Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Hoe doodt de goede kant? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Bee
Oude Forumnaam: Super Mean Duiveltje Schoolkampioen
Schoolkampioen

Verdiend: 503 Sikkels

Bee is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Dec 23, 2007 9:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

En sectumsempra?
Volgens mij als daar niets aan gedaan wordt, heeft hij zonder meer ook een dodelijke afloop.

Mij leek Sectumsempra altijd gewoon de bloederige variant van de AK vloek.
Met een klein verschil dat je sectumsempra kan richten en zo kan stellen dat het maar een deel van het lichaam raakt.

Ravenklauw!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Whitelighter
6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 18:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

De 'slechte' tovenaars die de schouwers vangen, die worden toch gewoon naar Azkaban gestuurd?
En misschien gebruiken die ook nog andere manieren die we niet kennen.

1e jaars
1e jaars

Verdiend: 71 Sikkels

Rita_Skeeter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Gebruikte Molly niet een verlamspreuk die Bella op haar hart raakte?

Er zijn wel heel veel dooddoeners doodgegaan hoor, dat kan niet zomaar komen...

Oude Forumnaam: Strijder van Perkamentus Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 5 Sikkels

Avana's Draco is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 19:03 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de goede kant ook Avada Kedavra gebruikt hoor. Rowling heeft zelf gezegd dat Harry niet heilig was toen hij de Cruciatusvloek gebruikte. En dat zijn de anderen ook niet. Ik zou het niet vreemd vinden mochten ze de Vloek des Doods gebruiken. Normaal moet je daarvoor naar Azkaban, maar het is oorlog. Dan is het wel toegelaten denk ik.

I find it all so amusing.

Don’t cry because it’s over. Smile because it happened.
Emma Roos
7e jaars
7e jaars

Verdiend: 322 Sikkels

Emma Roos is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 31, 2007 19:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat heel wat Schouwers niet bang zijn om onvergefelijke vloeken gebruiken, zo ook AK. Het zou, zoals Strijder van perkamentus al zei, wel wat ongeloofwaarding als dat niet zo zou zijn. De volwasse tovernaars zouden in een levensbedreigende situatie echt geen Expelliarmus gebruiken, zoals Harry wel steeds deed.

Wise Words #2:
    Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal.
    - Albert Einstein
Finrod
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 37 Sikkels

Finrod is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2008 13:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Wel, ik denk dat Schouwers alleen AK gebruiken in levensbedreigende situaties. Wettige zelfverdediging zeg maar. Het is een beetje zoals met een dreuzelvuurwapen. Als je zonder pardon iemand neerschiet, dan is dat puur moord en ga je levenslang de cel in. Als je leven bedreigt wordt, is het 'toegelaten'.

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2008 13:40 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rita_Skeeter schreef:

Ik denk het niet. Van een verslamspreuk sterf je niet, zelfs als het je hart raakt.
Ik denk dat ze de Avada Kedavra gebruikte. Eerlijk gezecht, lieven even een onvergeefelijke spreuk gebruiken dan de rest van je gezin zien sterven en creperen dankzij Bellatrix.
En op zo'n moment denk je er echt niet aan of je dat wel mag doen of niet...

En ik denk trouwens dat de schouwers Avada Kedavra gebruiken.
Maar alleen maar als ze zelf ook beschoten worden en mensen hun echt willen doden. Onze politie schiet ook om de boeven te doden als ze zelf beschoten worden hoor. Dat is juist hetzelfde. Razz

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
lauie
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 15 Sikkels

lauie is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2008 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik denk gewoon dat ze spreuken gebruiken die bv. verlammen, verstenen, zorgen dat ze niet kunnen verdwijnselen, enz...

maar ze mogen wel avada kedavra's gebruiken als ze er toestemming voor hebben van de minister, want in een van de boeken -dacht ik- dat er gezegd werd dat de minister toestemming gaf aan de schouwers om mensen te vermoordek met AK's dus ja.

en dan nog, als ze gewoon verlamspreuken gebruiken en ze kunnen bv. de dooddoeners vangen door die spreuk, en als die dan veroordeeld word tot de dood, gaan de schouwers of een ander iemand die niet vermoorden, dan laten ze die over aan de dementors

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 0 Sikkels

DoubleD is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 01, 2008 18:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rita_Skeeter schreef:

Ik geloof dat dat waar is ja. Want op Wikipedia staat ook dat Sirius zo is vermoord door Bellatrix en dat hij daarna door het gordijn viel.
Maar ik denk dat de Schouwers hun eigen manieren hebben, en dat ze niet doden met de AK vloek. Ik bedoel, ze bestrijden hem zelf.

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 19:49 Terug naar boven Sla dit bericht op

Klopt volgens mij. In boek vier werd ook gezegt dat wie één van de drie onvergeeflijke vloeken uitvoert in Askaban wordt gestopt... Of heb ik het fout?

DoubleD schreef:
Rita_Skeeter schreef:

Ik geloof dat dat waar is ja. Want op Wikipedia staat ook dat Sirius zo is vermoord door Bellatrix en dat hij daarna door het gordijn viel.
Maar ik denk dat de Schouwers hun eigen manieren hebben, en dat ze niet doden met de AK vloek. Ik bedoel, ze bestrijden hem zelf.

fawkes_the_phoenix
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 237 Sikkels

fawkes_the_phoenix is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jan 05, 2008 14:45 Terug naar boven Sla dit bericht op

Mad Eye zegt in deel 4 dat het gebruik van een onvergeeflijke vloek je een levenslange straf in Azkaban op kan leveren.
Maar in hetzelfde boek staat ook dat Schouwers toegestaan werd Dooddoeners te doden. Dus ik denk dat het ongeveer is als bij ons de politie bijvoorbeeld wel mag schieten met vuurwapens als dat nodig is, dat Schouwers wel de AK mogen gebruiken.
Verder zegt mevr. Plijster in deel 5 dat het een wonder is dat het een wonder is dat Anderling de verlamstralen overleefd heeft, daar kun je uit op maken dat (meerdere) verlamstralen ook dodelijk kunnen zijn. Uiteraard zijn die ook dodelijk als je daardoor van je bezem valt zoals Harry in het begin van Deathly Hallows zegt.
Od het vermoorden van een Dooddoener leidt tot een verscheurde ziel weet ik niet. Perkamentus zegt in de Hersenpan tegen Sneep dat hij niet wil dat Draco's ziel beschadigd wordt, en dat Sneeps ziel wellicht niet beschadigd raakt omdat hij niet doodt om te doden maar eigenlijk om Perkamentus (en Draco) te helpen.

Writer of Dreams
Writer of Dreams

Verdiend: 0 Sikkels

TopazLover <3 is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 21:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik weet weinig andere "Magische" manieren om iemand te doden, dus ik denk dat het Avada Kedavra is, ja.

Running at Ron, she flung them around his neck and kissed him full on the mouth. Ron threw away the fangs and broomstick he was holding and responded with such enthusiasm that he lifted Hermione off her feet.

HPF, always in my heart.
Iroh
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 38 Sikkels

Iroh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Jan 07, 2008 22:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat de 'goede' kant niet dood met opzet: dus zeker geen avada kedavra. Ik dagt eerder aan verlammen en mogt iemand weggeruimt worden dat dan de kus van een dementor word toegepast.

Toch denk ik dat de orde wel spreuken gebruikt die een dodelijke afloop kunnen hebben. Simpel gewoon om het feit dat er situaties zijn dat het gaat om leven en dood maar ook dan zal het voornaamste zijn verlammen en gevangennemen.

En over dat verscheren van de ziel, dat geld volgensmij alleen als je een onschuldig iemand omlegt. Zo zei perkamentus dat de ziel van Sneep niet zou verscheuren als Sneep perkementus 'verlost'. En volgensmij geld dit ook voor Molly; die beschermt haar kinderen gewoon.

Kone
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 46 Sikkels

Kone is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij gebruiken ook 'de goede' gewoon AK.
fawkes_the_phoenix schreef:
Mad Eye zegt in deel 4 dat het gebruik van een onvergeeflijke vloek je een levenslange straf in Azkaban op kan leveren.
Maar in hetzelfde boek staat ook dat Schouwers toegestaan werd Dooddoeners te doden.

dit is volgens mij helemaal waar. schouwers mogen wel de AK gebruiken.

Daarnaast zegt Lupos in deel 7: 'Als je niet bereidt bent te doden verlam dan tenminste' hieruit valt op te maken dat Lupos wel gewoon doodt en er is geen ander spel dat echt doodt. bijv. sectum sempra kan genezen worden als je er op tijd bij bent.

Ik vraag me trouwens wel af wat er gebeurd als je door een AK op bijv. je vinger geraakt bent. het lijkt mij dat je nog wel een beetje moet kunnen richten om te doden?!

MrM@tthijs
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 60 Sikkels

MrM@tthijs is offline. 
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 16:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk ook dat het zoals in de dreuzelwereld is.De schouwers gaan niet zomaar iemand doden.Volgens mij aan ze eerst proberen om hem gwn uit te schakelen en als er echt geen oplossing is gaan ze AK gebruiken.

grtz..

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp