Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Sorteerhoed is zinloos? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
club_brugge1991
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

club_brugge1991 is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 11:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik vind zeker dat ze sorteerhoed niet moeten weg doen dan word er eerlijk verdeeld anders kunnen ze leerkrachteb beinvloeden om hen bij een bebaalde afdeling in te delen

Profiel bekijkenStuur privébericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

club_brugge1991 schreef:
ik vind zeker dat ze sorteerhoed niet moeten weg doen dan word er eerlijk verdeeld anders kunnen ze leerkrachteb beinvloeden om hen bij een bebaalde afdeling in te delen

Als leerkrachten op die manier kunne beïnvloeden, denk ik niet dat Zwadderich en Griffoendor veel leerlingen zouden hebben.

Banning en Stronk lijken mij (als je eerstejaars bent) veel toffer eruit zien dan een norse Sneep en een kwade Anderling.

Ravenklauw!
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 16:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bee schreef:
Lupos-freak schreef:
Maar als je de afdelingen zou afschaffen zouden ze met de vraag zitten, welke leerlingen je bij elkaar zou onder verdelen. En leerkrachten kunnen er nu ook rekening mee houden als iemand van Huffelpuf niet enorm veel punten haalt voor een vak, dan kan dat zo erg niet zijn. Terwijl dat van een Ravenklauwer wel erg zou zijn.
Het is net als in de realiteit, daar zijn er ook ASO-scholen [denken is hier belangrijk] en TSO-scholen [doen is hier belangrijk].

Sorry maar waar haal je het idee dat een huffelpuffer dommer moet zijn dan een Ravenklauwer.
Ik vind je vergelijking met ASO-TSO trouwens ook niet echt goed.
Want in ASO -TSO krijg je verschillende lessen en op Zweinstein krijgt iedereen dezelfde vakken met dezelfde inhoudt.

Van een Ravenklauwer zullen ze misschien sneller betere punten verwachten maar ik denk dat iedereen het even erg is als een Huffelpuffer een slecht cijfer behaald of een Ravenklauwer.

Sorry, hoor, maar Ik heb nooit gezegd dat een Huffelpuffer dommer moet zijn. Ik heb enkel gezegd dat een Ravenklauwer van nature slimmer is dan een Grif/Zwad/Huf. Ik zei nu gewoon Huffelpuffer als voorbeeld.

Nee, hoor. In Zweinstein krijg niet iedereen dezelfde lessen!
Zo heeft Harry bv gekozen voor Waarzeggerij en Verzorging van Fabeldieren. Terwijl Hermelien helemaal geen Waarzeggerij meer volgt, maar Oude Runen. Sommige vakken die ze toen [in het tweede jaar] moesten kiezen voor hun latere schooltijd, zijn ook van belang voor hun latere job. Zo moet je voor schouwer bv nog enkele jaren bij studeren.

Volgens mij bedoel je dat laatste omgekeerd. Nee, natuurlijk zou dat niet erg zijn, of zou niemand dat erg vinden, maar het zou niet normaal zijn. Van een Ravenklauwer word verwacht dat hij ofwel slim is ofwel slim kan zijn. Je kunt ook slim zijn, zonder dat te uiten of zonder zin hebben om dat te uiten...

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 356 Sikkels

Skay is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 16:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zijn toch je keuzes die in de loop van je leven je karakter bepalen. Misschien zou je eerst bij Zwadderich passen: "vieze modderbloedjes"
maar pas je nu beter bij Griffoendor: "Mijn moed beschermt mijn vrienden."

Dat is mijn theorie in ieder geval.

Je bent een genie Katara; een zwetend, stinkend genie! ~Taf
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 16:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Sorry, hoor, maar Ik heb nooit gezegd dat een Huffelpuffer dommer moet zijn. Ik heb enkel gezegd dat een Ravenklauwer van nature slimmer is dan een Grif/Zwad/Huf. Ik zei nu gewoon Huffelpuffer als voorbeeld.

Nee, hoor. In Zweinstein krijg niet iedereen dezelfde lessen!
Zo heeft Harry bv gekozen voor Waarzeggerij en Verzorging van Fabeldieren. Terwijl Hermelien helemaal geen Waarzeggerij meer volgt, maar Oude Runen. Sommige vakken die ze toen [in het tweede jaar] moesten kiezen voor hun latere schooltijd, zijn ook van belang voor hun latere job. Zo moet je voor schouwer bv nog enkele jaren bij studeren.

Volgens mij bedoel je dat laatste omgekeerd. Nee, natuurlijk zou dat niet erg zijn, of zou niemand dat erg vinden, maar het zou niet normaal zijn. Van een Ravenklauwer word verwacht dat hij ofwel slim is ofwel slim kan zijn. Je kunt ook slim zijn, zonder dat te uiten of zonder zin hebben om dat te uiten...

My mistake, verkeerd geïnterpreteerd.
Maar ik bedoel met iedereen krijgt in Zweinstein dezelfde lessen:
Iedereen die Waarzeggerij volgt in het derde krijgt het hele jaar door dezelfde lessen. Of je nu in Grif/Huf/Rave/Zwad zit. Waarzeggerij is voor iedereen hetzelfde.

Ze kiezen een ander vakkenpakket maar het vak dat je kiest daarin is de leerlinhoud voor elke afdeling hetzelfde.

Ravenklauw!
elise
Dreuzel
Dreuzel

elise is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het gaat er gewoon om, om wie je bent wat je onbewuste gevoelens zijn.
Ik vind Neville een goed voorbeeld. Ik bedoel grof gezegd is Neville in de eerste 4 boeken dom en lijkt hij een ongelooflijk watje. Toch deelde de sorteerhoed hem in bij Gryffondor.

Waarom?

Simpel: de sorteerhoed ziet wat je in je mars hebt, ook al komt het nu nog niet boven, in Nevilles geval had hij gelijk. In boek 5 en 6 presteert Neville ongelooflijk goed en reageert hij slim. Die sorteerhoed weet dat gewoon.

Halfbloed prins
1e jaars
1e jaars

Halfbloed prins is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 07, 2006 22:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat dit zin zou hebben wat betreft de lessen bijv.: de lessen zijn, denk ik, bij huffelpuf anders dan bij griffoendor, misschien op een andere manier maar misschien zelfs op een ander niveau. En dan krijg je eigenlijk het systeem wat wij dreuzels hebben: alles op een grote hoop.

Ik denk ook dat Rowling met opzet iets tegendraads wilde, iets nieuws wat bij ons ongewoon is: dat maakt de magische wereld er weer leuker op!

Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Mei 29, 2007 21:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Halfbloed prins schreef:
Ik denk niet dat dit zin zou hebben wat betreft de lessen bijv.: de lessen zijn, denk ik, bij huffelpuf anders dan bij griffoendor, misschien op een andere manier maar misschien zelfs op een ander niveau. En dan krijg je eigenlijk het systeem wat wij dreuzels hebben: alles op een grote hoop.

Ik denk ook dat Rowling met opzet iets tegendraads wilde, iets nieuws wat bij ons ongewoon is: dat maakt de magische wereld er weer leuker op!

Ik denk dat iedereen gewoon dezelfde lessen krijgt. Soms zit je ook met twee afdelingen bij elkaar. Maar ze moeten op een of andere manier klassen maken, en ik denk dat de sorteerhoed een leuke manier is om de leerlingen afdelingen te delen.

16-08-2005 ~ 31-12-08
terryboot
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

terryboot is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 7:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

de sorteerhoed weg is echt een dom voorstel!
Want de sorteerhoed is niet zomaar een hoed het heeft de stemmen van de makers van zweinstein. Ze hebben hem leven geschonkne zodat hij nadat de makers dood zijn door kan gaan met sorteren.
De sorteerhoed ziet alle geheimen en gedachtes, en daardoor is het indelen makkelijk. als je jezelf moet sorteren kom je waarschijnlijk niet op de afdeling die de hoed zegt.

wijsheid zonder grens is ieders liefste wens,
ravenklauw
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

De sorteerhoed weet alles over jou en over de afdelingen. Hij kan dus het beste voor je kiezen. Misschien wil je bij ravenklauw, maar pas je eigenlijk het beste bij griffoendor. Als ze zelf zouden kunnen kiezen had hermelien waarschijnlijk voor ravenklauw gekozen.

Mijn mega spoiler fanfic!
Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mei 30, 2007 15:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het zonde vinden moest de sorteerhoed weggaan. Ik vind niet dat de sorteerhoed overbodig is want niet iedereen weet zijn afdeling. Misschien denken sommige personen van: 'Ik denk dat ik bij Griffoendor pas omdat ik mezelf wel dapper vind.' maar dat ze dan eigelijk in bv: Ravenklauw horen ofzo. Dat kan altijd gebeuren. Dus de sorteerhoed is echt niet overbodig hoor.Wink

En hé, de sorteerhoed is helemaal niet overbodig, denk maar aan die liedjes die hij elk jaar zingt en dat daar een betekenis inzit. De sorteerhoed zet niet alleen de kinderen in hun afdeling, hij brengt ook liedjes voor met een betekenis in. En die liedjes kunnen soms wel belangrijk zijn.

I'll do anything for you.
sannekesan
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 55 Sikkels

sannekesan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mei 31, 2007 21:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

door de sorteerhoed krijgt iedere afdeling zijn eerlijke 25 % deel van de eerste jaars. door hem weg te doen zou iedereen zelf kunnen kiezen in welke afdeling je zou willen en dan zouden de verdelingen niet meer eerlijk zijn.

H.J.Potter
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 44 Sikkels

H.J.Potter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 11:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

De sorteerhoed is helemaal niet overbodig. Harry had kwaliteiten die voor Grifoendor en Zwadderich goed zouden zijn. Maar omdat Harry echt niet bij Zwadderich wilde werd het griffoendor. Van hermelien weten we dat de sorteerhoed haar eerst bij Ravenklauw wilde indelen. Maar ze had ook moed. De sorteerhoed heeft haar uiteindelijk bij Grifoendor ingedeeld, en dit bleek een goede keuze. Als Hermelien zelf zou mogen kiezen, was ze misschien naar Ravenklauw gegaan, en was Harry nu misschien al jaren dood geweest zonder de logica van Hermelien.

Josse
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 0 Sikkels

Josse is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 02, 2007 13:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

H.J.Potter schreef:
De sorteerhoed is helemaal niet overbodig. Harry had kwaliteiten die voor Grifoendor en Zwadderich goed zouden zijn. Maar omdat Harry echt niet bij Zwadderich wilde werd het griffoendor. Van hermelien weten we dat de sorteerhoed haar eerst bij Ravenklauw wilde indelen. Maar ze had ook moed. De sorteerhoed heeft haar uiteindelijk bij Grifoendor ingedeeld, en dit bleek een goede keuze. Als Hermelien zelf zou mogen kiezen, was ze misschien naar Ravenklauw gegaan, en was Harry nu misschien al jaren dood geweest zonder de logica van Hermelien.

Uhmm... Hermelien zei in de eerste treinreis dat ze het liefste bij Griffoendor wilde dacht ik...

De Sorrteerhoed is niet zinloos omdat hij in je hoofd kan kijken. Hij kan dus zien waar je kwaliteiten liggen, ookal zie je dat zelf niet. Daarom is er de soorteerhoed. xD Denk ik ^^

The show must go on my moonlight

MiYuvi
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp