Auteur |
Bericht |
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Verdiend:
627 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 17, 2007 10:57 |
|
Nee, ik heb (gelukkig) geen migraine. Ik heb wel eens hoofdpijn (ik denk dat iedereen dat wel eens heeft) en meestal is dat spanningshoofdpijn. Als ik gestresst ben of als ik gewoon te weinig slaap heb gehad, trekken de spieren in m'n nek en gezicht samen en daar krijg ik hoofdpijn van. Meestal werkt een douche gelukkig wel, en anders neem ik een pilletje of ga ik gewoon op bed liggen als het echt heel erg is :')
Nu heb ik al een paar dagen een beetje hoofdpijn, maar dat komt omdat ik verkouden ben en m'n hoofd een beetje vol zit xD Dus dat is verder niks ernstigs ofzo, gaat wel weer over.
Even weer on topic :') Mijn tante heeft wel migraine, maar dat komt omdat ze vroeger een ongeluk heeft gehad. Ze had toen een schedelbreuk en die is op zo'n manier hersteld dat er iets niet helemaal goed zit nu. En daar heeft ze vaak migraine door. Ofzo :') Ik weet er verder het fijne niet van maar het is wel heel lastig, want ze werkt in het onderwijs. Ze heeft er volgens mij minstens één keer in de twee maand wel last van en dan moet ze ook helemaal plat en is ze ook echt een paar dagen goed ziek.
Een goede vriend van me heeft ook migraine, hij heeft het meestal één keer in de maand ofzo. Hij had eerst medicijnen die niet werkten, maar hij moest toen nog een paar keer naar het ziekenhuis voor onderzoek en kreeg andere medicijnen. Die schijnen beter te werken, als hij ze tenminste op tijd inneemt :')
In ieder geval ben ik blij dat ik geen migraine heb aangezien het me heel erg lastig lijkt. Vooral als ik zie dat m'n tante en die vriend van me vaak een paar dagen echt niks kunnen doen... Ben blij dat ik er geen last van heb :') |
|
Shirley
The Chatting Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 18, 2007 10:45 |
|
Ik heb het heel af en toe. En dan heb ik eigenlijk alleen die eerste twee symptonen.
* Kloppende hoofdpijn, meestal aan één kant van het hoofd.
* Pijn die verergert bij lichamelijke inspanning, vooral door te bukken.
Deze dus, het is niet zo dat ik geen licht, geluid of geur kan verdragen. Maar ik heb wel die vervelende, kloppende hoofdpijn die verergert als ik buk.
Ik lees nu net trouwens Helen's verhaal en dat heb ik dus twee keer in mijn leven gehad, precies hetzelfde.
De eerste keer dat ik dat had was ik in zware paniek, ik dacht dat ik blind werd ofzo. xD Ik zag allemaal van die rare soort knipperde vlekken. En dat was na een tien minuten ofzo weer over, en toen had ik dus een knallende hoofdpijn.
Maarja toen bleek het dus migraine te zijn. Niet fijn, maarja ik heb het nu al weer een hele tijd niet gehad, dus als het niet erger wordt als zo, vind ik het wel best. |
|
|
Kat
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
196 Sikkels
Woonplaats: Dat wil ik niet zeggen, het is hier veel te mooi. ^^
|
Geplaatst:
Do Apr 19, 2007 12:30 |
|
Helaas heb ik zelf heel vaak last van migaraine, vaak moet ik dan ook overgeven en kan ik echt niet tegen licht, geluid en bewegende dingen, bijvoorbeeld t.v.
Vaak gaat het met slapen en een flinke dosis paracetamol wel over. |
_________________ Slytherinfor the win! |
|
|
|
huffelpuf_girl
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
44 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Apr 21, 2007 17:42 |
|
Ik heb (gelukkig) geen migraine. Voor iemand die, net als ik, zeer kleinzerig is, moet dat echt een hel zijn om migaine te hebben. Zelf kan ik me niet zo goed voorstellen hoe dat moet zijn om enorm veel hoofdpijn te hebben.
In het eerste middelbaar heeft iemand uit mijn klas eens last gehad van migraine (altans dat zij ze) en dat was de enige keer dat ik daar eens mee te maken had, ook al was het iemand waar ik nauwelijks tegen sprak. |
_________________ De dood is lichter dan een veer,
de plicht is zwaarder dan een berg.
- het Rad des Tijds - |
|
|
|
Hermione_love
6e jaars
Verdiend:
110 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 07, 2007 18:08 |
|
Mijn moeder heeft het vaak en ik heb het een pas geleden 1 keer gehad.
Ik hoop eerlijk gezegt dat het daarbij blijft want dat was de verschrikkelijkste nacht van mijn leven!
Ik kon namelijk echt niet gaan liggen, dan leek het net alsof ik een beklemmende band om mijn hoofd kreeg.
Echt die nacht was k*t! |
_________________ "All I know is I trust only you in this world. I've missed you. I need you. It is you I love, Hephaistion. No other." <3 |
|
|
|
Leonie
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 07, 2007 20:22 |
|
Helaas heb ik ook last van micraine..
Ik heb de laatste 2 jaar geleden veel last gehad van hoofdpijn enzo maar de dokter dacht dat dat door m'n hersenschudding kwam die ik 2 jaar geleden heb gehad.
Gelukkig is het toen vermindert maar vorig jaar februaribegon het weer erger te worden en ik april had ik er toen echt weer (bijna) elke dag last van.
Niet elke dag extreem maar wel iedere dag hoofdpijn en minstends 2 keer in een week echt heel heftig.
Toen ik dus weer naar de dokter was gegaan zei de dokter dat ik dus waarschijnlijk micraine had.
Maar in Oktober werdt het weer minder dus ik dacht dat ik er misschien van af was maar nou vorige maand kreeg ik het weer erg.
Toen ben ik weer naar de dokter gegaan en die zegt dat het dus waarschijnlijk periode micraine (dus dat je in een bepaalde periode er steeds weer last van krijgt)
Ik heb nu weer pillen gehad die wonderbaarlijk genoeg nog werken ook!
Je hoofdpijn gaat niet helemaal weg maar ik heb het wel veel minder erg.
Voor de rest kan je er amper wat aan doen alleen veel op bed liggen, in het donker zitten, zonder geluid.. en dan proberen te slapen..
Zo dat was dus mijn micraineverhaal |
_________________ <3 HPF,
You'll be in our heart
From this day on
Now and forever more
|
|
|
|
Phyro
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
492 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mei 07, 2007 20:39 |
|
Ik heb ook last van Migraine vandaag vel te laat gaan slapen en zonnesteek ook nog erbij echt de max!
Niet dus .
Ik was misselijk en heb een uur plat gelegen ah jah. Het gaat toch al iets beter vroeger moest ik vaak overgeven. |
|
|
|
|
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 14:05 |
|
De meeste mensen hebben het niet zie ik aan de poll. En ik moet het natuurlijk wel hebben. Ik heb het gistereavond ook nog gehad. Gelukkig was het na vier uurtjes over. Ik ben in een donkere kamer gaan liggen, tabletje genomen en wat gaan slapen. |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
|
|
Squeaking Dobby
4e jaars
Verdiend:
40 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 16:42 |
|
Gelukkig heb ik nog nooit migraine gehad, maar op je oproep van dat je niet moet zeggen dat mensen zich aanstellen als die migraine hebben, wil ik wel even wat zeggen..
Ik twijfel er natuurlijk absoluut niet aan of migraine erg is, en als je het hebt, vind ik ook niemand een aansteller. Maar ik ken wel mensen met soortgelijke klachten die bijvoorbeeld bijna niets eten en drinken, heel veel computeren en dat soort dingen. Als je dan vaak van dit soort klachten hebt, lijkt het mij wel dat je er al heel veel aan kunt doen door fatsoenlijk te eten en drinken bijvoorbeeld.... daarom denken ook veel mensen bij migraine aan aanstellen. Je moet eerst gewoon goed kijken of je levenstijl er niet om vraagt....
|
|
|
|
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn
Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 20:41 |
|
Miss Und@ztood schreef: | De meeste mensen hebben het niet zie ik aan de poll. En ik moet het natuurlijk wel hebben. Ik heb het gistereavond ook nog gehad. Gelukkig was het na vier uurtjes over. Ik ben in een donkere kamer gaan liggen, tabletje genomen en wat gaan slapen. |
Er zouden heus wel een paar mensen zijn die dat ook hebben, persoonlijk kan ik zelf al 4 mensen die dat wel hebben. Zelf heb ik het niet, maar hebt wel veel last van hoofdpijn ( nee ik heb het niet ze hebben er een onderzoek uit gedaan ), en het lijkt me echt heel erg als iemand daar zoveel last van hebt. Vind hoofdpijn nog erger dan oorpijn of buikpijn. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
|
|
Joy©e
Potionsmaster
Verdiend:
152 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 21:07 |
|
Ik had afgelopen zondagnacht nog weer een migraine aanval. Toen ik naar bed ging had ik al hoofdpijn en na een uur werd ik wakker met echt een flinke aanval. Gelukkig heb ik goede medicijnen, als ik een zuigtablet inneem dan is het na 15 tot 20 minuten zo dat ik het langzaamaan weg voel zakken. Dat is zo'n lekker gevoel, je voelt alles weer ontspannen en de druk afnemen. Het ademhalen en het kloppen van je hart doet geen pijn meer in je hoofd.
Ik heb niet veel aanvallen, ongeveer 1 a 2 per jaar. Maar ben altijd blij als het weer over is. Daarna voel ik me nog wel een paar dagen wat slapjes. |
_________________ Slyth and damn proud of it |
|
|
|
Darkness
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
41 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Mei 30, 2007 21:11 |
|
Maandag een aanval gehad het begon om 12 uur en toen mijn pilletje ingenomen en tot 5 uur op mijn nest gelegen voordat het weg was. En nu weer goed. Enige probleem is ik raak gevoelloos in mijn armen en het praten gaat heel moeilijk voor me. Hoewel als ik een pilletje neem gaat het wel snel over, maar het moet niet op mijn werk gebeuren want dan gaan ze zeuren van dat je er af en toe een dag niet bent. Maar daar moeten ze niet over gaan zeuren want het is belangrijker om iemand die goed werk doet zijn rust te gunnen dan iemand die echt nooit wat doet thuis te laten met een verkoudheid. (Tenzij je in een ziekenhuis werkt natuurlijk) |
_________________ *Adrenaline gotta love it*
My other broom is a car.
#OMG een lopende muur#
Non tora ta familia |
|
|
|
Miss Und@ztood
Lid Wikenweegschaar
Verdiend:
593 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 06, 2007 9:58 |
|
Narcissa schreef: | Miss Und@ztood schreef: | De meeste mensen hebben het niet zie ik aan de poll. En ik moet het natuurlijk wel hebben. Ik heb het gistereavond ook nog gehad. Gelukkig was het na vier uurtjes over. Ik ben in een donkere kamer gaan liggen, tabletje genomen en wat gaan slapen. |
Er zouden heus wel een paar mensen zijn die dat ook hebben, persoonlijk kan ik zelf al 4 mensen die dat wel hebben. Zelf heb ik het niet, maar hebt wel veel last van hoofdpijn ( nee ik heb het niet ze hebben er een onderzoek uit gedaan ), en het lijkt me echt heel erg als iemand daar zoveel last van hebt. Vind hoofdpijn nog erger dan oorpijn of buikpijn. |
Ik zei toch ook niet dat niemand het heeft. Ik zei de MEESTE<< |
_________________ 'Kijk...me...aan...' fluisterde hij.
De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer. |
|
|
|
Bee
Schoolkampioen
Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 19:12 |
|
-Mijn vraag is of jullie ook Migraine hebben.
Ja, maar niet heel vaak
-Hoe lang duurt dat dan?
Gelukkig niet zo lang hooguit een dag.
-Is het verbeterd door ouder te worden?
Nee, maar ook niet verergerd.
-Sinds welke leeftijd heb je het?
Ik heb geen idee. Ik heb het al redelijk lang |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
|
Dragon
3e jaars
Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 05, 2007 20:30 |
|
-Mijn vraag is of jullie ook Migraine hebben.
Ja.
-Hoe lang duurt dat dan?
Meestal een paar uur achter elkaar,en voel me dan echt mega beroerd,en kan dan ook echt niks meer
-Is het verbeterd door ouder te worden?
Niet echt,lijkt alleen maar te verslechteren,lijkt het wel..
-Sinds welke leeftijd heb je het?
Pfoe,echt al heel lang,zo sinds mijn 10de zo ongeveer.... |
|
|
|
|
|