Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Films: The Golden Compass Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 22:19 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik zou zo graag the Golden Compass zien. Maar ik weet echt niet wanneer ik er tijd voor ga hebben. Het ziet er al teneerste veel belovend en avontuurlijk uit. Het heeft naar mn mening toe ook veel weg van Narnia Very Happy (Mn eerste indruk xD'')

En Nicole Kidman is een bangelijke goeie actrice. Ze kan een b*tch en tegelijk er tijd ook een engel spelen.

Dat jong meisje heeft denk ik ook talent. Waarschijnlijk zullen we veel van haar horen in de toekomst. Het is allesinds veel belovend voor haar.

It's PANDATIMEEE !
Profiel bekijkenStuur privébericht
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 22:22 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb voorstukjes van deze film gezien. Ik vind het trouwens nu wel weer te ver gaan met nog een boek dat weer verfilmd moet worden. Op een gegeven moment begint alles op elkaar te lijken. Ik heb overigens hele slechte recensies gehoort over deze film, dus ik weet niet zeker of ik hem wel ga bekijken.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 42 Sikkels

Omingod is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 22:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb ook al voorstukjes gezien en de film lijkt me wel eens leuk om te zien , ben er niet zo in ge�ntreseerd maar wil er wel eens naar gaan kijken heb gezien dat er pratende ijsberen enzo in komen ...

Dolleman: "Technically it's a ferret."
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 13, 2007 23:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben het eens met Eva, wat niet zo snel gebeurd volgens mij Wink ik denk dat ik me stoorde aan de film omdat er al zoveel van dat soort films zijn tegenwoordig. Zoals Narnia, Stardust, nu dit weer de fantasyfilms houden niet op tegenwoordig en ja daarom vergelijk ik ze met elkaar en ik vond Narnia gewoon mooier. Mag toch? Vergelijken gaat snel als er zoveel fantasy films op de markt komen, laten we het er gewoon op houden dat sommige de film goed vonden maar ik niet.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Imagination
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 27 Sikkels

Imagination is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 11:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de film zondag gezien. Het is �cht een aanrader voor iedereen, je kan wel zien dat de film door de makers van LotR is gemaakt. Wat een special effects allemaal!

En het leuke is dat Gandalf en Saruman van LotR ook meedoen (Ian McKellen doet de stem v/d ijsbeer en zo'n gast speelt Christopher Lee)!

Heel leuk verzonnen van die Daemons, wou er meteen zelf eentje Smile.
Dakota, die Lyra speelde, speelde echt supergoed. Zij gaat het wel maken!

Charlie
Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 18:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben ooit begonnen in het eerste boek van His Dark Materials, namelijk het Noorderlicht, dat overeenkomt met The Golden Compass, maar dan in het Nederlands. Ik heb het boek niet eens uitgelezen, het boeide me niet helemaal. Het was op sommige momenten te langdradig en sommige stukken vond ik maar vreemd geschreven.

Maar ik wil het graag eens opnieuw proberen, maar dan in het Engels. Engels leest gewoon veel beter vind ik persoonlijk, de sfeer is meteen anders, ik weet alleen niet of ik het zal terugvinden hier in de bib.

De film wil ik ook wel gaan bekijken, de trailer ziet er wel goed uit, 'k hoop alleen dat ze een eigen karakter kunnen cree�ren. HP heeft zijn karakter, zo ook LoTR en ik hoop dat ze dat met His Dark Materials ook kunnen doen, moet wel lukken want het verhaal is wel heel verschillend dan met bv. LoTR.

Ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben en of het me meer kan boeien dan het boek.

See you in another life?
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 14, 2007 19:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Charlie schreef:
Ik ben ooit begonnen in het eerste boek van His Dark Materials, namelijk het Noorderlicht, dat overeenkomt met The Golden Compass, maar dan in het Nederlands. Ik heb het boek niet eens uitgelezen, het boeide me niet helemaal. Het was op sommige momenten te langdradig en sommige stukken vond ik maar vreemd geschreven.

Maar ik wil het graag eens opnieuw proberen, maar dan in het Engels. Engels leest gewoon veel beter vind ik persoonlijk, de sfeer is meteen anders, ik weet alleen niet of ik het zal terugvinden hier in de bib.

De film wil ik ook wel gaan bekijken, de trailer ziet er wel goed uit, 'k hoop alleen dat ze een eigen karakter kunnen cree�ren. HP heeft zijn karakter, zo ook LoTR en ik hoop dat ze dat met His Dark Materials ook kunnen doen, moet wel lukken want het verhaal is wel heel verschillend dan met bv. LoTR.

Ik ben benieuwd wat ze ervan gemaakt hebben en of het me meer kan boeien dan het boek.

De film heeft heel zeker een eigen karakter! Wij hebben eens een stukje gelezen in Nederlands en het was heel verwarrend en saai, maar nu ik de film heb gezien, heb ik veel zin om het boek te lezen.

'Til we meet again, HPF'ers.
mikab93
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 59 Sikkels

mikab93 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 19:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de film net gezien en vond het een zalige film. De special effects waren super goed gedaan en de cast was ook uitstekend. Voor diegene die het boe al gelezen hebben:

SPOILERS!
[selecteer]
Jullie zullen jullie misschien afvragen waarom het laatste hoofdstuk van het boek niet aanbod kwam. Wel ik heb gelezen dat za die wel hebben gefilmd maar dat ze op het einde hebben beslist om dat deel in het begin van de 2de film te laten verlopen.
[/selecteer]

ik heb ook horen zeggen dat het niet zeker is of ze wel een vervolg maken. Dat hangt allemaal af van hun winst en die ziet er spijtig genoeg niet roos-kleurig uit want de kerk heeft veel protest gedaan en veel mensen weggelokt.

We zien wel wat er verder gebeurt.

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Dec 18, 2007 20:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik hoop echt dat er een vervolg komt, want ik wil weten wat er allemaal gebeurt. Die boeken zien er ook nogal saai uit en je hoort toch van veel mensen dat ze moeilijk te lezen zijn. Het is echt zo jammer dat de Kerk zoveel invloed blijft hebben op het succes van een geweldige film.

'Til we meet again, HPF'ers.
Wicked Sprout
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 4 Sikkels

Wicked Sprout is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Dec 20, 2007 10:29 Terug naar boven Sla dit bericht op

Genner schreef:
Ik hoop echt dat er een vervolg komt, want ik wil weten wat er allemaal gebeurt. Die boeken zien er ook nogal saai uit en je hoort toch van veel mensen dat ze moeilijk te lezen zijn. Het is echt zo jammer dat de Kerk zoveel invloed blijft hebben op het succes van een geweldige film.

Offtopic ::

De kerk deed dat dacht ik ook met HP en nog andere fantasyboeken. Het zou volgens hun duivels zijn en slecht zijn voor de kinderen. Wat ik dus onzin vind, want een kind heeft wel wat fantasie nodig xD

Ik vind dat de Harry Potter serie niks maar dan ook niks heeft te maken met de duivel. Het enige slechte in de boeken zijn de Death Eaters en Voldemort, anders is het gewoon op Harry gefocused en op andere dingen.

Maar even ontopic ::

Ik wil ook dat er een vervolg opkomt, want ik vind dit echt wel een mooie film. Het heeft iets mysterieus en iets Narnia-achtig. Ik vind dit echt wel een A film hoor xD

It's PANDATIMEEE !
Perijn
Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 22, 2007 23:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik wil echt graag de film zien. Eerst wou ik niet, maar toen ik de verhalen hoorde van mensen hoe geweldig het verhaal was wou ik toch wel.

Ik heb gehoord dat het op Narnia lijkt, maar volgens sommige ook weer niet. Als het op Narnia lijkt: dan zit het wel goed. Als het niet erop lijkt: de trailer belooft veel.

Ik kan echt niet wachten op de film, ik wil er zo graag heen!

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 12:55 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dat is zo maar trailers zijn tegenwoordig erg misleidend vind ik, had ook een goede trailer van The last legion gezien, wat een slechte film was dat. Hetzelfde geld voor zoveel andere goede trailers, maar vaak slehte films. De laatste film waar ik met een goed gevoel uit liep was The prestige, geweldige film met goede trailer.
Ik vond the golden compass zeker wel op Narnia lijken alleen vond ik Narnia wat leuker, ook omdat ik het eindgevecht prachtig vond.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
KJRiddle
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 1 Sikkels

KJRiddle is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 24, 2007 10:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben gistur geweest, hij was echt ubervet .. een beetje sweet aan het einde maarjah, dur komt gelukkig een vervolg.
Ik vond sowieso dat
SPOILERS!
[selecteer]
ijsberengevecht
[/selecteer]
echt mooi in elkaar gezet.

Oude Forumnaam: Sirius Zwarts Marauder
Marauder

Perijn is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Dec 26, 2007 17:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Dat is zo maar trailers zijn tegenwoordig erg misleidend vind ik, had ook een goede trailer van The last legion gezien, wat een slechte film was dat. Hetzelfde geld voor zoveel andere goede trailers, maar vaak slehte films. De laatste film waar ik met een goed gevoel uit liep was The prestige, geweldige film met goede trailer.
Ik vond the golden compass zeker wel op Narnia lijken alleen vond ik Narnia wat leuker, ook omdat ik het eindgevecht prachtig vond.

Ik moet zeggen dat de trailer van de Golden Compass mij niet heeft teleurgesteld, ik vond de trailer mooi, maar de films was zeker niet minder om! Ik vond het eindgevecht heel goed gemaakt, al hoort er eigenlijk bij een gevecht wel wat meer choas te zijn, maar dat maakte voor mij niks uit!

EDIT: heeft iemand hier de boeken van Het Gouden Kompas gelezen? Zo ja: wat vond je ervan en wat vond je ervan ten opzichte van de film?

"The Light shine on you, and the Creator shelter you. The last embrace of the mother welcome you home."
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Dec 29, 2007 22:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

SPOILERS!
[selecteer]
Ik heb zo gelachen om The Golden Compass gezien met Eerste Kerstdag en ik heb zo gelachen. Ik heb de boeken nooit gelezen.
Ik vond Lyra zo vreselijk eigewijs, ze deed elke keer het omgekeerde van wat van haar werd verlangt.
Die daemons vond ik zooo enig, en vooral de kat-gedaante van Pan (lovely name, trouwens). De vogel-daemons waren het mooiste gemaakt.
Maar ik vond het wel gewelddadig btw.

[/selecteer]

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp