Auteur |
Bericht |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 29, 2008 22:02 |
 |
Anton Goldstein schreef: | Nee, totaal geen voorbeeld.
Haar boeken zijn super, maar als ik interviews terug lees, vind ik ze érg onbeleefd overkomen.
Dus nee... |
Mag ik ook vragen waarom je dit vind? Want ik ben hier persoonlijk absoluut niet mee eens. Ze heeft een beetje een gesloten persoonlijkheid maar als ik haar zie op interviews en in interviews dan lijkt ze mij echt een schat van een mens. Ze is inderdaad niet open en spontaan maar dat maakt haar nog niet onbeleefd vind ik. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
__xSmartie
3e jaars

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 16, 2008 15:42 |
 |
Nee, ze is zeker geen voorbeeld voor mij.
Het is knap dat ze als bijstands moeder nu een miljonair is, maar ze heeft ook wel geluk gehad dat een uitgeverij haar boeken toch nog wilde uitgeven. Ze schrijft geweldige verhalen, maar ze is zeker geen voorbeeld voor mij. Misschien als ik zelf ook schrijfster wilde worden, dan zou ze denk ik wel een voorbeeld voor mij zijn.... |
_________________ OMG.
8 Maanden later! |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 16, 2008 17:56 |
 |
__xSmartie schreef: | Nee, ze is zeker geen voorbeeld voor mij.
Het is knap dat ze als bijstands moeder nu een miljonair is, maar ze heeft ook wel geluk gehad dat een uitgeverij haar boeken toch nog wilde uitgeven. Ze schrijft geweldige verhalen, maar ze is zeker geen voorbeeld voor mij. Misschien als ik zelf ook schrijfster wilde worden, dan zou ze denk ik wel een voorbeeld voor mij zijn.... |
Hoezo geluk gehad? Je geeft zo indirect aan dat de HP boeken dus niet "goed" zijn. Want anders zou ze dus ook geen geluk hebben gehad dat de uitgeverij haar boeken uit wouden geven. Want het zijn hele goede boeken dus eigenlijk is het meer een geluk voor haar dat ze uberhaupt op het idee is gekomen. xD |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
teacherspet
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 16, 2008 22:52 |
 |
nee ze is niet mijn rolmodel. ain't gonna happen either. Mrs Rowling is eerder een zakenvrouw geworden Ipv een schrijfster. |
_________________ like.. i'm like so into tall guy's with greasy long black hair and croocked noses.. |
|
  |
 |
Mary Potter
Dreuzel

Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 19, 2008 20:10 |
 |
Ze is zeker een voorbeeld. De hp boeken ontspannen me. En ik lees veel meer nu en sneller (ik heb namelijk dysleksie). Het heeft echt geholpen. En ik heb er een hobby bij. |
|
|
  |
 |
noisecontrollers
1e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 13:52 |
 |
ik heb haar wel een tijdje als een voorbeeld beschouwt, ze schrijft hele goede verhalen, en ik wou ook een keer een boek schrijven en ik probeerde een beetje haar schrijfhouding en fantasie te gebruiken. het begon best aardig maar ik ben niet zo goed dus ben ik opgehouden.  |
_________________ I'll be there for you when the rains start to poor, I'll be there for you like the way i was before, I'll be there for you cause you're there for me to. |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 21, 2008 13:56 |
 |
teacherspet schreef: | nee ze is niet mijn rolmodel. ain't gonna happen either. Mrs Rowling is eerder een zakenvrouw geworden Ipv een schrijfster. |
In principe is ze niet zo'n zakenvrouw. Ze heeft alleen de rechten van HP verkocht aan WB. Sindsdien heeft WB films gemaakt en merchandise uitgebracht. Volgens mij moeten wij alleen maar blij zijn dat JKR zich dan nog wel eens met de WB bemoeit. Zoals bijvoorbeeld in de films. En het is ook een goed idee dat ze zich ook actief bezig houd met dat pretpark. Dan weet je in ieder geval dat er nog wat canon dingen in zitten. Maar het is niet zo dat JKR zelf de hele film op rollen zet en ervoor zorgt dat HP zo commercieel is geworden. |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 22, 2008 23:23 |
 |
JKR een voorbeeld voor mij? JA! Ik hou van schrijven en heb zelf al verschillende verhalen geschreven. Die zijn erg uiteenlopend. Beginnend van fanfictions tot verhalen die gebasseerd zijn op waargebeurde feiten. Alleen duurt bij mij het schrijven echt verschrikkelijk lang! Ik ben al 4 jaar aan hetzelfde verhaal bezig, en mijn hoofd zit vol ideeën, maar ik heb gewoonweg niet voldoende de tijd om wekelijks een stukje te schrijven. Op dat vlak is ze dus zeker een voorbeeld voor mij!
xx |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
Rogue
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
306 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 23, 2008 8:19 |
 |
Sinds ik zelf verhalen schrijf ben ik meer geneigd om ja te zeggen maar dan nog vind ik mensen als Tolkien en CS Lewis meer voorbeelden voor mij omdat ik gek ben op de hp boeken maar nog veel gekker op die van lotr. Doe mij maar een hele fantasy wereld zonder dreuzels
Snap wel dat Rowling voor veel mensen een groot voorbeeld is en ik zou sommige aspecten van haar boeken ook gebruiken in mijn verhalen maar over het algemeen zou ik mijn inspiratie uit andere fantasy boeken halen. |
_________________ 'Everyone dies, but not everyone really lives.'
'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'
'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer |
|
  |
 |
M.yrthe
Dreuzel

Verdiend:
26 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 18, 2008 13:50 |
 |
Ze is voor mij wel een voorbeeld, omdat ze gewoonweg een geweldige schrijfster is en ik zelf ook al jaren verhalen schrijf. Alleen mijn probleempje is dat ik ze nooit afmaak, omdat ik er dan ineens niet meer tevreden over ben. Zij schrijft zo een serie van 7 boeken, dat vin ik enorm knap. Je moet toch ook wel een enorme fantasie hebben wil je zo'n wereld als die van Harry potter kunnen creëren! |
|
|
  |
 |
Frie
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
708 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 18, 2008 15:44 |
 |
Ze is geen voorbeeld. ^^ Ik wil geen schrijver worden ofz. Dus geen echt voorbeeld. Ik kijk wel naar haar op als vrouw. Wat ze meegemaakt heeft en wat ze nu bereikt heeft. Hoedat iemand zo'n fantasie kan hebben... Daar heb ik echt wel respect voor.
Ik ben haar echt dankbaar, Harry Potter is gewoon een deeltje van mijn leven geworden ^^ |
_________________ I'm gonna miss you HPF <3
It stops here, but you're in my heart forever! |
|
  |
 |
horse2freakje
2e jaars

Verdiend:
32 Sikkels
Woonplaats: in de magisch vergrote bezemkast die van Harry is geweest
|
Geplaatst:
Di Okt 07, 2008 14:57 |
 |
[color=red]Ze is wel een beetje een voorbeeld voor mij. Ik ben ook bezig met een verhaal, en daar zit natuurlijk een zelfverzonnen persoon in. Ik vind het geweldig hoe ze dingen schrijft, en daarom is ze mijn voorbeeld voor het schrijven! Ik schrijf ook graag fantasie verhalen zoals Harry Potter.
Mijn voorbeeld !!![/color] |
_________________ we hebben ze in de pan gehakt, en potter is van goud
stop vollie onder de zoden, en zet het boterbier koud! |
|
  |
 |
MissCocoAmor
1e jaars

Verdiend:
3 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 11, 2008 17:41 |
 |
Jha eingelijk wel ik ben ook bezig om een soort van Harry potter verhaal te maken omdat ik dat heel erg leuk vind maar JK Rowling heeft echt heel erg veel fantasie en ze bedenkt de gekste dingen en toch is het heel erg leuk ! JK Rowling is denk ik een voorbeeld voor heel erg veel mensen en ook voor mij ze heeft een paar mooie verhalen geschreven ik denk niet dat iemand dat gauw nadoet! |
_________________ He's Back Isn't he ??
We need to Defent Ourself Against him!!
He's Back And Nowbody Believes It !!
Dorothea Johanna Omber is mijn grote voorbeeld!...... |
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 06, 2008 12:56 |
 |
Ik denk dat Rowling voor iedereen die ervan droomt om schrijver/schrijfster te worden een voorbeeld is. Ze is en zal altijd één van de grootste auteurs van onze tijd zijn. Er zijn uiteraard nog vele anderen die even goed schrijven, maar wat haar zo uniek maakt, is dat haar verhaal zo ontwapenend en verslavend is. Bovendien heb ik enorm respect voor haar omdat ze een hele eigen wereld op poten heeft gezet. Dat doe je niet zomaar.
Ik zou er alles voor willen doen wat in mijn mogelijkheden ligt om een schrijver te worden en als ik er eentje à la Rowling kan worden, is dat mooi meegenomen. Ook als persoon is ze namelijk geweldig. Ze heeft het hart op de juiste plaats en ik hou van mensen die zich niets aantrekken van wat anderen denken en gewoon in hun eigen wereld leven. |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
|