Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

carnaval Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Carla
Oude Forumnaam: Nederlandse Hermelien Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Carla is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Nov 27, 2007 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yori87 schreef:
Ik ben dan wel geboren en getogen in het zuiden des Lands, maar carnaval vond ik nooit zo geweldig. Wel gezellig, maar iedereen laat alles wijken voor dat feest en dat heb ik nooit begrepen. Toen ik klein was had mijn moeder me helemaal opgekleed, ging ik even naar het kindercarnaval *lees half uur* en wilde toen weer naar huis. Heb er nooit echt wat aan gevonden dus.

Ja, dat is bij mij helemaal hetzelfde. Alleen is het bij mij iets erger. Ik hou totaal niet van carnavel, anders gezegd ik vind het vreselijk. Mijn straat en mijn familie zijn heel erg overdreven met carnaval (de hele straat wordt versierd, mijn moeder laat echt alles schieten voor carnaval, mijn zus zou er zelfs een hele week niet voor naar de universiteit gaan). Vroeger werd ik altijd helemaal aangekleed en kreeg ik zo'n gekleurd gezicht, daar heb ik echt een jeugdtrauma van Wink ! Ik vond dat altijd echt verschrikkelijk. En verplicht de polonaise lopen vind ik helemaal afschuwelijk. Ik snap carnaval niet en ben erg blij dat mijn universiteit nu gewoon doorgaat (dan heb ik een goede reden om het gewoon te missen dit jaar).

Na dit negatieve verhaal wil ik iedereen die carnaval wel helemaal geweldig vindt niet het plezier ontnemen, ontzettend veel plezier!

Profiel bekijkenStuur privébericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 0:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja het is weer zover en vandaag was het bij ons bedrijf ook vol op carnaval. We hadden een soort van Carnaval party met de stadprins ect. Heel gezellig! Normaal heb ik er niet zo veel zin in, maar op de een of andere manier is het dit jaar anders^^ Heb zelfs van de stad prins 2008 een oorkonde gekregen Very Happy Cool

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 12:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet nog niet zeker of ik dit jaar Carnaval ga vieren, omdat ik ook in Utrecht zit nu. (Hehe, dan ga ik wel terug naar Limburg hoor. ^^' )
Ik ben zowieso zaterdag en zondag nog in Istanbul en maandagmiddag heb ik een werkcollege en een responsiecollege. Dinsdag heb ik alleen vrij, dus ik denk dat ik dan wel naar het zuiden reis. Al weet ik dus nog niet zo zeker of ik daar echt zin in heb. XD

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Frie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 708 Sikkels

Frie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 24, 2008 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Echt vieren doe ik het nooit! Vroeger op school moest je wel verkleed komen op carnavalsdag. *Herinnert zich haar prinsessenkleedjes xD. En haar Spaansflamengokleedje...*
Deze carnaval zit ik in de Ardennen bij mijn ouders en een hele groep vrienden(50 mensen ofzo) en er is dan zaterdag avond wel een carnavalfuif georganiseerd en je mag als je wil verkleed komen.
Ik weet nog niet goed of ik verkleed ga, en al helemaal niet in wat Smile

It stops here, but you're in my heart forever!
MaaudJ
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

MaaudJ is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 23:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb dit jaar niet veel aan carnaval gedaan. Ben wel naar de optocht wezen kijken! [die is bij ons vrij lang en ik vind de wagens altijd super mooi en de thema's]
Misschien dat ik volgendjaar weer meer dingen ga doen maar dit jaar had ik er geen zin in.

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Feb 04, 2008 23:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

OOh ja hoor heel leuk hoor! Zit nu in een oranje leeuwen pak en ben licht aangeschoten...en ben door vele 'kinderen' als Loena Leeflang verklaard met donkere ogen angel .
En ja natuurlijk hebben we ook van die zeer leuke carnaval optochten.
Ik heb zelfs bier over me heen gekregen...Pfff ik zie dat ik ook nog helemaal onder de glitter zit. Ben moe en ik moet nog een dag Confused
Maargoed ik zeg maar :

Bewegen is de sleutel en het verstand op nul zetten. Cool

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 10:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, vroeger in het lager mochten we steeds een dag verkleed naar school komen met carnaval. Zooo leuk, want ik hou van verkleden! Natuurlijk ging ik steeds als Hermelien xD
Nu is dat meer afgezwakt... Ik ga niet eens meer naar carnavalstoeten of zo... Het interesseert niet meer.
Gisteren was ik in Duitsland en het was daar net carnaval, en iedereen, ook oude mensen, liepen daar verkleed rond, en huizen hingen vol ballons, winkels waren belachelijk overdadig versierd... Niet normaal...

Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 443 Sikkels

Faunaat is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik woon in Breda en heb eigenlijk niet echt carnaval geviert. Ik ben zondag alleen even naar de optocht in Prinsenbeek gaan kijken. Ik had echt helemaal geen zin om uit te gaan en bovendien zit ik een beetje krap bij kas. Volgend jaar beter. Wink

Ik had trouwens nog een pierotpak van vorig jaar liggen, dus als ik weg was gegaan was ik dus als pierotclown gegaan.

- Gregory House
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 11:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Faunaat: Yay Breda, dat is bij mij in de buurt. xD [/onbelangrijke info]

Maar goed, ik heb dit jaar wederom niks aan Carnaval gedaan. Ik heb echt een hekel daaraan, dus ik ga er ook niet aan mee doen. Nou ben ik nog wel even naar de optocht hier in het dorp gaan kijken, maar dat was echt helemaal niks dit jaar. Deden er vorige jaar nog 5 wagens mee, nu waren het er 3. Het was ook echt een hele kleine en waardeloze optocht, echt jammer dat dat hier elk jaar minder wordt.
We zijn zondag nog wel ergens anders hier in de buurt naar een optocht gaan kijken en die was wel mooi.

Maar uitgaan met Carnaval doe ik al helemaal niet. Overal lallende, zatte, idioot verklede mensen en Hollandse meezingers... echt niks voor mij. Ik probeer het dus ook zoveel mogelijk te vermijden.

We zaten zondagavond wel ergens te eten, en alles was daar Crnaval, wij waren de enige mensen die in gewone kleren zaten. xD Zo'n tafel achter ons vroeg ineens: 'Doen jullie niet aan Carnaval?' O.o
Toen heb ik ze wijsgemaakt dat wij uit het noorden kwamen. [a]

All good things come to an end... Goodbye HPF.
__xSmartie
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

__xSmartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 11:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind carnaval niet echt leuk. Ik doe er dan ook bijna niks aan. Ik ben alleen naar het carnavals feest op school geweest, dat was wel gezellig.
Maar daar blijft het dan ook bij. Ik ga ook niet naar de optocht hier in het dorp kijken, daar is meestal niks aan...
Ik ben naar het feest op school niet echt verkleed gegaan. Ik houd niet van verkleden enzo, dus ik heb gewoon een paar felgekleurde beenwarmers aangedaan en zo'n Hawaï ketting omgedaan. Nou, het zag er op zich best leuk uit xP
Ik vind de carnavals muziek gewoon weg verschrikkelijk! Gelukkig draaiden ze op het schoolfeest niet van die echte carnavals muziek =D

Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 12:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Shirley. schreef:

Maar goed, ik heb dit jaar wederom niks aan Carnaval gedaan. Ik heb echt een hekel daaraan, dus ik ga er ook niet aan mee doen. Nou ben ik nog wel even naar de optocht hier in het dorp gaan kijken, maar dat was echt helemaal niks dit jaar. Deden er vorige jaar nog 5 wagens mee, nu waren het er 3. Het was ook echt een hele kleine en waardeloze optocht, echt jammer dat dat hier elk jaar minder wordt.
We zijn zondag nog wel ergens anders hier in de buurt naar een optocht gaan kijken en die was wel mooi.

Maar uitgaan met Carnaval doe ik al helemaal niet. Overal lallende, zatte, idioot verklede mensen en Hollandse meezingers... echt niks voor mij. Ik probeer het dus ook zoveel mogelijk te vermijden.

Pff, ja. Ik vind het ook echt super irritant als mensen met carnaval overdreven brabants gaan praten. Vooral tijdens het tonpraten (op Omroep Brabant) vind ik het echt zo verschrikkelijk.

Verder vind ik carnaval best gezellig en uitgaan is ook ok, maar na 4 dagen dweilradio en constant Baronie TV met mensen die voor geen meter kunnen zingen heb ik het ook wel weer gehad.
De optocht van Breda heb ik half op tv gevolgd, ben blij dat ik niet ben geweest. Het was weer eens niet veel soeps, dit jaar.
Alleen dus naar Prinsenbeek geweest en toen ben ik ook in mijn gewone kleren gegaan. xD

Leuk trouwens dat je vlakbij Breda woont. Waar woon je ergens? Very Happy (Als ik het vragen mag) ^^"

- Gregory House
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger vond ik Carnaval heel leuk, elk schooljaar keek ik uit naar een nieuw Carnavalsfeest. Vroeger mochten de kleutertjes al s'morgens verkleed naar komen, de Lagere school moest tot de middag wachten. En als je het toch waagde verkleed naar school te komen, dan mocht je de school niet binnen. Dat vond ik toen een heel belachelijke regel, ik denk dat die regel er nog steeds is. Maar ach, je kon er niet zoveel tegen doen.xD

Toen ging ik heel vaak als Hermelien verkleed. Ik heb nog zo'n tovenaarspak en toen legde ik vlechtjes in mijn haar, had ik ook zo'n bos krulletjes. ^^ Toen maakte de school wafels voor ons en die waren echt heel lekker. Daarna gingen we naar de turnzaal om te dansen en toen speelden ze vaak Kabouter Plop af. Maar het nadeel was dat het elk jaar hetzelfde was. Elk jaar dezelfde liedjes, dezelfde dansjes, dezelfde plaats,... Na een tijd werd dat niet meer leuk. Ze hadden beter elk jaar iets anders bedacht, zo bleef het origineel. Dusja, ik vond het jammer dat het steeds bij hetzelfde bleef.

Ik ben twee jaar geleden nog eens naar een Carnavalsstoet geweest en ik vond het niet zo leuk als verwacht. De koetsen enzo waren wel mooi, maar die mensen die in die stoet liepen, hadden bijna allemaal een bierflesje in hun hand en liepen er maar bij uit verveling. Ik bedoel maar, er staan kinderen bij de stoet, ik vond dat ze dat bierflesje thuis moesten laten. Dus dat viel eerlijk gezegt ook al tegen.
In andere landen is Carnaval echt een feest, ik zou liever Carnaval in Rio De Janero gaan vieren. Daar lijkt het me vele leuker dan hier.

I'll do anything for you.
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 16:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Faunaat schreef:
Shirley. schreef:

Pff, ja. Ik vind het ook echt super irritant als mensen met carnaval overdreven brabants gaan praten. Vooral tijdens het tonpraten (op Omroep Brabant) vind ik het echt zo verschrikkelijk.

Verder vind ik carnaval best gezellig en uitgaan is ook ok, maar na 4 dagen dweilradio en constant Baronie TV met mensen die voor geen meter kunnen zingen heb ik het ook wel weer gehad.
De optocht van Breda heb ik half op tv gevolgd, ben blij dat ik niet ben geweest. Het was weer eens niet veel soeps, dit jaar.
Alleen dus naar Prinsenbeek geweest en toen ben ik ook in mijn gewone kleren gegaan. xD

Leuk trouwens dat je vlakbij Breda woont. Waar woon je ergens? Very Happy (Als ik het vragen mag) ^^"

Dat mag je best vragen. Razz Ik woon dus in Hank. ^^" Dat ken je vast niet, het ligt zo'n 20 minuten met de auto van Breda, maar het is echt heel klein. Hmmz, Raamsdonksveer, dat ken je misschien wel, daar ligt het echt vlak bij. En anders net iets verder, Oosterhout. Die kant op dus. ^^"

Maarja dat overdreven Brabants praten vind ik ook niks. Niet voor mensen die het altijd al doen hoor, maar inderdaad dan gaan ze echt zo gemaakt 'plat praten', speciaal voor Carnaval. Die liedjes zijn dan ook allemaal zo plat gezongen. Dat vind ik ook echt best irritant.
Ik ben al blij dat we omroep Brabant hier trouwens niet op de televisie hebben, dat scheelt alweer een ergernis. ^^

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Faunaat
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 16:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, Hank ken ik wel. Een klasgenoot van me kwam daar vandaan. Smile

Wij hebben dus wel Omroep Brabant en Baronie TV. En dat staat bij ons dus gezellig de hele dag aan, want we mogen natuurlijk geen minuut missen van het carnaval. Staat de tv niet aan, dan is het de radio met dweilradio op Omroep Brabant!
Het enige voordeel van carnaval was dat ik lekker 2 avonden alleen thuis was, omdat de rest aan het carnavallen was. Oh ja, en eerlijk gezegt ook dan ik €20,- van mijn ouders kreeg voor carnaval. Maar dat ga ik lekker aan iets leukers besteden. Cool

- Gregory House
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 05, 2008 17:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb dit jaar weer helemaal niks aan carnaval gedaan, net zoals alle voorgaande jaren. Alleen toen ik 5 a 6 was ben ik een keer naar de carnavalsoptocht geweest hier in het dorp, dat vond ik toen wel leuk, vanwege al het snoep dat werd rondgestrooid Laughing . Maar tegenwoordig... het maakt zo'n lawaai (ik kon ze zondag vanuit mijn bed nog horen). Bovendien hou ik helemaal niet van verkleden... en ook niet van polonaises en meezingliedjes en dat soort dingen. Carnaval is dus echt helemaal niks voor mij <spreekt de nuchtere Twentenaar Razz >.

edit: ik lees net in de krant dat er met carnaval snoep is uitgedeeld dat een jaar over datum was... 0,o

Where your treasure is, there will your heart be also.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp