Auteur |
Bericht |
Mariky
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
405 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 20:23 |
 |
Ik heb nog geen examens, pas over 4 jaar ^^ Zit nu in de tweede Atheneum.
Maar ik herken wel vele verhalen van mensen hier. Als ik moet leren voor een bijvoorbeeld heel erg belangrijk proefwerk en ik heb geen zin meer wil ik ermee stoppen. Maar vervolgens raak ik dan in paniek van 'ik kan het niet en ik weet het niet'. Daarna denk ik dan weer dat ik het best wel kan. En dat is best wel irritant. Eerst denk ik dat ik het wel kan en dan denk ik toch weer dat ik niet ken en zo gaat het dan verder en meestal leer ik dan toch nog maar iets meer. |
  |
 |
Kaa
2e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 18, 2006 20:57 |
 |
Ik heb nog geen centrale examens gehad, maar wel schoolexamens. Ik heb geen last van examenvrees. Ik ben meestal wel zenuwachtig, maar dat stopt meestal als ik de vragen gelezen heb en de meeste antwoorden weet. Al weet ik de antwoorden niet, raak ik wel in de stress. Maar het gaat meestal wel goed. Ik heb namelijk voor mijn SE maatschappijleer een 9.5, SE bio 7.6 en SE anw 8.6. Ik hoop dat het bij mijn centrale examens ook zo gaat. |
_________________ Do you want to go to the seaside?
I'm not trying to say that everybody wants to go
But I fell in love on the seaside
On the seaside
In the seaside |
|
  |
 |
erikjah
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 19, 2006 14:36 |
 |
ik heb echt nog nooit last daarvan gehad.. ik maak me er eigenlijk niet zo druk over... ik heb altijd zoiets van: komt wel goed  |
_________________ 'That's right', said Malfoy. 'But she said you were just going for a drink, you'd be back.'
'I certainly did have a drink... and I came back... after a fashion'
fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144 |
|
  |
 |
Jessica.
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 20, 2006 16:00 |
 |
examen vrees heb ik nog geen last van ik zit in drie havo en moet eerst zorgen dat ik dit jaar door kom...beetje faalangst heb ik wel en ik wil dan ook nooit mijn cijers terug ook al weet ik dat het goed ging...met vakken als wiskunde en natuurkunde kan ik ook helmaal dicht klappen.....AAHH zal wat worden met die examens  |
HPF and us <3
Forever in our hearts! |
|
  |
 |
Judith
7e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 20, 2006 16:11 |
 |
Hoi,
Ik heb nog geen examen gedaan, ik zit pas in de tweede van het tweetalig vwo, maar ik ben wel vaak erg zenuwachtig bij proefwerken. Dat komt omdat ik vorig jaar heel slecht gestart ben (met zes onvoldoendes op mijn eerste rapport), en daar ben ik nogal onzeker van geworden. Ik heb het nu niet meer voor vakken waar ik goed in ben (zoals Nederlands, daar sta ik nu een 9 voor op mijn rapport ).
In wiskunde ben ik helemaal niet goed en daar sta ik dus nu een 4 voor op mijn rapport. Ik krijg binnenkort extra lessen, maar ik klap helemaal dicht als ik weet dat ik een wiskunde proefwerk heb. Ik kan niets meer eten in de pauzes en ik zit de hele tijd met het wiskundeboek voor mijn neus.
Groetjes, Judith |
|
|
  |
 |
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Nov 20, 2006 18:58 |
 |
Ik heb nog nooit echt examenvrees gehad. En nu zeker niet, want ik doe m'n jaar opnieuw en het merendeel van mijn leerstof ken ik nog. Dus ik verwacht een simpel examen
Maar voor de eindexamens verwacht ik wel het tegenovergestelde.  |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
  |
 |
Catharina
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 21, 2006 14:50 |
 |
Verschrikkelijk. Examenvrees heb ik echt enorm. Faalangst speelt daar een grote rol in. Bij een toets klap ik echt heel vaak dicht omdat ik me gewoon te druk maak en echt niet meer weet wat ik moet doen. Je zou moeten denken, ach een toets, je leert ervoor en maakt hem en klaar. Op school weten alle docenten ervan af, omdat het bij mij nogal een groot probleem is. Ik ben gewoon te bang om te falen en als ik dan met een toets bezig ben denk ik altijd dat ik hem verknal. Echt stom eigenlijk, vooral als je nagaat dat ik voor geen één vak lager dan een 7.5 sta. Dat wordt een pretje in mei, ik verheug me er nu al op  |
_________________ ...To choose between what is right and what is easy. |
|
  |
 |
Ryelle
1e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 29, 2006 22:21 |
 |
elk jaar al vreselijk examenvrees gehad, maar nu meer dan ooit
vooral omdat iedere prof en monitor benadrukt hoe weinig mensen er maar doorgeraken. Naar het schijnt maar 20%
Ben nu dus al 2 maanden op voorhand aan het stressen
Opt moment terug wat geruster.
Had op mijn proefexamen 10 op 20, zonder iets te leren, en was daarmee onder de 20 van de 700 die erdoor waren
Toch, moet toeval zijn, denk ik dan...
aaaah, examenstress... |
_________________ Proud member of 'Supportersclub - Bernard Tilleman' |
|
  |
 |
-0-lin-0-
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
102 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 30, 2006 10:34 |
 |
Nouw aan de ene kant wel en aan de andere kant niet vorig jaar heb ik examen gedaan in het vierde jaar en ben er voor geslaagd en andere examens zoals de brommer examen daar was ik wel de eerste keer nerveus voor maar ik was gezakt met twee fouten te veel en de tweede keer slaagde ik en mag ik rijden op de scooter.
Maar over het algemeen ben ik niet zenuwachig of nerveus voor examenens/toetsen of iets dergelijks, maar dan voor vooral de uitslag van examenens/toetsen. |
_________________ Ravenklauw
I Love Reptiles
Zijn echt prachtige en mooie beesten  |
|
  |
 |
Princess_Morgan
3e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 02, 2006 21:46 |
 |
ik heb nog geen examenvrees want ik mijn exames pas over 2 jaar eigenlijk volgend jaar want ik hoor in de derde te zitten maar ben in groep 7 blijven zitten |
_________________ One day your prince will come,....mine just took the wrong turn, got lost and is too stubborn to ask for directions. |
|
  |
 |
norah
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 19:55 |
 |
ik heb daar eigenlijk nooit last van!
ik maak me alleen wel eens zorgen over de resultaten,
maar voor de toets op zich niet : ). |
_________________ I am no stranger to this place, where real life and dreams collide.
- oh no, I've lost my mojo! |
|
  |
 |
frifri
1e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 02, 2007 20:10 |
 |
Ik heb de eerste drie jaar van de middelbare school bijna geen stress gehad voor examens maar dit jaar was het echt erg!!!
Ik moest sedinal nemen voor te kalmeren, en toen ging het.
Maar ik was een dag die sedinal vergeten en ik heb op een van die twee examens een buis, maar het was 24/50 dat is dus heel juist gebuisd.
En ook op nog een andere dag had ik het ook vergeten en toen had ik 34/50 en 9/10!!!!!!
Nog zo slecht niet als ik het zo bekijk...
Ik hoop dat ik de volgende keer niet zo zenuwavhtig zal zijn, maar dan zijn het maar 6 examens ipv 12, het zal wel meevallen. |
_________________ Daniel... ... ... ... * in love*
harry potter is the best!!!!!!! |
|
  |
 |
harrietje
Dreuzel

Verdiend:
23 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 22, 2008 11:02 |
 |
Heb daar nog nooit last van gehad omdat als je zeker bent dat je goed hebt geleerd je ook zeker bent van je stuk dat je een goed examen zal afleggen. |
|
|
  |
 |
Aya
6e jaars

Verdiend:
179 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 23, 2008 13:44 |
 |
Ik heb altijd examenangst erná en mijn beste (ex)schoolmaatje heeft dat ook, dus bij de examens in mei kwam dat erop neer dat we constant aan het msn'en, shoppen en uitgaan waren onder het mom van 'ach, het komt wel goed.'
En na elk examen dacht ik opnieuw: ... shiiiiiiiiit. Maar uiteindelijk is het wel goedgekomen (geslaaaagd na zes jaar vwo!), dus het gebeuren van 'examenangst is motivatie om harder te leren' gaat voor mij niet op. Dit heb ik ook al sinds begin middelbare school trouwens; ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten om te leren, maar ik ben nooit blijven zitten, dus blijkbaar vang ik net genoeg op in de les :')
Waar ik wel voor 'vrees' voor de examens is dat ik wegdroom tijdens een examen... Echt HEEL irritant, maar ik heb het concentratievermogen van een vlieg, dus dan lees ik tijdens het Franse examen een woord, moet ik aan iets anders denken, dat maakt dat ik wéér aan iets anders denkt... enzovoorts. Aargh. |
|
|
  |
 |
Glauces
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Aug 16, 2008 22:21 |
 |
Ik moet dit jaar examen gaan doen op 't gymnasium. Nou ben ik best wel een beetje bang daarvoor, maar dat is denk ik meer de gezonde spanning, die iedereen wel zal hebben. Het is tenslotte wel de besluiting van je middelbare schooltijd.
Ik weet dat ik sowieso wel ga slagen, mijn PTA-cijfers tot nu toe zijn goed en ik zou mezelf ook nooit toestaan dat ik zou zakken, maar toch... Het blijft ergens eng.
Zoveel examens doen, en ze duren ook zo lang. Ik zou denk ik bang zijn dat ik het niet afkrijg, of dat mijn gedachten ergens anders heen gaan. Ik zou waarschijnlijk dan ook niet bij het raam moeten gaan zitten, want dan kijk ik te veel naar buiten xD.
Voor mijn schoolexamens/PTA's was ik aan het begin van de vierde nog wel heel zenuwachtig, maar nu absoluut niet meer. Als je gewoon goed leert, is er verder niets aan de hand. En anders heb je je herkansingen godzijdank nog [a]. |
 |
|