Auteur |
Bericht |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 12, 2006 21:00 |
 |
Missy schreef: | XilonaX schreef: | Citaat: | Dus jij slikt ook geen medicijnen, want die komen niet van God en dus van de duivel? |
Excuse me? Sinds wanneer hebben medicijnen iets met magie te maken? Als ik wordt genezen door medicijnen (dat slechts de benodigde stoffen zijn) is dat een biologische ingreep, geen wonder. Als ik word genezen door medicijnen krijgt mijn lichaam slechts stoffen binnen die ik eerst niet had (of stoffen met de functie andere stoffen als bacterien en virussen uit te schakelen) Ik dacht dat jullie het verschil tussen logica en magie wel zouden weten.
Als ik daarentegen word genezen zonder de stoffen die daarvoor nodig zijn, betekent het dat een hogere macht zich ermee heeft bemoeid zodat ik die stoffen niet nodig zou hebben, maar er gewoon zouden zijn. Als dat door de duivel gedaan zou worden (wat ik in dit geval betwijfel) is het uiteraard duivels. Gezien het feit dat de duivel weinig tot niets goeds voortbrengt, ga ik ervan uit dat God dat gedaan zou hebben, dus het is een wonder(=magie, geen logica).
Maar net als HPwurm geloof ik dat God ons het verstand heeft gegeven om er wat mee te doen, oa uitvinden en nadenken. |
Nu spreek je je eigen ontzettend tegen, weet je dat wel? |
Op welke manier spreek ik mezelf tegen dan? Misschien heb je het verkeerd opgevat, maar toen ik het over 'genezen' had, had ik het over genezen dmv wonder, bijvoorbeeld genezen worden van een ziekte waartegen wij geen medicijnen hebben. |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 12, 2006 21:06 |
 |
XilonaX schreef: | Missy schreef: | XilonaX schreef: | Citaat: | Dus jij slikt ook geen medicijnen, want die komen niet van God en dus van de duivel? |
Excuse me? Sinds wanneer hebben medicijnen iets met magie te maken? Als ik wordt genezen door medicijnen (dat slechts de benodigde stoffen zijn) is dat een biologische ingreep, geen wonder. Als ik word genezen door medicijnen krijgt mijn lichaam slechts stoffen binnen die ik eerst niet had (of stoffen met de functie andere stoffen als bacterien en virussen uit te schakelen) Ik dacht dat jullie het verschil tussen logica en magie wel zouden weten.
Als ik daarentegen word genezen zonder de stoffen die daarvoor nodig zijn, betekent het dat een hogere macht zich ermee heeft bemoeid zodat ik die stoffen niet nodig zou hebben, maar er gewoon zouden zijn. Als dat door de duivel gedaan zou worden (wat ik in dit geval betwijfel) is het uiteraard duivels. Gezien het feit dat de duivel weinig tot niets goeds voortbrengt, ga ik ervan uit dat God dat gedaan zou hebben, dus het is een wonder(=magie, geen logica).
Maar net als HPwurm geloof ik dat God ons het verstand heeft gegeven om er wat mee te doen, oa uitvinden en nadenken. |
Op welke manier spreek ik mezelf tegen dan? Misschien heb je het verkeerd opgevat, maar toen ik het over 'genezen' had, had ik het over genezen dmv wonder, bijvoorbeeld genezen worden van een ziekte waartegen wij geen medicijnen hebben. |
En als dit gebeurt, omdat mensen bidden? Dat is ook een wonder... |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Sep 12, 2006 21:28 |
 |
KarinWeasley schreef: | XilonaX schreef: | Missy schreef: | XilonaX schreef: | Citaat: | Dus jij slikt ook geen medicijnen, want die komen niet van God en dus van de duivel? |
Ja, dat klopt, maar als mensen voor je bidden word je door God genezen (als je naar God bidt in ieder geval). Dat is inderdaad een wonder die ik voor 'goed' beschouw. (het is uiteindelijk God die jou dan geneest, op welke manier dan ook) |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ketenvuur |
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 13, 2006 16:36 |
 |
XilonaX schreef: | KarinWeasley schreef: |
Ja, dat klopt, maar als mensen voor je bidden word je door God genezen (als je naar God bidt in ieder geval). Dat is inderdaad een wonder die ik voor 'goed' beschouw. (het is uiteindelijk God die jou dan geneest, op welke manier dan ook) |
Maar misschien werken mensen die wonderen laten gebeuren ook wel via God. Ik vind het vrij gedurfd om dat gelijk duivels te noemen |
_________________ 'I am not woried, Harry,' said Dumbledore, his voice a little stronger despite the freezing water.'I am with you.' |
|
  |
 |
SarahLord
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 13, 2006 16:53 |
 |
XilonaX schreef: | Missy schreef: | En dit... is dus bedacht door de christenen, uit angst voor het wicca (wat overigens veel langer bestond dan het christendom) en dat de mensen niet meer naar de kerk zouden komen. |
Wat dus niet waar is omdat het door iemand uit de Bijbel is gezegd in de tijd dat kerken niet eens bestonden of wicca in aanraking met andere godsdiensten was geweest Verder heeft oudheid niks met waarheid te maken, gezien het feit dat wicca, (wat trouwens helemaal niet zo oud is, de term wicca is redelijk nieuw) nooit is geopenbaard door iemand (wat bij alle wereldgodsdiensten wel het geval is), noch heeft het een onfeilbaar 'wiccageschrift' dat de leer verkondigt. Dat zegt voor mij al genoeg om niet te leven naar de wicca richtlijnen. |
de term 'wicca' is inderdaad niet oud...maar de gebruiken wel..heel erg zelfs.
en hoe kun je zeker weten dat alles wat in de Bijbel wordt gezegd, waar is? voor zover ik weet is er geen 'echt' bewijs, alleen dat je het gelooft.
en ik denk ook niet dat iedere christen die ziek is en bid naar God ook werkelijk wordt genezen....
en het is wel waar: de kerk heeft er wel zeker voor gezorgd dat de meeste christenen nu denken dat alles wat met hekerij en wicca te maken heeft, slecht is...en dus als duivels gezien wordt...
wat ik mij dus afvraag is...hoe kun je zo zeker zijn van je zaak als er eigenlijk geen enkel bewijs is en je je oordeel alleen maar op de mening van de Bijbel en de 'weet' van andere christenen richt? |
|
|
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 13, 2006 17:01 |
 |
KarinWeasley schreef: | XilonaX schreef: | KarinWeasley schreef: |
Maar misschien werken mensen die wonderen laten gebeuren ook wel via God. Ik vind het vrij gedurfd om dat gelijk duivels te noemen |
Dat is waar, maar ik heb ook niet gezegd dat het duivels zou zijn. Ik heb alleen gezegd dat als het nÃet uit de naam van God zou zijn dat het dan duivels is. Als mensen via God werken en mensen genezen, is daar naar mijn mening niks mis mee.
Heb je ooit duiveluitdrijvingen (excorsisme) gezien? Ik wel, en bij iedereen, en dan ook iedereen waarbij het gebeurde werd het uit God's naam gedaan. (Bijvoorbeeld; in de naam van onze Vader gebied ik je dit lichaam te verlaten) Echt heel indrukwekkend om te zien. |
Ketenvuur |
|
  |
 |
Joy©e
Potionsmaster

Verdiend:
152 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 13, 2006 17:21 |
 |
Jongens het gaat hier wel om Wicca en Hekserij, algemene geloofsdiscussies kunnen in het Geloof topic geplaatst worden. |
_________________ Slyth and damn proud of it |
|
  |
 |
SarahLord
5e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 13, 2006 17:23 |
 |
XilonaX schreef: | KarinWeasley schreef: | XilonaX schreef: | KarinWeasley schreef: |
Dat is waar, maar ik heb ook niet gezegd dat het duivels zou zijn. Ik heb alleen gezegd dat als het nÃet uit de naam van God zou zijn dat het dan duivels is. Als mensen via God werken en mensen genezen, is daar naar mijn mening niks mis mee.
Heb je ooit duiveluitdrijvingen (excorsisme) gezien? Ik wel, en bij iedereen, en dan ook iedereen waarbij het gebeurde werd het uit God's naam gedaan. (Bijvoorbeeld; in de naam van onze Vader gebied ik je dit lichaam te verlaten) Echt heel indrukwekkend om te zien. |
iew..het lijkt mij doodeng..zijn die mensen dan werkelijk 'bezeten' door de duivel...?? of denken die gasten die dat 'uitdrijven' dat alleen maar??
okay..ik heb net een Russisch filmpje gezien...en het viel eigenlijk wel mee...maar ze hebben het serieus over 'demonen' daar geloof ik dus niet in...het doet me denken aan een serie als Charmed...dus...misschien is eht inderddaad iets bovennatuurlijks...maar ik geloof neit dat dat dan werkelijk de 'duivel' is..of whatever:
btw: het spijt me heel erg dat het niet over wicca gaat...serieus...k las het te laat... |
|
|
  |
 |
KarinWeasley
5e jaars

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Sep 13, 2006 18:01 |
 |
Joy©e schreef: | Jongens het gaat hier wel om Wicca en Hekserij, algemene geloofsdiscussies kunnen in het Geloof topic geplaatst worden. |
Sorry ik wilde even helder hebben hoe ze het precies bedoelde
Ik vind Wicca (net als alle geloven) veel mooie elementen hebben, waar iedereen iets van kan leren |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 31, 2006 23:12 |
 |
jah, zoals ik al heb laten weten, ben ik [nog maar] een paar maanden wiccan, ik probeer zo goed mogelijk mn best te doen, maar ik moet nog veel leren...
kent iemand [uit belgië] dat ene winkeltje in Lier? Krinkel, heet het en daar hebben ze alles wat de moderne heks nodig heeft, echt zo'n gezellig heksenwinkeltje...
op dit moment is het nog Halloween, Samhain voor heksen [het heksennieuwjaar] en ik heb mn best gedaan er een feestelijke dag van te maken! ik heb me voorgenomen om iets voor 12 middernacht een klein ritueel uit te voeren en om middernacht herdenk ik de overledenen...
blessed be! |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
Aradia
4e jaars

Verdiend:
87 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 01, 2006 0:24 |
 |
harry's-girly schreef: | jah, zoals ik al heb laten weten, ben ik [nog maar] een paar maanden wiccan, ik probeer zo goed mogelijk mn best te doen, maar ik moet nog veel leren...
kent iemand [uit belgië] dat ene winkeltje in Lier? Krinkel, heet het en daar hebben ze alles wat de moderne heks nodig heeft, echt zo'n gezellig heksenwinkeltje...
op dit moment is het nog Halloween, Samhain voor heksen [het heksennieuwjaar] en ik heb mn best gedaan er een feestelijke dag van te maken! ik heb me voorgenomen om iets voor 12 middernacht een klein ritueel uit te voeren en om middernacht herdenk ik de overledenen...
blessed be! |
Eigenlijk ben ik een beetje te laat. Het is hier al oo:13, maar als nog: "Blessed Samhain" (:
Over winkeletjes gesproken, weet iemand misschien een winkel in de buurt van Ede (in Nederland) of Veenendaal?? (of toch iets in die omgevingen, Arnhem/Amersfoort zou ook kunnen *wykt wel heel erg af*) Ik wil er namelijk dolgraag meer over leren..  |
 |
Amtjah
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
249 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 01, 2006 0:55 |
 |
#Harry's Girly : Ik ken het winkeltje toevallig, maar ik ben er nog nooit naar binnen geweest. Het zag er op zich wel een gezellige winkel uit, maar mijn vriendin durfde er niet mee naar binnen gaan en heb ik maar besloten om een andere keer te gaan. Die andere keer is er nog altijd niet van gekomen
Met Samhain heb ik eigenlijk niets speciaal gedaan. Ik heb er wel bij stil gestaan en gedacht wat er het laatste jaar allemaal rondom mij is gebeurd etc.. Ik had iets in mijn nick van Samhain staan en iedereen steeds vragen wat het is enzo. |
_________________ Nothing will be the same
after november the 26 |
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 01, 2006 19:09 |
 |
Ik heb onlangs mijn haar zwart geverft en ik vind het een veel leuker kleur dan mijn natuurlijk haarkleur (donkerbruin).
En ik krijg nu vaak te horen dat ik met mijn nieuw haarkleur nog meer op een heks lijk, en dat vat ik op als een compliment, ook al is het misschien negatief bedoelt. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Cocokadavra
4e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 06, 2006 11:56 |
 |
Ik zie Wicca als een natuurreligie, waarbij alles aan de natuur wordt aanbeden. Als het volle maan is dan sta ik daar wel bij stil, maar ik doe er niks bijzonders mee. Ik heb wel boeken met spells en dergelijke, maar ik voer ze niet uit, want ik vind altijd dat de kracht die bij zo'n spell vrijkomt eigenlijk al in je zit en het doormiddel van een spell tot uiting kan komen. Ik geloof dat als je je daar heel bewust van bent je die kracht ook kan oproepen zonder een spell. Ik zeg niet dat Wicca bijgeloof is, maar net als andere religies een hulpmiddel voor het bestaan. Verder vind ik dingen als pentagrammen, runen, stenen en symbolische tekens heel intrigerend en interessant om dingen over te weten. |
_________________ The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant. |
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 08, 2006 15:15 |
 |
ik heb thuis vijftien wicca leesboeken liggen en een boek over wicca en ik vind ze heel erg leuk.
ik vind wicca wel leuk omdat het mooie dingen heeft enzo.
zelf doe ik niet aan wicca hoor. |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
|
|