Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Darts Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Is Darts een sport?

Ja, het is duidelijk een sport want je moet er veel voor trainen
35%
 35%  [ 10 ]
Ja, om een andere reden
17%
 17%  [ 5 ]
Nee, er zijn te weinig darters serieus met de 'sport bezig
14%
 14%  [ 4 ]
Nee, alleen talent bepaald of je goed bent
7%
 7%  [ 2 ]
Nee, om een andere reden
25%
 25%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 28

Auteur Bericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 22:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oew ik vind het gewoon echt saai. Ik kan er niets aan doen. Ik vind wel dat het een sport is, maar het kan mij niet echt boeien. Mijn vader en moeder zijn fanatieke kijkers, dus ik heb best wel eens geprobeerd om mee te kijken. Helaas hield ik dat niet lang vol.

Ik snap best dat er mensen zijn die het wel boeiend vinden, en het is ook niet zo dat ik persé iets tegen darts heb. Voetbal -om maar een voorbeeld te noemen- vind ik ook niet leuk. Ben gewoon ook niet zo'n sport kijker.

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 22:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lupos-freak schreef:
Zo, en kan iemand me misschien uitleggen wat darten/darts is???
Is het iets typisch Nederlands misschien, want ik heb er nog nooit van gehoord. Toen ik op google zocht vond ik iets van vogelpiek, dat bordje waar je moet op afschieten met pijltjes. Is dartsen een Nederlands woord voor vogelpiek ofzo????

Zoja, dan vind ik het wel een sport...
Omdat het iets is waarin je kunt trainen en winnen^^

Whahaha ik vind je echt grappig Sander. En dat is heel positief bedoeld.. Vogelpiek.. ^^
Ik doe er meteen even een plaatje bij van een dartbord. Want als je het ziet dan moet je het toch ergens wel kennen. En volgens mij is dit echt een Britse sport of niet? Zover ik weet word deze "sport" alleen maar gespeeld door Britten,Ieren,Aussie's,Amerikanen en Nederlanders. Nou ja misschien wel in meer landen maar als je naar de grote wedstrijden kijkt dan komen voornamelijk die landen voorbij.

Ik kijk er wel eens na als er bijvoorbeeld helemaal niks op tv is, ik vind het geen leuke sport om naar te kijken en ook niet om zelf te doen. Ik ben niet zo goed in gooien. En het word een beetje saai om elke keer maar een paar van die dartpijltjes naar zo'n bord te gooien. Maar ja wel leuk om een keer te doen als je een keer in een cafe zit ofzo.

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 10, 2007 23:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

@A.Perkamentus: Dankje voor je uitgebreide informatie! En ja, ik ben Belg^^

En nu weet ik ook dat Vogelpiek = Darten^^

fairy_princess schreef:
Wat een geweldig woord, ik had er nog nooit van gehoord, maar het is dus hetzelfde. Cool

Volgens mij is het afkomstig omdat dat pijltje zo snel gaat, dat het op vliegen lijkt. En een vogel vliegt ook, dus^^
En het voorste van een pijltje is een "piek", een scherp dingetje^^

Witch_Eva schreef:
Whahaha ik vind je echt grappig Sander. En dat is heel positief bedoeld.. Vogelpiek.. ^^

Dankje^^ Ja, zo heet het in onze streken. En zeg nu zelf, Vogelpiek klinkt toch veel leuker dan Darten [a]

Witch_Eva schreef:
Zover ik weet word deze "sport" alleen maar gespeeld door Britten,Ieren,Aussie's,Amerikanen en Nederlanders.

én de Belgjes uiteraard^^
Want al vele jaren hangt er in elk Belgisch/Vlaams café een Vogelpiekbord/Dartbord. Ik wist trouwens niet dat het in Nederland gespeeld werd, en nu blijkt dat het daar zo bekend is... Razz

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Choco is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 16:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik houd niet echt van darten en doe het ook zelden.
Ben er ook ontzetttend slecht in en vind het niet leuk om naar te kijken Razz(= saaai)

Ik vind, dat als je het soms voor je lol doet, het meer een hobby is dan een sport. Maar voor mensen als van Barneveldt vind ik het wel een sport hoor!

Laatst aangepast door Choco op Za Jan 13, 2007 11:11; in totaal 1 keer bewerkt
Judith
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 68 Sikkels

Judith is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hoi,
Om er naar te kijken vind ik eerlijk gezegd erg saai. Ik vind er niets aan om mensen met pijltjes te zien gooien, en zeker niet voor lange tijd achter elkaar.
Ik heb respect voor de darters die er vele trainingsuren insteken (ik zou er echt kriegel van worden), dat wel. Voor die mensen zie ik dat ook als een sport, maar meer als een denksport zeg maar, zoals schaken.
Maar ja, echt leuk om naar te kijken vind ik het dus niet.
Groetjes, Judith

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vroeg het aan m'n leerkracht Nederlands wat de officiële benaming is van vogelpiek en eerst wist ze dat niet. Wat later kwam ze me zeggen dat het iets met een d was. En toen ik haar vertelde dat het darten was, ging ze akkoord^^

Judith schreef:
Om er naar te kijken vind ik eerlijk gezegd erg saai. Ik vind er niets aan om mensen met pijltjes te zien gooien, en zeker niet voor lange tijd achter elkaar.

Daar ben ik het eerlijk gezegd wel deels mee eens. Maar dan vind ik sporten als wielrennen of voetballen veel saaier dan darten. Ik denk niet dat het aangenaam moet zijn om het op tv te zien, maar om het zelf te spelen/zien spelen vind ik het wel leuk.

Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 11, 2007 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Darts niet echt een hele leuke sport. Ik vind het eigenlijk niet echt een sport. Je krijgt er in ieder geval niet echt een goede conditie van :') Maar misschien wel armspieren, doordat je steeds van die dingen gooit. ^^

Mij lijkt het op zich wel grappig om het te spelen. Ik heb het eigenlijk nog nooit echt gespeeld. Ja, een keertje met zo'n nep bord met balletjes, maar nog nooit met echte dartpijlen. Ik wil het wel eens proberen. Op TV vind ik het ook niet echt boeiend. Maar dat komt denk ik mede omdat ik de spelregels en puntentelling niet echt goed weet.

No
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

No is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2007 13:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gisteren heeft Martin Adams halve finale gehaald. Hopen dat ie Lakeside gaat winnen. Het wedstrijd was wel best spannnend.

nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 12, 2007 15:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik volg al een jaar of 6 darts, leuk om naar te kijken vind ik het wel maar soms is het wat saai en dan ga ik ondertussen andere dingen doen zoals kletsen en spelletjes spelen. En we kijken het ook met het hele gezin echt gezellig en we hebben een kennis die een aanbieding heeft gekregen om semiprof te spelen met de bavaria trophy was hij zelfs bij de beste 64 gekomen en toen moest ie tegen een bekende ik weet niet meer wie en toen werd ie echt in de pan gehakt.
Ik kan het zelf niet, ik kan niet snel genoeg rekenen en ik heb niet de wilskracht om drie uur per dag te gaan oevenen. Het is dus echt wel een sport, een rekensport en een uur achter elkaar spelen en je krijgt echt wel last van je arm als je niet bent geoefend. Ik vind het echt een leuke sport.
Ik vond het wel heel zielig voor fordham dat ie werd opgenomen in het ziekenhuis maar je het is ook een wandelende tijdbom.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 11:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Niels de Ruiter is door naar de halve finale!! Zeer spannende wedstrijd gisteren tegen Robson. De ruiter kwam 0-2 en 2-4 achter in sets en miste op het eind 5 matchdarts. In de halve finale moet hij vanmiddag tegen Nixon, die zich via het kwalificatietoernooi had geplaatst voor de Lakeside, niet de moeilijkste tegenstander.

16-08-2005 ~ 31-12-08
harrypotterfreakz
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 74 Sikkels

harrypotterfreakz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 15:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

nirphania schreef:

Ik vond het wel heel zielig voor fordham dat ie werd opgenomen in het ziekenhuis maar je het is ook een wandelende tijdbom.

Het is misschien een wandelenede tijdbom... zoals jij het noemt. Maar, wat hij nou heeft, heeft niks te maken met dat hij te zwaaar is en te veel bier drinkt. Dit is alleen een infectie die hij aan zijn longen heeft, dit kan iedereen overkomen.

Citaat:
"Ik weet dat veel mensen zeggen dat Andy te zwaar is en dat hij te veel drinkt, maar deze ziekte heeft daar niets mee te maken", verklaarde Jenny Fordham.
Bron: www.nu.nl Aldus zijn vrouw.

Hermion Granger
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 224 Sikkels

Hermion Granger is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jan 13, 2007 21:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hey, ja! Darts is wel degelijk een sport volgens mij. Het is natuurlijk lang niet zo zwaar en vermoeiend als hardlopen, tennis, voetbal... Maar ze moeten er ook regelmatig voor trainen, de juiste houding vinden...als je vindt dat het geen sport is, kan je het ook nog altijd een denksport noemen he.

groetjes
x

Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 21:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

oeh, leuk Wolfie (Martin Adams) heeft lakeside gewonnen!
Kostte nog best veel moeite, wel knap van Nixon, had ik niet meer verwacht, uiteindelijk mooie pot!!-

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 21:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gelukkig heeft Adams gewonnen maar het was wel de meest vreemde wedstrijd die ik ooit gezien heb. Adams stond met 6-0 in sets voor en hoefde nog maar een set te winnen, maar Nixon kwam nog terug tot 6-6.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Potterfreaky
Oude Forumnaam: potterfreaky Harry's secret lover
Harry's secret lover

Potterfreaky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 14, 2007 22:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
Gelukkig heeft Adams gewonnen maar het was wel de meest vreemde wedstrijd die ik ooit gezien heb. Adams stond met 6-0 in sets voor en hoefde nog maar een set te winnen, maar Nixon kwam nog terug tot 6-6.

Ja, ik gunde het Adams ook!! Symphatieke man, maar ik vond het wel lol, in de pauze riep iedereen dat het zo'n saaie wedstrijd was en dat het zo jammer was omdat het de finale was blabla en toen kwm die Nixon toch terug!! Erg knap, Dat wel!

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp