Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Read a Long - Deel 4 Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
terryboot
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

terryboot is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 13:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

hoofdstuk: alle
bladzijde: alle
onderwerp: wasserette

Weet je wat ik me afvraag op welke verdieping de wasserette is,
in boek 2 heeft hermelien daar gewaden gejat en in boek 4 zegt de nep dolleman dat dobby de gewaden kwam halen om te gaan wassen. dus ik ben beniewd op welke verdieping het is.

wijsheid zonder grens is ieders liefste wens,
ravenklauw
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rhona
Lady of Snape Manor
Lady of Snape Manor

Verdiend: 1 Sikkels

Rhona is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 26, 2007 15:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Olivier schreef:
*heeft gisteren in één dag deel 3 uitgelezen, zodat hij weer een klein beetje op schema komt te liggen*

Hoofdstuk 1: Vila Vilijn
Onderwerp: tijd

Oke, we gaan ff muggenziften, maar in boek 2 staat dat de Geheime Kamer 50 jaar eerder was geopend, en in boek 4 staat dat de Vilijnen 50 jaar geleden vermoord zijn. Maar beiden gebeurtenissen speelden zich af toen Voldemort 16 jaar was, klein foutje dus! Of ligt dat aan mij?

Dat klopt toch ook wel? Want Tom zat op school toen hij zijn familie vermoord had. En het is dan ook 2 jaar later he. Dus in boek 2 was het 50 jaar geleden en in boek 4 (dus twee jaar later) is het ook 50 jaar geleden. Volgens mij is het wel goed. Want hij had de ring toch ook al tijdens hij op school was?

er zit idd wat tijd tussen de geheime kamer en de moord op de vilijnen. Het klopt dus wel. Voldemort zat nog op school toen hij de vilijnen vermoorde. Hij werd er niet voor opgepakt, omdat iedereen dacht dat Morfin het gedaan had.

HPF we will miss you.
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 28, 2007 18:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

terryboot schreef:
hoofdstuk: alle
bladzijde: alle
onderwerp: wasserette

Weet je wat ik me afvraag op welke verdieping de wasserette is,
in boek 2 heeft hermelien daar gewaden gejat en in boek 4 zegt de nep dolleman dat dobby de gewaden kwam halen om te gaan wassen. dus ik ben beniewd op welke verdieping het is.

Ik denk dat het ergens beneden is bij de keuken. In ieder geval op een plek waar de huiselfen voornamelijk komen.

Ik ga gewoon verder met de volgende week. Want het is maandag dus deze week moeten we weer een paar hoofstukken verder lezen. Ik loop nu voor het eerst op schema. Ik heb het namelijk zo druk op school dat ik niet echt verder kan lezen. Ik ben namelijk ook sinds vandaag bij hoofdtuk 30 en die moet je net deze week af hebben.

Hoofdstuk: 24 (Rita Skeeter's Scoop)
Bladzijde: 382 (Britse Editie)
Onderwerp:: Hagrid's ouders.

Ik weet het, hier is ook een topic over, maar ik wil weer eens een keer duidelijk maken hoe raar ik de ouders van Hagrid wel niet vind. Hoe kan het dat je een gewone tovenaar bent dat je dan verliefd word op een reus. Het is niet zo dat je reuzen zomaar gezellig een keer komt bezoeken, dus hoe hebben ze elkaar leren kennen? Daarbij komen reuzen op mij over als kannibalen. En Hagrid's moeder is dus ook niet echt de meest vriendelijke persoon. Hoe kan het dat die twee dan een relatie krijgen. Dat lijkt mij toch onmogelijk? Daarbij is het ook een wonder hoe Hagrid verwekt is. ^^ Ik blijf het allemaal nog erg raar vinden.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Vr Jun 08, 2007 14:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou zoals gewoonlijk ga ik maar verder met posten. Want eigenlijk moet iedereen nu heel boek 4 gelezen hebben. En door mijn drukke schema loop ik nu niet meer voor. Sterker nog ik loop zelfs achter want ik heb heel boek 4 nog niet uit. Ik moet nog een paar bladzijden.

Hoofdstuk: The Third Task
Bladzijde: 539
Onderwerp: Molly's leeftijd.

Molly komt naar Zweinstein omdat Harry zijn laatste opdracht moet doen. Harry geeft een rondleiding door de school. Molly zegt onder andere dat ze de Whomping Willow niet kent omdat hij later kwam dan toen zij op school was. Nou dat klopt ook want die kwam in de tijd van de Sluipers. Maar ze zegt dat dat ze Hagrid niet als "gamekeeper" had maar iemand die Ogg heette. Nu is het hele leeftijdsgeval sowieso raar. Maar Hagrid heeft toch op school gezeten met Voldemort? En die zat op Zweinstein 50 jaar geleden. Nou kan dat kloppen met HAgrid. Maar als Molly zegt dat ze voor Hagrid op school zat dan moet het toch wel zijn dat zij dus ouder is dan Voldemort.

Hagrid werd toch in zijn 3e jaar van schol af getrapt maar mocht nog wel terug komen alleen dan als "gamekeeper"?

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 8:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Nou zoals gewoonlijk ga ik maar verder met posten. Want eigenlijk moet iedereen nu heel boek 4 gelezen hebben. En door mijn drukke schema loop ik nu niet meer voor. Sterker nog ik loop zelfs achter want ik heb heel boek 4 nog niet uit. Ik moet nog een paar bladzijden.

Hoofdstuk: The Third Task
Bladzijde: 539
Onderwerp: Molly's leeftijd.

Molly komt naar Zweinstein omdat Harry zijn laatste opdracht moet doen. Harry geeft een rondleiding door de school. Molly zegt onder andere dat ze de Whomping Willow niet kent omdat hij later kwam dan toen zij op school was. Nou dat klopt ook want die kwam in de tijd van de Sluipers. Maar ze zegt dat dat ze Hagrid niet als "gamekeeper" had maar iemand die Ogg heette. Nu is het hele leeftijdsgeval sowieso raar. Maar Hagrid heeft toch op school gezeten met Voldemort? En die zat op Zweinstein 50 jaar geleden. Nou kan dat kloppen met HAgrid. Maar als Molly zegt dat ze voor Hagrid op school zat dan moet het toch wel zijn dat zij dus ouder is dan Voldemort.

Hagrid werd toch in zijn 3e jaar van schol af getrapt maar mocht nog wel terug komen alleen dan als "gamekeeper"?

Het hele leeftijd stelsel is daar raar, zo is Perkamentus 150 jaar geworden, dus dan kan het best dat Molly best wel erg oud is!

Maar het kan ook zo zijn, dat Hagrid eerst het hulpje werd van Oggy, omdat ik denk dat Zweinstein altijd al een Terreinknecht heeft gehad, en het lijk me sterk dat ze diegene die het was 50 jaar geleden die hebben ontslagen speciaal voor Hagrid, dus ik denk dat Oggy nog jaren de Terreinknecht was met als "leerling" Hagrid.

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 8:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
Het hele leeftijd stelsel is daar raar, zo is Perkamentus 150 jaar geworden, dus dan kan het best dat Molly best wel erg oud is!

Maar het kan ook zo zijn, dat Hagrid eerst het hulpje werd van Oggy, omdat ik denk dat Zweinstein altijd al een Terreinknecht heeft gehad, en het lijk me sterk dat ze diegene die het was 50 jaar geleden die hebben ontslagen speciaal voor Hagrid, dus ik denk dat Oggy nog jaren de Terreinknecht was met als "leerling" Hagrid.

Ik weet dat het hele leeftijdstelsel raar is. En ik weet dat Perkamentus 150 is geworden. Maar ik denk niet dat Molly zo oud is. Anderling wordt namelijk gezien als een "oude" vrouw. En zij is ook iets ouder dan Voldemort. Dus dat betekend dat Molly niet veel jonger is dan Anderling.

Het kan inderdaad zijn dat hij het hulpje was. En dat zou dan betekenen dat Molly in de tijd van 1942 tot 1971 naar school is gegaan. Want Hagrid zat er in ieder geval in de tijd van Sirius,Remus,James,Sneep en Lily. Hij was toen 42 toen zij op school kwamen. Dus ik neem ook al aan dat hij allang "gamekeeper" was.

Maar ergens vind ik het toch vreemd. Want in de boek staat er echt dat Ogg de leiding had, en als Hagrid er wel bij was waarom had ze dat er niet bij gezegt?

Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 15:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet dat dit een read along is van deel 4, dus als dit niet oke is moet je het maar zeggen. Maar in boek 2 staat, dat perkamentus, armando wafelaar overhaalde om hagrid jachtopziener te maken. Nadat hij van school werd gestuurd

Dus eigenlijk kan er nooit een Oggy zijn geweest.

Mijn mega spoiler fanfic!
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Za Jun 09, 2007 15:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

missme98 schreef:
Ik weet dat dit een read along is van deel 4, dus als dit niet oke is moet je het maar zeggen. Maar in boek 2 staat, dat perkamentus, armando wafelaar overhaalde om hagrid jachtopziener te maken. Nadat hij van school werd gestuurd

Dus eigenlijk kan er nooit een Oggy zijn geweest.

Nou dat kan dus wel, maar dan moet het voor Hagrid zijn geweest. En dat zou dan inderdaad betekenen dat Molly net zo oud of zelfs ouder is dan Voldemort.

Ik heb even op HP-Lexicon gekeken, en daar denken ze dat ze geboren is in 1950. Dus toen was Hagrid al 8 jaar van school af, want hij is in 1942 van school getrapt. Hij was toen dus al 21.. En Molly kwam dan in 1961 pas op school, dus uiteindelijk was Hagrid 32... Dat kan dus onmogelijk zo zijn..

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

karinpotter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 10:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vergat dit steeds te posten Rolling Eyes
Nederlandse versie
Hoofdstuk: De wegen scheiden zich
Bladzijde: 532
Onderwerp: Arabella Vaals
citaat: 'Sirius ik wil dat je meteen vertrekt. Breng Remus Lupos op de hoogte, Arabella Vaals, Levenius Lorrebos - de oude garde.'

Ik heb de Vuurbeker wel meerdere malen gelezen maar toen ik dat las kwam ik er pas achter dat mevrouw Vaals daar genoemd word. We kennen mevrouw Vaals al uit deel 1-2-3 dus eigenlijk had ik de eerste keer toen ik het boek las al moeten denken: is zij een tovenaar? Ik vind het echt super dom dat ik daar elke keer overheen gelezen heb... Heeft iemand van jullie dat ook gehad?

Perijn
Marauder

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 11:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

karinpotter schreef:
Ik vergat dit steeds te posten Rolling Eyes
Nederlandse versie
Hoofdstuk: De wegen scheiden zich
Bladzijde: 532
Onderwerp: Arabella Vaals
citaat: 'Sirius ik wil dat je meteen vertrekt. Breng Remus Lupos op de hoogte, Arabella Vaals, Levenius Lorrebos - de oude garde.'

Ik heb de Vuurbeker wel meerdere malen gelezen maar toen ik dat las kwam ik er pas achter dat mevrouw Vaals daar genoemd word. We kennen mevrouw Vaals al uit deel 1-2-3 dus eigenlijk had ik de eerste keer toen ik het boek las al moeten denken: is zij een tovenaar? Ik vind het echt super dom dat ik daar elke keer overheen gelezen heb... Heeft iemand van jullie dat ook gehad?

Toen ik dat las, dacht ik gelijk al dat ze mevrouw Vaals bedoelde uit de eerste delen, maar niet dat de een tovenaar, of zoals later blijkt een snul zou zijn. Ik dacht juist dat zij op de hoogste zou worden gesteld omdat ze op Harry Potter moest passen vroeger, nooit over na gedacht hoe ze dan over de magische wereld moest weten, maar ja, daar kwam ik twee jaar later achter!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 23:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

OMG, ik zie hier volgens mij een megagrote blunder van Rowling...

Nederlandse versie
Hoofdstuk 34: Priori Incantatem
Pagina: 498
Citaat: De rokerige schim van een lange man met warrig haar viel op de grond, kwam overeind en keek hem aan... en Harry, wiens armen vreselijk beefden, staarde in het spookachtige gelaat van zijn vader.

"Je moeder komt ook..." zei hij zacht.

Als zijn vader eerst sterft had hij er toch later uit moeten komen dan zijn moeder, aangezien de Priori Incantatem begint met de meest recente spreuk die Voldemorts stok heeft uitgevoerd en dan naar minder recent gaat?

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 23:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

meligmijsje schreef:

Nederlandse versie
Citaat: De rokerige schim van een lange man met warrig haar viel op de grond, kwam overeind en keek hem aan... en Harry, wiens armen vreselijk beefden, staarde in het spookachtige gelaat van zijn vader.

Als zijn vader eerst sterft had hij er toch later uit moeten komen dan zijn moeder, aangezien de Priori Incantatem begint met de meest recente spreuk die Voldemorts stok heeft uitgevoerd en dan naar minder recent gaat?

Dat ik dit helemaal over het hoofd heb gezien. Ik weet nog wel dat ik dit heb gelezen in het Engels, maar ik heb er helemaal niets bij gedacht. Maar is dit wel een fout van Rowling? Want het is toch bekend dat James eerst werd vermoord? Ik denk niet dat Rowling daar snel een fout in zou maken, want zoiets vergeet je toch niet? Al weet ik niet wat het anders zou betekenen als het geen fout blijkt te zijn.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Vivian.
Oude Forumnaam: meligmijsje Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Vivian. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jul 05, 2007 23:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Er ging bij mij pas een belletje rinkelen toen ik het vorige week las. Ik heb net op HPLexicon.org gekeken en daar wordt deze blunder ook vermeld.

Het is dus GEEN aanwijzing. En nu ik er goed over na denk... Als het goed is staat er in hetzelfde gedeeltje een interview met Jo, waarin ze toegeeft dat het fouten zijn.

Where your treasure is, there will be your heart also.

HPF: friendships will never die
Perijn
Marauder

BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 8:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

A.Perkamentus schreef:
meligmijsje schreef:

Nederlandse versie

Dat ik dit helemaal over het hoofd heb gezien. Ik weet nog wel dat ik dit heb gelezen in het Engels, maar ik heb er helemaal niets bij gedacht. Maar is dit wel een fout van Rowling? Want het is toch bekend dat James eerst werd vermoord? Ik denk niet dat Rowling daar snel een fout in zou maken, want zoiets vergeet je toch niet? Al weet ik niet wat het anders zou betekenen als het geen fout blijkt te zijn.

Het was degelijk een fout van Rowling, die ze zelf later wel heeft ontdekt en verbeterd, dat is ook zo in de Nederlandse versie. Dus jullie hebben een oude versie waar die fout nog niet is gecorrigeerd.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 06, 2007 11:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius Zwarts schreef:
A.Perkamentus schreef:
meligmijsje schreef:

Nederlandse versie

Het was degelijk een fout van Rowling, die ze zelf later wel heeft ontdekt en verbeterd, dat is ook zo in de Nederlandse versie. Dus jullie hebben een oude versie waar die fout nog niet is gecorrigeerd.

Ik kwam er gisteravond nog achter dat ik wel de goede versie heb. Ze hebben het inderdaad nu veranderd, nu zegt Harry's moeder dat zijn vader zo komt. Het was inderdaad dus een fout van Rowling, maar die is nu dus gecorrigeerd.

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp