Auteur |
Bericht |
Rita_Skeeter
1e jaars
Verdiend:
71 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 17:02 |
|
Ik ben het ermee eens, als ik dit zo lees, dat er redenen zijn voor de doden, die van Hedwig klinkt heel logisch, die van Dobby ook en Remus en Tops zijn dan uiteindelijk ook met een reden van Rowling doodgegaan.
Ik denk dat Fred inderdaad dood ging omdat de familie Wemel iemand moest gaan missen.
Bellatrix moest uiteraard ook sterven, maar dat staat hierboven wel ergens uitgelegd
Pettigrew moest inderdaad dood zodat alle marauders dan verleden tijd konden worden. Misschien dat er ook nog symbolliek in de volgorde van de sterfgevallen van de marauders zit? 1. James, 2. Sirius, 3 Pettigrew, 4 Lupin. Ik denk het overigens niet; ik moet ook niet te ver gaan zoeken.
Ik denk dat Madeye Moody stierf omdat Rowling wel iemand dood moest laten gaan van de mensen die wegvlogen uit het huis van de Duffelingen. Ik denk niet dat daar veel symbolliek in zit... |
_________________ *There's just to much that time cannot erase |
|
|
|
MrM@tthijs
Dreuzel
Verdiend:
60 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 12, 2008 17:58 |
|
Vooral bij de dood van Hedwig en Dobby moest ik even slikken, maar zonder de doden was het nooit zo'n goed boek geweest. Ik dacht op een gegeven moment bij mezelf: hoe gaan ze hieruit geraken? Het kan bijna niet anders dat harry dood gaat. En hoe ze er dan uitgeraken vind ik schitterend en onverwacht.
grtz.. |
_________________ G R Y F F I N D O R |
|
|
|
Markk
Dreuzel
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 20:49 |
|
Helen schreef: | Nou, ik denk dat iig 1 van Molly's kinderen dood moest gaan.
Molly is daar zo boos over dat ze daarom Bella vermoordde. Ze had er dus nu een rede voor.
Kom je aan de kinderen van een moeder, dan wordt ze duivels.
Zo werk dat nou eenmaal.
Misschien een domme rede van mij hoor maar zo denk ik wel dat het bedoelt is. |
Maarr.. Bellatrix had Fred helemaal niet gedood.. Augustus Ravenwoud vermoorde hem.. Door een instorting na een explosie, die door hem veroorzaakt was..
Maar okee.. Molly weet natuurlijk wat Bellatrix wél had gedaan.. bijvoorbeeld de Duffelingen martelen en Sirius vermoord.. En toen ze haar kinderen wou aanvallen werd ze natuurlijk boos.. (Wat best wel chill was) |
_________________ Als je je Brandstof uitleent, moet je maar met de Bezem reizen. |
|
|
|
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 18, 2008 21:09 |
|
Markk schreef: | Helen schreef: | Nou, ik denk dat iig 1 van Molly's kinderen dood moest gaan.
Molly is daar zo boos over dat ze daarom Bella vermoordde. Ze had er dus nu een rede voor.
Kom je aan de kinderen van een moeder, dan wordt ze duivels.
Zo werk dat nou eenmaal.
Misschien een domme rede van mij hoor maar zo denk ik wel dat het bedoelt is. |
Maarr.. Bellatrix had Fred helemaal niet gedood.. Augustus Ravenwoud vermoorde hem.. Door een instorting na een explosie, die door hem veroorzaakt was..
Maar okee.. Molly weet natuurlijk wat Bellatrix wél had gedaan.. bijvoorbeeld de Duffelingen martelen en Sirius vermoord.. En toen ze haar kinderen wou aanvallen werd ze natuurlijk boos.. (Wat best wel chill was) |
En dat is toch ook wat Helen bedoeld? Molly is gewoon een moeder die beschermend is over haar kinderen. Ze had nu al een zoon kwijt geraakt, en zou nu ook haar dochter bijna verliezen. Daarom reageerde ze zo, en daarom vermoorde ze Bellatrix. Ik denk in ieder geval dat Helen het zo bedoelde. Want zo lijkt mij dat ook in ieder geval. |
_________________ [list]Bedankt alle HPF'ers voor de geweldige tijd hier op HPF. *knuft*[/list:u] |
|
|
|
Chris.
King of the Silvan Elves
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Mrt 30, 2008 20:36 |
|
ginny weasle schreef: | heeft bellatrix de duffelingen dan gemarteld?? |
Nee, Bellatrix heeft helemaal niks met de Duffelingen gedaan? Ik snap ook niet hoe je hierbij komt. Eva had het over de Weasleys. Molly beschermt haar familie, nadat Fred is gestorven. |
_________________ "I made a promise, Mr. Frodo. A promise. Don't you leave him Samwise Gamgee, and I don't mean to. I don't mean to"
16-08-2005 ~ 31-12-08 |
|
|
|
Milkymalfoy
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Mrt 31, 2008 14:54 |
|
ik vraag me nog altijd af want we hebben er nu al veel gehad waarom perkamentus dan dood moest
btw ik vond de dood van dobby en hedwig ook zeer emotioneel maar ik vond wel dat dobby een mooie dood had |
_________________ Or yet in wise old Ravenclaw
If you've a ready mind
Where those of wit and learning
Will always find their kind
Wit beyond measure,
is man's greatest treasure. |
|
|
|
avadanick
4e jaars
Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 01, 2008 17:15 |
|
Milkymalfoy schreef: | ik vraag me nog altijd af want we hebben er nu al veel gehad waarom perkamentus dan dood moest
btw ik vond de dood van dobby en hedwig ook zeer emotioneel maar ik vond wel dat dobby een mooie dood had |
Perkamentus moest dood omdat Harry alleen naar de Gruzielementen op zoek moest. Mocht Perkie niet dood zijn, dan zou boek 7 er totaal anders uitgezien hebben... Hij is volgens mij de belangrijkste dode voor de hele verhaallijn van boek 7, misschien zelfs de belangrijkste van de hele HP-serie. Denken we ook maar aan de rol van Sneep die zo in de gunst van Voldie kwam, Harry zou anders gewoon op Zweinstein kunnen blijven en ga zo maar door... Ik kan wellicht nog uren doorgaan, maar ik hoop dat ik je toch een beetje overtuigd heb... |
|
|
|
Milkymalfoy
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 01, 2008 17:20 |
|
het was toch al bepaald dat harry tegen jeweetwel moest vechten uiteindelijk dus dan is de dood van perkie zinloos geweest? |
If you've a ready mind
Wit beyond measure,
|
|
|
avadanick
4e jaars
Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 01, 2008 17:26 |
|
Milkymalfoy schreef: | het was toch al bepaald dat harry tegen jeweetwel moest vechten uiteindelijk dus dan is de dood van perkie zinloos geweest? |
Perkamentus was al stervende doordat hij de ring van de Mergels paste. Sneep kon zijn dood nog even uitstellen door er voor te zorgen dat het gif zich minder snel verspreidde. En de dood van Perkie had weldegenlijk een doel: zo kwam Sneep op een goed blaadje bij Voldie. Het was inderdaad Harry's lot om tegen Voldemort te vechten, net zoals het Perkamentus' lot was om te sterven... Alleen heeft Zwamdrift de dood van Perkie niet kunnen voorspellen, maar de clash tussen Voldemort en Harry wel. |
|
|
|
Milkymalfoy
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 01, 2008 17:34 |
|
ah ik snap het al zonder de dood van perkamentus kon harry ook niet winnen want hij had de zegevlier niet en hij zou perkie nooit kunnen doden |
If you've a ready mind
Wit beyond measure,
|
|
|
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
1 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Apr 01, 2008 17:45 |
|
Perkamentus: Hij moest denk ik dood omdat dat precies in het verhaal pastte en omdat voor Voldemort de weg naar Harry een stuk makkelijker was. Ook kwam het mooi uit dat hij een deel van zijn geheimen en verleden meenam in zijn graf.
Hedwig: Volgens Rowling dus de symbolische afsluiting van Harry's jeugd
Alastor Dolleman: Geen idee. Misschien wou Rowling de weg naar Harry veilig en vrij hebben voor Voldemort. Net als Perkamentus.
Sirius Zwarts: Rowling moest laten zien hoe hard het moest zijn voor Harry, al zijn verzorgers sneuvelden. En daarbij: Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel. Gaffel ging als eerst dood, vervolgens Sluipvoet, al snel volgde Wormstaart en uiteindelijk ook Maanling. (Kijk eens naar de volgorde )
Peter Pippeling: Zie volgorde-theorie bij Sirius. En ook de schuld die hij had in te lossen bij Harry
Dobby: Geen idee Te erg!
Sneep: Als hij nog had geleefd was de band tussen hem en Harry heel erg veranderd, dat zou het erg ongeloofwaardig hebben gemaakt.
Remus Lupos: Hoorde als laatste thuis in het rijtje (zie Sirius)
Tops: Bellatrix zij in DH1 dat de 'takken van de Zwarts-familieboom nodig gesnoeid moesten worden' Dat is gebeurd! En daardoor ging Teddy naar Harry toe, zodat Harry alsnog Sirius kon opvolgen (symbolisch)
Bellatrix: Ze moest een mooie dood krijgen, wegrotten in Azkaban was ze voor het verhaal denk ik niet waard
Voldemort: Waarom denk je? |
_________________ 'Why So Serious?' |
|
|
|
Robbendinho
Dreuzel
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 11:24 |
|
KJRiddle schreef: | Sirius Zwarts: Rowling moest laten zien hoe hard het moest zijn voor Harry, al zijn verzorgers sneuvelden. En daarbij: Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel. Gaffel ging als eerst dood, vervolgens Sluipvoet, al snel volgde Wormstaart en uiteindelijk ook Maanling. (Kijk eens naar de volgorde )
|
Snap wel dat het omgedraaid is maar hoe kom je aan de eerste volgorde? |
|
|
|
|
Milkymalfoy
2e jaars
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Apr 02, 2008 11:59 |
|
dat is de volgorde die op de sluipwegwijzer staat nl.:
De heren maanling, wormstaart, sluipvoet en gaffel
Toeleveraars van technische trucs voor toverstreken
presenteren met gepaste trots
DE SLUIPWEGWIJZER
Harry Potter en de gevangene van Azkaban
Hoofdstuk 10: de sluipwegwijzer p. 146 |
If you've a ready mind
Wit beyond measure,
|
|
|
ijssnuiver
Dreuzel
Verdiend:
55 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Apr 04, 2008 17:20 |
|
KJRiddle schreef: | Perkamentus: Hij moest denk ik dood omdat dat precies in het verhaal pastte en omdat voor Voldemort de weg naar Harry een stuk makkelijker was. Ook kwam het mooi uit dat hij een deel van zijn geheimen en verleden meenam in zijn graf.
Hedwig: Volgens Rowling dus de symbolische afsluiting van Harry's jeugd
Alastor Dolleman: Geen idee. Misschien wou Rowling de weg naar Harry veilig en vrij hebben voor Voldemort. Net als Perkamentus.
Sirius Zwarts: Rowling moest laten zien hoe hard het moest zijn voor Harry, al zijn verzorgers sneuvelden. En daarbij: Maanling, Wormstaart, Sluipvoet en Gaffel. Gaffel ging als eerst dood, vervolgens Sluipvoet, al snel volgde Wormstaart en uiteindelijk ook Maanling. (Kijk eens naar de volgorde )
Peter Pippeling: Zie volgorde-theorie bij Sirius. En ook de schuld die hij had in te lossen bij Harry
Dobby: Geen idee Te erg!
Sneep: Als hij nog had geleefd was de band tussen hem en Harry heel erg veranderd, dat zou het erg ongeloofwaardig hebben gemaakt.
Remus Lupos: Hoorde als laatste thuis in het rijtje (zie Sirius)
Tops: Bellatrix zij in DH1 dat de 'takken van de Zwarts-familieboom nodig gesnoeid moesten worden' Dat is gebeurd! En daardoor ging Teddy naar Harry toe, zodat Harry alsnog Sirius kon opvolgen (symbolisch)
Bellatrix: Ze moest een mooie dood krijgen, wegrotten in Azkaban was ze voor het verhaal denk ik niet waard
Voldemort: Waarom denk je? |
Hier ga ik helemaal in mee. Hoe vreselijk ik het ook vind dat Sirius er niet meer is...
Maar ik denk ook dat het er voor Sirius aan zat te komen nadat James dood was. Dat hij zonder James niet echt verder kon, daar nooit overheen is gekomen(als aanvulling op jou "theorie"over de dood van Sirius, want daar sluit ik me ook volkomen bij aan). |
|
|
|
|
Neleke
5e jaars
Verdiend:
74 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Aug 27, 2008 17:41 |
|
Tops<3 schreef: | De rede van Fred, heb ik niet echt ergens gelezen..of dat Rowling daar überhaupt antwoord op heeft gegeven. Het zou best kunnen maargoed.
Ik vind het behoorlijk hard, maar het hoort er wel bij, dat Fred sterft aangezien George er nooit echt overeen zal gaan komen. (dat heeft Rowling wel bevestigd) en het is ook heel raar om voor te stellen hoe George zou verder leven zonder zijn, broer, steun en toeverlaat en collega. Ze hebben hun hele leven samen gedeelt, samen op dezelfde manier een toekomst opgebouwd.
Maar een heel happy-end zou natuurlijk ook niet kunnen.
Heeft rowling hier wat over gezegd? |
Idd dat zou ik ook wel willen weten. Ik vind dit echt wel erg... een tweeling uit elkaar halen... mevr Wemel een kind kwijt: ze houd ontzettend veel van hen. |
_________________ Pippin: "I didn't think it would end this way"
Gandalf: "End? No, the journey doesn't end here..." |
|
|
|
|