Poll :: Roddel je? |
Natuurlijk, iedereen doet dat toch?! |
|
28% |
[ 52 ] |
Soms, maar ik maak het nooit te erg! |
|
53% |
[ 97 ] |
Nee, nooit! |
|
7% |
[ 13 ] |
Ik ben er juist het slachtoffer van! : ( |
|
11% |
[ 21 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 183 |
|
Auteur |
Bericht |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Okt 25, 2006 1:42 |
 |
Tifa schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | Tifa schreef: | Super Mean Duiveltje schreef: | Hehe, doet me aan iets denken.
Ik en nog iemand hadden zelf eens de roddel verspreid dat zij zwanger was.
We wouden testen hoelang het duurde eer de roddel terug tot bij ons zou komen.
We hadden de roddel 's morgens verspreid en in de namiddag wist heel de school het al.
En toen kwamen ze het ook aan haar vragen.
'Ben je zwanger?' |
Hoe is ze er vanaf gekomen? Het lijkt mij, dat als ze zei 'nee' dat niemand haar geloofde |
Mja ze zei gewoon nee en dan gingen de mensen weg.
Of ze het toen geloofden weet ik eigenlijk niet.
Maar dat boeiede ons niet, we wouden testen hoe lang het duurde voor een roddel zich verspreidde.
Na een week was dat al helemaal vergeten. Toen was er al weer een nieuwe veel sappigere roddel om het over te hebben. |
Ghehe, lijkt me wel lachen. Eigenlijk best stom hoe snel mensen dingen weer vergeten, omdat er iets 'interessanters' is om over te praten, terwijl degene waar de eerste roddel over ging, zoiets onthoudt. |
Ja dat moest ik zeggen, iets van 3 dagen..en dat was het, en zo'n gerucht verspreid zich al heel vlug op school, Ik moet zeggen de eerste dag was het wel irritant dat de wild vreemdste leerlingen die ik niet kon, en vroegen als ik Zwanger was, dat was minder..maar opzicht..kwam het best wel grappig over, ik moest gewoon meteen lachen ...omdat het eigenlijk zo'n misse gerucht was |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Stephanie_
4e jaars

Verdiend:
99 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 25, 2006 16:04 |
 |
Roddelen gebeurt overal denkik.. Maar wij hebben heel veel meisjes in de klas, die denken maar aan een paar dingen; jongens en kleren. En dan zeggen ze tegen mij dat ik saai en stil ben.. Ik heb gewoon andere interesses en ben misschien een beetje verlegen, maar als ik echt iets vind zeg ik er heus wel wat van. Ik ben geen watje xP! |
  |
 |
XilonaX
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
90 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 25, 2006 16:10 |
 |
Op mijn school wordt er voor zover ik weet niet geroddeld. Er wordt wel over elkaar gepraat maar dat vind ik geen roddelen. Wij vermaken ons wel met andere dingen  |
_________________ ‘Sorry Ginny,’ zei Ron om de drukkende stilte te verbreken, ‘maar ik ken geen Harry Potter.’
Ginny’s hart leek te breken..'
Ketenvuur |
|
  |
 |
Succubus
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 02, 2006 18:54 |
 |
Ik ben er juist slachtoffer van, ik loop niet met de mode mee en ik ben anders dan andere en zeer verlegen. Ik loop ook met me hoofd naar beneden en ze hebben altijd wel iets over me te zeuren. Zelf ben ik ook heel erg onzeker, vandaar dat ik zo doe. En de mode interesseert me niks. Ik ben meer een Game type. En Voetbal en HP. Dat vinden ze blijkbaar ook raar. Want toen gingen ze me uitlachen. Maarja, laat ze maar. Ik ben ook een keer lesbo genoemd, en dombo; terwijl ik niet eens blond ben. Maar ik word ook geholpen, maar roddelen kan wel. Maar als het maar niet te erg word zoals bij mij. Als diegene het hoort, kan hij/zij er last van hebben als diegene gevoellig is. En daar word ik ook aan geholpen.. |
|
|
  |
 |
lieske90
7e jaars

Verdiend:
117 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 14:27 |
 |
Ja, ik zal er maar niet omheen draaien; ik roddel ook. Zeg nou eerlijk: als je niet kunt/mag roddelen, ben je toch redelijk snel uitgepraat? [a]
Ik ben best verlegen hoor, maar ik praat best veel over andere mensen. Niet dat ik het opvallend doe, maar ik roddel wel. Als we een soort meiden-avond hebben, wordt er ook wel geroddeld. Niet dat dat de hele avond is, maar toch wel een gedeelte ervan.
Roddelen is ook helemaal niet vreemd. Ik heb ergens gelezen dat bijna iedereen het wel doet, onbewust misschien zelfs. Er is niks mis met een gezonde roddel, maar het moet niet zijn dat de persoon in kwestie er meteen de dupe van wordt en gepest wordt; dat zou ik dan weer nooit doen. |
 |
Kelly Griffel
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
242 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 14:34 |
 |
Iedereen die zegt dat hij nooit roddelt, liegt. xD
Iedereen heeft het wel eens over andere mensen wanneer deze er niet bij zijn/niet in de buurt zijn. Maar er zijn natuurlijk grenzen, je kan lekker achterbaks mensen lopen zwart maken bij je vrienden of wie dan ook en daarna heel lief en aardig tegen ze doen wanneer je zelf met ze spreekt.
En er is de vorm van gewoon over mensen praten zonder er iets slechts mee te bedoelen. Da's ook roddelen, tenminste, vind ik.
Ik doe het ook wel eens, maar dan wel 'gezellig roddelen'. We gaan dus geen mensen lopen uitschelden/zwart maken/watdanook, maar gewoon even informatie uitwisselen over die ene persoon. Want meestal gaat het dan toch over leuke dingen zoals een jongen die schijnt leuk te vinden ofzo. ^^ |
 |
Ryelle
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 18:53 |
 |
Vroeger haatte ik roddelen. ook nu nog een beetje, eigenlijk. Ik ben altijd bang dat iemand iets hatelijk achter mijn rug gaat zeggen. Maar het is veel verbeterd nu, en nu roddel ik ook wel eens, als ik me verveel in de aula...
We hebben daar geen ramen, en het enige wat je dan kan doen - nu ja, je kan eigenlijk wel veel doen (mastermind!)- is mensen bestuderen. En sommigen vallen daarbij zo op dat je niet anders kan dan over hen praten. Er is zo een koppel dat elkaar zit af te lebberen tijdens de les, en daarna rondkijkt of iedereen het wel gezien heeft! Het is soms erg moeilijk om dan niet te roddelen, want dan is het gewoon grappig. Met mensen die zo willen opvallen heb ik niet zo veel medelijden op dat vlak. Als ik over andere mensen roddel voel ik me vaak schuldig. |
_________________ Proud member of 'Supportersclub - Bernard Tilleman' |
|
  |
 |
Shirley
The Chatting Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 19:03 |
 |
Tja wat is roddelen. Natuurlijk, je praat wel eens over iemand achter zijn/haar rug om. Ik zou liegen als ik zou zeggen dat ik dat nooit deed. maar niet extreem erg hoor, als er echt iets ernstigs is dan zeg ik het gewoon in het gezicht van die persoon.
Maarja er zijn vast ook genoeg mensen die over mij roddelen, heel vervelend maarja zo zijn mensen nu eenmaal. Soms ben ik ook wel blij dat mensen het voor zich houden, sommige mensen zeggen altijd; zeg het dan in mijn gezicht. Maar sommige dingen kun je misschien beter niet horen denk ik....zeker als het iets is waar je zelf toch niet zoveel aan kan doen. Dan voel je je misschien ook alleen maar slechter. |
  |
 |
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
364 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 27, 2007 19:54 |
 |
Ik geef eerlijk toe dat ik soms ook wel eens roddel, maar dan niet kwaad bedoelt hoor. Ik zal nooit zelf een één of andere (gemene) roddel de wereld in sturen. Ik vind dat niet leuk, dus ik ga dat ook niet met anderen doen. Ik heb zelf wel een bloedhekel aan roddels die gemeen overkomen. Enkele maanden geleden was ik aan het chatten met een oude klasgenote van me. Ik zeg hallo, zei zegt: "Shana zegt dat je probeert op te vallen." en toen was ze weg. Daar heb ik nou eens een pesthekel aan. Die Shana was een "vriendin" van me die me had laten vallen als een baksteen omdat ze ook bij de groep wou horen. Ik schrok wel even. Anders reageerde dat meisje met wie ik chatte nooit zo.
Op school word er wel veel geroddeld, maar dan nooit gemeen geroddeld. Meestal van 'die is op die verlieft, ...' en dat soort dingen. Ik praat dan wel mee maar dat is het ook. Maar ik merk de laatste tijd dat er toch veel over mij gepraat word. Ik zie dat er rondom mij gefluisterd word en dat maakt me erg onzeker. Ik zou doodongelukkig zijn als mijn vrienden op school dat zouden doen maar dat is niet gebeurd en hopelijk gaat dat ook niet gebeuren.
Als je gemene roddels over iemand anders expres gaat verspreiden vind ik erg laf. Zoiets doe je niet en is erg onbeleefd. Maar ik denk dat iedereen wel eens geroddeld heeft. Gemeen of niet, iedereen doet het weleens zonder dat te beseffen. |
_________________ If there's anything to say
If there's anything to do
If there's any other way
I'll do anything for you. |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mrt 28, 2007 20:21 |
 |
Nja, als ik iets via via heb gehoord dat iemand over mij heeft geroddeld is het ook maar weer de vraag dat het ook echt zo is... Ik vind roddelen opzich niet erg, dat moet iedereen zelf weten, maar leugens vind ik 10 keer erger!
En daarbij roddelt iedereen, zelfs nu.... Nu hebben we het over roddellen (en dus ook roddelaars!)
Met roddelen bedoel ik dan dat mensen iets over je zeggen (ookal klopt het toch) en er over praten (vaak in negatieve vorm dan).
Ik roddel zelf ook, eigenlijk een beetje onbewust... Want ik lieg erniet over, ik denk dan echt zo over een persoon... Ik zeg het dan niet tegen die persoon zelf, want het komt veel harder aan dat iemand tegen je zelf het tegen je gezicht zegt.. Ookal zeggen vele van niet, het is toch echt zo. |
|
|
  |
 |
Lily Potter
1e jaars

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 10:23 |
 |
Hoii
ik ben meestal zel ook de dupe van !!!
ik denkk omdat ik nogaal verlegen ben
maar daar kan ik jammer genoeg ook niks aan doen
bv : vledekeer tijdens een les volgens mij ak
waren zeg maar "mijn vrienden"
briefjes aan het schrijven enzo en iedereen mogt het lezen
behalve ikk
nou dan hoef ik niet meer goed naa te gaan denken
want dan weet ik wel weer waar ze over aant praten zijn
Groetjess Lily Potter |
_________________ Griffoendor Rocks.! <3 |
|
  |
 |
Josse
Heksenleider 2e klas

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 10:34 |
 |
Ik roddel wel,maar ik zorg altijd dat het nooit uit de hand loopt. Er wordt ook oer mij geroddeld, maar volgens mij is dat bij iedereen (in mindere of ergere mate) zo.
Ik kan er wel tegen want ik weet wat voor mensen het zeggen. Maar ik heb het wel over anderen, dar vind ik ook niet slecht ofzo. Als ik echt iets vind van iemand zeg ik dat wel in zijn gezicht, zo ben ik dan weer wel. Dat kwetst dan misschien, maar door roddelen kwetst uiteindelijk meer.
Maar niet roddelen, nee, ik zou liegen als ik zei dat ik niet roddel. Maar vooral voer vriendinnen van mij, waarvan ik weet dat het ze niet kwetst. XD Dat is dus meer van, owww, hoe zit het met het vriendje van die en die? XD Ik vind het IIG niet uit de hand lopen...
Edit: Wat Helen zegt is waar, er is echt een verschil tussen roddelen en pesten. Pesten is gewoon kwetsen, roddelen is omdat je interesant bent. XD Maar briefjes doorgeven etc, dat Ãs gewoon laag! Dat is echt kwetsend, en zal ik dus nooit doen! Zowieso dat hele geklooi met briefjes is een beetje á la groep acht. =P |
The show must go on my moonlight ♥
MiYuvi ♥
Laatst aangepast door Josse op Do Mrt 29, 2007 10:36; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
Helen
Minister van Toverkunst

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Mrt 29, 2007 10:34 |
 |
Dat vind ik wel zo laag he. Briefjes doorgeven en het niet aan diegene laten lezen waar het over gaat. Dat vind ik eigenlijk wel een beetje erger dan achter je rug roddelen ... dat is geen roddelen meer, dat is pesten.
Zeer gemeen hoor. Jammer dat die lui bij jou in de klas dat niet doorhebben dat ze je gewoon aan het pesten zijn en dat dat niet leuk is want sja, als je niet pest hoor je er niet bij. Sneu hoor.
Gebrek aan zelfvertrouwen misschien.
Ik hoop voor jou dat het snel weer over gaat want dit is helemaal niet leuk. |
 |
AnSofie
6e jaars

Verdiend:
177 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 17:52 |
 |
Ik roddel wel veel eigelijk mja wat verstaat ge onder roddelen?
Ze zegge da roddelen is dat je spreekt over een persoon wanneer deze niet bij u is
Eigelijk roddel je dan tog heel de tijd?
Mja , ik zeg ook wel gemene en lelijke dinge over mensen ma dan ist meestal ook wel waar als ze vies kijke naar mij zeg ik er iets vies over , en als ze ne dikke nek hebbe zeg ik da ook ; alleen nie in hun gezicht
Das wel achterlijk van mij ma ik durf tenminste toegeve da ik roddel ma nooit om echt te kwetsen natuurlijk , ze moge et nooit horen maar soms toevallig kome ze et te wete en ja , das wel stom |
_________________ You're a fool Harry Potter , and you will lose everything |
|
  |
 |
Viss
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Apr 02, 2007 22:41 |
 |
Rayatje schreef: | Narcissa, ik zal je andwoord zekerheid geven! Ik ben inderdaad onzekerder geworden door al dat roddelen. Ik durf niet meer met een rokje naar school. Ik doe alsof het mij niet aangaat, maar het gaat me wel aan. Ik voel me hier een pak onzekerder over, maar ik heb 1 goede vriendin die me blijft steunen *huged Nikita*
Maar ik geef jullie nog een vraagje over diegen waarover geroddeld worden :: Wat is er gebeurd met jullie zelfvertrouwen? Diep gedaald, of trekken jullie er niets van aan? Tell me! |
Ze zijn gewoon jaloers! Bij jou staat die rok vast goed, en dat kunnen ze niet hebben. Voel je niet onzeker, maar doe vooral die rok aan en geef ze maar eens lekker een reden om jaloers te zijn. Wanneer ze zien dat hun geklets jou onzeker maakt, zullen ze niet stoppen. Laat je niet beïnvloeden door hun jaloerse mening!
En trouwens, door een mooie rok te dragen ben je absoluut geen hoer (of wat ze ook zeggen).
Ik weet wat roddelen met je kan doen, het maakt je erg onzeker. Maar uit ervaring weet ik dat wanneer je er je niets van aantrekt, het roddelen vanzelf stopt. |
|
|
  |
 |
|
|