Auteur |
Bericht |
DutchHermione
2e jaars

Verdiend:
27 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 11, 2007 2:26 |
 |
Squeaking Dobby schreef: |
Dit is niet helemaal waar wat je schreef, want Marten heeft de ring van zijn vader afgepakt in de nacht waarin hij zijn vader (en de ouders daarvan) vermoordde. En toen was hij al wel van school af! Het is ook wel logisch, want hij heeft de ring gestolen om er een horcrux van te maken. In het kamertje van Slakhoorn kon hij de ring dus nog niet hebben.
|
Nee hoor, hij heeft zijn vader en grootouders al eerder vermoord dan hij Slakhoorn naar de horcruxes vraagt: Ik citeer, boek 6, pagina 279 Nederlandse vertaling:
Harry keek om toen Perkamentus naast hem landde en zag dat ze in Slakhoorns werkkamer waren. Er zaten een stuk of zes jongens om Slakhoorn heen, op lagere of ongemakkelijkere stoelen dan de zijne. Ze waren allemaal een jaar of zestien en Harry herkende Vilijn meteen. Hij was de knapste van allemaal en maakte ook de meest ontspannen indruk. Zijn rechterhand rustte nonchalant op de armleuning van zijn stoel en Harry besefte met een schok dat hij de zwart met gouden ring van Asmodom droeg; hij had zijn vader al vermoord.'
Oftewel, we dwalen offtopic, het ging hier over het dagboek... hoewel in het dagboek een herinnering aan zijn 16jarige ik zat denk ik niet dat hij de horcrux op zijn 16e gemaakt heeft: ik vind het meer waarschijnlijk dat hij op zijn 16e in dat dagboek schreef en het later tot een horcrux gemaakt heeft...
|
_________________ Duty? No... I would have you smile again, not grieve for those whose time has come
I do not believe this darkness will endure. |
|
  |
 |
|
| |