Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Faalangst Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Danlover
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 56 Sikkels

Danlover is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 10:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Of ik faalangst heb?
Ja, volgens mij wel, maar niet voor proefwerken of werkstukken en zo, ik ben juist vrij lui met leren. Ik wil juist voor iedereen perfect overkomen en wil niet voor aap staan. Ik heb filmpjes van mezelf op youtube gezet waarop ik zing, maar vervolgens hebben ze bij mij op school een fanclub voor me opgericht op hyves. sindsdien ben ik echt vreselijk onzeker en ben ik bang dat iedereen achter mijn rug over mijn praat. ik heb sinds groep vijf al een laag zelfvertrouwen, daar zal het wel aan liggen

Wat ik er aan heb gedaan?
Ik ben in de 3e klas een keer naar de vertrouwenspersoon geweest, maar dat doe ik dus nooit meer. Vond ik niet zo prettig, ik praat liever met vrienden. Als ik bij vrienden ben, ben ik echt vrolijk, dan fleur ik helemaal op!

Of ik iemand ken met faalangst?
Mijn zusje heeft het ook, of had. Vroeger was ze als de dood voor presentaties en in groepjes werken. Dat kon ze echt niet aan, daarvoor is ze ook naar de psycholoog geweest.

Hoe ik aan mijn faalangst kom?
Ik ben gepest in groep vijf, en de nare sfeer is de rest van mijn basisschoolperiode gebleven. Op deze school heb ik wel vrienden Razz maar zijn er nog genoeg mensen die achter mijn rug over me praten (denk ik dan toch)

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 161 Sikkels

superharrypotterfan is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 18, 2007 15:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Helen schreef:
:
Jullie faalangst hebben of hebben gehad?
Ik denk dat iedereen daar wel last van heeft. De een wat meer dan de ander en niet altijd hetzelfde. .

Even voor de duidelijkheid. Faalangst is niet alleen zenuwachtig zijn voor een PW. Maar dat je niet meer weet. Je afsluit enzovoort. Dus niet iedereen heeft er last van.

(mss komt het een beetje boos over mar is niet zo bedoelt hoor.)

Oude Forumnaam: d.Onjj_ Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 70 Sikkels

Donya_07 is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Mei 19, 2007 22:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heb ik faalangst?
Ja ik heb het ja. Voor PW's niet echt meer. Maar nu heel erg als ik voor de klas sta. Ik heb niet zoveel vertrouwen in mijn klas, want het is écht [zoals Tineke al zei] een ***klas. En ook een klas die je zó uitlacht als er iets fout gaat. Een aantal weken geleden moesten we iets voor technologie presenteren, en vlak voor dat ik de klas inliep kon ik niet meer, ik begon opeens te huilen en ik durfde echt niet. Gelukkig heb ik een hele aardige docente voor technologie en hoefde ik niet. anders kon ik denk ik echt geen woord uitbrengen. Over een paar weken moet het dus wéér, en dan ga ik het wel proberen, ook al wil en durf ik niet. En het zal denk ik ook wel moeten. Ik zie wel.

Ken ik iemand met faalangst?
Jup, ik ken iemand. Tineke [Tienerd], nouja, ze heeft wel uitgelegd op de vorige pagina hoe erg zij het heeft. ^^

Hoe kom ik aan mijn faalangst?
Ik ben heel onzeker van mezelf, vooral als ik de klas niet vertrouw ben ik héél erg zenuwachtig. Zoals dit jaar. Ik zit net 2,5 maanden in deze klas maar ik ben eigenlijk nog steeds niet gewend. Ik heb het altijd wel een beetje gehad, maar niet zo erg als nu.

Wat probeer ik eraan te doen?
Ik ging eerst altijd naar de leerlingbegeleidster, opzich hielp dat wel, maar ik ben er nog steeds niet van af. Nu ga ik eigenlijk niet meer.

Shiralee
Oude Forumnaam: Shiralee. Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Shiralee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2007 8:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jullie faalangst hebben of hebben gehad?
Ik heb faalangst, het rare is dat ik alleen nooit zenuwachtig ben voor een toets. Ik denk altijd dat ik het fout doe, en ik word héél onzeker als ik het niet meer weet etc. en dan schiet ik de mist in. Dan ben ik er niet meer bij met me hoofd enzo. Ôo Tenminste, dat had ik vorig jaar héél erg en de jaren daarvoor omdat ik een erge klas had. Nu zit ik dus in een LWOO klas en het gaat me vééééél te makkelijk af. Maar door die klas is het dus fout gegaan.

Zo ja, Wat doen jullie eraan of wat hebben jullie er aan gedaan?
Ik heb er niet echt veel aan gedaan, meer proberen te leren maar dat helpt ook niet zoveel voor faalangst. ^o^ Maar ik moet zeggen dat het nu wel stukken beter gaat en ik nog geen onvoldoende heb gehaald. [:

Kennen jullie misschien iemand met faalangst?
Ehr, niet dat ik weet. In mijn vorige klas had ik er wel een paar zitten maar dat had andere redenen

Hoe komen jullie aan faalangst?
Zoals ik al zei in vraag 1, onzekerheid en die rotklas van mij op de basisschool.

Profiel bekijkenStuur privébericht
Hummol
Oude Forumnaam: HPwurm Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 424 Sikkels

Hummol is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 20, 2007 10:09 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hebben jullie faalangst of hebben jullie het gehad?
Nee, ik denk niet dat ik faalangst heb. Ik kan behoorlijk zenuwachtig zijn voor proefwerken, maar meestal is dat ook wel snel weer over. Spreekbeurten, presentaties etc. heb ik totaal geen problemen mee.

Zo ja, Wat doen jullie eraan of wat hebben jullei er aan gedaan?
- Niks dus. Maar als ik het had zou ik voor mezelf de doelen (cijfers) niet te hoog leggen..

Kennen jullie mss iemand met faalangst?
Ohja, ik heb iemand in de klas die heeft erg last van faalangst. Zij volgt ook de faalangst trainingen bij ons op school.

- Hoe zij er aan komt weet ik niet, maar ze is nogal onzeker (heeft een klas overgeslagen) en erg perfectionistisch.

I'm with you so far..

xD
superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 17:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik dacht dat iemand hier wat had gezegt over de 3 G's als hulp laat maar zeggen. Ik zal het ff uitleggen.

De 3 G staan voor
Gebeurtenis
Gedachte en
Gedrag

Ik zal ff mij zelf als voorbeeld nemen. Spreekbeurt nederlands (waar ik een een soort van black- out vn kreeg omdat ik was uitgescholden door mijn ex en zei heel de klas vindt jou leleijk enzo0

Gebeurtenis Gebeurtenis
Spreekbeurt NL Spreekbeurt NL
(minder gelukt)

Gedachte Gedachte
Ik kan het niet. Het ging al vaker goed *
Heel de klas vindt mij stom Ze vinden me aardig
Ik ben er te dom voor. Ik zal ze eens wat laten zien
Ze lachen me uit. enz.
enz.

Gedrag Gedrag
Zweten Normaal
rood hoofd Doorgaan
stotteren
huilen

* Wij moesten vanaf groep 5 al spreekbeurten doen

Mss is het nu een beetje onduidelijk enzo maar het betekend dus als je een andere gedachtegang hebt dat dat je gedrag beinvloed. Natuurlijk lukt dit niet gelijk. Faalangst is iets wat je in jaren 'opbouwd'.

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.. Vragen ?PB of zet het hier neer Wink

Het heeft dus idd (tienerd) ook met eigendunk te maken Very Happy

Oude Forumnaam: **GiNnY** Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Leonie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jun 10, 2007 19:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hebben jullie faalangst of hebben jullie het gehad?
Ja ik heb faalangst gehad.
Gehad klinkt wel raar omdat ik nu nog soms zenuwachtig voor dingen ben dus laten we het er maar ophouden dat het minder is geworden :wink
:

Zo ja, Wat doen jullie eraan of wat hebben jullie er aan gedaan?
I tell you the story..
Toen ik naar de middelbare ging was ik de enige uit de klas die uit mijn oude groep 8 kwam.
Ik had dus niemand om mee te praten en dat maakte me nogal onzeker.
Ook liep ik tegen allemaal problemen op school.
Ik haalde onvoldoendes, kon nachten niet slapen door de zenuwe voor bijvoorbeeld een Repetitie, kreeg black-outs, was onzeker of dat de mensen me wel aardig vonden etc.
Op een dag moesten we een test maken en een paar dagen daarna kon ik naar een leraar.
Ik heb toen echt een goed gesprek met hem gehad en hij zei dat het misschien beter was om een cursus Faalangst te volgen.
Ik zag het eigenlijk niet zitten omdat dat tijdens school was en was dus bang dat m'n klasgenootjes er achter zouden komen.
Maar goed.. na dat gesprek kwam een klasgenootje naar me toe en vroegt of ze even met mij mogt praten.
Ze vertelde dat zij ook was geroepen door die leraar en dat hij ook had gevraagt of zij die cursus wou gaan volgen.
Toen ben ik toch maar samen met haar die cursus gaan volgen.
Het was allemaal een beetje vaag en kinderachtig maar toch het was best wel handig.
Ze 'leerde' je hoe je rustig moest blijven bij een Rep, hoe je het leren aan kon pakken, dat je mensen kunt vertrouwen etc.
Tijdens de cursus kreeg ik ook steeds een beter band met de klas.
Toen ik een spreekbeurt moest houden was ik super zenuwachtig en had al gebraakt op het toilet maar toen ik daarna de klas in kwam zat iedereen met een vriendelijke glimlach op z'n gezicht en dat heeft me toen echt veel moed gegeven.
De onvoldoendes werden opeens voldoendes omdat ik veel minder zenuwachtig was en veel klasgenootjes me in de pauze hielpen met dingen uit te leggen enzo.
Die cursus heeft bij mij dus echt wel geholpen!
Later ben ik me afgaan vragen waarom mijn klasgenootjes zo vriendelijk deden.
Ik vroeg het aan mijn vriendin (dat meisje waarmee ik dus die cursus heb gevolgt) en zei zij dat ze het vertelt had.
Eerst was ik boos, maar toen dacht ik dat dat ook wel heel erg veel geholpen had.
Zo dat was ff een lang verhaal van mi! Razz

Kennen jullie misschien iemand met faalangst?
Nou ja ik dus Razz
Dus als je vragen hebt, of zo mag je best wel en pbtje sturen![/size
[size=9]Ja dat weet ik nog steeds niet...
Ik denk gewoon door de onzekerheid..

Now and forever more

-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 8:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

heb je faalangst gehad
mwah een beetje ik heb het eigenlijk met al mijn toetsen en dan vooral presentaties voor de klas.
Ik krijg dan black outs ik begin te stotteren. en aan het begin van de dag gaat het goed, maar als ik de toets voor me hebt of voor de klas sta gebeurt het. dan weet ik niks meer en wordt ik heel zenuwachtig.
en ik heb het ook als ik cijfers terug krijg

zo ja, wat doe je eraan
niet echt veel, gewoon proberen rustig te ademen. meer weet ik niet echt om te doen gewoon rustig blijven.

ken je misschien iemand met faalangst
niet echt ik weet het alleen van me zelf

Hoe kom je aan faalangst
denk dat ik me te druk maak en ik ben nogal onzeker, maar dat weet ik niet echt goed.

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Ma Jun 11, 2007 15:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

**GiNnY** schreef:

Ook liep ik tegen allemaal problemen op school.
Ik haalde onvoldoendes, kon nachten niet slapen door de zenuwe voor bijvoorbeeld een Repetitie, kreeg black-outs, was onzeker of dat de mensen me wel aardig vonden etc.

Pffoe.. Ik herken best wel veel. Maar op school hebben wij niet zo" cursus maar een counselor(contactpersoon) onze schoo is niet zo super groot. Je moet wel zelf aan geven of een leraar zoekt contact. Ik vind het nog wel moeilijk om rustig t blijven enzo voor een Rep. Heb je mss daar nog tips voor??

Enne by the way.. Wat me hier opvalt is dat de meeste een minder prettig klas hadden en/of een soort van angst hebben voor hun klas!!

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 37 Sikkels

Little-_-Devil is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 12:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb zelf neit egt faalangst, maar weet er wel het een en het ander vanaf.. Aangezien mijn moeder zelf Faalangsttraining geeft Smile
>>Ik klap bijv weles dicht als ik voor klas iets moet gaan zeggen of zo.. houdt ik niet van; bang dat ik wat fout doe of zo..

superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 12:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Little-_-Devil schreef:
Ik heb zelf neit egt faalangst, maar weet er wel het een en het ander vanaf.. Aangezien mijn moeder zelf Faalangsttraining geeft Smile
>>Ik klap bijv weles dicht als ik voor klas iets moet gaan zeggen of zo.. houdt ik niet van; bang dat ik wat fout doe of zo..

Heb je dan mss tips voor ons? Omdat je moeder training geef en je er veel vanaf weet Wink

4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Di Jun 12, 2007 12:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kan straks aan mijn moeder wel wat oefeningen vragen Smile Misschien dat je daar wat aan hebt?

Little-_-Devil
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Wo Jun 13, 2007 11:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ze zei dat je dan echt therapie moet volgen.. dat dat het beste helpt Wink maar dit zijn oa. paar dingen die ze in de training doet..

*Ademhalingsoefeningen.. >> zodat je vanuit je "buik" ademhaalt..

*Ontspanningsoefeningen.. (bijv. voor als je naar bed gaat) >> je begint met je voet je spant die spier 3 seconden aan en laat hem dan 'los'; dit doe je ook met je onderbeen en zo ga je door tot je alle lichaamsdelen gehad hebt!

Hopelijk hebben jullie hier wat aan; ik zal straks of over tijdje nog wel wat meer tips vragen Angel

Xxx Verelien

superharrypotterfan
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Jun 15, 2007 16:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

@little-_-Devil : DAnkejwel!! Ik hoop dat je snel nog wat kunt posten.

Aangezien ik denk dat de counselor een beetje gek van mij wordt (ik stuur over alles een mail : Hoe goed het gaat enz) vraag ik weer hulp van jullie. Razz. Op onze school hebben ze zo iets belachelijks als zingen voorr een cijfer en klassenconcert!

VAndaag was dat dus en ik weet dus.. Ademhalings oefeningen enzo. Nouja vandaag hadden we dus klassenconcert. Okee zo goed hadden we ook weer niet geoefent maar toch.. Ik stond daar en ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Alles werd zwart enzo.. En ademhalings oefeningen helpen dan niet echt.. Een beetje.. Ik wou het gwn even posten want mijn vriendinnen snapen het niet echt

4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Za Jun 16, 2007 9:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

superharrypotterfan schreef:
@little-_-Devil : DAnkejwel!! Ik hoop dat je snel nog wat kunt posten.

Aangezien ik denk dat de counselor een beetje gek van mij wordt (ik stuur over alles een mail : Hoe goed het gaat enz) vraag ik weer hulp van jullie. Razz. Op onze school hebben ze zo iets belachelijks als zingen voorr een cijfer en klassenconcert!

VAndaag was dat dus en ik weet dus.. Ademhalings oefeningen enzo. Nouja vandaag hadden we dus klassenconcert. Okee zo goed hadden we ook weer niet geoefent maar toch.. Ik stond daar en ik had het gevoel dat ik flauw ging vallen. Alles werd zwart enzo.. En ademhalings oefeningen helpen dan niet echt.. Een beetje.. Ik wou het gwn even posten want mijn vriendinnen snapen het niet echt

Dat is toch juist goed dat je over alles een mail stuurt! Smile Dan kunnen ze je vooruitgang of zo in de gaten houden?!

Nee, dan zou je mis. ontspanningsoefeningen moeten gebruiken..

Mijn moeder laat ook wel is kinderen naar haar bellen als opdracht, omdat de meeste dat ook heel moeilijk vinden.. Maar ik heb nik smeer gevraagd,, Angel geen tijd voor gehad.. moest gisteravond ook afzwemmen voor zilver Smile en ben GESLAAGD.. Mhja..

Xx

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp