Auteur |
Bericht |
Modje
Dreuzel

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 10, 2007 21:29 |
 |
Het boek was van sneep zijn moeder geweest dacht ik, zij heette Ellen Prins dacht ik
EDIT:
Citaat: | Hoofdstuk 30: De witte tombe
Bladzijde: 478-479
Onderwerp: Het toverdranken boek van de Halfbloedprins
'Moet je daar nou echt over doorzeuren, Hermelien? Hoe denk je dat ik me nu voel?'
'Nee - nee, Harry, dat bedoelde ik niet!' zei ze haastig. Ze keek om zich heen om te zien of er niemand meeluisterde.'Het is alleen dat ik gelijk had toen ik zei dat het boek ooit van Ellen Prins was geweest. Ze was namelijk... de moeder van sneep!'... |
|
|
|
  |
 |
harry100
Dreuzel

Verdiend:
52 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 14, 2007 8:47 |
 |
De halfbloed prins was van Sneeps moeder, Ellen Prins. Hermelien komt hier dacht ik in een van de laatste hoofdstukken achter (nadat Sneep was gevlucht)
edit: ow srry Modje, ik had je edit niet gelezen  |
_________________ Nieuw! =D |
|
  |
 |
Dave
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 19:19 |
 |
In de herinnering van Hompy in de hersenpan kunnen Harry en Perkamentus zien wat er in een kamer afspeelt, terwijl Hompy zich ergens anders bevindt. Dat klopt toch niet, als het de herinnering van Hompy is?
Anders kun je bijvoorbeeld terugkijken, als je naast een gesloten kamer stond en er nu in kan, via de hersenpan.
Kan iemand me dit uitleggen? |
_________________ ''Harry Potter is the best serie of books I've ever read.'' |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 19:39 |
 |
Dave schreef: | In de herinnering van Hompy in de hersenpan kunnen Harry en Perkamentus zien wat er in een kamer afspeelt, terwijl Hompy zich ergens anders bevindt. Dat klopt toch niet, als het de herinnering van Hompy is?
Anders kun je bijvoorbeeld terugkijken, als je naast een gesloten kamer stond en er nu in kan, via de hersenpan.
Volgens mij kun je heel de omgeving zien waar degene zich bevind. |
_________________ Snape totally rocks my socks off!!
Mijn mega spoiler fanfic! |
|
  |
 |
Dave
Dreuzel

Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 19:40 |
 |
missme98 schreef: | Dave schreef: | In de herinnering van Hompy in de hersenpan kunnen Harry en Perkamentus zien wat er in een kamer afspeelt, terwijl Hompy zich ergens anders bevindt. Dat klopt toch niet, als het de herinnering van Hompy is?
Maar dat is toch vreemd? Waarom zou Harry het dan bijvoorbeeld niet gebruiken toen hij Draco Malfidus en Sneep afluisterde? Zo kun je toch vele dingen doen... |
_________________ ''Harry Potter is the best serie of books I've ever read.'' |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jul 15, 2007 19:43 |
 |
Dave schreef: | missme98 schreef: | Dave schreef: | In de herinnering van Hompy in de hersenpan kunnen Harry en Perkamentus zien wat er in een kamer afspeelt, terwijl Hompy zich ergens anders bevindt. Dat klopt toch niet, als het de herinnering van Hompy is?
Maar dat is toch vreemd? Waarom zou Harry het dan bijvoorbeeld niet gebruiken toen hij Draco Malfidus en Sneep afluisterde? Zo kun je toch vele dingen doen... |
Misschien kan dat ook, misschien gaat hij dat nog doen. Hij kon toch ook naar sirius tafeltje lopen in snape's worst memory. Dat is denk ik de magie van de hersenpan |
|
  |
 |
siriusrulezzz
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 14:14 |
 |
hoofdstuk: 29 (de klaagzang van de fenix)
bladzijde: 460-475
onderwerp: felix
ik heb het 6de boek opnieuw gelezen en ik vraag me eigenlijk af waar felix naartoe is gegaan. persoonlijk denk ik dat hij naar harry zal gaan met de erfenis van perkamentus, want rowling had toch eens gezegd dat hij nog een belangrijke rol ging spelen dacht ik |
_________________ sirius black rulezzz |
|
  |
 |
missme98
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
333 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 14:20 |
 |
siriusrulezzz schreef: | hoofdstuk: 29 (de klaagzang van de fenix)
bladzijde: 460-475
onderwerp: felix
ik heb het 6de boek opnieuw gelezen en ik vraag me eigenlijk af waar felix naartoe is gegaan. persoonlijk denk ik dat hij naar harry zal gaan met de erfenis van perkamentus, want rowling had toch eens gezegd dat hij nog een belangrijke rol ging spelen dacht ik |
Ik denk dat hij nu weg is, of misschien was het in de familie en is hij nu bij desiderius. Ik denk niet dat harry een erfenis krijgt van perkamentus. |
|
  |
 |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 16, 2007 20:35 |
 |
de Feniks is denk ik samen met Perkamentus weg gegaan! Ik weet niet waar naartoe, maar ik betwijfel het als hij terugkomt! Ik zou het in ieder geval wel leuk vinden!
