Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Harry Potter redden met een petitie? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 15:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Strijder van Perkamentus schreef:
mss, maar ik durf er gerust op wedden dat er nog een boek komt later, echt!

Weet je wel wat dat is voor haar? 17 jaar leven met Harry Potter en dan plots niets meer? Dat kan niet!

Ze ka toch moeilijk heel haar leven met harry potter 'leven'. Ze moet toch een keer stoppen. Ik denk niet dat ze nog een verhaal gaat schrijven. Alle boeken houden stand met elkaar en het 8e boek dan? Is dat dan nog wel spannend om te lezen?

Mijn mega spoiler fanfic!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Avana's Draco
Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 15:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Bwa zo'n boek 10 of 20 jaar later als Harry getrouwd is en kids heeft enzo en het bv moet opnemen die een opnemende slechte tovenaar moet wel leuk zijn om lezen. Om te zien hoe alle personages geëvolueerd zijn Smile

Hagrid met een stalagtiet als Wandelstok in zijn oude dagen Very Happy Hilarisch gewoon Razz

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Dragon
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

Dragon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 15:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zelf vind 7 boeken wel genoeg! Hoe meer boeken er komen des te saaier ze op een gegeven moment worden en je krijgt er dan meer een soap gebeuren van en dat is juist niet de bedoeling. En nu de 7 boeken dalijk allemaal verkocht worden blijven er altijd nog 2 films op de agenda staan die nog uit komen ooit dus! angel

En ik meen ook wel ergens te hebben gelezen dat er een soort Harry Potter Enceclopedie (slecht in moeilijke woorden te typen Embarassed ) na die 7 boeken uit zou komen...maar of dat ook werkelijk gaat gebeuren (waren JK's eigen woorden by the way) moeten we maar afwachten...

*grommm* kan het niet uitstaan dat ik niet meer weet waar ik het heb gelezen zeg! Shocked

SeverusSnape
The Half-Blood Prince
The Half-Blood Prince

Verdiend: 218 Sikkels

SeverusSnape is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 16:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waarschijnlijk op de hoofdpagina van Freakz? Wink

Ze heeft inderdaad gezegd dat er nog een encyclopedie komt.

Citaat:
Weet je wel wat dat is voor haar? 17 jaar leven met Harry Potter en dan plots niets meer? Dat kan niet!

JKR's leven houdt hopelijk meer in dan alleen HP. Ze heeft een dochtertje en zal ook wel zin hebben om andere boeken te schrijven.

Mareen
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 12 Sikkels

Mareen is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 18:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gaat wel wat ver zo'n petitie. Wat al meer mensen zeggen, dit was van te voren bekend. Mensen moeten zich nu ineens gaan aanpassen en dat is altijd moeilijk. Het is daarom makkelijker als ze er voor kunnen zorgen dat het gewoon doorgaat zoals het al was.. zoals nu in spanning afwachten op het nieuwe boek. Maar niet alles kan altijd zo blijven als het is. Er zal nu gerealiseerd worden, ok dit is echt het einde nu.
Maar ik denk dat Rowling wel zo wijs is dit 'probleem' bij de mensen zelf neer te leggen ipv dit zich aan te gaan trekken. Als je er echt grote problemen mee gaat krijgen (in de zin van, hoe moet mijn leven verder zonder Harry Potter) ben je misschien iets te fanatiek fan?
Mijn vriend zei net: Het is net alsof er een boyband uit elkaar gaat haha.
Het is zeker jammer, maar het is ook goed voor mijn gevoel. En we kunnen nog van 3 films gaan genieten Wink

rooieke
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 1496 Sikkels

rooieke is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 18:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

genoeg is genoeg. als rowling wil stoppen stopt ze. 7 boeken is genoeg. heel jammer hoor daar niet van maar je moet ook iets niet te lang maken dus je kan nog zo janken. er komen niet meer boeken

2e jaars
2e jaars

Verdiend: 53 Sikkels

TheBestDamnThing is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 18:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mareen schreef:
Gaat wel wat ver zo'n petitie. Wat al meer mensen zeggen, dit was van te voren bekend. Mensen moeten zich nu ineens gaan aanpassen en dat is altijd moeilijk. Het is daarom makkelijker als ze er voor kunnen zorgen dat het gewoon doorgaat zoals het al was.. zoals nu in spanning afwachten op het nieuwe boek. Maar niet alles kan altijd zo blijven als het is. Er zal nu gerealiseerd worden, ok dit is echt het einde nu.
Maar ik denk dat Rowling wel zo wijs is dit 'probleem' bij de mensen zelf neer te leggen ipv dit zich aan te gaan trekken. Als je er echt grote problemen mee gaat krijgen (in de zin van, hoe moet mijn leven verder zonder Harry Potter) ben je misschien iets te fanatiek fan?
Mijn vriend zei net: Het is net alsof er een boyband uit elkaar gaat haha.
Het is zeker jammer, maar het is ook goed voor mijn gevoel. En we kunnen nog van 3 films gaan genieten Wink

Idd, helemaal mee eens!

kelly#
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

kelly# is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 21:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik ben er dol op, en vind het heel jammer enzo.. maar JKR heeft al gezegd enzo dat ze er echt mee gaat stoppen en ik vind het een beetje lullig ook voor haar om zomaar haar te dwingen nog meer boeken erover te schrijven..

met 7 boeken ben ik zoet hoor!

3e jaars
3e jaars

Verdiend: 52 Sikkels

Dragon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 10, 2007 21:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

SeverusSnape schreef:
Waarschijnlijk op de hoofdpagina van Freakz? Wink

Ze heeft inderdaad gezegd dat er nog een encyclopedie komt.

Citaat:

JKR's leven houdt hopelijk meer in dan alleen HP. Ze heeft een dochtertje en zal ook wel zin hebben om andere boeken te schrijven.

Nee dat niet,heb het ergens gelezen in een tijdschrift dat weet ik wel... Wink maar die encyclopedie mag er best komen,maar niet nog meer delen...op een gegeven moment gaan ze allemaal op elkaar lijken en dat is niet de bedoeling met dit soort boeken/verhaallijn...Dus ik vindt een petitie persoonlijk iets te ver gaan....

En ik hoop ook voor dr dat ze nog een leven naast HP heeft maar dat zal ze ook wel hebben dacht ik zo met dr dochtertje enzoo Cool

Bernou
Oude Forumnaam: HPotterFreak Huffelpuf Klassenoudste
Huffelpuf Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Bernou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2007 9:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga niet voor zo'n petitie tekenen. Natuurlijk baal ik ervan dat de reeks er bijna op zit, maar 7 boeken van Harry Potter zijn genoeg voor mij. Als er nog een boek zou komen zou het waarschijnlijk, zoals anderen ook al zeiden, een slap aanhangsel, aan de boeken die er nu al zijn.
Ik heb de boeken als 'Zwerkbal door de eeuwen heen' en al dat soort boeken nog niet gelezen, dus daar kan ik ook nog wel een tijdje zoet mee zijn.
En daarbij, aan elk verhaal hoort een eind te komen en bij Harry Potter is dat het zevende boek.

20/07/06 - 01/01/09
Vendelle
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Vendelle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jul 11, 2007 10:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Net als iedereen vind ik het heel jammer dat de serie bijna is afgelopen, maar toch zou ik niet zo blij zijn met een 8e boek.

Weet je, voor mij is het dan net als een tv-serie die te lang doorgaat. In het begin is het leuk, want dan is alles nog nieuw, maar op een gegeven moment dan wordt het vaak een kwestie van "o jee, ik moet er nog een schrijven, maar ik heb echt helemaal geen ideeën meer".

Volgens mij kun je over het algemeen beter stoppen als je op je hoogtepunt bent, en eerlijk gezegd denk ik dat nog meer HP-boeken het er echt niet leuker op maken om ze te lezen. JK Rowling heeft niet voor niks het verhaal over de 7 (school)jaren laten lopen denk ik, en om er dan nog een heel stuk achteraan te plakken, alleen maar omdat de fans dat willen, zou denk ik uiteindelijk een verkeerde keuze blijken te zijn.

The Kilik Girl
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 39 Sikkels

The Kilik Girl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jul 13, 2007 9:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wat een onzin! Tuurlijk is het jammer dat het voorbij is. Maar het is zo als het is. Trouwens kan die petitie ook averechts werken. Persoonlijk doe ik het omgekeerde als iedereen tegen me begint te zeuren. Maarja that's me Wink

me when I'm not there?
~Mika~
Hippogriefje
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 415 Sikkels

Hippogriefje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 15:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoef geen boek 8 hoor. Het moeten er gewoon 7 blijven. Maar ik zou het wel gaaf vinden als ze van die boekjes als Quidditch Through The Ages of Fantastic Beasts and Where To Find Them zou schrijven. Er waren al geruchten dat ze Een Beknopte Beschrijving van Zweinstein zou schrijven en dat ze een Harry Potter Encyclopedie zou maken. Daar ben ik nog wel voor te porren, maar de serie zelf moet inderdaad met 7 boeken eindigen vind ik.

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 515 Sikkels
Woonplaats: In the house, on the crossing between past and future

Hermione_Granger<3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 16:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mja, het zou wel super tof zijn mocht ze verder schrijven, maar dan is het magische er toch wel een beetje af hé. 7 is en blijft het meest magische getal, dus daarom zou ik zeggen dat ze best hierna stopt, denk je niet?

We got one thing Voldemort will never have; something that's worth to fight for..
Table tennis is not just a sport, it's a lifestyle
Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Verdiend: 0 Sikkels

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jul 17, 2007 17:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat 8 boeken misschien een beetje teveel van het goede is. Ik denk niet dat de serie eeuwig goed blijft, op een gegeven moment is ook de inspiratie van Rowling op en worden de boeken minder. Ik heb liever 7 hele goede boeken, dan 8 iets mindere boeken.

Dit heeft Rowling trouwens nog wel gezegd:
SPOILERS!
[selecteer]

Dat ze waarschijnlijk nog wel een encyclopedie gaat schrijven. Dus er komt nog wel iets uit dat heel erg leuk is om als naslagwerk te hebben. Ook denk ik dat hierin nog nieuwe dingen komen te staan die we nog niet weten, zoals bv. de boggart van Dumbledore.

[/selecteer]

16-08-2005 ~ 31-12-08
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp