Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Examenvrees...Wel of helemaal niet? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 20:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog geen examens, pas over 4 jaar ^^ Zit nu in de tweede Atheneum.

Maar ik herken wel vele verhalen van mensen hier. Als ik moet leren voor een bijvoorbeeld heel erg belangrijk proefwerk en ik heb geen zin meer wil ik ermee stoppen. Maar vervolgens raak ik dan in paniek van 'ik kan het niet en ik weet het niet'. Daarna denk ik dan weer dat ik het best wel kan. En dat is best wel irritant. Eerst denk ik dat ik het wel kan en dan denk ik toch weer dat ik niet ken en zo gaat het dan verder en meestal leer ik dan toch nog maar iets meer.

Kaa
Oude Forumnaam: Kaatjuh 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Kaa is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Nov 18, 2006 20:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog geen centrale examens gehad, maar wel schoolexamens. Ik heb geen last van examenvrees. Ik ben meestal wel zenuwachtig, maar dat stopt meestal als ik de vragen gelezen heb en de meeste antwoorden weet. Al weet ik de antwoorden niet, raak ik wel in de stress. Maar het gaat meestal wel goed. Ik heb namelijk voor mijn SE maatschappijleer een 9.5, SE bio 7.6 en SE anw 8.6. Ik hoop dat het bij mijn centrale examens ook zo gaat.

On the seaside
In the seaside
Profiel bekijkenStuur privébericht
erikjah
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

erikjah is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Nov 19, 2006 14:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb echt nog nooit last daarvan gehad.. ik maak me er eigenlijk niet zo druk over... ik heb altijd zoiets van: komt wel goed Smile

fanfic: http://www.harrypotterforum.nl/hpf1/viewtopic.php?t=7144
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 16:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

examen vrees heb ik nog geen last van ik zit in drie havo en moet eerst zorgen dat ik dit jaar door kom...beetje faalangst heb ik wel en ik wil dan ook nooit mijn cijers terug ook al weet ik dat het goed ging...met vakken als wiskunde en natuurkunde kan ik ook helmaal dicht klappen.....AAHH zal wat worden met die examens Sad

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Judith
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi,
Ik heb nog geen examen gedaan, ik zit pas in de tweede van het tweetalig vwo, maar ik ben wel vaak erg zenuwachtig bij proefwerken. Dat komt omdat ik vorig jaar heel slecht gestart ben (met zes onvoldoendes op mijn eerste rapport), en daar ben ik nogal onzeker van geworden. Ik heb het nu niet meer voor vakken waar ik goed in ben (zoals Nederlands, daar sta ik nu een 9 voor op mijn rapport Very Happy ).
In wiskunde ben ik helemaal niet goed en daar sta ik dus nu een 4 voor op mijn rapport. Ik krijg binnenkort extra lessen, maar ik klap helemaal dicht als ik weet dat ik een wiskunde proefwerk heb. Ik kan niets meer eten in de pauzes en ik zit de hele tijd met het wiskundeboek voor mijn neus.
Groetjes, Judith

huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 44 Sikkels

huffelpuf_girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 20, 2006 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb nog nooit echt examenvrees gehad. En nu zeker niet, want ik doe m'n jaar opnieuw en het merendeel van mijn leerstof ken ik nog. Dus ik verwacht een simpel examen Razz
Maar voor de eindexamens verwacht ik wel het tegenovergestelde. Rolling Eyes

- het Rad des Tijds -
Catharina
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Catharina is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Nov 21, 2006 14:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Verschrikkelijk. Examenvrees heb ik echt enorm. Faalangst speelt daar een grote rol in. Bij een toets klap ik echt heel vaak dicht omdat ik me gewoon te druk maak en echt niet meer weet wat ik moet doen. Je zou moeten denken, ach een toets, je leert ervoor en maakt hem en klaar. Op school weten alle docenten ervan af, omdat het bij mij nogal een groot probleem is. Ik ben gewoon te bang om te falen en als ik dan met een toets bezig ben denk ik altijd dat ik hem verknal. Echt stom eigenlijk, vooral als je nagaat dat ik voor geen één vak lager dan een 7.5 sta. Dat wordt een pretje in mei, ik verheug me er nu al op Rolling Eyes

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

Ryelle is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Nov 29, 2006 22:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

elk jaar al vreselijk examenvrees gehad, maar nu meer dan ooit Very Happy
vooral omdat iedere prof en monitor benadrukt hoe weinig mensen er maar doorgeraken. Naar het schijnt maar 20%
Ben nu dus al 2 maanden op voorhand aan het stressen Laughing
Opt moment terug wat geruster.
Had op mijn proefexamen 10 op 20, zonder iets te leren, en was daarmee onder de 20 van de 700 die erdoor waren Very Happy
Toch, moet toeval zijn, denk ik dan... Confused
aaaah, examenstress...

Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Nov 30, 2006 10:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nouw aan de ene kant wel en aan de andere kant niet vorig jaar heb ik examen gedaan in het vierde jaar en ben er voor geslaagd Very Happy en andere examens zoals de brommer examen daar was ik wel de eerste keer nerveus voor maar ik was gezakt met twee fouten te veel en de tweede keer slaagde ik Very Happy en mag ik rijden op de scooter.

Maar over het algemeen ben ik niet zenuwachig of nerveus voor examenens/toetsen of iets dergelijks, maar dan voor vooral de uitslag van examenens/toetsen.

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
Princess_Morgan
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Princess_Morgan is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 02, 2006 21:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb nog geen examenvrees want ik mijn exames pas over 2 jaar eigenlijk volgend jaar want ik hoor in de derde te zitten maar ben in groep 7 blijven zitten

Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

norah is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb daar eigenlijk nooit last van!
ik maak me alleen wel eens zorgen over de resultaten,
maar voor de toets op zich niet : ).

frifri
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

frifri is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 20:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de eerste drie jaar van de middelbare school bijna geen stress gehad voor examens maar dit jaar was het echt erg!!!
Ik moest sedinal nemen voor te kalmeren, en toen ging het.
Maar ik was een dag die sedinal vergeten en ik heb op een van die twee examens een buis, maar het was 24/50 dat is dus heel juist gebuisd.
En ook op nog een andere dag had ik het ook vergeten en toen had ik 34/50 en 9/10!!!!!!
Nog zo slecht niet als ik het zo bekijk...
Ik hoop dat ik de volgende keer niet zo zenuwavhtig zal zijn, maar dan zijn het maar 6 examens ipv 12, het zal wel meevallen.

harry potter is the best!!!!!!!
harrietje
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 23 Sikkels

harrietje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 11:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb daar nog nooit last van gehad omdat als je zeker bent dat je goed hebt geleerd je ook zeker bent van je stuk dat je een goed examen zal afleggen.

Aya
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 179 Sikkels

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2008 13:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb altijd examenangst erná en mijn beste (ex)schoolmaatje heeft dat ook, dus bij de examens in mei kwam dat erop neer dat we constant aan het msn'en, shoppen en uitgaan waren onder het mom van 'ach, het komt wel goed.'

En na elk examen dacht ik opnieuw: ... shiiiiiiiiit. Maar uiteindelijk is het wel goedgekomen (geslaaaagd na zes jaar vwo!), dus het gebeuren van 'examenangst is motivatie om harder te leren' gaat voor mij niet op. Dit heb ik ook al sinds begin middelbare school trouwens; ik kan mezelf er gewoon niet toe zetten om te leren, maar ik ben nooit blijven zitten, dus blijkbaar vang ik net genoeg op in de les :')

Waar ik wel voor 'vrees' voor de examens is dat ik wegdroom tijdens een examen... Echt HEEL irritant, maar ik heb het concentratievermogen van een vlieg, dus dan lees ik tijdens het Franse examen een woord, moet ik aan iets anders denken, dat maakt dat ik wéér aan iets anders denkt... enzovoorts. Aargh.

"Ik krijg hier spontaan hoofdpijn van."
    "Dat is je brein die zijn eigen achterlijkheid probeert te bevatten," snauwde Draco.

-
    Five Minutes to Midnight
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 0 Sikkels

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 16, 2008 22:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik moet dit jaar examen gaan doen op 't gymnasium. Nou ben ik best wel een beetje bang daarvoor, maar dat is denk ik meer de gezonde spanning, die iedereen wel zal hebben. Het is tenslotte wel de besluiting van je middelbare schooltijd.
Ik weet dat ik sowieso wel ga slagen, mijn PTA-cijfers tot nu toe zijn goed en ik zou mezelf ook nooit toestaan dat ik zou zakken, maar toch... Het blijft ergens eng.
Zoveel examens doen, en ze duren ook zo lang. Ik zou denk ik bang zijn dat ik het niet afkrijg, of dat mijn gedachten ergens anders heen gaan. Ik zou waarschijnlijk dan ook niet bij het raam moeten gaan zitten, want dan kijk ik te veel naar buiten xD.
Voor mijn schoolexamens/PTA's was ik aan het begin van de vierde nog wel heel zenuwachtig, maar nu absoluut niet meer. Als je gewoon goed leert, is er verder niets aan de hand. En anders heb je je herkansingen godzijdank nog [a].

Where your treasure is, there will your heart be also.
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp