Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

De kleding Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Persoonlijk zit ik niet zo veel mee, aan de kleding in de film. Wel let ik op hoe de nieuwe personage's worden verkleed, het zal stom zijn geweest als bijvoorbeeld professor Omber gewoon in een spijkerbroek werd gefilmd zal wel een beetje te ver zijn geweest. Maar zo ben ik er wel tevreden over. Misschien komt het omdat ik er buiten niet zo veel op in kijkt, dan behalve aan de hoofdpersonen en de nieuwe personage's.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
watsonette
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

watsonette is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jun 01, 2007 18:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het jammer dat ze bijna geen gewaden meer dragen.
Dat werd in de 4e en 3e film al minder [ In HP 1 &2 was het alleen maar gewaden ! Razz ] , en volgensmij gaan ze in de 5e film ook bijna niks anders meer dragen dan dreuzel kleren..
Dat vind ik eigenlijk best jammer Sad
Nou ja, volgensmij komt dat omdat in HP5 niet zo erg de lessen worden gefilmd, en in hun vrije tijd lopen ze niet in hun gewaden / school-kleding rond ^^

Check mn Crea's =) , HP5 Spoilers!
Feel<Free
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Feel<Free is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jun 05, 2007 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

Van Harry en Hermelien is het denk ik omdat ze er mee zijn opgegroeid. Ze voelen zich er gemakkelijk in ofzo. En ze meoten vaak hele stukken door de dreuzelwereld reizen om ergens te komen dus daarom zullen de Wemels het wel dragen. Maar de rest zal wel een beetje door de regiseurs enz. komen. Door de dreuzelkleren vallen ze ook meer op tussen iedereen die tovernaarsgewaden draagt.

others stay and leave footprints in our
hearts
Aya
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 179 Sikkels

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jun 06, 2007 19:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

IAWTC. ^_^

En verder vind ik het alleen jammer dat ze niet van die typische schooluniformen aan hebben, zoals je in Japan ziet... Want dat vind ik toch wel zooo leuk Razz Maar aangezien dat niet gehéél bij het verhaal zou passen... Ik vind de outfits in de film wel leuk, alleen ik wou dat Hermione wat meer IC leek. Vanwege iets aan haar outfits vind ik toch dat ze niet helemaal juist wordt geportretteerd.

Maar dat is waarschijnlijk omdat ik in mijn hoofd al hele beelden had gevormd van hoe iedereen erbij zou lopen. Dus begrijp me niet verkeerd, ik vind dat er over het algemeen niks aan te merken valt op de outfits.

Krijt
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 103 Sikkels

Krijt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 13:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Misschien zit een gewaad wel gewoon voor geen meter, en hebben daarom sommige tovenaars vaak 'dreuzelkleding' aan.

Ron heeft in ieder geval dreuzelkleding aan (net als zijn familieleden, trouwens) omdat zijn vader helemaal weg is van dreuzels. Alles moet in dreuzelstijl, en dus ook de kleding. Verder reizen ze ook nog wel eens door de dreuzelwereld, en dan is het wel makkelijk om niet steeds om te hoeven kleden.

Harry en Hermelien dragen dreuzelkleding natuurlijk omdat ze in de dreuzelwereld leven. Men kijkt je nogal vreemd aan als je inene in gewaad over straat loopt. (Tenzij het Halloween is? Razz) Waarschijnlijk zijn ze het ook gewoon zo gewend, dat ze liever die kleren dragen dan een gewaad.

P.S.: Het lijkt me dat een gewaad erg warm is in de zomer. Misschien nog een reden om zo'n ding niet aan te doen? Wink

Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 14:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Citaat:
P.S.: Het lijkt me dat een gewaad erg warm is in de zomer. Misschien nog een reden om zo'n ding niet aan te doen?

Dat zal ook kunnen zijn, maar zelf denk ik dat ze de gewaden dan niet met zo'n dikke stof enzovoort hebben gemaakt. Misschien hebben ze verschillende gewaden, de een is dunner dan de ander. Want ze zouden de mensen echt niet midden in de zomer van 30 graden in die dikke kleding te laten lopen Wink

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 22:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Citaat:
P.S.: Het lijkt me dat een gewaad erg warm is in de zomer. Misschien nog een reden om zo'n ding niet aan te doen?

Dat zal ook kunnen zijn, maar zelf denk ik dat ze de gewaden dan niet met zo'n dikke stof enzovoort hebben gemaakt. Misschien hebben ze verschillende gewaden, de een is dunner dan de ander. Want ze zouden de mensen echt niet midden in de zomer van 30 graden in die dikke kleding te laten lopen Wink

Ja maar ja zo warm wordt het niet in de UK en dan nog, het is niet heel erg lang dat je zo'n gewaad aan moet doen. Alleen als ze ook echt filmen. Ik vind dus de smoesjes van het is te warm, of het zit niet lekker niet echt goed. Ze moeten gewoon een gewaad aan doen, of in ieder geval vaker. Ik vind dat het er bij hoort.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 103 Sikkels

Krijt is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 15:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat als tovenaars echt zouden bestaan en alles, ze misschien wel luchtige dreuzelkleding dragen in de zomer, omdat het dan te warm is voor gewaden. Sorry als ik hiermee verwarring heb gezaaid.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 18:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Krijt schreef:
Ik bedoelde eigenlijk te zeggen, dat als tovenaars echt zouden bestaan en alles, ze misschien wel luchtige dreuzelkleding dragen in de zomer, omdat het dan te warm is voor gewaden. Sorry als ik hiermee verwarring heb gezaaid.

Dat lijkt me niet omdat we in boek 4 tijden de wereldbeker Zwerkbal het idee krijgen dat de meeste tovenaars geen idee hebben wat voor een kleding dreuzel dragen. De meeste tovenaars dragen gewoon gewaden ook in de zomer. Misschien bestaan er idd wel zomergewaden die luchtiger zijn. Maar ik vind het wel slecht dat ze tijdens de film niet altijd gewaden dragen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 20:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Krijt schreef:

Dat lijkt me niet omdat we in boek 4 tijden de wereldbeker Zwerkbal het idee krijgen dat de meeste tovenaars geen idee hebben wat voor een kleding dreuzel dragen. De meeste tovenaars dragen gewoon gewaden ook in de zomer. Misschien bestaan er idd wel zomergewaden die luchtiger zijn. Maar ik vind het wel slecht dat ze tijdens de film niet altijd gewaden dragen.

Bij sommige momenten geef ik je groot gelijk, maar dan zouden ze ook behoorlijk duur zijn geweest aan de kleding van de film. Wel hebben ze gelukkig de belangrijkste personen een gewaad gegeven. Maar zoals ik al eerder hier op zei let ik daar niet zo op. En zit er ook niet zo veel mee Maar het punt is wel dat ik de laatste keer een van de films hebt gezien, er erg op heb gelet. En toen besefte ik eigenlijk ook pas dat je bij sommige momenten groot gelijk in hebt.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Narcissa: Maar ze hebben toch een heel groot budget voor de Harry Potter films? Ze verdienen genoeg aan de films om meer geld uit te geven aan de kleding van de acteurs. Ik vind het eigenlijk belangrijk in de sfeer die je tijdens de film ervaart. Ik bedoel, kijk maar naar LOTR daar is nog veel en veel meer geld uitgegeven aan de kostuums/kleding waardoor je echt het gevoel hebt dat de film realistisch is.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 21:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
@Narcissa: Maar ze hebben toch een heel groot budget voor de Harry Potter films? Ze verdienen genoeg aan de films om meer geld uit te geven aan de kleding van de acteurs. Ik vind het eigenlijk belangrijk in de sfeer die je tijdens de film ervaart. Ik bedoel, kijk maar naar LOTR daar is nog veel en veel meer geld uitgegeven aan de kostuums/kleding waardoor je echt het gevoel hebt dat de film realistisch is.

Ja eigenlijk heb je hier ook wel gelijk in. Nu je het zeg snap ik inderdaad niet waarom ze iets meer geld hebben uit gestoken voor de kleding. Ze kunnen inderdaad niet klagen dat ze te weinig verdienen. Bij de lord of te Rings was er niemand die ik maar kon zien die in "onze" kleding stijl droegen. Ik weet eigenlijk niet waarom ze er zo weinig over hebben gedaan.

Tops<3
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 633 Sikkels

Tops<3 is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 15:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
A.Perkamentus schreef:

Ja eigenlijk heb je hier ook wel gelijk in. Nu je het zeg snap ik inderdaad niet waarom ze iets meer geld hebben uit gestoken voor de kleding. Ze kunnen inderdaad niet klagen dat ze te weinig verdienen. Bij de lord of te Rings was er niemand die ik maar kon zien die in "onze" kleding stijl droegen. Ik weet eigenlijk niet waarom ze er zo weinig over hebben gedaan.

Hier ben ik 't dus 100% mee eens. Die orks zulleen ook niet lekkere comfortabele in het snikhete of koude nieuwzeeland hebben rondgelopen Smile

Ik vind dat de sfeer van hp veel leuker is als ze in gewaden rond lopen het heeft nte wat meer, dat magische

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 70 Sikkels

__xSmartie is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 19, 2008 11:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor Harry en Hermelien is het logisch dat die dreuzelkleding dragen, dat is hier ook al vaak gezegd. Ik denk dat Ron gewoon geen zin heeft om altijd in een gewaad rond te lopen, dat lijkt mij zelf ook helemaal niks.
Dat is net zoiets als dat wij heel de dag in een schooluniforum moeten lopen, dat zou ik ook niet willen.

Jolien'
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Jolien' is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Jan 27, 2008 19:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind de kleding goed afgestemd op elke film. En- ja, ik vind het ook wel goed dat ze minder schoolgewaden dragne, want je kunt die ook niet altijd blijven dragen en 'jong' blijven, aangezien ze dat in deel 1/2 veel deden enz. ^^

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp