen.
'Ben je zwanger?'

Ravenklauw!
Tifa
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

Tifa is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Super Mean Duiveltje schreef:
We hadden de roddel 's morgens verspreid en in de namiddag wist heel de school het al.
'Ben je zwanger?'

Hoe is ze er vanaf gekomen? Het lijkt mij, dat als ze zei 'nee' dat niemand haar geloofde Wink

Ik vind roddelen op zich niet zo heel erg. Kijk, iedereen praat wel eens met een ander over iemand, dus iedereen roddelt ooit wel eens. Roddelen wordt pas echt roddelen als het van kwaad tot erger word. Zoiets als: "Ik vind haar niet aardig," vind ik nog geen roddelen. Maar als iemand er iets bij zegt, zoals Helen zei:

Helen schreef:
Als je tegen iemand anders zegt "hij/zij is gemeen tegen mij" is dat nog geen roddelen maar als die ander erop in gaat met "maar dat komt omdat ik gehoort heb dat hij/zij blowt omdat haar vader haar slaat"
En dan er een ander bijkomt die mee gaat praten "ja, maar dat haar vader haar slaat komt omdat haar moeder op straat werkt en niet als stratenmaker"

Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"
edana
2e jaars
2e jaars

edana is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 13:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

hihi... tsjah.. dat is wel snel dan.. Surprised

ik heb een hele slechte ervaring met roddelen..
ik had, dacht ik, een hele goede vriendin, ze was zelfs mijn beste vriendin..
ik deed werkelijk alles met haar, schoolwerk, op vakantie gaan, nagellakken.. alles.. ik noem haar even C.

toen in de 2e zat in niet meer bij haar in de klas en ontmoete ik een ander meisje.. V. waar ik eigenlijk beter mee kon opschieten..
en dus.. waren we toen met z'n drieeën.. en ja.. ze zeggen allemaal dat dat altijd fout gaat.. maar deze keer was ik ervan overtuigd dat het niet zo was..

we hadden een keer eerste 3 uur vrij en C. zou me ophalen om naar school te fietsen..
toen kwam ze opeens niet.. dus ik bellen en vragen waar ze bleef en waarom ze er nog niet was..
toen zei ze dat als ik dat zelf niet wist, niet goed bij mijn kop was...
die dag op school keerde ze me alleen maar haar rug toe en kreeg ik niet de kans iets tegen haar te zeggen..
's middags belde ik haar op om te vragen waarom ze nou zo deed en wat er was.. ze zei dat ik echt stom was en dat ik niet zo stom over haar had moeten lullen.. en dat als ik mijn make - up tasje nog terug wilde *ik had dat weekend bij haar gelogeerd* dan moest ik hem snel ophalen voordat ze hem weg gooide uit pure walging voor mij.. en ze hing zo op
ik was helemaal overdonderd dat ze zo had opgehangen en mijn moeder pakte de telefoon van me af en belde haar op.. dat zo niet zo stom moest doen en dat je gewoon kon vertellen wat haar dwars zat..
ze hing ook op bij mijn moeder.. en mijn moeder was echt héél erg boos..
zo boos had ik haar nog nooit gezien.. *zelfs niet tege mij.. [a]..*

mijn moeder moest toch naar mijn oma, wat vlakbij haar was.. en dus gingen we meteen mijn make - up tasje ophalen..
toen we voor haar deur stonden ging die op een kier.. werd mijn make - up tasje naar buiten gegooid en ging de deur weer dicht..
toen had ik het ook helemaal gehad en belde nog een keer aan..
ze deed weer opeen kier open.. en wilde meteen weer dicht doen..
ik deed mn voet ertussen en toen moest ze wel luisteren..
ik vroeg wat er was en waarom ze zo stom deed..
ze zei dat ik dan maar niet over haar had moeten roddelen..

wat ik gezegd zou moeten hebben weet ik nu nog steeds niet.. en dat liet me ook helemaal koud toen C. zei wie tegen haar had gezegd dat ik over haar aan het roddelen was..
ze zei dat mijn beste vriendin toen, V., dat tegen haar had gezegd.. en dat ik nu dus helemaal niemand meer had, omdat zij ook aan haar kant stond..
ik geloofde haar niet, omdat V. een echte flapuit is.. en ze zegt altijd wat ze denkt.. zonder er zelf bij na te denkene..
toen ik het tegen haar zei wat C. had gezegd begon ze heel erg hard te lachen.. en zei dat ze dat helemaal niet had gedaan..

sinds dien heb ik geen woord meer tegen C. gezegd.. en zij ook niet tegen mij..
ohwjah.. wel 1 keer.. toen C. begon te schreeuwen tegen me midden op het schoolplein.. dat ik echt een bord voor mijn kop had..
ik vroeg of ze was uitgepraat en liep zo weg..
dat heeft ze me nooit vergeven.. Razz

Bee
Schoolkampioen

BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tifa schreef:
'Ben je zwanger?'

Hoe is ze er vanaf gekomen? Het lijkt mij, dat als ze zei 'nee' dat niemand haar geloofde Wink

Mja ze zei gewoon nee en dan gingen de mensen weg.
Of ze het toen geloofden weet ik eigenlijk niet.
Maar dat boeiede ons niet, we wouden testen hoe lang het duurde voor een roddel zich verspreidde.
Na een week was dat al helemaal vergeten. Toen was er al weer een nieuwe veel sappigere roddel om het over te hebben.

Ravenklauw!
Tifa
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 81 Sikkels

Tifa is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tifa schreef:
'Ben je zwanger?'

Mja ze zei gewoon nee en dan gingen de mensen weg.
Of ze het toen geloofden weet ik eigenlijk niet.
Maar dat boeiede ons niet, we wouden testen hoe lang het duurde voor een roddel zich verspreidde.
Na een week was dat al helemaal vergeten. Toen was er al weer een nieuwe veel sappigere roddel om het over te hebben.

Ghehe, lijkt me wel lachen. Eigenlijk best stom hoe snel mensen dingen weer vergeten, omdat er iets 'interessanters' is om over te praten, terwijl degene waar de eerste roddel over ging, zoiets onthoudt.

Final Fantasy; Advent Children...
"There's Nothing I Don't Care About...!"
mira
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 24, 2006 20:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bij ons heb je in de vierde ook bepaalde groepen meiden.
De "in" groep, de normale en de vage groep.
Ik zit dan bij de normale en er word wel eens over ons geklets.
Een meisje, ik noem even geen namen, ken ik al mijn hele leven lang en zij zat dus bij mij en twee vriendinnen van mij in het groepje bij bio.
Ik dacht dat het wel oké was, maar toen mijn beste vriendin naar de wc ging(er word dus inderdaad veel geroddeld op de wc Confused ) hoorde ze haar zeggen dat wij oersaai waren enz. omdat we de hele tijd aan het "werken" waren. Nouja! Ik moest echt hard lachen toen ik het hoorde.

Maar serieus, volgens mij roddeld iedereen wel eens. Misschien niet bewust ofzo, maar als je een keer heel boos op iemand bent wil je tegen een goede vriend wel even kwijt hoe stom je hem/haar vind.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp