Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Toneelspelen/Acteren Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Speel jij toneel/Acteer jij?

Ja, ik zit bij een toneel club
38%
 38%  [ 21 ]
Nee, maar ik zou het wel willen doen
50%
 50%  [ 28 ]
Ik heb in een film gespeeld
10%
 10%  [ 6 ]
Totaal aantal stemmen : 55

Auteur Bericht
Elyn
Oude Forumnaam: Dark_angel Hotemetoot
Hotemetoot

Verdiend: 334 Sikkels

Elyn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 7:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zit op toneelles, ik doe mee met schoolstukken [dit jaar een mix van stukken van shakespear] en ik doe kleine figurantrolletjes in series en zo..

ik ben echt totaal verslaafd aan toneel en film, het is echt een levensdroom van mij een actrice te worden, liefst in Amerika of GB!!
ik hoop echt dat het gaat lukken, want acteren geeft zin aan mijn leven Wink

Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady_Radcliffe
Oude Forumnaam: miss_moony 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 28 Sikkels

Lady_Radcliffe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 8:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit ook op een toneelvereniging bij het MUZtheater, maar dan wel bij de jongerenafdeling NEST.
Het is echt heel erg leuk!

Mijn tante doet ook aan toneel, maar die doet ook musicals (geen broadway ofzo hoor Rolling Eyes )

but rumor has it you're almost as famous as me these days.

D&R
Jess
Oude Forumnaam: NaturaL 4e jaars
4e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Jess is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 16:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is al de derde keer dat ik het vandaag in een topic zet [/stom], maar ik heb een rol gekregen in het ‘Voorjaarsstuk’ bij de toneel vereniging in ons dorp. Vanaf maandag werd ik al gebeld, maar ik was elke keer niet thuis. Dus toonde ik vandaag zelf initiatief en ik besloot ze op te bellen, toen werd mij verteld dat ze nog een rol voor mij beschikbaar hadden. Yay. Ik had al eens eerder aangegeven dat áls ze mensen zochten, ik zeer graag mee zou willen spelen (je komt er zó moeilijk tussen omdat het een ‘vaste’ groep is). Dus ik ben blij =D. Jess gaat weer toneelspelen (is alweer 2 jaar geleden). Ik laat jullie vast nog wel horen wat voor stuk er gespeeld gaat worden.

Ik heb bij ons in het dorp op een jongeren (toneel) vereniging gezeten, van 12 tot 16 jaar. Ik had één van de hoofdrollen in Sneeuwwitje (boze heks Wink) en in Grease had ik een zwaar kleine rol xP, maar dat was ook het eerste stuk waar ik aan meedeed. Na Sneeuwwitje ben ik gestopt. Dat was mijn toneel verhaal xP.

You're the light in my deepest, darkest hour,
my savior when I fall. ♥
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 14, 2006 21:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik <3 acteren ^^ Het is echt mijn passie Smile

Ik heb al aan verschillende stukken mee gespeeld en dan voornamelijk musical, want das hip. Even een lijstje van wat ik gedaan heb.

Gabberoma - Oma (Hoofdrol)
East 23rd Chicago - Smiler (Mini-rolletje)
Jakob - Lea (Hoofdrol)
Anatevka - Ensemble
Romeo en Julia - De Voedster (Grote bijrol)
Jozef - Dina (Hoofdrol)
Footloose - Garvin (Bijrol)
The Music Man - Roddeldame (Mini-rolletje)
Saul - Volk (Mini-rolletje)
Zorba - De Weduwe (Grote bijrol/Hoofdrol)

De leukste rollen vond ik Lea, de Voedster, Dina, Garvin en de Weduwe. Ik denk dat toch de Weduwe, ik had namelijk een supermooi nummer en een sterfscene en dat was echt te hip ^^ Very Happy

Op dit moment ben ik bezig met Jekyll and Hyde, en daarin zit ik in het Ensemble. qua acteren niet extreem veel te doen, maar ik weet zeker dat het geweldig gaat worden, want Jekyll and Hyde heeft echt hele hippe muziek, slightly klassiek en heel erg boembastisch. Verder ga ik binnenkort ook weer beginnen met een ander stuk, ik weet nog niet precies welke dat gaat worden, maar dat hoor ik binnenkort.

...I'll miss ya...
iesz
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 67 Sikkels

iesz is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 15, 2006 11:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou echt zo heel erg op een toneelclub ofzo zitten. Maar ik heb er gewoon geen tijd voor!
Ik ben al 4 avonden niet thuis, en dan heb je nog huiswerk!
Ze zeggen allemaal dat ik goed kan toneel spelen, en vooral mensen goed kan nadoen.
Vorig jaar hadden we drama op school en ik kreeg er vaak een hoge cijfer voor. ^^
Dat was wel leuk!

Hail goddes of spring

You see, even though the artist may die, the art remains forever ALIVE!
FelixdeFeniks
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

FelixdeFeniks is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 16:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja, ik speel toneel. Al zo'n 10 jaar, vanaf m'n vijfde geloof ik. Ik heb heel lang cursussen/lessen gevolgd bij een Cultureel Centrum, waar ik een hoop producties heb gemaakt. De afgelopen jaren waren dat Ontvet! (over anorexia), Perseus (over Perseus xP) en Burp, Tjirp & Company (over een hoorspelbedrijf). Ontvet! was het leukst, want dat was een grote productie die we een stuk of 5 keer hebben mogen opvoeren, en er werden kleren, decors, etc. voor gemaakt.
Dit jaar besloot ik dat ik wel weer eens toe was aan een uitdaging en ik heb auditie gedaan voor Falderapp, een toneelgroep voor jongeren van 14-20 jaar. Gelukkig was ik door en het is heel leuk en intensief; 5 uur per week!^^. We hebben 4 periodes per jaar, waar we ook elk een presentatie van maken. De vorige periode ging over poppenkast. Ik vond het wel leuk en apart, omdat ik nog nooit zoiets had gedaan, en de kleine kindjes vonden het heel leuk^^. Deze periode zijn we bezig met Shakespeare. We doen elk een monoloog, ik doe Katharina uit "Het temmen van de feeks". Dat betekent véél oefenen en veel tekst leren/begrijpen. Ik was gister ook nogal gefrustreerd omdat het pas na duizend keer goed was. Maar meestal is het heel leuk^^.

Als ik klaar ben met de middelbare school wil ik graag naar een toneelopleiding. Het is wel moeilijk om erop te komen, maar proberen kan altijd, toch?^^ Anders ga ik Theaterwetenschappen studeren, lijkt me ook heel interessant.

But you still pull me home.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 16:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb drama op school. Dat heb ik namelijk nodig voor mijn opleiding. En ik vind het wel een heel leuk vak. Ik ben niet echt heel verlegen ofzo dus ik durf best wel toneel te spelen en in de "schijnwerpers" te staan.

Ik kan alleen niet goed acteren, en ik vind het alleen wel leuk. En meer niet. Ik heb wel eens mee gedaan aan best professionele schoolmusicals maar dan deed ik de zang. En dus niet het acteerwerk.

Ik vind het wel leuk om naar toneelstukken,musicals e.d. te kijken. Ik hou daar wel van. Maar zelf kan ik het dus niet.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Hermelien-fan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 17, 2006 17:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Well, I like acting too.

Ik heb een jaartje of 2 op toneel gezeten, maar dat ging om bepaalde vage redenen niet door.
Wel heb ik in die 2 jaar meegedaan aan een toneelstuk in de kerk over een verhaal van Jezus, waarbij ik een grote bijrol als burger had.
We waren ook nog een ander stuk aan het instuderen, die onze eigen leraar had geschreven. Daarin speelde ik een onhandig stuudje. Dat toneelstuk hebben we niet uit kunnen voeren, doordat dus die lessen niet meer door gingen =.=. Dat was op zich wel jammer, het was een leuk stuk ^^

Op school krijgt bij ons alleen gymnasium vanaf de tweede drama, zelf zit ik in 3 Havo.
Ik heb laatst wel auditie gedaan voor onze schoolmusical Midzomernachtsdroom van Shakespeare, die wordt gehouden bij de opening van onze nieuwe school, begin september volgend jaar.

In groep 8 had ik ook een van de grote rollen in de afscheidsmusical Het vreemde virus. Ik was telefoniste/receptioniste en heette Stella :') Ik speelde een best leuke rol, met een scene erin waar ik een heel lang dialoog heb, met een telefoon xD. Ik werd trouwens ook zo'n 3 keer afgesnauwd door de hoofdredacteur, en toen viel hij een keer flauw en iedereen raakte in paniek, waarbij ik er gewoon bij stond, en zei 'Lekker, hebben we eens eventjes rust!', om vervolgens een beker met (perongeluk warm) water over hem heen te gooien, zodat hij wakker werd xD. Het ging btw over een redactie van de krant Niks, en 's nachts draaide de Italiaanse maffia er valse bankbiljetten B)

Daarlangs heb ik ook nog in een film gespeeld. Ik werd ervoor gevraag in groep 8. De film heette De grote reis. Ik mocht een vriendin uitkiezen, en die deed dus ook mee ^^ Ik had btw de hoofdrol.
Het was een film voor kinderen van de eerste en tweede klas, voor aardrijkskunde. Die is dus ook over heel wat scholen verspreidt.
Als ik er zo op terugkijk, vind ik dat ze m'n naam de volgende keer wel goed zouden mogen uitspreken xO

Het was in ieder geval wel leuk om op te nemen ^^

Bye!
Hollywood-movie-star,
Es B)

*Grin*

we're just moments, we're
    clever but we're clueless
    we're just human,
    amusing but confusing
    we're trying, but where is this all leading?

going, going, gone.
Savan
Oude Forumnaam: Savan Radcliffe Zwadderich Aanvoerder
Zwadderich Aanvoerder

Verdiend: 816 Sikkels

Savan is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 16:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

w00t, ik ben zooo hyper echt. k mocht me een tijdje geleden inschrijven voor Timboektoe, en ik hoor dus over een kleine twee weken of ik naar audities ga=D

Verder,

Ik houd vad Toneel spelen, ik heb 2 jaar op theatherschool gezeten, en heb vandaag met workshop leren toneel schrijven.

Ik vind toneel schrijven echt leuk, je kunt je helemaal inleven, je bent echt iemand anders, je hoeft nergens meer aan te denken verder^^

Ik heb op school wel eens gespeelt. Ik was een keer Jafar en met het kerststuk de hoofdengel.

Omdat ik verder niet écht kansen heb gehad, of werk van heb gemaakt, heb ik daarna verder nog niet echt veel gedaan, afgezien van de voorstellingen van de theather school of course.

"So ready for this to be the end, for this to be the twilight of your life?"
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 18:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb best veel toneel gespeeld meestal op school ik vind dit erg leuk ik mocht zelfs figureren in een film " liever verliefd" geloof ik of " alles is liefde" Met daan schuurmans en paul de leeuw en nog wat anderen. Maar Paul acda Is echt een hu*&^$%/. Hoe hij reageerde op ons figuranten was echt &^*^(^%$*(. Ik ben larper en we gingen in kostuum figureren. Ik heb het altijd leuk gevonden.

Sam Griffel
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

Sam Griffel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 22, 2006 22:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zit ook bij een toneel groep..al een jaar ofzo. ik ben daar de jongste dus t is soms wel eng...maarja Razz verder heb ik op de basisschool ook veel toneelgespeelt, k was zelfs een keer roodkapje..jeej.. Very Happy

Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 23, 2006 14:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zit niet bij een toneelvereniging en ik speel eigenlijk ook nooit toneel. Het is ook echt niets voor mij. Ik kan er al niet tegen als ik een spreekbeurt van een kwartier moet houden. Als ik zou gaan toneelspelen krijg ik onmiddelijk een rood hoofd en kom ik nooit meer uit mijn woorden. Maar ik snap best dat er mensen zijn die het heel leuk vinden. Als ik niet zo'n watje was vond ik het vast ook leuk Razz .

Hoe dan ook, de laatste keer dat ik toneel heb gespeeld was tijdens de afscheidsmusical van mijn basisschool (8 jaar geleden) en daar is het bij gebleven. Ik had toen trouwens wel een redelijk grote rol, maar dat kwam omdat die rol een sololiedje moest zingen. En ik toen de enige was die enigzins zuiver zong (nu ook niet meer hoor Wink )

All good things come to an end... Goodbye HPF.
evers
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

evers is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Dec 30, 2006 18:58 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik zit al zo een 3 jaar in een toneelvereneging en ik vond elk jaar een TOP jaar Wink. Ik doe toneel omdat ik me er zo goed kan in uitleven en ook voor wat ontspanning te hebben in mijn leven.

greetzzzzzzzzzzzzz: evers

norah
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

norah is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 02, 2007 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik hou van acteren! ik doe het enorm graag,
bij een spreekbeurt heb ik normaal veel zenuwen. maar op toneel heb ik dat niet.
waarschijnlijk omdat je het publiek meestal niet goed ziet ^^.
ik heb al in verschillende tonelen gespeeld, maar alleen op school : )
ik zou het echt héél graag meer doen, maar ik vind nergens iets.

melismelis
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

melismelis is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 08, 2007 18:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Savan schreef:
w00t, ik ben zooo hyper echt. k mocht me een tijdje geleden inschrijven voor Timboektoe, en ik hoor dus over een kleine twee weken of ik naar audities ga=D

Verder,

Ik houd vad Toneel spelen, ik heb 2 jaar op theatherschool gezeten, en heb vandaag met workshop leren toneel schrijven.

Ik vind toneel schrijven echt leuk, je kunt je helemaal inleven, je bent echt iemand anders, je hoeft nergens meer aan te denken verder^^

Ik heb op school wel eens gespeelt. Ik was een keer Jafar en met het kerststuk de hoofdengel.

Omdat ik verder niet écht kansen heb gehad, of werk van heb gemaakt, heb ik daarna verder nog niet echt veel gedaan, afgezien van de voorstellingen van de theather school of course.

Vet dat je auditie mag doen!
Ik had me ook ingeschreven maar mag geen auditie doen Sad Bij Afblijven ook al niet. Maar misgien vinden ze twaalf te jong ofzo?
Maar ik wil wel ff weten als je auditie heb gedaan hoe het ging hoor!!!
Egt onwijs veel suc6 en heel goed je best gaan doen!
Kuzzies van Melissa

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp