Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Toegeven en vergeven Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Hoe goed kan jij het?

Toegeven en vergeven: geweldig!
26%
 26%  [ 9 ]
Toegeven en vergeven: bagger
41%
 41%  [ 14 ]
Ingewikkeld, ik leg het ff uit ;)
32%
 32%  [ 11 ]
Totaal aantal stemmen : 34

Auteur Bericht
Boterham
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 176 Sikkels

Boterham is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Aug 17, 2007 15:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geef niet graag toe. Zeker niet als ik moet toegeven dat ik ongelijk heb, en zeker tegenover mijn familie. En als ik 100% zeker was/ben van mijn gelijk, dan al helemaaal niet. Ik haat toegeven, maar meestal doe ik het uiteindelijk dan toch -_-
Als ik ruzie heb met een vriendin of weetikveelwie, dan geef ik echt snel toe, want ik haat het als ik ruzie heb met iemand of iemand kwaad op mij is. Dus ik vergeef ook snel mijn vrienden, meestal zijn zij ook diegene die kwaad op mij zijn, en ik niet op hen. Maar als iemand mij pissed maakt, vergeef ik hun ook wel snel. Maar diep in mijn hart, haat ik het om toe te geven of te vergeven =s

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 21:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vergeven kan ik heel makkelijk. Je kan me van alles flikken. Ik ben dan 5 minuten boos en dan ben ik het meestal alweer vergeten en dan heb ik het je alweer vergeven. Ik ben echt geen persoon die lang boos blijft. En ik geef bijna iedereen een tweede kans. Het is voornamelijk dat ik vergeet wat mensen mij aandoen, en ook omdat ik niet van ruzie/conflicten hou. Je moet mij echt wel heel wat aandoen wil ik je niet vergeven. En dan bedoel ik zoiets als in mijn zussen vermoorden ofzo...

Toegeven doe ik ook wel snel. OK ik kan heel eigenwijs zijn, en ik heb echt een tijd gehad dat ik altijd mijn gelijk wou hebben. Maar dat is nu een stuk minder geworden. Ik ben eigenlijk heel makkelijk en ik vind meestal alles wel goed. Wat mensen zeggen en wat ze willen. Alleen als ik weet dat die andere heel onredelijk is, of ik iets echt NIET wil dan geef ik niet toe. Dan ben ik even heel eigenwijs en doe ik lekker wat ik wil. ^^

Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Aug 18, 2007 23:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven:

Ik ben sowieso al heel erg koppig bij ongeveer alles, en ik denk dat het bij toegeven net zo is. Tenzij het een vriendschap ofzo betreft, en ik ZO overduidelijk fóút zat én ik die vriendschap het wel waard vind. Nouja, ik vind het de meeste vriendschappen wel waard, dus daar moet je eigenlijk niet zo op letten. Maar als er niet is bewezen ofzo dat ik niet fout zat (en de ander ook niet) dan blijf ik erbij dat ik gelijk heb. Die ander mag dan lekker beslissen of 'ie toegeeft of niet, maar dat doe ik gewoon niet. =')

Vergeven:

Ook iets waar ik niet goed in ben, vrees ik. Ik kan het je wel wíllen vergeven, en ik kan ook prima zeggen dát ik het je vergeef, maar ik zal het echt altijd blijven herrineren en ik zal je niet zo snel meer vertrouwen. Natuurlijk is dit alleen bij zaken van verraad of hele erge leugens waar ik niet mee kan leven. (En ik sluit moord en diefstal even buiten xD) Om de één of andere reden keren mijn gedachten toch altijd terug naar hetgene wat die persoon me geflikt heeft, kan ik eventueel er weer boos om worden (na eeuwen), maar hou ik dat allemaal toch voor mezelf omdat ik het best flauw vind om 'oude koeien uit de sloot te halen'. Het punt is dat ik je het niet kán vergeven - zo simpel ligt dat gewoon niet. Niet dat ik dan heel hypocriet weer lief tegen je ga praten, ook al ben ik nog steeds een beetje boos hoor. Je zult vast wel een verandering opmerken, en we zullen vast veel minder met elkaar opschieten enzo. Om eerlijk te zijn kunnen ruzies me helemaal geen bal schelen, tenzij het met vrienden is die dicht bij me staan. Ik vind het no-problemo om ruzie te hebben met één of andere kennis, terwijl ik het weer overdramatisch vind om ruzies te hebben met vrienden xD

Moraaltje van het prachtig verhaaltje; Ik ben nogal slecht in beide dingen.

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Profiel bekijkenStuur privébericht
T O N K S
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

T O N K S is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 1:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Voor mij hangt het totaal van de situatie af. Ik geef niet graag toe als ik fout zit, zeker niet tegenover mijn familie. Maar meestal is dat alleen als ik in een hevige discussie zit (en dan alleen maar kwader wordt) of als het gewoon speels is. Maarja, als ik weet dat ik fout zit en als ik niet toegeef ruzie ga krijgen met mensen, dan zeker weten geef ik wel toe. Ook om kleinere dingen geef ik wel snel toe, tenzij ik heel zeker van mijn zaak ben. Dan ga ik manieren vinden om het te bewijzen.

Tenzij je mijn familie of vrienden vermoord of me helemaal in elkaar ramt tot op het randje van de dood zal ik je vrijwel altijd vergeven.
Ik haat het kwaad zijn op mensen zoiezo en ik houd niet van ruzie, dus ik vergeef de meeste dingen snel. Het moet best ernstig zijn duurt het een tijdje voor ik je vergeef (pesten, verraad, liegen), en meestal is het alleen vergeven en niet vergeten, want zoiets zal altijd in mijn achterhoofd blijven. En als iemand een reden heeft zal ik er altijd naar luisteren en wel rechtvaardig handelen.
Er zijn echter wel extremiteiten die ik je niet zal gaan vergeven zoals moord etc.

- Albert Camus

Somos Campeões Portugal
Mariky
Oude Forumnaam: Mariekiejj Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 405 Sikkels

Mariky is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 11:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven, hmm. Als ik met iets fout zit geef ik meestal wel toe, maar ik schaam me soms nogal of voel me stom ofzo. Als het tegenover m'n pa of ma is, geef ik veel minder snel toe. Dan zeggen ze altijd dat ik eigenwijs ben en dat ik alles toch beter weet enzo en misschien is dat ook wel een beetje zo, maar goed xD

Vergeven doe ik echt heel erg snel. Ik kan nooit lang boos zijn. Ik heb absoluut een hekel aan ruzie met mensen die ik aardig vind. Als ik ruzie heb met iemand die ik verschrikkelijk haat vind ik het niet echt erg, maar als het met een vriendin ofzo is haat ik ruzie echt. Ik kan nooit lang boos zijn en het is meestal zo weer goed. Je moet echt iets heel erg vreselijks doen om mij echt heel erg boos te krijgen, maar alsnog ben ik dan al snel weer niet boos. Dus vergeven doe ik heel erg snel xD

Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 11:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vergeven
Oh, ik ben echt een watje op dat punt. Ik heb absoluut een hekel aan ruzie en ik kan er nachten over wakker liggen dus zodra iemand z'n excuses aanbied vergeef ik diegene onmiddelijk, al was het maar om m'n eigen zielerust :') Nee, ik ben vrij makkelijk in het vergeven van anderen. Ook mijn christelijke achtergrond heeft hier een aandeel in, denk ik, want ik geloof in Jezus' woorden: 'vergeef iemand zeven maal zeventig maal', oftewel oneindig. En ja, ik weet dat dit erg moeilijk kan zijn, ik heb zelf dingen meegemaakt met mensen die ik naar mijn idee echt niet kon vergeven. Toch is het me gelukt, dus ik kan denk ik wel zeggen dat ik vergevingsgezind ben.

Toegeven
Ligt er helemaal aan in welke situatie ik me bevind of ik toegeef of niet. Als ik weet dat ik fout zit geef ik over het algemeen makkelijk toe, maar als ik zeker weet dat ik goed zit kan ik erg koppig zijn. Maar over het algemeen heb ik gewoon geen zin in een discussie of iets dergelijks en ben ik degene die toegeeft om de vrede te bewaren :')

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 179 Sikkels

Aya is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 11:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven?

Dat is nauwelijks aan de orde bij mij. Als ik iets zeker weet en mensen gaan ertegenin, ben ik vaak genoeg bereid om net zolang tegen diegene aan te zeuren totdat-ie ook van mijn standpunt overtuigd is, met alle argumenten die ik kan bedenken. Ik hou van debatteren, haha. Als ik fout zit, draai ik de conversatie gewoon op een dergelijke manier om dat ik toch wèl mijn gelijk krijg. Bang voor discussie ben ik sowieso niet, wat soms weleens vervelend is; dan ga ik gewoon keihard tegen m'n baas in. (En als ik gewoon geen zin heb in een discussie blijf ik bij m'n standpunt zonder dat uit te leggen; samen met een vriendin van me heb ik ontdekt dat dat echt schijtirritant voor de rest is Razz Wanneer iemand zegt 'je hebt dat en dat fout gedaan,' blijf je gewoon bij 'nee hoor', op een toon alsof het je echt heel, heel weinig kan schelen, wat meestal op dat moment dan ook zo is.)

Vergeven?

Daar ben ik ECHT een mietje mee. Ik vergeef mensen zó snel, je kan me echt alles flikken en 5 minuten later heb ik weer de slappe lach omdat diegene dan een leuke opmerking tegen me heeft gemaakt. Ik hou het ergens onder de oppervlakte wel tegen die persoon, en tijdens een volgende ruzie gebruik ik het ook als argument à la; DIT HEB JE ME AL EERDER GEFLIKT, maar verder... Ik hou echt niet van echte ruzie. Ik ben heel erg vergevingsgezind en deep down kan ik nog wel boos op iemand zijn, maar echt een grudge tegen iemand houden lukt me niet.

Auror89
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 82 Sikkels

Auror89 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 14:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik geef niet snel toe. Daar ben ik echt heel koppig in. Als ik overtuigd ben van mijn eigen gelijk, kan ik dat dagenlang volhouden en komt toegeven absoluut niet aan de orde bij mij. Soms voelt het net als een soort aantasting op mijn 'trots', voorzover ik die heb. Laughing
Wordt ik echter met mijn neus op de keiharde feiten gedrukt, dan geef ik wel snel toe.

Met vergeven ligt het helemaal aan de situatie. Ik kan nooit echt lang boos blijven op mensen, maar toch vergeef ik sommige mensen niet.
Als een of andere onbekende vrienden of familie in elkaar gaat slaan, dan vergeef ik die persoon niet. Met moordenaars en verkrachters heb ik ook geen medelijden, die zou ik dus ook niet zo snel vergeven.
De kleine dingetjes, die vergeef ik wel, maar onthoudt ik ook.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 55 Sikkels

M'leen is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 15:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zowel toegeven als vergeven ben ik erg soepel in, een beetje een watje gewoon. Ik ben een enorme conflictmijder en daarom geef ik al snel toe als ik het ergens niet mee eens ben of als ik iets fout heb gedaan. Als ik gewoon toegeef dat ik niet goed zat is dat ook weer opgelost en kan ik mijn excuses aanbieden.
Met vergeven (en vergeten!) ben ik eigenlijk ook makkelijk. Als iemand iets heeft gedaan wat ik helemaal niet leuk vond, geef ik diegene bijna altijd sowieso een tweede kans. Soms doe ik dit veel te snel want dan wordt ik de 2e, 3e en 4e keer weer net zo hard teleurgesteld.

R.E.M.
missme98
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 333 Sikkels

missme98 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 17:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Als ik heel enthousiast mijn punt hebt verdedigt en het dan niet waar blijkt te zijn, geef ik nooit toe. Dan voel ik me altijd zo voor lul gezet Embarassed Maar aan het eidn geef ik dan toch toe, of heb ik het er niet meer over. Ik vergeef mensen best snel, soms te snel. Ik neem vaak voor om lang boos te blijven omdat wat diegene gedaan heeft echt niet kan en dan vergeef ik hem/haar toch.

Mijn mega spoiler fanfic!
Jessica.
Oude Forumnaam: Miss Raddy Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Jessica. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 19, 2007 22:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven: Ligt eraan wat en aan wie. Echte gevoelens zeg ik tegen niemand of aan mensen waarvan ik weet dat ze betrouwbaar zijn. Kleine dingen vind ik niet zo'n probleem. Ik ben niet zo bang dat mensen met kinderachtig vind omdat ik bepaalde dingen leuk vind of doe. (Avatar <333333). Fouten toegeven gaat wat moeilijker, dat vind ik vervelend/

Vergeven: Dat gaat nóg wat moeilijker. Ik kan echt heel lang boos blijven en er later mensen mee confronteren. Misschien niet goed, maar ik ben nu eenmaal koppig en eigenwijs. Ik vergeef niet erg snel.

together

HPF and us <3
    Forever in our hearts!
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 20, 2007 12:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Toegeven; Ben ik niet zo goed in. Ik blijf namelijk áltijd van mijn eigen gelijk overtuigd, tenzij iemand mij het echte bewijs kan geven. En in een discussie is dat er zelden, dus.
Vergeven: Ligt eraan wat er is gebeurd. Als je mijn vertrouwen schaadt of mij heel erg kwetst, dan vind ik vergeven moeilijk. Het duurt dan echt heel lang tot de vriendschap weer goed is. Is met 1 meisje gebeurd en daar ga ik ook niet meer zo goed mee om.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Narcissa
Erelid
in de Orde van Merlijn
Erelid <br>in de Orde van Merlijn

Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†

Narcissa is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 27, 2007 20:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vergeef mensen minder gouw dan ik iets toegeef. Nee ik moet eerlijk zeggen dat ik niet gouw iemand snel een tweede kans geeft of wel wilt vergeven. Maar als de persoon echt laat blijken dat die een tweede kans wilt hebben, dan doe ik dat wel. Maar ik moet zeggen dat ik vrij gouw wel mijn fouten/mening toe geef. Het kan zijn dat het soms wel moeilijk is om het uit te leggen, toe tegeven. Maar ik heb er geen problemen mee om het wel te doen.

Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!

( Wens de mensen veel geluk en succes verder! )
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 28, 2007 6:27 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik geef niet snel iets toe, ik ben heel erg koppig. Ik wil altijd mijn gelijk hebben en als ik het niet krijg baal ik echt. Ik kom altijd op voor mezelf, ik ga niet op alles ja en amen zeggen.

Vergeven ligt wat makkelijker bij mij, daar doe ik bijna nooit aan.
Stel dat mijn vriend vreemd zou gaan ( met of zonder alcohol, want dat is geen excuus ) dan is het meteen over, ik zou hem nooit meer vertrouwen en nooit meer vergeven. Wie zegt mij dat hij het niet nog eens doet??
Met kleine dingetjes kan ik soms wel eens vergeven, maar met de grote dingen niet, die onthoud ik en dan vergeef ik absoluut niet.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
loezz
Oude Forumnaam: loesjj 2e jaars
2e jaars

Verdiend: 24 Sikkels

loezz is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Nov 19, 2007 11:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Vroeger kon ik nooit toegeven of vergeven.
nu kan ik het nog steeds niet goed Angel ik moet mn gelijk hebben, dus zal ik er alles aan doen om toch niet te hoeven toegeven. maar sinds een poosje lukt het wel beter om toe te geven (wat vrienden al niet kunnen doen)
vergeven kan ik nu steeds makkelijker.. wel fijn ^^

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp