Auteur |
Bericht |
Skay
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
356 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 25, 2007 14:07 |
|
Daniël. schreef: | Ik had 0 fout
Zo stom, maar ik vind het echt niet leuk
Had dus ook 550 voor de Cito.
Ben vorig jaar van 2Gymnasium naar 3Atheneum gegaan, omdat de Oude talen me niet echt lukten |
Ik ben ook van gymnasium naar atheneum gegaan. De oude talen zijn heel leuk, maar die grammatica was niet te doen. Maar ja, jij bent overgegaan, ik ben erop blijven zitten. |
_________________ Your arrogance and conceit, your selfish disdain for the feelings of others made me realize that-"
*kicks Elizabeth away* "Ofcoarse I'll marry you, my own Mr. darcy!"
Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 25, 2007 16:06 |
|
Voor mij is het al een hele tijd geleden. Ik dacht dat ik een score van 546 had, was er toen wel tevreden over maar de entreetoets in groep 7 had ik beter gemaakt. Nu zit ik op de universiteit en heb ik mijn eerste jaar met een 7,7 gemiddeld gehaald. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Shellwarrior
2e jaars
Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 9:51 |
|
Mijn Cito-score was 535.
Mijn leraar zei dat ik met moeite havo kon doen, en vwo kon ik zeker vergeten.
Ik zit nu in VWO 5.
Dus.
Ik vind de cito totaal niet betrouwbaar. Voor hetzelfde geld heeft de kandidaat een slechte dag en zit hij/zij (i.e. me) een jaar op mavo/havo waar hij/zij (i.e. me) totaal niet thuis hoort. |
_________________ This is how we like to do it in the murder scene
Take me shake me I'm a real mess oh yes
If this is what you want, then fire at will |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 12:28 |
|
Shellwarrior schreef: | Mijn Cito-score was 535.
Mijn leraar zei dat ik met moeite havo kon doen, en vwo kon ik zeker vergeten.
Ik zit nu in VWO 5.
Dus.
Ik vind de cito totaal niet betrouwbaar. Voor hetzelfde geld heeft de kandidaat een slechte dag en zit hij/zij (i.e. me) een jaar op mavo/havo waar hij/zij (i.e. me) totaal niet thuis hoort. |
De Cito is volgens mij ook meer een hulpsteuntje, het is denk ik niet zo als je het hele jaar goed presteert en dan opeens 517 punten haalt dat je dan niet naar VWO ofzo kan maar naar VMBO word gestuurd. Meestal komt de Cito wel overeen met hoe de leerling presteert dat jaar. Ik had bijvoorbeeld zo'n meisje die in de klas heel goed meekwam en de Cito slecht gemaakt had. Zij mocht hem ook overnieuw doen, en toen had ze wel een normale score die bij haar paste.
En voor sommige mensen is het alleen een voordeel. Ik was namelijk net tussen het VMBO en de HAVO in volgens mijn leraren. En ze wouden mij dan ook naar het VMBO sturen. Ik had op de Cito 543 punten dus ik werd meteen naar de HAVO gestuurd. En ik heb de HAVO ook makkelijk gehaald. Als de Cito toets niet geweest was dan had ik denk ik op het VMBO gezeten. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Sabine
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 12:49 |
|
Ik vind ook niet dat de cito zo veel zegt. Veel mensen gaan later pas "bloeien".
Ik had de cito ook onder mijn niveau gemaakt. Had 537, dat is geloof ik toch tl-havo niveau? Of nog havo? Nou ja, mijn lerares van toen zei toen dat het nog wel genoeg was om havo te doen, en als ze gingen zeuren over mijn cito dat ze tegen hen zal zeggen dat zij vond dat ik het aankon xD
Nou, ik ging havo/vwo doen, en was schijnbaar zo 'slim' dat ik het tweede jaar al kon doorstromen naar vwo. Toen ik aan de mentrix die ik het tweede jaar had mijn citoscore vertelde, zei ze 'omg, hoe heb je dat voor elkaar gekregen?' Nu zit ik in 3 vwo met goede cijfers... Haast iedereen in mijn klas nu had ook 550 voor de cito enzo, maar toch zit ik wel op hetzelfde leerniveau.
Een vriendin van mijn zus begon het eerste jaar op vmbo, tweede jaar tl, derde jaar havo. Ze zit nu in 5 havo met goede kans op slagen. Ik weet haar citoscore dan niet, maar dat zal wss ook wel best laag geweest zijn.
Kortom, ik vind dat de citotoets niet zo veel zegt, maar dat kan ook door mijn eigen ervaringen komen. De cito zou in sommige gevallen ook heel nuttig kunnen zijn hoor (zoals de ervaring van Witch_Eva). |
_________________ To love oneself is the beginning of a lifelong romance.
We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars. |
|
|
|
Viss
1e jaars
Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Mrt 24, 2007 13:30 |
|
Ik had 550 voor mijn cito met 9 of 10 fout als ik me niet vergis... Ik ben toen naar VWO (E&M) gegaan en dat heb ik in 1 keer gehaald zonder onvoldoendes op mijn eindlijst.
Ik denk wel dat een cito een redelijke manier is om iemands leerniveau te bepalen. Op de middelbare school worden ook alle toetsen op een bepaald moment afgenomen en aan de hand daarvan (voldoende of onvoldoende) wordt bepaald of je over mag naar het volgende jaar.
Er kan natuurlijk wel een lagere score uitkomen dan gedacht, maar meestal kan je dan in het tweede jaar doorstromen naar een hoger niveau. Vaak komt het voor dat het juiste advies aan de hand van de cito wordt gegeven. |
|
|
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 15, 2008 21:40 |
|
Mmm... ik had 531 en ga straks naar 5HAVO Ik ben naar 1VMBO gegaan, maar mocht toen een niveautje hoger. Soms vind ik het wel moeilijk, maar hé, ik zit nu toch lekker in 5HAVO en ik ben van plan ook lekker te slagen aankomend jaar. Ik doe gewoon me best en beter kan ik niet doen.
De cito is idd niet erg betrouwbaar. Ik scoorde beter bij rekenen dan taal, terwijl ik juist suck in rekenen en beter ben in taal. En meestal ben je zenuwachtig en misschien heb je net een rotdag of heeft je vriendin je net laten zakken. Het is gewoon maar een moment opname en je moet er niet teveel over piekeren |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Miss_Slytherin
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
230 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 15, 2008 21:52 |
|
Ik had als citoscore 539 en heb toen soort van Havo advies gekregen. Maar de klas waar ik in kwam wat eerst nog havo/vwo en daarna ben ik ook nog door gegaan naar vwo. Maar nu zit ik in Havo 4 en ik ben ook nog blijven zitten, omdat ik gewoon zo'n ontzettende hekel heb aan alles wat met school te maken heeft. En dus niet genoeg uitvoer thuis (en op school)... Opzich wel jammer, vind ik zelf ook, maar ik kan er niks aan doen. Het is zo moeilijk om genoeg tijd te besteden aan iets dat je haat...
En ik weet ook niet echt wat ik wel doen later, dus ik heb ook niet echt een doel zeg maar. Wat des te moeilijker is... :S |
_________________ Slytherin <3
FanFic
FanArt
PC-Crea |
|
|
|
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Aug 15, 2008 22:04 |
|
Miss_Slytherin schreef: | Ik had als citoscore 539 en heb toen soort van Havo advies gekregen. Maar de klas waar ik in kwam wat eerst nog havo/vwo en daarna ben ik ook nog door gegaan naar vwo. Maar nu zit ik in Havo 4 en ik ben ook nog blijven zitten, omdat ik gewoon zo'n ontzettende hekel heb aan alles wat met school te maken heeft. En dus niet genoeg uitvoer thuis (en op school)... Opzich wel jammer, vind ik zelf ook, maar ik kan er niks aan doen. Het is zo moeilijk om genoeg tijd te besteden aan iets dat je haat...
En ik weet ook niet echt wat ik wel doen later, dus ik heb ook niet echt een doel zeg maar. Wat des te moeilijker is... :S |
Ik snap wat je bedoeld. Het heeft me ook bloed(nee niet echt), zweet en tranen gekost. En vooral dat laatste Ik heb zo'n hekel aan school, maar juist daarom wil ik niet blijven zitten, zodat ik er sneller vanaf ben. En dat stimuleerd me _ |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
|
|
Ailey
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 8:42 |
|
Ik had destijds op mijn cito toets volgens mij 545, ik kreeg gymnasium/atheneum advies. Ik ben naar atheneum gegaan en ik ga nu naar klas 6. In mijn geval klopte de cito toets dus wel redelijk, maar ik kan me nog herinneren dat mijn broer een soort drempeltest o.i.d. moest maken (weet niet precies meer hoe het heet) en die scoorde op alles hoog behalve op taal omdat die leraar op de basisschool er met de pet naar gooide. Hij kon dus makkelijk VWO doen, maar alleen door dat taal wilde de school hem niet op VWO hebben, echter na een lange tijd praten en dit-en-dat mocht hij toch en er zijn nooit problemen geweest, hij heeft z'n diploma makkelijk gehaald en z'n enige onvoldoende op het eind was op frans (een 5, dus dat viel ook nog mee) verder hoge cijfers. Waar zeuren ze dan werkelijk om? Om zo'n toets? Die zegt toch niet hoe je normaal gesproken, dagelijks, presteert? Er zijn zo veel mensen die erg zenuwachtig zijn en daardoor lager presteren of om welke reden dan ook, het zegt soms helemaal niks over je werkelijke niveau. |
|
|
DoubleD
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 8:53 |
|
Ik was op de basisschool best wel vreselijk. Ik deed echt nooit wat, het intreseerde me allemaal niks en ik had er gewoon geen zin in. Toch kreeg ik van mijn leraar een Havo advies. Alleen, omdat wij geen brugklassen in de buurt hebben waar ze alleen Havo hebben, werd er me aangeraden om naar een Mavo/Havo brugklas te gaan.
Toen de Cito kwam, had ik hem echt boven verwachting gemaakt. Mijn score was 541. Dat was dus een Havo/Vwo score. Maar mijn ouders en ik vonden het toch beter om naar Mavo/Havo te gaan, dus dat werd het.
Mijn eerste 2 brugjaren gingen echt heel goed. Mijn laagste cijfer ooit was een 5,7. We krijgen ook altijd een advies op ons eindrapport, en ik heb dus Havo gekregen. Ik ga nu dus naar 3Havo, en zoals het er nu naar uit ziet, moet ik het makkelijk kunnen halen.
Opzich vind ik het wel jammer dat ik niet voor Havo/Vwo heb gekozen. Ik heb nooit echt goed mijn plaatsje in de klas kunnen krijgen, de kinderen vonden me raar. Maar, het was ook wel weer goed. Ik doe heel intensief aan wedstrijdzwemmen, en heb dus altijd ruim op tijd mijn huiswerk af kunnen krijgen, zodat ik geen training hoefde te laten lopen. |
|
ihv
1e jaars
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 11:54 |
|
ik had geloof ik 538 het is ook alweer 5 jaar geleden:P. Ik heb daarna het eerste jaar mavo/havo gedaan en de rest van de 3 jaar mavo(vmbo) dit jaar examen gedaan en ik had allemaal 8en en een 5 voor wiskunde |
|
|
|
|
harrypotterfreakz
7e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 12:02 |
|
Ik heb op de basisschool nooit iets hoeve doen aan leren enzo. Had overal goeie cijfers voor en was altijd als eerste klaar. Ik had toen in groep 8 voor de cito een score van 547... Havo-VWO advies.
Ik ben toen naar het Gymnasium gegaan. Jeej.. en toen moest je huiswerk maken:O... Maar ik heb dus nooit iets aan huiswerk gedaan.. dus op het Gymnasium ging ik daar vrolijk mee verder. Grieks en Latijn waren een ramp.. alleen maar woordjes en gramatica. Aan het eind van 2Gym had ik 7 vijfen. Toen ben k dus naar 3 HAVO gegaan. De overgang van 3 naar 4 havo verliep heel soepeltjes, maar van 4 naar 5 havo was weer waardeloos. Dit omdat ik nóóit huiswerk maakte en leerde:O... En toen het eindexamen.. een Herexamen xD.. mja.. wel mooi gehaald dus Heb toen in 13 jaar school 2 dagen geleerd eigenlijk. en datwas voor mijn herexamen.
Nu zit ik op het HBO en ga rustig verder met geen huiswerk make... maar hier loop je er wel mee tegen de lamp:S
Mja.. bij mij was het havo-vwo advies wel goed gegokt xD... en ik zo eigenlwijs om Gym te doen xD |
|
|
|
|
Heksjuh
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 12:48 |
|
ihv schreef: | ik had geloof ik 538 het is ook alweer 5 jaar geleden:P. Ik heb daarna het eerste jaar mavo/havo gedaan en de rest van de 3 jaar mavo(vmbo) dit jaar examen gedaan en ik had allemaal 8en en een 5 voor wiskunde |
Dan is het ook een groot verschil hoe je school het aanpakt, ik had ook 538 mocht naar HAVO/VWO en heb dit jaar mijn VWO examen gehaald.
Maar ik denk dat er ook veel komt kijken bij hoe makkelijk jij leert, en dat wordt niet even goed bekeken bij de CITO. Nou ja ik kan me nog erg goed herinneren op het onderdeel informatieverwerking had ik maar 1 fout, verder scoorde ik op taal erg slecht en op rekeken vmbo T - havo, maar ja die informatieverwerking werkt tot nog toe altijd erg gunstig.
Het heeft veel met je ontwikkeling vanaf dan te maken. |
_________________ Het leven is 1 groot feest het is maar net hoe je het bekijkt!
Pluk de dag en eet veel ijsjes!
Mauw, Ravenklauw
Verruim je blik op het leven |
|
|
|
ihv
1e jaars
Verdiend:
28 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 12:51 |
|
Heksjuh schreef: | ihv schreef: | ik had geloof ik 538 het is ook alweer 5 jaar geleden:P. Ik heb daarna het eerste jaar mavo/havo gedaan en de rest van de 3 jaar mavo(vmbo) dit jaar examen gedaan en ik had allemaal 8en en een 5 voor wiskunde |
Dan is het ook een groot verschil hoe je school het aanpakt, ik had ook 538 mocht naar HAVO/VWO en heb dit jaar mijn VWO examen gehaald.
Maar ik denk dat er ook veel komt kijken bij hoe makkelijk jij leert, en dat wordt niet even goed bekeken bij de CITO. Nou ja ik kan me nog erg goed herinneren op het onderdeel informatieverwerking had ik maar 1 fout, verder scoorde ik op taal erg slecht en op rekeken vmbo T - havo, maar ja die informatieverwerking werkt tot nog toe altijd erg gunstig.
Het heeft veel met je ontwikkeling vanaf dan te maken. |
ja maar ik was eigenlijk boven mezelf uitgestegen want echt helemaal niemand had 538 verwacht en ze twijfelden of ik havo of vwo niveau aankom |
|
|
|
|
|