Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

(Kinder) Mishandeling Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 19:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tegenwoordig geeft mijn moeder me nooit meer een tik als ik vervelend, hyper of blijf doordrammen [A] Dan zegt ze gewoon dat ik moet kappen en als ik dan niet kap wordt ze boos. Maar vroeger toen ik zo'n jaar of 4/5 was kreeg ik weleens een tik.

Als ik dan vervelend was gaf mijn moeder een tik op mijn kont en dan was het meestal meteen over. Maar harde tikken gaven mijn ouders me nooit.

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 20:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik snap niet dat de naam van dit topic veranderd is. Het gaat immers vooral over 'een tik geven/krijgen' en niet over echte kindermishandeling. Dat moet niet over één kam geschoren worden.

Profiel bekijkenStuur privébericht
-0-lin-0-
Oude Forumnaam: lin aalderink Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 102 Sikkels

-0-lin-0- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 26, 2007 21:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nee bij mij thuis is er geen sprake van Surprised en bij andere mensen die ik ken ook niet volgens mij Confused raar kindermishandeling oke mijn moeder geeft me weleens een tik of iets dergelijks mocht het fout gaan maar verder gelukkig niks.
Ik ben zelf een braaf meisje je mist me niet als ik er niet ben Smile zo stil ben ik in de klas en in huis maar mijn zusjes kan ik soms wel eens wat aandoen maar ik doe het niet hoor Surprised zouw niet durfen dan heb ik mijn moeder op mijn dak en dat is niet prettig.

Weleens schreeuwen naar elkaar net als Eva maar verder niks vroeger weet ik niet en heb ik ook nog nooit gevraagd moet ik toch een keertje gaan doen Razz.

I Love Reptiles love
Zijn echt prachtige en mooie beesten Very Happy
nirphania
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

nirphania is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 29, 2007 23:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:

Ik vind het belachelijk dat het nu niet meer mag en dat men dan meteen spreekt van kindermishandeling.

Uiteraard is het verkeerd als een kind pijn heeft na het slaan, of erger, er blauwe plekken aan overhoud ed. Dan gaat het echt te ver. Maar gewoon een tik moet kunnen.

Dat is juist ingevoerd om juist die kinderen te helpen en ergens ben ik het er ook wel mee eens, maar soms is het gewoon een soort reflex ofzo

Helen schreef:
Helemaal mee eens. eigenlijk gaat niemand toegeven dat hij/zij mishandelt wordt want dat vind ik het als het meer is dan een corrigerende tik.
Met stokken slaan en doorgaan als het kind als een bolletje op de grond ligt vind ik gewoon te belachelijk voor woorden.
En dan daarna janken ook al kan ik het me wel een hééél klein beetje voorstellen (niet veel hoor) misschien is die vrouw in haar verleden mishandelt en dan gaat dat ook zo met jou kinderen. Tenminste, dat hoor je vaak. Je weet niet wat er zich in haar verleden heeft afgespeelt. Ik keur het trouwens niet goed hoor mocht je dat soms denken

ach weet je wat het is misschien geef je nu wel iemand de ruimte zijn/haar hart te luchten ik verwacht het niet hoor maa ja ik wil graag de wereld helpen

Miss Und@ztood
Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 13:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Soms een een kleine tik als het echt nodig is. (Wat vaak is. Wink) Maar ik vindt dat zelfs al te veel. Dreigen met te slaan doe je zelfs niet. Praat het dan uit of als je echt kookt ga dan even weg en reageer je ergens anders af. ook al is je kind over de lijn gegaan.
Ik heb mijzelf de belofte gemaakt om er later zelfs niet met te dreigen als ik kinderen heb. Het doet ze alleen maar verdriet en meer pijn. En ze denken tog altijd dat ze gelijk hebben... Ik dus ook. Rolling Eyes

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Skywalker
Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 16:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik word helemaal niet geslagen ofzo, maar ik kwam hier posten om een andere reden =')

Een meisje uit mijn klas - laten we die even X noemen - zegt dat ze wordt geslagen. Ze zegt dat haar moeder haar van de trap gooit, en dat ze geen vrienden mag uitnodigen, dat ze geen eten uit de koelkast mag pakken, etc.
Heel zielig allemaal, right? Maar... Ik geloof haar niet. Natuurlijk, het kan zijn dat het wel zo is, en dan neem ik elk woord terug, maar toch. Ze liegt over alles. Echt alles gewoon. Haar hele leven lijkt gelogen te zijn - ook de reden waarom ik ruzie met dr heb.

Ze heeft ook totaal geen sympthomen van mishandeling, en laten we niet te bescheiden zijn: Ze is best mollig. Hoe is het dan mogelijk dat ze geen eten krijgt? Verder heeft ze helemaal geen blauwe plekken of zo, en krimpt ze niet in als een leraar een hand op haar schouder legt ofzo. Dan is er een vriendin van X, en die vriendin ging naar de Jeugdzorg op school. Of ja, eerst heeft ze tegen X gezegd dat ze naar de jeugdzorg zou gaan. Dus X half hysterisch dat dat niet mág en kán en dat ze onmogelijk geholpen kan worden enzovoorts.

Like... Sorry, het KAN zijn dat ze de waarheid spreekt, maar ik denk dat ze gewoon niet wil dat haar leugentje uitpakt. Persoonlijk denk ik dat het een schreeuw om aandacht is. En als dat zo is, dan vind ik dat echt héél erg voor die moeder. Want die moeder wordt er dan wel op aangekeken door leerlingen die X wél geloven. Hmm...

Wat denken jullie?

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 16:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Skywalker schreef:
Ik word helemaal niet geslagen ofzo, maar ik kwam hier posten om een andere reden =')

Een meisje uit mijn klas - laten we die even X noemen - zegt dat ze wordt geslagen. Ze zegt dat haar moeder haar van de trap gooit, en dat ze geen vrienden mag uitnodigen, dat ze geen eten uit de koelkast mag pakken, etc.
Heel zielig allemaal, right? Maar... Ik geloof haar niet. Natuurlijk, het kan zijn dat het wel zo is, en dan neem ik elk woord terug, maar toch. Ze liegt over alles. Echt alles gewoon. Haar hele leven lijkt gelogen te zijn - ook de reden waarom ik ruzie met dr heb.

Ze heeft ook totaal geen sympthomen van mishandeling, en laten we niet te bescheiden zijn: Ze is best mollig. Hoe is het dan mogelijk dat ze geen eten krijgt? Verder heeft ze helemaal geen blauwe plekken of zo, en krimpt ze niet in als een leraar een hand op haar schouder legt ofzo. Dan is er een vriendin van X, en die vriendin ging naar de Jeugdzorg op school. Of ja, eerst heeft ze tegen X gezegd dat ze naar de jeugdzorg zou gaan. Dus X half hysterisch dat dat niet mág en kán en dat ze onmogelijk geholpen kan worden enzovoorts.

Like... Sorry, het KAN zijn dat ze de waarheid spreekt, maar ik denk dat ze gewoon niet wil dat haar leugentje uitpakt. Persoonlijk denk ik dat het een schreeuw om aandacht is. En als dat zo is, dan vind ik dat echt héél erg voor die moeder. Want die moeder wordt er dan wel op aangekeken door leerlingen die X wél geloven. Hmm...

Wat denken jullie?

Het kan zijn dat dat meisje word geslagen door haar moeder, ookal heeft ze geen blauwe plekken. Tenzij ze lange kleren draagt kan ze die blauwe plekken makkelijk verstoppen. Je hebt ook psychisch mishandelen (pesten, uitschelden,...) maar dat is nog wat anders dan slagen.

Haar moeder lijkt me gewoon streng. Je hebt ouders die het niet graag hebben dat hun kinderen hun vrienden enz. uitnodigen of dingen uit de koelkast pikken. Een vriend van me heeft ook vrij strenge ouders en bij hem kunnen er ook soms van die dingen gebeuren. Misschien vergelijkt dat meisje die strengheid van haar moeder met mishandelen ofzo.

Anderzijds kan dat meisje ook gewoon om aandacht vragen. Je hebt zo'n kinderen die altijd aandacht zoeken. Zo is er een jongen in mijn school die beweerd dat hij met zijn vader whisky ging drinken op het kerkhof. Confused Toen ik dat verhaal hoorde geloofde ik hem niet. Maar mishandelen komt vaker voor dan je denkt en misschien gebruikt dat meisje dat als aandachtspunt. Dus ik ben het met je eens, het lijkt erop dat dat meisje om aandacht vraagt.

Ik vind mishandelen gewoon verschrikkelijk. Ik snap niet dat het nog steeds bestaat. Vroeger kreeg ik weleens een tik omdat ik vroeger nogal onhandelbaar was, maar dat ging nooit verder dan dat. Ik vind het wel verschrikkelijk dat sommige mensen dat doen.

I'll do anything for you.
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 18, 2007 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Skywalker schreef:

Wat denken jullie?

Hmm, moeilijk. Ik kan het natuurlijk niet echt weten, omdat ik zelf dat meisje niet ken en ook niet weet hoeveel leugens ze verspreidt enzovoort. Maar zelf denk ik ook dat er misschien wel iets van waar is, maar dat ze overdrijft.

Als ze best mollig is, is het een beetje onwaarschijnlijk dat ze geen eten mag pakken, inderdaad. Dat ze geen blauwe plekken, schrammen of andere dingen heeft die aantonen dat ze wordt geslagen is het ook een beetje raar. Dat kan natuurlijk ook dat ze dat wel heeft, maar dat het amper zichtbaar is en ze loopt natuurlijk ook niet de hele dag in haar ondergoed rond, zodat je haar hele lichaam kan zien xD

Ik denk eerlijk gezegt ook dat het aandachttrekkerij is, maar ik weet het niet zeker. Ik denk dat er wel een kern van waarheid in het hele gebeuren zit, maar dat ze het overdrijft. En dat ze ook niet wilde dat haar vriendin naar de Jeugdzorg gaat kan ook wel een kenmerk zijn dat ze haar leugen niet wilt laten ontrafelen. Want je kan natuurlijk altijd próberen om er iets aan te doen.

Zwart^Duiveltje
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 140 Sikkels

Zwart^Duiveltje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Apr 19, 2007 14:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik werd best wel vaak geslagen. En dan niet van die tikjes of zo. Ik had er soms wel flinke blauwe plekken van. Dat slaan heeft wel gewerkt, want ik was altijd bang om iets fout te doen. Maar toen ik merkte dat de pijn na een tijdje (dat kan zijn: twee uren of twee dagen) over was, werd ik minder bang. De pijn was maar voor even en ik vond het zo leuk om stout te zijn dat die klap het dubbel en dwars waard was.

Niet zo heel lang geleden sloeg mijn moeder me weer. En ze trapte me tegen m'n achterwerk XD. Toen werd ik heel boos en siste ik: "waag het niet om mij nog een keer te slaan". Alle spieren in mijn lijf waren toen gespannen en aangezien ik nét iets groter ben als m'n moeder, werd ze denk ik bang of zo, want ze deed een paar stappen achteruit en liep toen naar de woonkamer, zonder iets te zeggen. Als ze me toen had geslagen had ik terug geslagen en was ik weggelopen. Gewoon het huis uit. Niet even naar m'n kamer maar echt weglopen.

Zelf sla ik niet meer zo veel. Vroeger sloeg ik mijn broertje altijd. Nu een vriendin van me, maar dat is vriendschappelijk en dat weet ze best wel. Soms gaat het er wel hard aan toe maar dan lachen we gewoon; we bedoelen het echt niet zo als het overkomt. De laatste tijd is dat slaan dus ook wat minder geworden, want ze heeft het 'terugslaan' uitgevonden. Ik zit hier dus met een blauw arm te typen! XD Het maakt me niet echt uit, want zoals ik net al zei: De pijn duurt niet zo lang. Het gaat meer om het moment dat de klap is uitgedeeld. Op zo'n moment heb je lol met elkaar en dan maakt pijn mij niet uit.

Begrijp me niet verkeerd: Ik hou niet van pijn. Ik voel het alleen niet zo heel erg. Ik doe ook niet aan SM of van die dingen. Geen haar op mijn hoofd die daaraan denkt...

Nou, er is dus een vriendin hier nu. Niet die vriendin waar ik het net over had btw. Maar zij wil ook een stukje typen XD

TT:
Ik word thuis dus wel mishandeld. Vooral door mijn vader. Hij word altijd boos als ik bijvoorbeeld mijn wiskunde sommen niet snap. Dan gaat hij met mijn schoolboeken gooien (1 keer heeft hij ze dóór het raam gegooid) en schreeuwt hij. Ook een keer, toen werd ik boos omdat hij boos was, toen drukte hij met tegen de deur, met zijn hand tegen mijn keel. Ik kon bijna niet meer ademen en ben toen heel hard huilend naar mijn moeders huis gefietst.

Zelf sla ik niet echt vaak. Af en toe als iemand mij slaat. Ik vind het onzinnig om iemand te slaan. Vriendschappelijk kan geen kwaad, zoals Nienke hierboven ook al zei, maar opzettelijk iemand pijn doen slaat nergens op.

Geschiedenis van de Toverkunst
Hermione_love
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 110 Sikkels

Hermione_love is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2007 20:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben vroeger wel geslagen. Door mijn vader.
Ik kan soms best brutaal en vervelend zijn, en dan verliest hij zijn zelfbeheersing. Dat gaat gepaard met stotteren etc.
Ik heb nooit echt blauwe plekken gehad, maar het heeft me wel geraakt.
Dan vroeg ik aan mijn vriendinnen of ze wel eens geslagen werden, en dan was het altijd nee.
Tegenwoordig slaat mn vader niet meer. Afgelopen zomervakantie was de laatste keer. Wat ik wel héél k*t vond toen, was dat er een vriendin bij was. Ik geneerde me dood. Vooral toen ze zei: "Ik vond je pa echt eng net." Toen voelde ik me echt vreselijk. Ook omdat ik het gevoel had dat ik niks kon doen aan die klap.
Maar mijn vader is heel lief, maar hij als hij boos is is hij heel boos.
Ik word verder wel eens mentaal de grond in gestampt.

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Apr 20, 2007 20:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Kindermishandeling of mishandeling hoeft niet alijd slaan en schoppen te zijn. Ook kleineren is een vorm van mishandeling.
Ik lees heel vaak (in bladen enzo) dat mensen zeggen dat hun vader of moeder wel heel lief is maar als hij/zij boos is ook echt boos is en gaat slaan.
Trouwens, het zijn niet alleen de ouders die hun kinderen mishandelen maar ook opa, oma, ooms, tantes, broers en zussen kunnen elkaar mishandelen. Ik had een vriendin en die had een vriend en zij zat vaak onder de blauwe plekken. Ze was tegen de deur gelopen of van de trap gevallen. Alsof ik daar intrap zeg.
Op een gegeven moment was ik bij hun en zij had iets niet goed terug gelegd. Hij boos op haar en toen op mij. Ik heb hem heel duidelijk gezegt dat hij niet zo tegen mij moest praten waarna hij zijn arm omhoog deed om mijn vriendin maar even een mep te verkopen. Waar ik bij was.
En hij is 2 koppen kleiner dan ik dus ik heb hem maar heel boos gezegt dat als hij haar nu met 1 vinger durft aan te raken dat hij door het raam naar buiten zou vliegen en dat ik daar persoonlijk voor zou zorgen.
Hij heeft nog wat in het buitenlands tegen mij geschreeuwd en is toen weg gegaan en het vervelende is dat ze nu nog steeds met hem omgaat

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Addiie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Addiie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 7:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik krijg bijna nooit een tik, alleen als ik echt HEEL vervelend doe. Meestal krijg ik een preek, bijvoorbeeld als ik mijn juf hardop thuis aan het uitschelden ben.

Kennen jullie die reclames van "ik zie ik zie wat jij niet ziet?" is zielig joh, hier heb ik er één.

Kind: "ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is rood. Nee, het zijn niet onze nieuwe gordijnen. Nee, het is ook niet mijn potlood op mijn bureau. Het zijn de rode striemen op zijn rug, toen papa de afstandsbediening kwijt was." Crying or Very sad Het is echt superzielig, hier nog één:

Kind: "ik zie ik zie wat jij niet ziet en het is geel. Nee, het is niet het tafelkleed. Nee, het is ook niet mijn oude jurkje. Het is het gele briefje op de koelkast, waarop staat dat papa en mama weer eens weg zijn en dat ik zelf voor avondeten moet zorgen."

Ik vind het echt superzielig voor kinderen die dat meemaken. Daar moet echt iets aan gedaan worden.

Sophie Wemel
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 364 Sikkels

Sophie Wemel is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 19:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Hermione_Love: Vreselijk zeg. Bij ons op de lagere school was er ook een leraar die zijn zelfbeheersing ook snel kon verliezen. Toen de jongen op de voorste rij de hele tijd aan het praten was, verloor de meester zijn zelfbeheersing en tikte hij heel hard tegen die jongen zijn voorhoofd. Na een week of 3 had hij zich daarna zich geexuseert maar daarvoor moet je dat ook niet doen. Gelukkig is je vader veranderd en slaat hij je niet meer. Als hij dat nog een keer zou doen, moet je hem maar duidelijk maken dat dat echt niet kan.

@Helen: Dat komt ook voor. Iemand vernederen en kleineren is ook mishandeling. Dit is erger dan slaan denk ik omdat je dat voor het leven tekent. Maar het is wel vreselijk wat je vriendin heeft meegemaakt. Ik vind het dapper van je dat je voor haar bent opgekomen. Ik zou niet meteen dreigen maar gewoon duidelijk maken dat slaan en vernederen echt niet kan. Zoiets doe je gewoon niet.
Ik had zelf ook een verhaal gelezen van een meisje dat door haar vader naar Pakistan was ontvoerd samen met haar broer en zus. Elke morgen moest dat meisje om 4 uur opstaan om brood te bakken en de kinderen van haar ooms en tantes naar school te brengen. Om het even werd ze geslagen door haar ooms. Zelfs als ze haar haren losliet werd ze geslagen. Ik vond dat gewoon verschrikkelijk. Ze is nu weer terug bij haar moeder en ze is nu gelukkig.

@Addiie: Dat reclamespotje heb ik al 3 keer gezien. Ik vind het ook vreselijk. Dat zie je een jongetje die precies door iemand onzichtbaar word afgeranseld. Eerst zegt hij 'ik zie, ik zie wat jij niet ziet' en daarna gebeurd het en heeft hij blauwe plekken als gevolg. Gewoon verschrikkelijk. Sad

I'll do anything for you.
Hermione
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 298 Sikkels

Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Apr 21, 2007 20:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb je "Blauwe Plekken" van Anke de Vries al eens gelezen? Gaat over een kind dat mishandeld werd. Wel, ik heb daaruit begrepen dat kinderen heel vaak mishandelt worden omdat ouders zich moeten afreageren.
Dat is echt supererg, want die ouders hebben zichzelf niet in de hand... Ze zijn nadien super verdrietig dat ze hun kind hebben geslagen, maar ze blijven het gewoon doen.

Zelf ben ik nooit geslagen, zeker niet. Vroeger wel eens, maar nooit dat ik er blauwe plekken of schrammen ofzoiets aan overhield. Een ferm mepke op m'n billen en in de hoek gaan staan. Ben ik blij om, anders zou ik nu minder discipline hebben. (:
Ik ken verder niemand die mishandelt wordt...

Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Apr 22, 2007 8:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Sophie Wemel. Het gebeurde vaker dan 1 keer hoor.
Normaal dreig ik ook niet maar na een paar keer zeggen dat hij het niet moet doen en toch doorgaan dan ga ik wel dreigen en als het moet maak ik mijn dreigement waar al zou ik hem niet door het raam naar buiten gooien van 4 hoog.
Het was een héle goede vriendin van mij en van mijn vrienden heb je af te blijven. Doe je dat niet heb je met mij te maken en ik laat mij ook niet bedreigen. Je moet niet doen of je mij wil slaan als ik er niets mee te maken heb.

Woei, Gryff van het jaar 2008!
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp