Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Robot toekomst? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 20:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Richard schreef:
Het is definitief uitgesloten dat een robot een 'eigen verstand' kan krijgen. Een Robot kan niet uit-zichzelf acties ondernemen mits hem dat is opgedraven door een mens.

Door die reden zullen Robots ook nooit [net als in bijvoorbeeld de film Terminator] de mensheid overnemen. Of dit zou dan moeten gebeuren doordat het hen is opgedragen door de mens.

Zelfde geldt voor alle 'apparatuur'. Koffiezetapparaat denkt ook niet uit zichzelf van "Goh, laat ik eens aangaan". Kan wel, maar dan doordat de mens de 'timer' heeft ingeschakeld. etc. etc. etc.

Documentaires op Discovery en waar dan ook over dit soort onderwerpen berusten dan ook vaak alleen op de vraag 'wat als...' en 'hoe zou dat er dan uit kunnen zien...'

Hier ben ik helemaal mee eens: Robots worden door mensen gemaakt en kunnen alleen op vooraf geprogrameerde situaties reageren. Een week geleden ofzo hoorde ik een discussie of robots verliefd op elkaar worden maar ik niet dat echt kan. Het menselijk bewustzijn is heel erg complex en kan daarom volgens mijn nooit worden geprogrammeerd in de robot. Er zijn miljarden combinaties mogelijk (nog wel meer denk ik) hoe mensen op elkaar reageren en ik denk dat je dit nooit in een robot kan stoppen. Volgens mij zijn wetenschappers nog niet eens wat bewustzijn precies is en ze hebben helemaal geen idee hoe ze dit na kunnen bootsen. Wel denk ik dat het mogelijk is om robots als wapens te gebruiken maar dat wordt misschien nu ook al gedaan.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Profiel bekijkenStuur privébericht
riccmaster
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 24 Sikkels

riccmaster is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

robotten zetten zichzelf niet inelkaar!! Dat is belachelijk. Robotten zouden door mensen gemaakt worden en ik hoop dat ze slim genoeg zijn om het niet te maken zodat ze mensenrechten kunnen overnemen en de wereld heersen. Dat zou echt griezelig zijn!!en dat vind ik maar niets. robotten vervangen bijna het werk van mensen(misschien al helemaal) ik vind het maar griezelig als robotten de mensheid overneemt!! En jullie?

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 25 Sikkels

Elvard is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat lijkt me nogal onwaarschijnlijk eerlijk gezegd!

Het blijven nog altijd mechanische dingen, die geen gevoelens hebben...

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 30, 2007 15:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is heel onwaarschijnlijk. Dat zijn echt horror scenario's. Ik ben het met Richard en A.Perkamentus eens. Robots moeten toch door mensen bestuurd worden. Het zou gewoon nooit kunnen gebeuren.

Mijn mega spoiler fanfic!
Musashi
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 32 Sikkels

Musashi is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 0:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een robot blijft een stuk technologie. Wij, mensen, zijn ook een vorm van technologie. maar veel veder dan robotten. Robotten bestaan en gebruiken het iederen dag al. Je pc? het forum zelfs. Maar of hun echt zo ver komen tot bewust zijn.. dat is wonderlijk. maar ooit wel mogenlijk. Maar waarom is er dan haat tegen elkaar? Misschien leven we in harmonie. En wat is er dan erg Smile en misschien stopt technologie in het algemeen wel. Gaan we weer vuurstenen gebruiken voor de kachel Very Happy

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
Een robot blijft een stuk technologie. Wij, mensen, zijn ook een vorm van technologie. maar veel veder dan robotten. Robotten bestaan en gebruiken het iederen dag al. Je pc? het forum zelfs. Maar of hun echt zo ver komen tot bewust zijn.. dat is wonderlijk. maar ooit wel mogenlijk. Maar waarom is er dan haat tegen elkaar? Misschien leven we in harmonie. En wat is er dan erg Smile en misschien stopt technologie in het algemeen wel. Gaan we weer vuurstenen gebruiken voor de kachel Very Happy

Hoe kan het ooit mogelijk zijn? Robot wordne gemaakt en geprogammeerd door mensen, ze kunnen nooit een eigen wil hebben zoals wij dat hebben. En wij zijn geen technologie, wij zijn een product van de natuur.

Musashi
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 12:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Musashi schreef:

Hoe kan het ooit mogelijk zijn? Robot wordne gemaakt en geprogammeerd door mensen, ze kunnen nooit een eigen wil hebben zoals wij dat hebben. En wij zijn geen technologie, wij zijn een product van de natuur.

als je het mij vraagt, een product van de natuur. Wij zijn hoog ontwikkeld natuur. Stoffen die samen werken voor cellen, cellen die samen werken voor organen en bewust zijn. Net zo fijn als technologie van robotten. alleen nog niet zo hoog ontwikkeld en nog niet zo bewust dus. Maar ze maken nu robotten van 1 hersencel bewustheid. Stel je voor. paar millioen van die robotten.. en voila 1 mensenlijk hersen.

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 12:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
missme98 schreef:
Musashi schreef:

als je het mij vraagt, een product van de natuur. Wij zijn hoog ontwikkeld natuur. Stoffen die samen werken voor cellen, cellen die samen werken voor organen en bewust zijn. Net zo fijn als technologie van robotten. alleen nog niet zo hoog ontwikkeld en nog niet zo bewust dus. Maar ze maken nu robotten van 1 hersencel bewustheid. Stel je voor. paar millioen van die robotten.. en voila 1 mensenlijk hersen.

maar wij zijn een natuurproduct, we zijn misschien wel hoog ontwikkeld, maar we zullen altijd een natuurproduct blijven. We kunnen niet nagebouwd worden door mensen. Robotten zullen nooit het besef krijgen dat wij hebben. een miljoen robotten samen wekken misschien de illusie van een menselijk brein, maar 1 robot zou het nooit kunnen hebben.

Musashi
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 12:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Musashi schreef:
missme98 schreef:
Musashi schreef:

maar wij zijn een natuurproduct, we zijn misschien wel hoog ontwikkeld, maar we zullen altijd een natuurproduct blijven. We kunnen niet nagebouwd worden door mensen. Robotten zullen nooit het besef krijgen dat wij hebben. een miljoen robotten samen wekken misschien de illusie van een menselijk brein, maar 1 robot zou het nooit kunnen hebben.

Wat als die miljoen robotten samen komen? En hun zijn een mensenlijk product. En wij zijn een natuur product. Als god ons geschapen heeft, in zijn beeld, waarom zou hij dan niet ons iets laten schapen in ons beeld?

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 13:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geloof niet in een god die ons geschapen heeft, absoluut niet. En als die miljoenen robotten samenkomen hebben ze 1 miljoen hersencellen van menselijk besef, maar ze zullen nooit ons volledig besef hebben. Ze zijn nog altijd gemaakt, en niet gecreerd uit moljoenen jaren evolutie, of een zogenaamde schepping. Dus ik zie het gewoon totaal niet gebeuren, op geen 1 manier. Dit is echt een horror scenarios vind ik, dat wij mensen zouden kunnen creeren.

Musashi
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 13:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Ik geloof niet in een god die ons geschapen heeft, absoluut niet. En als die miljoenen robotten samenkomen hebben ze 1 miljoen hersencellen van menselijk besef, maar ze zullen nooit ons volledig besef hebben. Ze zijn nog altijd gemaakt, en niet gecreerd uit moljoenen jaren evolutie, of een zogenaamde schepping. Dus ik zie het gewoon totaal niet gebeuren, op geen 1 manier. Dit is echt een horror scenarios vind ik, dat wij mensen zouden kunnen creeren.

Ik zie het niet als horror, maar ik zie het ook niet als de Heilige graal of zo. Ik weet het niet wat het brengt, ik weet ook niet wat precies mogenlijk is. Maar het lijk mij dat het wel kan, in theorie dan. En waar is de grens tussen het mogenlijken en het niet mogenlijken? En waarom zou een robot zelf niet evalueren?Zich zelf aanpassen naar omstandigheden, wat al bestaat overigens.

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 17:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
missme98 schreef:

Ik zie het niet als horror, maar ik zie het ook niet als de Heilige graal of zo. Ik weet het niet wat het brengt, ik weet ook niet wat precies mogenlijk is. Maar het lijk mij dat het wel kan, in theorie dan. En waar is de grens tussen het mogenlijken en het niet mogenlijken? En waarom zou een robot zelf niet evalueren?Zich zelf aanpassen naar omstandigheden, wat al bestaat overigens.

Ik zie het wel als onmogelijk, zelfs in theorie. Hoe zie jij het voor je dat een robot verder evalueert. Een robot hoeft zich niet aan te passen aan het klimaat of zijn leefomgeving, waar gaat dit eigenlijk over. Robots hebben geen eigen wil en dt zullen ze ook nooit hebben. Als ze een eigen wil hebben is dat nog geprogammeerd door mensen. Ik blijf bij mijn standpunt en jij blijkbaar bij die van jou, dus ik denk niet dat we hier verder mee komen.

Musashi
3e jaars
3e jaars

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 19:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik doel alleen maar om te zeggen dat ik het niet uit sluit. Bedoel, ik geloof dat wij ook van een enkelen bacterie komen. Dus waarom niet van een stukje printplaat? klinkt heel stom, dat snap ik wel. Sorry, ik leer ook in de filosofie/chemie/natuurkunde sector. Maar is goed Smile ik zal er niet meer op in gaan Wink

missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 19:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Musashi schreef:
Ik doel alleen maar om te zeggen dat ik het niet uit sluit. Bedoel, ik geloof dat wij ook van een enkelen bacterie komen. Dus waarom niet van een stukje printplaat? klinkt heel stom, dat snap ik wel. Sorry, ik leer ook in de filosofie/chemie/natuurkunde sector. Maar is goed Smile ik zal er niet meer op in gaan Wink

Nee nee dat bdoel ik niet. Je mag er natuurlijk wel op in gaan. Ik geloof ook dat wij van 1 cel in de ruimte komen en de oerknal, maar hier geloof ik dan weer niet in. Ik moet wel een beetje bewijs hebben of weten dat het zou kunnen.

halfbloodprince!
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 48 Sikkels

halfbloodprince! is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Sep 01, 2007 19:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

robot toekomst is echt verschrikkelijk!!mag zeker niet gebeuren!en ik hoop dat het ook niet zal gebeuren!! want robotten worden gemaakt door mensen en programeren ze ook dus ik denk niet dat er zo iets komt hoor!!!dat hoop ik !

EDIT:missme en musashi je mag denk ik 3x per pagina posten dus...

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp