Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

"Halfblood Prince" - Hoe zou jij het doen? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Lady des Champs
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Lady des Champs is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 15:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zwerkbal mag er van mij wel in... Want het speelt in dit boek een wat grotere rol (Harry wordt Aanvoerder, Ron wordt Wachter).

Waar ik erg benieuwd naar ben is die Grot-scène Smile . En hoe ze het Toverdrankenboek in de film gaan verwerken! En Draco's verstopkast Laughing . En dé Avada Kedavra...

Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Verdiend: 0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 17:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ja het zal mij echt heel veel plezier doen als ze Zwerkbal erin gooien. Ik mist de zwerbalwedstrijden er echt in. En ik zal Tom Riddle er grondig en goed neer plaatsen hoe het in de boeken wordt beschreven. Daar verheug ik me dus gewoon echt heel erg op. Maar de voornaamste is het zwerkbal. Het wordt tijd dat ik Ron eens op een bezemsteel zie zitten.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Profiel bekijkenStuur privébericht
Scarfoot
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 47 Sikkels

Scarfoot is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Aug 11, 2007 20:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind Gaspard Ulliel een goede Tom Riddle. Hij heeft Hannibal Lecter in Hannibal Rising gespeeld. Hij deed mij erg aan voldemort denken, omdat hij als hij wraak nam heel eng keek, terwijl hij knap is. Ik denk ook niet dat er twee acteurs voor voldemort worden genomen, dat valt teveel op.

Malfoyish
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 29 Sikkels

Malfoyish is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 13:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

kzou beginnen met die scene met de president, en dan daarna snape bellatrix en narcissa in een steegje laten zitten, dat ze praten over die dooddoeners dinges XD en daarna dat draco en narcissa op de wegisweg zijn en dat harry hermelien en ron hem volgen naar die ene winkel waar hij wat wilt laten maken

Tamar
Oude Forumnaam: Palmtree 5e jaars
5e jaars

Verdiend: 88 Sikkels

Tamar is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Aug 13, 2007 20:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou dat van die minister overslaan, en ook dat overhalen van Slakhoorn. Op zich niet al te boeiend voor in een film. Spinner's end natuurlijk wel.

Verder hoop ik dat ze niet maar één herinnering doen, en dat ze het 'eindgevecht' een beetje laten zoals het is in het boek. En dat het hele Ron-Hermelien gedoe wat aandacht krijgt. Maar dat gebeurt volgens dat artikel wel ^^

in the sins of yesterday.
k1ara
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 156 Sikkels

k1ara is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 13:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou aandacht besteden aan de ontbreekbare eed die Sneep aflegt, verder aan Zwerkbal dit was namelijk iets wat ik erg miste in De Orde Van De Feniks. Verder zou ik het boek zoveel mogelijk volgens als mogelijk is.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 21:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Narcissa schreef:
Ja het zal mij echt heel veel plezier doen als ze Zwerkbal erin gooien. Ik mist de zwerbalwedstrijden er echt in. En ik zal Tom Riddle er grondig en goed neer plaatsen hoe het in de boeken wordt beschreven. Daar verheug ik me dus gewoon echt heel erg op. Maar de voornaamste is het zwerkbal. Het wordt tijd dat ik Ron eens op een bezemsteel zie zitten.

Helemaal mee eens. Zwerkbal vind ik echt leuk om te kijken, en het geeft een 'Ze zijn verder nog normale mensen, hoor'-gevoel. En Zwerkbal mét Ron? Dat gaat nogal wat geven. En ik miste het een beetje in OotP. *grinnikt* Ik verheug me er al op! En Tom Riddle moet inderdaad goed neergeplaatst worden. Dat is zo belangrijk. En het verhaal zou goed beginnen bij Spinner's End. De nieuwe minister is niet zo belangrijk dat kunnen ze bijvoorbeeld Hermelien eens laten zeggen als ze de Ochtendprofeet ofzo leest. Whatever. En op de Grot-scene verheug ik me echt. En ik wil ook Hermione's jaloezie goed kunnen zien als het erop aankomt, haha. angel

Furp
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 71 Sikkels

Furp is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Aug 15, 2007 23:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind het eerste hoofdstuk echt briljant, dat laat duidelijk zien dat de tovenaarswereld best 'realistisch' is ( ik gebruik realistisch bij gebrek aan een beter woord) en dat het heel dicht bij de normale wereld staat. Spinner’s end is natuurlijk heel belangrijk en mag niet missen, vooral de relaties vind ik in dit deel wel belangrijk dus de ron-bellinda hermelien-ron ginny-daan harry-ginny, hier mag er zeker geen 1 van missen als je het mij vraagt, tevens vind ik dat de briljante uitspraken aan het begin als albus harry komt halen ongeschonden moeten blijven, ook wil ik wel graag zien hoe de sectumsepra word uitgevoerd, de grot, moet spannend zijn, de dood schokken, het gevecht bloedstollend, en de begrafenis indrukwekkend.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2007 18:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou beginnen met de scene van Bella en Cissy. Wel met erg veel rumoerigheid en angst. Wormstraat zou er in mogen, maar als er iets uit moest dan was hij het. Geen gelul over Sneep maar vooral over Lucius en Draco's opdracht.
The Other Minister laat ik eruit. Schobbejak komt er zeker in voor maar niet in dit hoofdstuk. Om toch niet té veel verwarring te veroorzaken krijgen we nu de slaapscene van Harry. Ik zie voor me dat je begint bij de deur van zijn kamer, die helemaal op slot zit. Een spoor van boeken, sokken en afval leidt ons naar Harry die tegen het raam leund met zijn hoofd. We vangen een shot op waarin wordt aangetoond dat Droebel is vervangen om geen verwarring te veroorzaken voor de niet-lezers.
Dan volgt Perkamentus die aanbeld en zo verder. Perkie en Harry duiken niet het schuurtje van de Wemels in maar zullen hun gesprek voeren tijdens de weg richting het Nest. Dan wordt Harry afgegeven aan Molly en de scene gaat precies zo als in het boek.
Harry ontmoet binnen Bill en Fleur, die op de bank zitten.
In Draco's Detour slaan we Madame Mallekin over maar verder niet.
De saaie stukken op Zweinstein worden overgeslagen en de herinneringen worden samengevat in één grote, versnelde herinnering (wel overzichtelijk en niet zoals die Hersenpanscene van 5!). Alles in de grot letterlijk overnemen uit het boek en veel Zwerkbal!
We slaan ook madame Rosmerta e.d. over maar Perkie en Harry landden gewoon op het dak van de A-toren.
Dan krijgen we niet zoiets verwarrends als in het boek maar meer zo:
Je hoort stemmen achter de deur naar de toren en hoort gebonk en ziet flitsen onder de deurspleet vandaan komen.
'Harry, take cover' zegt Perkie dan met getrokken toverstok naar de deur.
'No professot' zegt Harry dan, die in angst met zijn ogen van de deur naar Perkie gaat en weer terug.
Dan verlamd Perkie Harry en vliegt het kleed over Harry heen.
De stormd de deur open en staan daar Fenrir, A+A en Draco. Hierachter Yaxley en Gibbon maar dat is té gedetailleerd.
De scene wordt verkort (alleen belangrijke stukken gesprek) overgenomen en uiteindelijk valt er een verlamde Orde van de Feniks member de toren op en volgt Sneep met een rokende toverstok.
Hij stapt zonder iets te zeggen op Perkie af en spreekt de vloe uit.
Een slowmotion/drama stuk volgt en je ziet de levenloze ogen van Harry enorm worden onder zijn mantel.
'Get the hell outa here' zegt Sneep dan (in normale taal) en ze rennen naar beneden.
Je hoort een zuigend geluid en Harry dé-verlamd en valt Fenrir aan in zijn rug.
Na miljoenen treden van de trap kom je in een hal waar overal verlamden liggen en waar je gedetailleerd ziet worden geduelleerd.
Buiten komt het met Hagrid en na het Sneep-Harry gevecht verdwijnt Sneep.
Dan op de begrfenis de tweede confersatie tussen Schobbejak en Harry en met een mooi, zielig einde loopt de film af.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2007 18:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit topic is me nog niet eerder opgevallen.

Hoe ik het zou doen. Nou ik wil sowieso dat de scene van Spinner's End met Cis/Bella/Snape erin zit. Het zou wel mooi zijn als het daar mee begon. Ook moet de scene van Slughorn's feestje met Luna erin, en de Quidditch match met Luna. Als je het feestje doet, dan hoort daar natuurlijk ook de scene daarbij dat Harry haar vraagt.

Qua hersenpan scenes wil ik sowieso de scene's van de Gaunts, een kinderlijke Tom in het weeshuis en dan sowieso de hele Horcrux scene.

Wat ik eruit zou laten zijn een paar Quiddich dingen. Het word nu heel uitgebreid vertelt, dat zal dan minder worden. Ook zal ik de begravenis van Aragog er niet bij doen, maar komt Harry op een andere manier aan die herinnering. Dit doe ik omdat ik bang ben voor Aragog. xD

Voor de rest wil ik wel dat de grote lijnen van het verhaal erin blijft. Zoals met met de vergiftiging/vervloeking en de hersenpan/Horcruxes etc.

Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Verdiend: 74 Sikkels

Expecto Petra is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 16, 2007 19:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou het WB laten verdwijnen doordat er een hand 'overheen' gaat en dat is dan Narcissa en Bellatrix die bij Snape aankomen. Ik vind wel dat die scene erin moet, omdat Snape dan die onbreekbare eed aflegt en dat vind ik opzich wel belangrijk, want dat heeft ook echt met de aller-belangrijkste dingen te maken. Ook komt het de hele tijd in het boek terug dat Snape aan Draco dingen over de opdracht vraagt en dat doet hij denk ik ook wel omdat hij die eed heeft afgelegd. Die eed vind ik dus wel belangrijk genoeg om er in voor te laten komen.

Over de dingen met de hersenpan: het is wel ook belangrijk om te weten van Voldemorts verleden, want als ze dan naar die grot gaan moet je er wel iets over weten. Die grot moet er dan ook wel in vind ik, want als ze dan teruggaan, gaan ze met bezems vanuit Zweinsveld en dan landen ze op een toren, waar Perkamentus dus uiteindelijk gedood wordt. Hoe zouden ze anders ook die dood van Perkamentus erin stoppen als ze geen grot-scene zouden doen? Alleen ook de grot-scene zelf al is erg belangrijk vind ik, omdat ze dachten een horcrux op te gaan halen...

Zwerkbal zou ik ook erg leuk vinden als dat erin terugkomt, omdat de laatste keer dat we echt een zwerkbalwedstrijd hebben gezien of iets dergelijks, dat was in film 1 en 2. In drie zag dat wel met dat Harry naar beneden viel enzo, maar daar zag je amper iets van de wedstrijd dus die keer tel ik niet mee. ^^ In deel 4 was het laatste wat je van Bulgarije-Ierland zag, was 'Let the game begin' ofzo dus dat was ook jammer. In deel 5 zag je niks van Zwerkbal dus dan hoop ik dat ze in deel 6 wel weer wat Zwerkbal doen mét Ron als wachter en Harry als aanvoerder.

HPF, I will miss you too!!
Lilly potter-duffeling
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 105 Sikkels

Lilly potter-duffeling is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Okt 23, 2007 13:26 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop echt dat ze er dit keer zwerkbal in zullen doen,
dat we hebben we al een tijdje niet meer in de film gehad.
Wel vet dat ze Ron als hoofdpersonage willen gebruiken bij het zwerkballen. Dat is teminsten weer eens wat anders dan alleen maar Harry. Ik denk dat ze dit keer ook niet om zwerkbal heen kunnen, omdat harry dit jaar voor het eerst aanvoerder is. Dus ze moeten er wel wat over zwerkbal in doen. Ik hoop dat ze er wat in doen over de selectie training.

Ook hoop ik echt dat ze dat stukje met die nieuwe premier er uit laten, dat is echt zo ontzettend saai. Ik denk dat ze zullen beginnen, met dat stukje dat Bela, en Cis naar sneep gaan. Daar die eed afleggen, wat babbelen. Daarna zie je harry tegen het raam enzo en dan daarna dat ze naar die slakhoorn gaan. Dat moet echt een dik mannetje zijn. En vooral erg klein. Ik denk dat ze er wel wat stukjes over de hersen pan in zullen doen. Dat is eigenlijk het enigste belangrijke in de film. Ik vraag me af of ze er wat over malfidus in zullen doen. Dat hij zo geheimzinnig doet enzo. Ik denk dat ze dat stukje op de wegisweg er ook wel in zullen doen. Dat harry, ron en hermelien malifdus gaan volgen. Ik ben benieuwd hoe ze het aan zullen pakken.

Ik vraag me ook af of ze die zoenscene's van ginny er in zullen doen.
Ik denk dat er wel een aantal in zullen stoppen. Harry is namelijk bijna het hele schooljaar op haar verliefd, dus zullen die scene's er wel in zitten.

ik hoop dat ze perkamentus zijn begrafenis er in doen. Dat vind ik toch wel een belangrijk stukje. En dan daarna dat harry een rondje gaat lopen samen met Ron en Hermelien. En dan eindigt de film dat ze elkaar omhelzen.

Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 20:50 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou beginnen met Narcissa en Bellatrix die naar Snape gaan (meer Snape in de films Cool ) Dit is de onbreekbare eed en dat vind ik toch een belangrijk stuk in de film.

Ook zou ik het stuk van Merope erin doen, dat Dumbledore en Harry een bezoek via de gedachte naar dat huis brengen. Vind ik van essentieel belang, maar ik heb gehoord dat ze het waarschijnlijk niet in de film stoppen.. Vind ik érg jammer!

Iets van zwerkbal komt er zeker wel in terug, maar ik zou het niet erg lang erin stoppen. Het is leuk om te zien, vooral doordat Luna er nu bij is, maar ik zou er niet veel tijd aan besteden.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Lilly potter-duffeling
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 105 Sikkels

Lilly potter-duffeling is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 10, 2008 17:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lady Voldermort schreef:
Ik zou beginnen met Narcissa en Bellatrix die naar Snape gaan (meer Snape in de films Cool ) Dit is de onbreekbare eed en dat vind ik toch een belangrijk stuk in de film.

Ook zou ik het stuk van Merope erin doen, dat Dumbledore en Harry een bezoek via de gedachte naar dat huis brengen. Vind ik van essentieel belang, maar ik heb gehoord dat ze het waarschijnlijk niet in de film stoppen.. Vind ik érg jammer!

Iets van zwerkbal komt er zeker wel in terug, maar ik zou het niet erg lang erin stoppen. Het is leuk om te zien, vooral doordat Luna er nu bij is, maar ik zou er niet veel tijd aan besteden.

Gaan ze dat stukje van merope en dat huis er niet in doen?? dat zou ik echt heel erg jammer vinden... dat is juist een belangrijk stukje. Ik hoop dat ze er een stukje van die zwerkbal selecties er in doen. Harry in actie als trainer van het zwerkbalteam. Very Happy Very Happy

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp