Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Zeilen Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Jet
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Jet is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 15:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, zeilen is echt leuk! Very Happy Ik heb best vaak gezeild. We hebben een eigen zeilboot en varen daar af en toe mee. Vooral in Friesland (met alle meren daar), maar we gaan ook wel naar Overijsel of soms andere provincies. Deze zomer zijn we naar Terschelling en Vlieland gegaan. Op de wadden is het toch anders dan op het zoete water. Heel leuk natuurlijk, maar een groot nadeel is wel dat de golven hoger zijn. En ik ben iemand die ontzettend zee- en wagenziek kan zijn, dus dan zit je daar: 5 uur op de wadden, kotsmisselijk, overgeven. Echt, dat is een ramp. Want je kan op een boot ook niet 'even stoppen' om bij te komen zoals in een auto, maar je moet gewoon door. Brr.
Maar voor de rest is Zeilen echt hartstikke leuk om te doen. Very Happy

I can touch you now."
Profiel bekijkenStuur privébericht
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Okt 05, 2006 18:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jet schreef:
Ja, zeilen is echt leuk! Very Happy Ik heb best vaak gezeild. We hebben een eigen zeilboot en varen daar af en toe mee. Vooral in Friesland (met alle meren daar), maar we gaan ook wel naar Overijsel of soms andere provincies. Deze zomer zijn we naar Terschelling en Vlieland gegaan. Op de wadden is het toch anders dan op het zoete water. Heel leuk natuurlijk, maar een groot nadeel is wel dat de golven hoger zijn. En ik ben iemand die ontzettend zee- en wagenziek kan zijn, dus dan zit je daar: 5 uur op de wadden, kotsmisselijk, overgeven. Echt, dat is een ramp. Want je kan op een boot ook niet 'even stoppen' om bij te komen zoals in een auto, maar je moet gewoon door. Brr.
Maar voor de rest is Zeilen echt hartstikke leuk om te doen. Very Happy

Bij ons zeilkamp was het ook de bedoeling om naar Vlieland en Terschelling te gaan, maar het was windkracht 8, dus te gevaarlijk om daar heen te gaan. We zijn dus de eerste dag naar de Friese meren gegaan. Maar we hebben nog wel een klein stukje over de Waddenzee gevaren. Toen schommelde de boot ook aardig heen en weer en werd je best misselijk, alleen dat was gelukkig geen 5 uur ^^.

harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben in de 2de met school een week op zeilkamp geweest Smile Dat was dus echt wel héél leuk Smile Ook heb ik een week met mijn oom en tante meegezeilt/in de haven gelegen. Nu zijn mijn oom en tante een week in Griekenland aan 't rondzeilen Shocked . Dit lijp Razz Mja.. zeilen vind ik wel dik lijp Smile Mooi snel bruin worden, en lekker op 't water Smile

sartoootje
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 73 Sikkels

sartoootje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 10:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren had ik samen met meerdere scoutinggroepen een zeilwedstrijd op de Nieuwe Meer in Amsterdam.

Dit was echt leuk totdat het opeens begon te onweren en te regenen. Waarop de paniek en chaos losbarste. Gelukkig iedereen ongedeerd. Maar er was wel een aantal kinderen bang en ik moet zeggen dat ik me ook niet helemaal veilig voelde zo open en bloot midden op het meer.

Dit is een van de engere dingen die ik heb meegemaakt met zeilen.

Vivica
Oude Forumnaam: vivica Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Vivica is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hmm, ik kan het nou niet heel erg super vinden. Ik heb het een dagje gedaan een paar jaar geleden, op een heel klein bootje, maar dat komt waarschijnlijk omdat ik nou niet echt van water hou. Met een dag zwemmen doe je me namelijk ook geen plezier. Daarnaast ben je de hele tijd bezig met dat zeilen, als ik dan toch mee moet op zo'n boot zit ik liever met 'n boek in een warm hoekje.
Maar de rest van de familie deelt die opinie niet, m'n oom heeft een eigen zeilboot (ik vind ons moterjachtje nog net gaan, daar moe ik eigenlijk al te veel doen) en daar gaan m'n vader en zusjes ook regelmatig mee. En helaas voor mij zit ik van de zomer ook een week opgesloten op zo'n ding in Kroatie. Niet echt mijn vakantie keuze

May the forces of evil become confused on the way to your house - George Carlin

Ravenclaw
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 14:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben vorig jaar op zeilkamp geweest met mijn beste vriendin en ik vond en vind het nog steeds hartstikke stom. Pa heeft een zeilboot gekocht en daar baal ik echt van, want eerst was hij van plan om een motor te kopen. Ik heb ook helemaal niet mijn best gedaan op dat kamp. Er stond bijna geen wind en ik heb maar wat onderuit gehangen.

Zara
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Zara is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 17, 2007 15:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ga over 2 weken zeilen met vrienden in Friesland. 2 vrienden vinden het namelijk superleuk. ik niet zo.
als ik ga varen ga ik liever op een motorbootje of een groot schip (zoals een ferry naar Engeland) dan op een zeilboot.
niets voor mij

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 10:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb één keertje gezeild, en dat was met de basisschool. We kregen toen een soort zeilworkshop op een water hier in de buurt. Het was in van die hele kleine zeilbootjes.

Nou je moet je hierbij bedenken dat ik nog jong was hé. Kuch*10 jaar oud*kuch. Nou ik zat dus met mijn vriendin in dat bootje, maar er ging iets mis en hij liep vol. We hadden zo'n ding om het water er uit te scheppen, maar we konden niet bijhouden.... Ons bootje zonk.... =.= We zijn zwemmend terug gegaan naar de kant. Iedereen lachtte ons uit. Hoe zou dat komen. ^^"

Nou dat was dus mijn eerste en laatste ervaring met zeilen. xD Ik heb er een trauma aan over en doe het nooit meer. Nou was het daar niet heel diep, dus het bootje heeft het overleefd mensen. Ik ook, maar leuk vond ik het niet. Het was ook nog eens in Maart ofzo, het was dus nog helemaal niet zo warm.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Ailey
Oude Forumnaam: Kariny Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 577 Sikkels

Ailey is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jun 18, 2007 15:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hebben jullie wel een gezeild?
Ja, ik heb ook een zeilkamp gehad. Het was echt súper! Het was in klas 1 en het was echt ontzettend leuk. We hebben drie dagen gezeild en het was geweldig :')

Zo ja; Wat vond je ervan?
Gréat! Het was soms wel eng, omdat er heel veel wind stond en daardoor zijn we een paar keer bijna om gegaan, maar het was wel heel lekker op het water enal. Ja, ik zou het zeker nog een keer willen doen.

17.04.05 ~ 31.12.08
just_me
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 29 Sikkels
Woonplaats: Somewhere beyond the stars, dreaming of prince charming...

just_me is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 19, 2007 13:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ooit eens een cruise gedaan op een zeilschip met mijn familie, voor de 80ste verjaardag van mijn grootvader. Dat was toen in Griekenland en ik moet zeggen dat het echt fantastisch was! Ik heb er heel erg van genoten en ik zou het zo opnieuw willen doen.
Ik was eerst wel een beetje bang omdat ik snel zeeziek word, maar dat duurde niet lang Laughing
We waren voor een week weg en ik vond het echt veel te kort. Er waren ook heel leuke mensen met wie ik op de boot heb kennisgemaakt en dat heeft natuurlijk ook geholpen om de reis tot een succesverhaal te maken.

Maar ik weet dat ik van je hou

Ravenklauw!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp