Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Tovenaars leren toch niet genoeg? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Okt 09, 2006 13:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk dat ze ook een deel economie krijgen, in de wiskunde vakken op zwienstein, en dat ze de rest met het doorstuderen krijgen.

Profiel bekijkenStuur privébericht
lovely luna
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 96 Sikkels

lovely luna is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 14:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er is al eens door JKR verteld dat de meeste leerlingen thuis les kregen (de Wemels bijv) en dat waren lijkt me geen tovervakken want ze mogen nog niet toveren en hebben nog geen toverstok voor Zweinstein. dus daar is al wel een basis gelegd. en ik denk dat je na Zweinstein doorstudeerd en dan wel extra talen enzo kan leren.

Wat ik me wel ook had bedacht is dat Fleur en Krum wel al engels hebben geleerd. Al kwam Fleur wel terug om t te verbeteren.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Op Zweinstein krijgen ze een basis van de toverkunst. In de laatste 2 boeken moeten ze ook kiezen voor een verdere studie. Hierin kunnen ze dus verschillende kanten op gaan. Tovenaars hebben ook wel wat economie nodig bij bijvoorbeeld een winkel opzetten. ((tenzij je zo slim bent als Fred & George Wink )) En sommige tovenaars gaan gewoon een dreuzel-beroep doen, omdat ze dat leuker vinden. Dan zullen ze na Zweinstein denk ik naar zo'n school gaan. Maar wat ik me nu weer afvraag... Als ze dat laatste gaan doen, zullen de dreuzel-scholen leraren zich wel afvragen wat ze al die tijd hebben gedaan... Wat zouden ze dan moetten zeggen..?

Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 15:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

mira schreef:
Op Zweinstein krijgen ze een basis van de toverkunst. In de laatste 2 boeken moeten ze ook kiezen voor een verdere studie. Hierin kunnen ze dus verschillende kanten op gaan. Tovenaars hebben ook wel wat economie nodig bij bijvoorbeeld een winkel opzetten. ((tenzij je zo slim bent als Fred & George Wink )) En sommige tovenaars gaan gewoon een dreuzel-beroep doen, omdat ze dat leuker vinden. Dan zullen ze na Zweinstein denk ik naar zo'n school gaan. Maar wat ik me nu weer afvraag... Als ze dat laatste gaan doen, zullen de dreuzel-scholen leraren zich wel afvragen wat ze al die tijd hebben gedaan... Wat zouden ze dan moetten zeggen..?

kostschool? prive leraren? valkt genoeg te verzinnen

jelloke75
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

jelloke75 is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 15:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik Vraag me ook af of Harry enzo wel weten waar de kinderen vandaan komen Razz
Want ik denk niet echt dat er een boek over zou bestaan in de bib op zweinstein. En ze praten er ook niet veel over hé...

en dan die econpmische zaken is meer na hun opleiding. dingen die ze leren tijdens hun verdere studies en gewoon hun 'talent' .
Harry heeft een talent om schouwer te worden, dus moet hij al niet zoveel bijleren hé.
Fred en George hebben wel een zakentalent, het zit in hen.
Het komt er op aan in de toverwereld, denk ik, te doen wat je graag doet en goed kunt

Grtjesss Jelle

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat ze alleen zo'n dingen leren als ze het nodig hebben, want als je bijvoorbeeld schouwer wilt worden, heb je eerst nog een aparte opleiding voor schouwer, en daar zullen ze waarschijnlijk zo'n dingen leren, maar dan alleen het hoogst nodige lijkt mij, ma die opleidingen dienen wel hoofdzakelijk wel voor speciale (eventueel vereiste) toverkunst kunnen beoefenen.

7e jaars
7e jaars

Verdiend: 80 Sikkels

mira is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 17:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
Ik Vraag me ook af of Harry enzo wel weten waar de kinderen vandaan komen Razz
Want ik denk niet echt dat er een boek over zou bestaan in de bib op zweinstein. En ze praten er ook niet veel over hé...

Het zal vast wel in een van de Dreuzelkunde boeken staan toch Wink.

Ze zullen inderdaad wel talent nodig hebben, maar zoals iedereen moetten tovenaars/heksen toch wel leren. Vraag maar aan Hermelien Wink

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 31, 2006 19:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Precies! Ik denk en vind dat tovenaars en heksen over het algemeen gewoon een soort achterstand hebben. Tuurlijk hebben ze wel wat geleerd van hun ouders voordat ze naar Hogwarts gingen, maar toch dat kan nooit genoeg zijn geweest. Laten we zeggen dat ze dan ongeveer evenveel leren als wij op de basisschool hebben geleerd. Ze zijn pas 11 als ze naar Hogwarts zijn, en daar krijgen ze alleen maar toverlessen. Vakken als aarderijkskunde, geschiedenis, biologie, natuurkunde en weet ik veel zijn gewoon belangrijk om een algemeen beeld van de wereld en de mensheid te vormen. Natuurlijk zijn er vast wel ijverige leerlingen die in hun vrije tijd dat soort dingen leren, maar de meerderheid doet dat echt niet. En bijvoorbeeld Dreuzelkunde is een keuzevak, maar ja hoe kan je normaal in de wereld functioneren als je niet eens weet wat een telefoon of elektriciteit is.. Dat is toch dom.
En ik denk niet dat je een gewone dreuzelopleiding kan volgen na Hogwarts. Die mensen willen een goed geldig diploma zien dan met je cijfers, en een geldig diploma hebben ze dan niet ...

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 8:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sabine schreef:
Precies! Ik denk en vind dat tovenaars en heksen over het algemeen gewoon een soort achterstand hebben. Tuurlijk hebben ze wel wat geleerd van hun ouders voordat ze naar Hogwarts gingen, maar toch dat kan nooit genoeg zijn geweest. Laten we zeggen dat ze dan ongeveer evenveel leren als wij op de basisschool hebben geleerd. Ze zijn pas 11 als ze naar Hogwarts zijn, en daar krijgen ze alleen maar toverlessen. Vakken als aarderijkskunde, geschiedenis, biologie, natuurkunde en weet ik veel zijn gewoon belangrijk om een algemeen beeld van de wereld en de mensheid te vormen. Natuurlijk zijn er vast wel ijverige leerlingen die in hun vrije tijd dat soort dingen leren, maar de meerderheid doet dat echt niet. En bijvoorbeeld Dreuzelkunde is een keuzevak, maar ja hoe kan je normaal in de wereld functioneren als je niet eens weet wat een telefoon of elektriciteit is.. Dat is toch dom.
En ik denk niet dat je een gewone dreuzelopleiding kan volgen na Hogwarts. Die mensen willen een goed geldig diploma zien dan met je cijfers, en een geldig diploma hebben ze dan niet ...

elk vak zit verweven in een aantal andere vakken. maar mochten ze iets in de dreuzel wereld gaan doen, dan zal het MoM wel iets regelen. Zij hebben ook contact met de dreuzel minister. Daar zal vast wel iets op te vinden zijn.

Sabine
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 69 Sikkels
Woonplaats: Zittend in een Eikenboom, kijkend naar de wolken...

Sabine is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Nov 01, 2006 19:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

@ Rhona

Hmm oke, daar zit wat in. Het Ministry zal best wat kunnen regelen ja. En natuurlijk zit in elk vak iets van een ander vak, maar toch vind ik dat ze te weinig leren. Dat is nou eenmaal mijn mening, waar ik moeilijk van af te brengen ben Razz

We are all in the gutter, but some of us are looking at the stars.
badgirl
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

badgirl is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2006 16:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

volgens mij hebben ze wel de normale vakken zoals wiskunde en talen enzo
maar vond j.K. Rowling dat gewoon niet nodig om dat in het boek te zetten
trouwens met alleen die vakken die jij opnoemd kun je toch geen hele week ieder uur les hebben
hoewel ze af en toe een uur vrij hebben Confused
jah ik weet het niet hoor
maar ze studeren wel genoeg hoor
doei
greetz tille

Agrippa
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 61 Sikkels

Agrippa is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 08, 2006 17:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Magie neemt de noodzaak van een hoop vakken weg. Waar heb je bijvoorbeeld wiskunde nog voor nodig in de magische wereld? Als je een gebouw moet bouwen, doe je dat met magie, daar komt geen berekening meer aan te pas, en als je een taart in zoveel gelijke stukken moet snijden ( Razz ) kun je dat ook met toverkunst.
Magie maakt gewoon een heleboel Dreuzelvakken overbodig.

-McGonagalls unexpected Seeing talents-
halfbloedboy
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

halfbloedboy is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 20:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

der is mischien een of andere spreuk waardoor ze de taal kunnen verstaan dan hoefje ut niet te leren

The ritual has begun, Satan's work is done.
666 the number of the beast.
Sacrifice is going on tonight.
Serverus Sneep
2e jaars
2e jaars

Serverus Sneep is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Dec 04, 2006 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat dat klopt, want Percy vind het helemaal geweldig dat meneer Krenck sr. zo veel talen spreekt. Ik denk dat er een vervolgopleiding is voor talen, zoals bijvoorbeeld het werk dat Krenck deed, lijkt mij wel handig als ze er een aantal talen bij doen. Wiskunde is Dreuzelwetenschap. Tovenaars kunnen heel goed met toverkunst zonder Wiskunde en Economie leren ze tijdens hun leven.

Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 08, 2006 0:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is in feite niet belangrijk in de magische wereld: alles kan daar verholpen worden met magie en ik heb eerlijk gezegd ook niet gehoord van een magische seismoloog of zo. Niet dat dat erg is, maar het past gewoon niet in het plaatje (deels ook 'de schuld' van Rowling, voor zover het een schuld genoemd kan worden).

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp