Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

wicca/hekserij? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Skay
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Cocokadavra schreef:
Ik zie Wicca als een natuurreligie, waarbij alles aan de natuur wordt aanbeden. Als het volle maan is dan sta ik daar wel bij stil, maar ik doe er niks bijzonders mee. Ik heb wel boeken met spells en dergelijke, maar ik voer ze niet uit, want ik vind altijd dat de kracht die bij zo'n spell vrijkomt eigenlijk al in je zit en het doormiddel van een spell tot uiting kan komen. Ik geloof dat als je je daar heel bewust van bent je die kracht ook kan oproepen zonder een spell. Ik zeg niet dat Wicca bijgeloof is, maar net als andere religies een hulpmiddel voor het bestaan. Verder vind ik dingen als pentagrammen, runen, stenen en symbolische tekens heel intrigerend en interessant om dingen over te weten.

Ik denk en doe precies hetzelfde. Natuur-religies hebben me altijd aangesproken. Gewoon ook omdat ik het logisch en goed vind klinken.
Zelf ben ik bezig op het gebied van runen, stenen & mineralen. En geloof me het is nogal wat. Maar ik heb er zelf voor gekozen om dit te gaan leren. Niet voor wiccan, maar deze aspecten.

En wicca is echt geen bijgeloof!!!

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Profiel bekijkenStuur privébericht
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 18:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Joyce zegt: Bericht verwijderd. Dit soort oproepen zijn niet toegestaan op het forum.

- het Rad des Tijds -
Sabine
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 15, 2007 21:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb net even het hele topic zo'n beetje doorgelezen. Laat ik eerst maar zeggen wat ik zelf van wicca en hekserij vind. Nou, ik vind wicca een mooi geloof, lees er ook heel veel over. Zelf ben ik meer met paganisme en hekserij in het algemeen bezig. Ik geloof niet echt in een Godin en God, wel in het hele yin yang gebeuren, ik zie zeg maar de God en de Godin, meer als de bron van het leven zelf en niet echt als een.. Godin en God. Beetje lastig uit te leggen.
Zelf zou ik me nog geen heks willen noemen, ik hou er niet zo van om mijzelf meteen naampjes te geven. Ik ben er zo'n 3 jaar mee bezig, maar alleen theoretisch zeg maar, de laatste maanden meer op weg naar praktisch. Ik ben een book of shadows begonnen, en draai mee met het jaarwiel. Ik houd geen uitgebreide feesten of rituelen, maar sta er wel bij stil en maak een wandelingetje in de natuur. Ik ben zeg maar.. op weg om een heks of pagan te worden. Ik interesseer me ook heel erg in de Keltische tradities en Druïden. Ach, ik doe gewoon wat voor mij goed voelt, en denk niet echt na over naampjes.
Ik wilde eerst runenstenen gaan maken, maar opeens besloot ik dat ik tarorkaarten toch meer bij mezelf vind passen. Ga binnenkort eens kijken of er ergens een tarotdecks is dat mij aanspreekt.
Ook ben ik heel erg bezig met dromen ontcijferen, die van mezelf kan ik eigenlijk altijd wel ontcijferen.. ik weet waar ze voor staan.
Verder.. tja wat kan ik erover zeggen. Ik ben ook bezig met meditatie en visualisatie.
Voor mij is hekserij / paganisme een levensstijl. De rode draad van mijn leven. Een manier om bewuster te zijn van het leven zelf, de natuur en alles. En een manier om mij spiritueel te uiten.

Ik merk wel dat er veel vooroordelen zijn als ik dit topic lees. Het is al eens gezegd in dit topic geloof ik, maar nogmaals: wicca/hekserij/paganimse is allemaal niet berust op de duivel. Het gaat niet om glaasje draaien, in jezelf snijden, zwarte kleding dragen.
(Niet dat er iets mis is met zwarte kleding, maar ik bedoel ermee dat gothic niet hetzelfde is als hekserij. Niet alle goths zijn heks, en niet alle heksen zijn goths.)
Ik zie het gewoon als een manier van leven, een soort levensweg. En dan heb ik het over hekserij als algemeen, wicca zie ik meer als een religie vandaar dat ik ook niet van plan ben om wiccan te worden. Echt een religie is gewoon niets voor mij.

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
FayWinter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 77 Sikkels

FayWinter is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jul 08, 2007 2:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan niet zeggen dat ik een beroepswiccan of -heks ben, omdat ik er niet meer veel mee bezig ben in de zin van rituelen, bijeenkomsten en leren van de wetten en andere infomatie. Een paar geleden was ik er actief mee bezig maar heb het verwaarloosd. Daarnaast stopte mijn partner na een week er direct mee, waardoor ik solo verder ging. Met rituelen heb ik enigsinds ervaring. Ik heb samen met mijn ex-partner één van de sabbats/esbats gevierd, een inwijdingsrituel gedaan en een spreuk uitgesproken met twee goede vriendinnen.

-Ik weet helaas niet meer de naam van de sabbats/esbats. We hebben het op een officiële manier gedaan zoals de juiste spullen gebruikt en de pentagram in de lucht getekend met onze vingers.
-De inwijdingsritueel hield in dat wij ons ging inwijding in het geloof waar we in geloven.
-De spreuk die we gingen uitspreken was (even voor de duidelijkheid) geen zwarte magie. Het werd uitgesproken over iemand die andere mensen altijd zat te pesten en niet zijn eigen fouten inzag. Het was een spreuk waarbij alles wat hij deed drie keer terug kwam bij hemzelf.

Ik ben overigens nog wel geintereerd in gaia, de symbolen en informatie. Zo heb ik onder ander een bel, een paar boeken, een houten gesneden pentagram en een pendel. Daarnaast heb ik nog kleine dingen zoals kaarsen en wierook. Waarschijnlijk ben ik nog wat dingen vergeten, want als ik alles bij elkaar leg, heb ik een tafel vol.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Nov 25, 2007 19:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat raar dat ik hier eigenlijk nog nooit gereageert heb. Ik ben geen wicca ofzo maar ik doe wel een paar "wicca dingen". Zo ben ik al iets van 6 jaar bezig met Runen. Ik heb ze ooit een keer zelf gemaakt. Dat is in ieder geval beter dan als je ze zomaar koopt. Ik heb ze bestudeert en ik leg ze soms. Ook kan ik in het runeschrift schrijven. Daarbij heb ik nu ook al een tijdje tarotkaarten. Ook heb ik daarbij zigeunerkaarten gekocht en de kaarten van Nostradamus heb ik ook. Het is dus een beetje de toekomst bepalen wat ik doe. En het kan heel raar klinken, maar echt heel vaak komt het uit ook. Voornamelijk de runen. Misschien ook wel omdat ik er zo lang mee bezig ben. Daarom vind ik het ook heel leuk om te doen. Ik haal er ook echt wijsheid uit bij die dingen.

Ik heb ook wel boeken over wicca. Alleen ik vind die interessant om te lezen. Ik doe er zelf niks mee. Ik ben echt heel erg geïnteresseerd in wicca en alles er omheen. Dat ben ik eigenlijk altijd al geweest. Als klein meisje ook al.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp