Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat zou je doen met 1 miljoen? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
MINmeisje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

MINmeisje is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Dec 03, 2006 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou 3 goede doelen allemaal een ton geven, IFAW kankerfonds en Warchild. Zou een ton op de bank zetten om te sparen voor later,
Zucht verder zou ik niet weten wat k dr mee moet doen, zou willen dat de ziekenhuizen wat groter werden en dr meer personeel was, kortere wachtlijsten. Zou willen dat de natuur niet zo vervuilt werd en de walvissenjacht stopt. Zucht maar daar kan je natuurlijk niets aan doen.
Je kunt ook moeilijk meer geluk en minder pijn kopen, zou derest weggeven aan familie en vrienden.

Ik wens iedereen een gezonder en gelukkiger jaar dan 2006 =)
Profiel bekijkenStuur privébericht
-harry potter-
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 0 Sikkels

-harry potter- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 20:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

...Had je 1 miljoen wat zou jij dan doen, een feestje bouwen en je geld opdoen. Ik kocht liters limonade, 100 kilo chocolade om aan iedereen uit te delen...

Toen ik deze titel zag, moest ik onmiddelijk denken en dit liedje van Samson & Gert.

Even denken... Ik zou denk ik een deel aan een goed doel geven en voor de rest zoals in het liedje hierboven denk ik...
Maar ik zou ook wel eens een lange vakantie willen nemen... naar Hawaï of een ander eiland ofzo... Very Happy Razz

Life has a funny way of sneaking up on you
Ryelle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Ryelle is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 05, 2006 21:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een reis naar Nieuw Zeeland *droom droom*,
Zeilen in de Caraïben,
en verder beleggen/op spaarboekje zetten en de opbrengst/rente aan goede doelen geven.
O, en misschien ook een nieuw stel race skis kopen Very Happy

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 323 Sikkels

teule is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 11, 2006 20:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

sparen, en alles kopen wat ik op dat moment wil, maar wel met mate, dus geen dure auto's ofzo, eerder dingen als een reeks griekse harry potterboeken ofzo haha, als collector

Joep
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 274 Sikkels

Joep is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 7:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er.. Juist.. Ik lees van sommige mensen in dit topic die 13/14/15/16 jaar oud zijn dat ze een villa gaan kopen.. eehm.. wat wil je op die leeftijd met een huis? Je ouders zullen je echt neit daarin laten wonen en mijn ouders hebben het hier goed want ons huis is al niet al te klein. Ik dnek niet dat die graag mee gaan verhuizen, tenzij we gaan emigreren ofcourse..

Ik zou met 1 miljoen als eerste dingen koen die ik nu echt graag wil: Reisje naar UK, Kaartje PotO, Laptop, Nog een PC, Een wagen voor m'n zussen, etc.
Daarna zou ik de rest op de bank kieperen en er niet meer aankomen totdat ik een studie moet gaan betalen, alleen moet gaan wonen etc. Ik zou het btw el op een Zwitserse bank storten, dan betaal je d'r geen belasting over.
Natuurlijk zou ik ook wat aan m'n ouders en familie geven.

Pssst.. het is: had je 10 miljoen, wat zou jij dan doen? nerd

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 527 Sikkels

TheKimKommer is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 9:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou een huis op de Citadel kopen in Almere.
Te gaaf, gewoon woningen, boven op het dak van het nieuwe centrum. Ben er al jaar verliefd op, zelfs met alleen het idee al.
Verder beetje leuk inrichten, een Ceend kopen, een rooie (C1) en een ootootje voor de vriend. Wat er overblijft mag op de spaarrekening Wink Nadat er natuurlijk ook een te bruut feest gegeven is Very Happy

Ben heel hebberlijk; maar ik hou van mooi wonen, leuke ootoo en knalfuif met de vriendjes en vriendinnetjes Very Happy Very Happy

poep
Catie
Chaotic Angel
Chaotic Angel

Catie is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 12, 2006 9:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Aangezien ik hier net een discussie met iemand over had :')

Even heel realistisch gezien. Als ik een miljoen zou winnen in een loterij, ik erf 't van mijn oma of weetikveel wat. Meer dan de helft zal ik weg moeten geven aan de belasting. Over dat geld betaal je namelijk sucessierechten, kortom belasting. Blijft weinig over van een miljoen dan.

De enige manier om een miljoen te winnen zonder de belasting erbij is de staatsloterij te winnen, want die is nou eenmaal belastingvrij.

Maar oke, als ik ooit al 1 miljoen zou winnen via de staatsloterij, dus zonder de belasting zet ik het grootste deel opzij. Daarnaast gaat gewoon een deel van dat geld naar mijn moeder toe. Die heeft het harder nodig dan ik heb. Ik bedoel, ik zou alleen maar onverstandig met dat geld omgaan. Het is namelijk zoveel dat ik niet zou weten wat ik er uberhaupt mee zou moeten doen.

Ik zou geld opzij kunnen liggen voor de enige auto die ik later wil, een Mini Cooper. Ik zou naar the UK kunnen, daar gaan studeren, op reis gaan naar landen waar ik heenwil en doen wat ik wil.

Maar of ik daar echt gelukkig van wordt? Ik bedoel, ik kan wel alles kopen wat ik zou willen kopen, maar een gevoel van voldoening zal uitgesloten zijn. Want een gevoel van voldoening heb ik pas als ik weken tot langer uitkijk naar iets wat ik wil en dan eindelijk kan kopen.

En dan kun je wel zeggen dat je er zoveel goede dingen mee kunt doen. Maar de mens is grotendeels zelfzuchtig van nature. En daarnaast wil ik niet met geld goede dingen doen. Onpersoonlijk vind ik het.

Ik ben van mening dat ze die grote geldprijzen beter kunnen veranderen naar kleinere prijzen zodat meer mensen dat geld krijgen. Ik zie liever dat ze met een loterij meer mensen gelukkig maken dan een iemand, die al genoeg heeft, nog rijker maken.

01-2004/31-12-2009, HPF will live on in my heart and soul <333
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 20:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

*kickt het topic omhoog*

Als ik miljonair zou zijn, dan zou ik een deel van het geld op mijn rekening zetten. Misschien krijgt mijn naaste familie ook wel iets. Voornamelijk omdat ik weet dat ik ook wat zou krijgen als zij veel geld zouden krijgen. Ik ben nog jong, en het lijkt mij sowieso handig als ik wat bewaar voor later. Zodat ik in ieder geval weet dat ik een "normaal leven" kan leiden.

Daarbij zou ik met het geld ook wel willen reizen. Er zijn nog een paar landen waar ik graag naar toe wil. En ik vind dit wel een mooie gelegenheid om dan een keer een paar landen te bezoeken.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Omingod is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 28, 2007 22:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou de helft geven aan een goed doel .
De andere helft houden of onder mijn familie verdelen.

Dolleman: "Technically it's a ferret."
Crissy77
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 403 Sikkels

Crissy77 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 29, 2007 10:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou allereerst een supermooi huis kopen of laten bouwen, en een paar heerlijke vakanties boeken. Ook zou ik flink gaan shoppen en alles kopen wat ik nodig heb. Als ik dan nog wat over heb geef ik een gedeelte aan mijn vader, broer en zus en de rest op de bank.
Maar ja....aangezien ik toch nooit iets win bij de postcodeloterij, behalve de ijsprijs (ook lekker!! Ben & Jerries), zal dit alleen bij dromen blijven Sad

Yori87
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 153 Sikkels

Yori87 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 18:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou een mooie auto kopen, niet te duur, maar gewoon een mooie nieuwe. Verder zou ik het niemand vertellen dat ik 1 miljoen gewonnen zou hebben. Ik zou een leuk apparement voor mezelf houden en dan heb ik nog ongeveer 600.000 euro over om op de bank te zetten. En daar blijft het dan ook staan totdat ik er weer wat anders mee kan doen.

''There's no need to call me 'sir', Professor.''

'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge."
pinda_12
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

pinda_12 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 18:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou op vakantie gaan met veel vrienden en zou iedereen dan trakteren (Natuurlijk doen we dit zonder ouders.) Ik zou dan ook allemaal beroemde sterren meenemen en daarmee, vet vaak uitgaan naar films, dancehalls, en andere tofe uitgaansdingen. Natuurlijk kocht ik ook allemaal super dingen voor mezelf enzovoort.

Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Nov 30, 2007 18:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waarschijnlijk zou een groot deel ervan naar het wwf en warchild gaan. Voor derest zou ik dingen kopen die ik al lang wil. En natuurlijk mijn familie en vrienden verwennen.
Verder... leven van de rente Wink

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Johan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

Johan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou een auto & huis voor mezelf kope voor later. Dat ik alles al heb.
Dan....leuke kleren....leuke spelletjes, xbox ps2 etc.
Dan zou ik dus als ik alles heb auto, onderdak, etc. Zou ik nog aan goede doelen veel geld schenken!

5e jaars
5e jaars

Verdiend: 54 Sikkels

francaatjuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 03, 2007 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou niet weten wat ik ermee moet doen. Geld maakt immers niet gelukkig Wink..
Maar als ik het echt zou hebben zou ik het op mijn rekening zetten voor later. En misschien wat geld opzij leggen voor een vakantie. En geld geven aan bijvoorbeeld de kankerstichting en Dierenbescherming organisaties.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp