Auteur |
Bericht |
superjasmien
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 14:28 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Haha, ik vond Umbridge da bomb. Ze was helemaal hoe ik me had voorgesteld, misschien verwachtte ik zelfs iets meer een "pad-achtig gezicht". Maar ik haatte haar echt, toen ik de film zag, dus ik vind haar personage heel goed neergezet door Imelda! Dat lachje, nou, daar krijg ik nachtmerries van en dat rozige kostuumpje en die fluffy katjes O_o. Ik ben een fan van katten, maar "Trôp is te veel en te veel is trôp", zoals ze het hier zeggen. Ik kan niet wachten om haar terug te zien in DH! [/selecteer] |
|
  |
 |
Auror89
4e jaars

Verdiend:
82 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jul 26, 2007 22:47 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Ze was echt geweldig! Zeker een van de hoogtepunten van de film, ze gaf me echt precies hetzelfde gevoel als in de boeken, ik wilde haar echt een knal verkopen! Dat irritante hoestje en lachje, pure klasse van haar.
Acteurs die dat gevoel bij toeschouwers kunnen wekken verstaan hun vak perfect. [/selecteer] |
|
|
|
  |
 |
Master of Magic
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jul 27, 2007 13:52 |
 |
SPOILERS! | [selecteer] Ze speelt geweldig. Uiterlijk, uitdrukkingen, lachje en stem - precies hoe ik me Umbridge had voorgesteld. Ze zette haar rol overtuigend neer.
Ik haatte haar echt, toen ik de film keek. Dat betekent dus dat ze haar rol goed speelde.
Eerst nep lief zijn en dan weer heel kattig. Helemaal in het roze en dat lachje. Ik vind Umbridge zeker goed gecast. [/selecteer] |
|
 |
Kamion
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 29, 2007 17:24 |
 |
Met Staunton in de film bleek maar weer eens hoe een professional een film naar zich toe kan trekken en op een hoger plan kan plaatsen,
Staunton deed eigenlijk met OotP wat Alan Rickman ooit deed met Robin Hood. Dat was zonder hem een vrij zouteloze film geworden met een hoofdactor die zich zelf heel erg leuk en heel goed vind. Staunton had dezelfde soort velijne humor, die Rickman ooit deed uit roepen: " ...AND CANCEL CHRISTMAS!!!"
Ik zag haar eigenlijk helemaal niet zitten als Umbridge, maar na haar aan het werk te hebben gezien denk ik er over een Umbrigde fanclub te beginnen.
Al hoewel... niet te hard... Umbridge heeft absoluut niet de diepgang die Snape heeft, maar dat is ook bijna niet mogelijk.
En Staunton's succes zat vooral in kleine gebaren, gebaren zoals het gebruik van parfum als ze bij Hagrid vandaan komt of het handeren van de foto van de Minister als ze Harry verhoort op het laatst.
Daarin herken je de vakvrouw.
enne.... haar rol is nog niet uitgespeeld, verre van dat. |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 26, 2007 21:25 |
 |
Omg... Imelda Staunton was in OotP ongeloofelijk goed. En zoals Kamion hierboven ook al zei, het zit hem vooral in de kleine gebaren. Ze zorgt ervoor dat haar personage zoveel dieptegang krijgt, dat je haast geïnteresseerd raakt in haar geschiedenis. Ze weet Umbridge ook zo te brengen op een manier, waardoor je echt een hekel aan haar krijgt, net zoals Rowling dat kon bij het boek. Imelda Staunton behoort zonder twijfel bij mijn groep favoriete actrices.
Hier vond ik nog een foto van Imelda Staunton op de set. Echt heel vreemd om haar eens niet in roze kledij te zien. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Avana
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 26, 2007 21:36 |
 |
Ik vind Imelda Staunton een geweldige Omber neerzetten. Ze heeft al een heleboel gedaan zag ik maar ik ken haar volgens mij niet van andere rollen.
Ik vond de film-Omber net zo vreselijk als in het boek dus dan heeft ze de rol goed neergezet
En als je die foto van haar hierboven ziet, dan zie je pas goed hoe ze in de rol van Omber is gekropen. Wat een verschil! |
  |
 |
riccmaster
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
24 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 26, 2007 21:47 |
 |
dolores umbridge jah ...jah juist
ze is echt goed in de film is ze echt kei streng maar in hjet echt is ze heel fijn ze valt mee als omber (in het echt natuurlijk) dus ik vind dat ze het echt uitstekend speelt als umbridge!! |
_________________ weg met de regels� |
|
  |
 |
Chris.
King of the Silvan Elves

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 30, 2007 14:18 |
 |
Net als vele anderen ben ik zeer positief over de acteerprestaties van Staunton als Umbridge in de vijfde film. Ze speelt de rol gewoon heel goed en was de beste acteur in de film. Ze acteert heel geloofwaardig en haar (te) zoete stem is heel erg leuk. Het is jammer dat de film zo rommelig is, dat het niet altijd duidelijk is waarom bepaalde dingen gebeuren. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
  |
 |
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Aug 30, 2007 14:55 |
 |
riccmaster schreef: | dolores umbridge jah ...jah juist
ze is echt goed in de film is ze echt kei streng maar in hjet echt is ze heel fijn ze valt mee als omber (in het echt natuurlijk) dus ik vind dat ze het echt uitstekend speelt als umbridge!! |
Nou ja zoiets heet dus een actrice. Dat je dus iemand anders speelt dan je eigenlijk bent. Zo raar is het dus niet. De meeste acteurs zijn niet hetzelfde als hun rol. Nu snap ik wel een beetje wat je bedoeld. Maar aan de andere kant. Het is ook gewoon haar baan. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 3:33 |
 |
Witch_Eva schreef: | Nou ja zoiets heet dus een actrice. Dat je dus iemand anders speelt dan je eigenlijk bent. Zo raar is het dus niet. De meeste acteurs zijn niet hetzelfde als hun rol. Nu snap ik wel een beetje wat je bedoeld. Maar aan de andere kant. Het is ook gewoon haar baan. |
Inderdaad... het is ook gewoon hun baan.
Mààr... ik ken wel meerdere acteurs/actrices die hun rol goed spelen, maar zich niet genoeg inleven. En dat vind ik zo bijzonder aan Imelda Staunton. Ze leeft zich niet alleen in in haar rol, maar ze houdt ook nog eens van Umbridge, terwijl die gewoon erg slecht is en zij niet. Ik persoonlijk denk nu niet meteen dat Jason Isaac's favoriete personage Lucius Malfoy is. Maar Imelda Staunton is zo erg geïnteresseerd in haar personage, in de leefwereld van haar personage, in de interesses van haar personage, waardoor ze de rol gewoon perfect brengt. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 02, 2007 13:11 |
 |
Als je imelda ook buiten de set om ziet vind ik haar helemaal geweldig, ze staat zo ver van omber af en dan zet ze haar zo goed neer. Dat lachje en gewoon heel die uitstraling, ze is toch wel een hele goede actrice. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Yori87
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
153 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 02, 2007 12:56 |
 |
Ik vind dat ze het super doet als Dolores! Dat lachje is geweldig en ze is wel hoe Umbridge in de boeken omschreven staat. Ik vind haar een goede actrice.
Ze had ook en rolletje in Sense ans Sensibility (Waar Alan Rickman (Snape) en Emma Thompson (Trelawny) ook in spelen!) en daar had ze een rol als een giechelig vrouwtje, met hetzelfde hoge lachje. Erg grappig! |
_________________ "You're a prefect? Oh Ronnie! That's everyone in the family!" "What are Fred and I? Next door neighbours?"
''There's no need to call me 'sir', Professor.''
'But we're not stupid - 'We know we are called Gred and Forge." |
|
  |
 |
Kevin.
Griffoendor Aanvoerder

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 18:31 |
 |
Het valt me op dat dit nog niet gepost is hier xD Anyway, vandaag is Imelda Staunton 52 jaar geworden. Ik hoop dat ze een hele fijne dag gehad heeft met haar familie en vrienden. ^^ |
 |
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 09, 2008 18:43 |
 |
Geweldig hoe ze het speelt. Zo overtuigend! Dat lachje en die gebaren. Ze heeft een knap staaltje werk neer gezet, want het lijkt mij best moeilijk om zo'n vrouw te spelen in een film. Ik had haar qua uiterlijk iets anders verwacht, maar na het zien van de film gingen zelfs die overtuiging weg. Of ze er nu iets anders uit ziet of niet in mijn gedachte, qua spel is ze precies hetzelfde. |
_________________ Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller |
|
  |
 |
Legendary-Master
2e jaars

Verdiend:
86 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 10, 2008 18:07 |
 |
Ik vind haar lachje zo grappig Maar ik ken haar eigenlijk pas sinds de hp films.
Ik heb haar eigenlijk nog nooit in andere films zien spelen, of wel maar is het me niet opgevallen  |
_________________ Met de leeuw voorop klimt Griffoendor naar de top! |
|
  |
 |
|