Fredotjn |
|
|
  |
 |
nirphania
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 15:06 |
 |
Maar dan ga jij er toch vanuit dat perkamentus nog leeft?
Want felix is onsterfelijk. Het lijkt mij wel mooi als Felix dan harry zal gaan helpen, want hij is heel intelligent.
Heb gisteren het laatste stuk gelezen (natuurlijk weer gehuild) Moet nu dus een paar dagen wachten *zucht* |
|
|
  |
 |
Nymphadora Tonks
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 16:23 |
 |
Dit vind ik wel opmerkelijk:
blz 149 (Nederlands)
Harry liep door de verlaten gangen, al moest hij op een gegeven moment vlug achter een standbeeld springen toen professor Zwamdrift de hoek om kwam. Ze mompelde in zichzelf terwijl ze een spel beduimelde kaarten schudde en die onder het lopen las.
'Schoppen twee, conflict', mompelde ze toen ze het plekje naderde waar Harry gehurkt achter het beeld zat. 'Schoppen zeven: een slecht voorteken. Schoppen tien: geweld. Schoppenboer: een donkere jongeman, mogelijk met problemen, iemand die een hekel heeft aan de ondervragern.-'
Wie is die jonge donkere man? En wie is de ondervrager? Op het eerste gezicht zou je kunnen denken aan Harry zelf, maar boek zes is eigenlijk het boek van Sneep, dus ik gok dat die donkere jonge man op Sneep wijst... die een hekel heeft aan zijn ondervrager: voldemort?
't is maar een gok.[/i] |
_________________ Ron Weasley: "...from now on, I don't care if my tea leaves spell 'die, Ron, die,' I'm chucking them in the bin where they belong." |
|
  |
 |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 17:45 |
 |
Nymphadora Tonks schreef: | Dit vind ik wel opmerkelijk:
blz 149 (Nederlands)
Harry liep door de verlaten gangen, al moest hij op een gegeven moment vlug achter een standbeeld springen toen professor Zwamdrift de hoek om kwam. Ze mompelde in zichzelf terwijl ze een spel beduimelde kaarten schudde en die onder het lopen las.
'Schoppen twee, conflict', mompelde ze toen ze het plekje naderde waar Harry gehurkt achter het beeld zat. 'Schoppen zeven: een slecht voorteken. Schoppen tien: geweld. Schoppenboer: een donkere jongeman, mogelijk met problemen, iemand die een hekel heeft aan de ondervragern.-'
Dat kan, maar ik kan het toch moeilijk geloven! We weten ook dat Zwamdrift maar 2 keren een echte voorspelling heeft gedaan! Dus ik denk dat we hier niet te veel moeten opletten!
Fredotjn
Wie is die jonge donkere man? En wie is de ondervrager? Op het eerste gezicht zou je kunnen denken aan Harry zelf, maar boek zes is eigenlijk het boek van Sneep, dus ik gok dat die donkere jonge man op Sneep wijst... die een hekel heeft aan zijn ondervrager: voldemort?
't is maar een gok.[/i] |
|
|
|
  |
 |
Avana's Draco
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 18:07 |
 |
Ik zou hier inderdaad ook niet teveel bij stilstaan. Haar voorspellingen komen nooit uit en vanwaar kom jij met Sneep? Sinds wanneer is dat een jonge man?  |
_________________ I've loved, I've laughed and cried.
I've had my fill; my share of losing.
And now, as tears subside,
I find it all so amusing.
Don’t cry because it’s over. Smile because it happened. |
|
  |
 |
Fredotjn
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 18:55 |
 |
Jaa eigenlijk Sneep is totaal niet meer jong, hij zal wel nog 30 Ã 40 zijn maar dat is toch niet meer jong??? Ik denk ook dat we hier niet veel aan moeten tillen, het is desnoods maar Zwamdrift!
Fredotjn |
|
|
  |
 |
_hp-gek_
1e jaars

Verdiend:
179 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jul 17, 2007 19:19 |
 |
Nederlandse Hermelien schreef: | Ik weet het, ik ben te vroeg, maar ik ga volgende week op vakantie en wilde dit wel graag nog hier posten.
Hoofdstuk 28
Bladzijde: 458
Onderwerp: RAB/RAZ
Ik heb hier al verschillende theoriën gelezen, maar bij het herlezen van het boek bedacht ik me iets anders, dat misschien wel veel beter verklaard waarom dat medaillon daar was in plaats van het echte medaillon van Zwadderich.
Ik denk dat RAB (RAZ) gewoon Voldemort is en dat hij dat medaillon daar heeft geplaatst als afleidingsmanouvre. Hier heb ik verschillende redenen voor: ik kan niet geloven dat een ander dan Voldemort de grot in zijn stijl kan beschermen. Perkamentus zegt het zelf: Magie laat altijd sporen na. Soms zelfs heel karakteristieke sporen. Ik heb Marten Villijn zelf lesgegeven en ik ken zijn stijl.
Ook een andere uitspraak van Perkamentus zette mij aan het denken, hij zegt: Ik had moeten zeggen dat hij degene die dit eiland weet te bereiken niet onmiddellijk zou willen doden. Hij zou die persoon lang genoeg in leven willen houden om erachter te komen hoe die zo ver door zijn verdedigingslinies wist te dringen en vooral waarom die met alle geweld de kom wilde legen. Vergeet niet dat Heer Voldemort ervan overtuigd is dat hij als enige van zijn Gruzielementen weet.
Ik denk dat Voldemort in de gaten kreeg of zelf had bedacht, dat iemand (en vooral Perkamentus) op een gegeven moment wel naar zijn Gruzielementen (Horcruxes) zou gaan zoeken. Aangezien Voldemort een van de slimste tovenaars van de wereld is, moet het voor hem niet zo moeilijk zijn geweest dat te bedenken. Het lijkt me zelfs dat hij zijn ergste vijand Perkamentus wilde uitschakelen: hij wist dat Perkamentus de grot zou weten te vinden door zijn uitspraken in het weeshuis. Wie zou anders die grot kunnen vinden?
Door een nep gruzielement neer te leggen, schakelt Voldemort een van zijn ergste vijanden uit, zoals inderdaad gebeurd is (maar ook gebeurd zou zijn zonder de avada kedavra van Sneep, aangezien de drank dodelijk was). Wie die grot zou kunnen vinden en de kom zou kunnen legen, is toch wel een grote vijand van Voldemort. Maar hij bereikt er nog iets mee: hij maakt de zoektocht naar de echte gruzielementen moeilijker door deze afleidingsmanouvre. Als Harry of een ander iemand die het neppe medaillon zou vinden, gelooft dat het echte medaillon echt is vernietigd door RAB, bereikt Voldemort nog iets: het echte gruzielement blijft over.
Voldemort heeft dan bijvoorbeeld Regulus Zwarts als zondebok voor zijn plan gebruikt, we lezen zelf in boek 5 dat hij niet lang meer heeft geleefd na zijn vertrek bij Voldemort. Regulus is dus ook nooit in staat de waarheid te vertellen, omdat hij dood is en waarschijnlijk geen spook of portret van zichzelf heeft achtergelaten. Ook een citaat uit een intervieuw met JK Rowling biedt uitkomst: Er komen geen nieuwe personages meer in de boeken. Dan moet RAB dus iemand zijn die we al kennen, hetzij als echte naam (dus bijvoorbeeld Regulus) hetzij als bijnaam (en dan kunnen we nog wel een tijdje gaan filosoferen).
Eigenlijk verklaart deze theorie alles: hoe het medaillon daar komt, wie RAB is en waarom de grot nog helemaal is beveiligd op Voldemorts manier. Ik ben benieuwd naar jullie mening, maar mijn theorie klinkt toch heel geloofwaardig (al zeg ik het zelf). Als jullie dingen vinden waardoor hij niet klopt, post het dan, ik ben benieuwd. |
Niemand had hierop gereageerd, en daarom doe ik dat even. Ik vind dit een hele goeie theorie en het klinkt inderdaad geloofwaardig. We zullen zien waar het naartoe leidt in deel 7 !!
Xxx |
_________________ baby I will wait for you
Cause I don't know what else I can do
Don't tell me I ran out of time
If it takes the rest of my life
Baby I will wait for you
.... |
|
  |
 |
|