Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Haardrooster onveilig? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Shirley
Oude Forumnaam: fairy_princess The Chatting Mod
The Chatting Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Shirley is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 20:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

jilly-ann schreef:
De Roosters worden wél in de gaten houden.
ik zal even het stukje erbij zoeken als ik hem heb Edit ik dit bericht wel eventjes

Nederlansde versie
blz 473
'Kalm maar, liefje. Je hoeft niet ban te zijn,' zei Omber zacht en ze klopte Maria op haar rug. 'Alles komt goed je hebt juist gehandeld. De minister is heel tevreden over je. Hij zal tegen je moeder zeggen dat je een braaf meisje bent geweest. Marina's moeder,' zei ze met een blik op Droebel, 'is madame Elsdonk van het Departement van Magische Transport afdeling haardrooster- ze heeft ons geholpen om de haarden van Zweinstein te bewaken.'

Het klopt ze kunnen het in de gaten houden, maar ik ben het eens met Kathleen dat ze nooit alles in de gaten kunnen houden. Dit zijn alleen al de haarden op Zweinstein, en hier kun je al uit opmaken dat daar al meerdere mensen bij moesten helpen. Ze kunnen echt nooit genoeg mensen hebben om alle haarden in de toverwereld te bewaken.

En met die 'sleutels', tja, het kan natuurlijk. Het is ook niet waterdicht, maarja dat is in de gewone wereld met huissleutels ook niet. Daar kan ook van alles mis mee gaan. Het is en blijft een raar iets...

All good things come to an end... Goodbye HPF.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Mrt 14, 2007 20:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Smalofski schreef:

Ja, dat zou inderdaad een goede theorie zijn.
MAAR... Harry raakte ook zonder problemen binnen bij de Wemels (maar het kan zijn dat ze dat voor een keertje hebben zo hebben ingesteld of zo, omdat ze wisten dat harry kwam)
En Sirius gebruikte ook het haardrooster om met Harry te praten op Zweinstein, in het vijfde jaar (met zijn hoofd in de vlammen en zo), en het lijkt me straf dat hij toegang had... het kan natuurlijk zijn dat Perkamentus dat zo heeft ingesteld... Maar zoals jilly-ann al zei, hield Omber dat in de gate, en het eerste werk dat ze zou doen, zou denk ik zijn kijken wie er een 'sleutel' heeft...

Ook Kannewasser Senior kwam zo eens bij de Wemels...(dacht ik XD Molly geeft hem dan nog een boterham) het kan natuurlijk dat hij ook toestemming heeft en zo, maar ik blijf het raar vinden... Dan moeten er wel veel 'sleutels' uitgedeeld worden...

Trouwens echt veilig is dat systeem ook niet... Bijvoorbeeld: Iemand die onder de Imperio-vloek staat, maar wel een sleutel heeft...

Maar met dat hoofd in het haardrooster.
Ik zeg toch dat dat is zoals telefoneren. (Ik dacht toch dat het in mijn tekst stond)

Omdat ze dan niet echt binnengaan.
Ze blijven in de haard.
Ze vormen dus ook geen bedreiging.

Trouwens, mensen onder de imperiusvloek zijn sowieso een bedreiging, met of zonder haardrooster. Vind ik alleszinds Wink

Ravenklauw!
Ajox-HPF
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 151 Sikkels

Ajox-HPF is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Mrt 15, 2007 17:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij is er een soort regel dat je niet zomaar mag verschijnselen in een huis enzo, dat zou namelijk vrij onbeleefd zijn Wink

Maar ik denk dat, al iemand bijv. het huis uit is of als iedereen slaapt, dat er dan een soort beveiliging op de haard wordt gezet, of bijv. de schoorsteen dichtgemaakt zodat niemand binnen kan komen ..

Shirley
The Chatting Mod

BerichtGeplaatst: Vr Mrt 16, 2007 11:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ajox-HPF schreef:
Volgens mij is er een soort regel dat je niet zomaar mag verschijnselen in een huis enzo, dat zou namelijk vrij onbeleefd zijn Wink

Maar ik denk dat, al iemand bijv. het huis uit is of als iedereen slaapt, dat er dan een soort beveiliging op de haard wordt gezet, of bijv. de schoorsteen dichtgemaakt zodat niemand binnen kan komen ..

Dat lijkt mij eigenlijk ook wel het logischte. Eigenlijk net als wij zelf bepalen dat de voordeur open is of op slot is. Dat ze zelf kunnen bepalen dat er mensen door de haard kunnen komen of niet.

Maar dan nog op de tijden dat je besluit dat de haard open is (als je gewoon overdag thuis bent ofzo) dan kan nog iedereen er gewoon in.
Als wij mensen aan de deur krijgen die we niet aardig vinden, laten we ze gewoon niet binnen. Maar tovenaars hebben gewoon de kans dat er ineens een dooddoener uit de haard komt rollen. xD En die staat dan al meteen midden in de kamer. xD

witch-melissa
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

witch-melissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2007 20:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

fairy_princess schreef:
Ajox-HPF schreef:

Dat lijkt mij eigenlijk ook wel het logischte. Eigenlijk net als wij zelf bepalen dat de voordeur open is of op slot is. Dat ze zelf kunnen bepalen dat er mensen door de haard kunnen komen of niet.

Maar dan nog op de tijden dat je besluit dat de haard open is (als je gewoon overdag thuis bent ofzo) dan kan nog iedereen er gewoon in.
Als wij mensen aan de deur krijgen die we niet aardig vinden, laten we ze gewoon niet binnen. Maar tovenaars hebben gewoon de kans dat er ineens een dooddoener uit de haard komt rollen. xD En die staat dan al meteen midden in de kamer. xD

Ik zou mensen die ik niet leuk vind ook wel buiten laten staan maar ik denk dat je het eiglik wel merkt met kabaal dat er plotseling iemand aan komt en je dan als het ware schrikt en van zelf je toverstaf pakt teminste dat zou ik doen Rolling Eyes

"WEASLEY IS OUR KING!"
karinpotter
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Apr 03, 2007 20:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is inderdaad onbeleefd om zomaar ergens binnen te vallen via het haardrooster maar daar heb je zelf voor gekozen. Je kunt zelf bepalen of je bent aangesloten op het haardrooster of niet Wink Ik denk ook wel dat het veilig is, dus niet dat Voldemort kan zeggen: Laat ik eens bij de Wemels langs gaan via het haardrooster...

Lupos-freak
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 529 Sikkels

Lupos-freak is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2007 2:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Magisch-Eendje schreef:
Zou het dan niet zo zijn dat je 'openbare' haarden hebt, haarden waaruit iedereen kan komen, en dat je voor de niet 'openbare' haarden een speciale vergunning moet hebben ofzo, en anders toestemming. Ik bedenk me nu ook dat in boek 4 de Wemels zomaar in de haard van de Duffelingen verschijnen, lijkt me raar als je dat zomaar kan doen. Misschien moesten ze toestemming vragen en het ministerie of iets dergelijks.

Er bestaan inderdaad zo'n Openbare Haarden. Die bevinden zich in de hal van het Ministerie van Toverkunst, daar kan iedereen uit de haard komen en opstappen naar een andere...

Ze moesten niet alleen toestemming vragen, maar ze moesten ook nog de haard van de Duffelingen voor enkele minuten aansluiten op het haardenrooster. Ik herinner me nog dat meneer Wemel zoiets dergelijks zei.

The Chatting Mod

BerichtGeplaatst: Wo Apr 04, 2007 18:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

witch-melissa schreef:
fairy_princess schreef:
Ajox-HPF schreef:

Ik zou mensen die ik niet leuk vind ook wel buiten laten staan maar ik denk dat je het eiglik wel merkt met kabaal dat er plotseling iemand aan komt en je dan als het ware schrikt en van zelf je toverstaf pakt teminste dat zou ik doen Rolling Eyes

Ja maar dat heb je toch niet altijd door. Op het moment dat je toevallig in de woonkamer bent misschien wel. Maar als je gewoon boven bent of wat dan ook.
Bovendien als het dooddoeners zijn en ze staan al midden in je woonkamer, dan is het toch al te laat, ook al pak je je toverstok. En dan hoor je een keer wat gerommel aankomen, is het familie ofzo, krijgen ze daar meteen een toverstok in hun gezicht. xD Als je daar iedere keer dat je iets hoort in de startblokken moet gaan staan om jezelf te verdedigen xD

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp