Poll :: Hebben jullie ADHD / ADD? |
Ja, ADHD |
|
9% |
[ 7 ] |
Ja, ADD |
|
1% |
[ 1 ] |
Niet zeker, ben bezig met officiele diagnose |
|
5% |
[ 4 ] |
Nee |
|
83% |
[ 61 ] |
|
Totaal aantal stemmen : 73 |
|
Auteur |
Bericht |
Merel
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
72 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 28, 2006 9:37 |
 |
Ik ken niemand in mijn directe omgeving met AD(H)D.
Zelf heb ik het niet.
Ik kende vroeger een meisje, die het ADHD heeft, geloof ik.
Het meisje zit in het gewoon onderwijs, al geloof ik niet dat ze daar past. Zelf met medicatie is ze soms nogal actief enzo en kon ze zich moeilijk concetreren. De school houdt er wel rekening mee, maar toch, het is niet hetzelfde, hé?
Ik besef ook wel dat het geen pretje is. Tuurlijk maak ik wel eens een grapje tegen een vriendin: 'Heb je je pillen weer niet gepakt?' Maar dat zou ik nooit doen om iemand te kwetsen.
*°Merel°* |
|
|
  |
 |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Okt 28, 2006 9:46 |
 |
Ikzelf heb geen ADHD of ADD, want ik ben meestal zelfs vrij rustig ^^. Behalve als ik hyper ben. Maar ik heb er wel eens mee te maken. Op de basisschool zaten er kinderen bij mij in de klas die ADHD hebben. Die slikten dan wel medicijnen, maar soms kunnen ze een woede-aanval krijgen. Dat is best wel irritant natuurlijk voor de mensen die erbij zijn, maar zelf kunnen ze er jammer genoeg niks aan doen. |
  |
 |
Darkness
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 04, 2006 1:07 |
 |
Heb geen ADHD maar kan af en toe wel hyper overkomen. Heb daarentegen PDD-NOS. Pervasive Developmental Disorder-Not Otherwise Specified). Het woord 'pervasive' heeft in de Nederlandse taal geen echte evenknie en dient in deze context te worden vertaald met 'in alles (alle delen van de hersenen) doordringend'. (Ja ik kan Ctrl-V en C)
Wat inhoud dat ik moeilijk contact maak met andere, wat vooral het geval was vroeger ik was heel terug gedrongen en introvert maar ik begin steeds opener en extrovert te worden. (Maar afgezien het feit dat ik een IQ van 140 heb, maakt me dat nog niet slim) Ik heb af en toe moeite met me te uiten, ik weet precies wat ik wil zeggen maar als ik het zeg vatten mensen het anders op dan wat ik bedoeld had.
Maar als je bij Google PDD-NOS intypt krijg je een enorme hoeveelheid informatie die in mijn geval niet echt klopt, maar op sommige punten wel en een van de punten die er in staat is dat ik vatbaarder zou zijn voor verslavingen. Wat opzich wel zo is maar ik ben niet verslaafd aan alcohol of drugs (Alleen aan roken, wat al erg genoeg is)
Ow en een tip voor de mensen die me kennen als ik weer op een meet ben en je merkt dat ik hyper ben zorg er dan alsjeblieft voor dat ik geen koffie meer krijg of iets anders waar caffeïne inzit, word ik namelijk na 5 koppen erg hyper van. En ook geen chocolade dan is slechte combi bij mij. caffiën + dopamine + Aron = 1 very hyperactive boy. Tenzij jullie dat willen uiteraard maar dan niet zeggen dat ik jullie niet gewaarschuwd heb. Ok alvast bedankt |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
  |
 |
Patricia
The Ultimate HPFreak

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 17:21 |
 |
m'n neefjes hebben ADHD.. Die zijn echt heel druk. Ze slikkenhier ook medicijnen voor. Ik weet niet de naam hiervan.. |
|
|
  |
 |
Felix Fortana
2e jaars

Verdiend:
43 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 18:29 |
 |
mijn zus heeft ADHD mijn broer heeft het ook
mijn nonkel ook en een vriendin van mij ook
het zit in de familie
en ja ze slikken daar medicijnen voor
alleen de naam ontschiet me
misschien dat ik het later weer weet |
_________________ Ik wou dat ik een traan was, om geboren te worden in je ogen, te leven op je wang en te sterven op je lippen. |
|
  |
 |
Aradia
4e jaars

Verdiend:
87 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 18:39 |
 |
Patricia89 schreef: | m'n neefjes hebben ADHD.. Die zijn echt heel druk. Ze slikkenhier ook medicijnen voor. Ik weet niet de naam hiervan.. |
ginny_in_love schreef: | mijn zus heeft ADHD mijn broer heeft het ook
het zit in de familie
Ritalin?? Dat slikken mijn broertjes tenminste... |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 21:43 |
 |
Mijn broer heeft ADHD, hij is 11. ik vind hem geweldig zoals hij is, omdat ik zelf ook een best druk type ben.. tijdens school slikt hij drie keer een pilletje, smorgens, smiddags en savonds om te studeren, maar dan is hij zo rustig en bedeest en hij heeft nooit honger als hij een pilletje heeft gehad. in de vakantie heeft hij er geen nodig en zit dan geen seconde stil, en soms krijgt hij woedeuitbarstingen als hij gestresst is, maar dat heeft iedereen wel eens... ik kan er mee leven, hij is en blijft mijn kleine broer, toch? |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
superjasmien
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 05, 2006 21:49 |
 |
Mijn nichtje heeft een van de twee. Ik denk ADHD. Het komt omdat mijn tante bij haar geboorte zuurstoftekort had, en daarmee heeft ze "een zwakte" doorgegeven aan haar kinderen, hoewel er met haar zelf niets mis is! Mijn neef heeft een heel slechte weerstand en ziet altijd lijkbleek en mijn nichtje heeft dus ADHD (of ADD). Dat is soms zooo irritant Altijd als ze er is, moeten we met haar spelen, ze kan haarzelf nooit eens alleen bezig houden. Zelfs als ze gewoon maar op de Gameboy speelt ofzo, moeten we kijken HOE ze speelt en mogen we niet met de ander praten. Ze eist continu de aandacht op, héél vermoeiend...
Een vraagje aan de mensen met ADHD/ADD: beseffen jullie dat als jullie hyperactief doen, of verstrooid zijn? Ik vraag me dat af, ik vind het een interessant onderwerp... |
  |
 |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 06, 2006 0:43 |
 |
Aradia schreef: | Patricia89 schreef: | m'n neefjes hebben ADHD.. Die zijn echt heel druk. Ze slikkenhier ook medicijnen voor. Ik weet niet de naam hiervan.. |
ginny_in_love schreef: | mijn zus heeft ADHD mijn broer heeft het ook
het zit in de familie
Ritalin?? Dat slikken mijn broertjes tenminste... |
Idd Ritalin is een medicijn dat kan helpen. Dit moet om de paar uur ingenomen worden.
Een ander medicijn is Concerta dit neem je meestal 1 maal daags in omdat het langer werkt.
Tegenwoordig word er ook heel veel Strattera gebruikt. Dit was laatst nog in het nieuws omdat dit niet vergoed word, terwijl het bij veel mensen veel beter aanslaat.
superjasmien schreef: | Een vraagje aan de mensen met ADHD/ADD: beseffen jullie dat als jullie hyperactief doen, of verstrooid zijn? Ik vraag me dat af, ik vind het een interessant onderwerp... |
Ik voel me alleen druk in me hoofd. Verder merk ik er zelf niet zo heel veel van dat ik druk doe. Maar de mensen om me heen merken dit wel heel erg. Dat krijg k dan ook heel vaak te horen "Hey doe eens effe rustig joh!" waarop ik antwoord: "Wat doe ik dan?" Niet beseffend dat mensen er last van hebben. Als mensen zoiets gezegd hebben denk ik er ook eigenlijk niet over na, maar ga gewoon door met waar ik mee bezig ben. Maar ik kan ook ultra rustig zijn, tijdens lessen op school bijvoorbeeld, al ben ik dan wel constant in beweging, of met me hoofd ergens anders zodat ik alsnog weinig opsteek van de les. |
|
|
  |
 |
Cocokadavra
4e jaars

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 06, 2006 10:41 |
 |
Ik heb toevallig nèt het een en ander gehad over ADHD met mn studie en nu schijnt het zo te zijn dat er sinds het nieuwe diagnostische boekje 3 soorten ADHD zijn. Ik wist het ook niet, maar het is dus zo dat je ADHD-I hebt (voorheen ADD, dus ADHD, voornamelijk onoplettend en zonder het hyperactief zijn), ADHD-H (dus met hyperactief en impulsief zijn) en ADHD-C (het gecombineerde type). In de toekomst wordt het misschien zelfs zo dat de ADHD-I niet meer onder ADHD valt, omdat het een andere oorzaak heeft waarschijnlijk, maar onderzoek is daar nog mee bezig.
Donderdag heb ik onderandere hierover een tentamen, heb ik het meteen alvast herhaald! =D |
_________________ The few details that I found in Sergeant Doakes's file left me grasping for breath: Doakes had a first name! It was Albert - had anyone ever really called him that? Unthinkable. I had assumed his name was Sergeant. |
|
  |
 |
Fandrel
5e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 07, 2006 18:40 |
 |
I have it and I hate it... ik ben 20, ligt ook aan de leeftijd, maar ik wil ook wel es 'normaal' zijn. |
_________________ When the Flames settle, we shall see who still stands
Nothing of my homeland remains but ash and sorrow. |
|
  |
 |
Nelsinho
7e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 12:17 |
 |
Fandrel schreef: | I have it and I hate it... ik ben 20, ligt ook aan de leeftijd, maar ik wil ook wel es 'normaal' zijn. |
Je kan het ook gewoon accepteren, en er positief mee omgaan.  |
|
|
  |
 |
Aradia
4e jaars

Verdiend:
87 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 19:38 |
 |
*word nu al gek*
Mijn broertjes hebben dus beide adhd en zijn nu misschien net een half uurtje in een logeerhuis en ik mis ze nu al. Het is hier zo f[..]cking stil thuis. Niet normaal!!
Gelukkig komen ze zondag al terug 0=)
*gaat stílletjes zitten wachten * Nee, dat is natuurlijk onzin. Ze zitten daar juist om wat rust thuis te krijgen en bovendien gaan ze er elke keer wat leuks doen. (morgen gaan ze naar zo'n dierentuin. Blijdorp!!)
Ach, op zich is het wel even lekker. Maar het is echt onwijs stil!!..
Ooh, en nog even naar Fandrel toe: .. Uhm.. je bént normaal.. .. Alleen een beetje anders, maar wie is dat nu niet?? |
 |
Nagini
4e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 21:01 |
 |
Ik vind het zo jammer dat vaak de aandacht alleen maar wordt gericht op ADHD en niet op ADD, wat ook een hele vervelende aandoening is (ik zeg expres geen ziekte, want ik vind het geen echte ziekte).
Mijn vader en broer hebben ADD, bij mijn vader is dit niet heel erg te merken. Ik vind de term aandachtstekortstoornis dan ook een beetje moeilijk, mijn broer en vader hebben hier helemaal geen last van, en op de een of andere manier klinkt 'aandachtsstornis' niet heel vriendelijk. Waar ze wél erg veel last van hebben, vooral mijn broer, is concentreren, en dat zie je vaker bij ADHD'ers en ADD'ers.
Mijn broer is sinds hij jong is naar speciale scholen gegaan, hij was volgens mij 12/13 toen ze vaststelden dat hij ADD heeft, mijn vader herkende veel van mijn broer in zichzelf en heeft zichzelf ook laten 'testen', hij bleek ook ADD te hebben. Mijn broer heeft ook PDD-NOS, een vorm van autisme die je vaker ziet in combinatie met ADD. Hij is erg langzaam in alles wat hij doet, doet vrijwel niets zelf, maar moet overal tot aangezet worden, vaak kan hij zich niet in andere mensen inleven en is erg op zichzelf ingesteld.
Ik kan het niet altijd even goed vinden met mijn broer, vooral omdat hij niets uit zichzelf doet, en ik juist heel erg zelfstandig ben. Mensen realiseren zich niet hoe ongelofelijk moeilijk het is om met iemand in een huis te leven met ADD en PDD-NOS. Vaak weten ze niet eens wat ADD is, ze denken dat het precies hetzelfde is als ADHD, wat absoluut niet het geval is.
Mijn broer en vader hebben verschrikkelijk veel verschillende medicijnen geslikt, waaronder Ritalin, Concerta en nu slikt mijn broer Dexamfetamine (wat eigenlijk een kleine dosering speed is).
Is er toevallig iemand met ADD? |
_________________ Your true colors are beautiful, like a rainbow... |
|
  |
 |
Elyn
Hotemetoot

Verdiend:
334 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Nov 10, 2006 22:26 |
 |
wel, ik heb verteld hier dat mijn broer ADHD heeft, maar nu moet ik zelf de test laten doen. op ADD, omdat ik moelijk lang kan foccussen [volgens mijn onwetende ouders] maar dan denk ik dat ik ADHD heb, omdat ik echt altijd zo'n uber-opgewonden springtype ben....
tuurlijk zeggen m'n ouders weer het tegenovergestelde, maar wat weten die ervan? 't is toch mijn lichaam en leven? |
_________________ Here I lie, dying
with HPF in one hand
and Edward Cullen in the other. |
|
  |
 |
|
|