Auteur |
Bericht |
DutchHermione
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 17:56 |
 |
jurrian schreef: | het is gewoon een spreuk die waarneer je hardopzegt meer schade berokkend |
Tja.. dat is nu net een deel van de vraag he? We weten niet welke spreuk het is, dus dit zou de verklaring kunnen zijn, maar het hoeft niet...
fawkes_the_phoenix schreef: | Er zal inderdaad wel een verschil zijn in non-verbale spreuken en door Silencio-onhoorbaar gemaakte spreuken. Ik denk dat de kracht van een spreuk wel voor een groot deel afhangt van concentratie etc., en dat de spreuk ook daardoor minder sterk was. Net zoals bijvoorbeeld de Cruciatus spreuk, daar moet je echt haat voor voelen om de spreuk krachtig te maken. |
Het concentratie-deel kan ik me wel een beetje in vinden, al denk ik dat het niet zo hoeft te zijn dat je je echt lange tijd gaat staan concentreren, dat moet op een gegeven moment toch net zo makkelijk gaan als verbale spreuken? Anders ben je een groot voordeel alweer kwijt, omdat je extra tijd kwijt bent..
Wat betreft het verschil tussen non-verbaal en silencio-onhoorbaar.. Als dat het enige is, blijft mijn vraag: Waarom heeft Dolochov de spreuk dan niet non-verbaal gedaan?
*blijft peinzen* |
_________________ Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come
I do not believe this darkness will endure. |
|
  |
 |
Malou
Unspeakable

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 26, 2007 17:59 |
 |
DutchHermione schreef: | jurrian schreef: | het is gewoon een spreuk die waarneer je hardopzegt meer schade berokkend |
Tja.. dat is nu net een deel van de vraag he? We weten niet welke spreuk het is, dus dit zou de verklaring kunnen zijn, maar het hoeft niet...
fawkes_the_phoenix schreef: | Er zal inderdaad wel een verschil zijn in non-verbale spreuken en door Silencio-onhoorbaar gemaakte spreuken. Ik denk dat de kracht van een spreuk wel voor een groot deel afhangt van concentratie etc., en dat de spreuk ook daardoor minder sterk was. Net zoals bijvoorbeeld de Cruciatus spreuk, daar moet je echt haat voor voelen om de spreuk krachtig te maken. |
Het concentratie-deel kan ik me wel een beetje in vinden, al denk ik dat het niet zo hoeft te zijn dat je je echt lange tijd gaat staan concentreren, dat moet op een gegeven moment toch net zo makkelijk gaan als verbale spreuken? Anders ben je een groot voordeel alweer kwijt, omdat je extra tijd kwijt bent..
Wat betreft het verschil tussen non-verbaal en silencio-onhoorbaar.. Als dat het enige is, blijft mijn vraag: Waarom heeft Dolochov de spreuk dan niet non-verbaal gedaan?
*blijft peinzen* |
In een ander topic (die over dat Hermione Dolohov's wand had kunnen breken) wordt gezegt dat ze daar op dat moment gewoon niet aan denkt.
Ik denk dat dat in dit geval ook is. D'r is zoveel aan de gang, dat Dolohov gewoon niet nadenkt over of hij de vloek verbaal of non-verbaal moet uitvoeren.
Wat ook kan is dat die vloek alleen verbaal te gebruiken is. Levicorpus is bijvoorbeeld alleen non-verbaal te gebruiken, dus waarom zou een spreuk niet alleen verbaal te gebruiken zijn? |
  |
 |
DutchHermione
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 30, 2007 21:25 |
 |
Malou schreef: | Wat ook kan is dat die vloek alleen verbaal te gebruiken is. Levicorpus is bijvoorbeeld alleen non-verbaal te gebruiken, dus waarom zou een spreuk niet alleen verbaal te gebruiken zijn? |
Oeh, dat is een goede suggestie, daar had ik zelf niet echt goed aangedacht.. Natuurlijk zou dat het kunnen zijn.. De vloek is blijkbaar zo kenmerkend dat madame Pleister hem herkend..., ondanks het feit dat hij niet zijn 'volledige schade' heeft kunnen aanrichten. |
_________________ Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come
I do not believe this darkness will endure. |
|
  |
 |
Choco
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
70 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Feb 21, 2007 21:21 |
 |
Misschien bedoelde hij het niet non-verbaal, dat het daaraan ligt.
En net als hierboven, dat kan kloppen. Dat het bijvoorbeeld alleen verbaal het effectiefste is. |
|
|
  |
 |
astroman
3e jaars

Verdiend:
22 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 19, 2007 17:21 |
 |
Volgens mij ligt het aan de spreuk in kwestie. De spreuk levicorpus is eigenlijk het tegenovergestelde: die moet nonverbaal. Het kan ook andersom, dat het juist uigesproken moet worden (bij sommige spreuken dan) |
_________________ Rock is the best music ever!
"Love All, Serve All" |
|
  |
 |
fellware
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 19, 2007 17:41 |
 |
Ik denk dat je voor non verbale spreuken meer kracht nodigt hebt netzo als je bij de onvergetelijke vloeken haat moet voelen.
Hierbij zal het dus misschien moeilijker worden om het te doen. En misschien zet de kracht van de stem wel meer kracht achter de spreuk. Zoals bijvoorbeeld bij een paar chinese/japanse vechtsporten is te zien. |
|
|
  |
 |
Sylvia
4e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Mrt 20, 2007 22:31 |
 |
het kan ook gewoon zijn dat Dolochov niet zo bijster goed was in nonverbale spreuken wat namelijk wel wordt genoemd is dat het best lastig is. Het wordt dan wel op Zweinstijn geleerd, maar niet iedereen is overal even goed in; misschien lagen dolochovs talenten gewoon ergens anders. Maar ik vind Malou's suggestie dat de spreuk misschien niet geschikt is als non-verbale spreuk ook wel een goede. |
_________________ careful where you stand, my love...
carefull where you lay your hand...
|
|
  |
 |
|