Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Wat als de reeks boeken van Harry Potter niet verfilmd werd? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: Wat als HP niet verfilmd werd?

Het zou véél minder bekend zijn dan nu.
31%
 31%  [ 18 ]
Het zou hetzelfde blijven.
8%
 8%  [ 5 ]
Het zou onbekend zijn.
3%
 3%  [ 2 ]
Het zou bekend zijn, maar niet zó bekend zijn.
56%
 56%  [ 32 ]
Totaal aantal stemmen : 57

Auteur Bericht
Frie
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 708 Sikkels

Frie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 02, 2008 20:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij zou het wel bekend zijn, maar wel een pak minder. Ik neem nu even mijzelf als voorbeeld, ik ben de boeken gaan lezen door de eerste film te kijken. Was die film er nooit geweest dan zou ik denk ik nooit aan de boeken begonnen zijn. En ik denk dat dit ook wel voor andere mensen geldt.

It stops here, but you're in my heart forever!
Profiel bekijkenStuur privébericht
Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 0 Sikkels

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 13:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dan zou het denk ik iets minder publiciteit hebben, maar desalniettemin veel fans. De films zorgen er natuurlijk voor dat mensen die niet zo van lezen houden, toch kennismaken met deze fantasiewereld.

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 17:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

Volgens mij zou het helemaal niet zo populair zijn zonder de films. Ik denk dat de meeste de boeken zijn gaan lezen door de films. Want als je een goede film ziet, trekt dat meestal ook direct de intresse naar de boeken en vica versa.

Maar volgens mij zouden veel mensen niet weten wat Harry Potter is, als de films niet uitgekomen waren. Misschien zouden ze wel weten wat 'Harry Potter' is, maar niet waarover het gaat. Snap je? De naam is heel erg bekend, maar ik wed dat er veel zijn die niet de verhalenlijn van de boeken kennen.

Chris.
Oude Forumnaam: A.Perkamentus King of the Silvan Elves
King of the Silvan Elves

Chris. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 17:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rayatje schreef:

Volgens mij zou het helemaal niet zo populair zijn zonder de films. Ik denk dat de meeste de boeken zijn gaan lezen door de films. Want als je een goede film ziet, trekt dat meestal ook direct de intresse naar de boeken en vica versa.

Maar volgens mij zouden veel mensen niet weten wat Harry Potter is, als de films niet uitgekomen waren. Misschien zouden ze wel weten wat 'Harry Potter' is, maar niet waarover het gaat. Snap je? De naam is heel erg bekend, maar ik wed dat er veel zijn die niet de verhalenlijn van de boeken kennen.

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er wordt volgens mij nog steeds meer aandacht gegeven aan de boeken dan aan de films. Zoals bijvoorbeeld bij de release van de afgelopen twee boeken gebeurde. Dat de films er zijn, heeft denk ik wel tot meer fans gezorgd, maar dat zijn denk ik vooral fans die normaal weinig boeken lezen. Ik denk dat de meesten hier de boeken nog wel beter vinden dan de films.

16-08-2005 ~ 31-12-08
kloppie
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 50 Sikkels

kloppie is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 18:18 Terug naar boven Sla dit bericht op

want ik denk na de eerste film zijn heel veel mensen de boeken gaan kopen dus als die eerste film niet gedraaid werd zouden er denk ik niet zoveel fans zijn

Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 03, 2008 18:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Chris. schreef:
Rayatje schreef:

Hier ben ik het niet helemaal mee eens. Er wordt volgens mij nog steeds meer aandacht gegeven aan de boeken dan aan de films. Zoals bijvoorbeeld bij de release van de afgelopen twee boeken gebeurde. Dat de films er zijn, heeft denk ik wel tot meer fans gezorgd, maar dat zijn denk ik vooral fans die normaal weinig boeken lezen. Ik denk dat de meesten hier de boeken nog wel beter vinden dan de films.

Maar ik denk dat er juist veel aandacht word besteed aan de boeken door de films. Mijn mening was dat de meeste door de films de boeken zijn gaan lezen. Ik zeg niks over wie wat het beste vind, ofzo. xD Maar door de films zijn er idd veel fans van de boeken bijgekomen.

LieffJ
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 242 Sikkels

LieffJ is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 17:11 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ehm. Het zou wel bekend zijn, maar iets minder denk ik.
Je hebt ook best wel veel mensen, die gewoon niet van lezen houden. Ze zouden wss wel van HP gehoord hebben, want iedereen heeft volgens mij wel van Harry gehoord, op een paar mensen die al een jaar of 10 in de kelder bivakeren niet. Maargoed. Ze zouden, denk ik, dus wel ervan gehoord hebben, maar het hele concept errond mss niet kennen. De films trekken daardoor een ruimer publiek aan.
Harry Potter zou dus wel bekend zijn, maar de films gevenn et dat beetje extra publiciteit :]

Ik weet niet meer juist waarmee ik eerder was, de films of de boeken. Ik hield altijd al van lezen, maar ik was 8, denk ik, toen ik het boek kreeg, en ik vond het toen te dik om te lezen. Ik ben er wel in begonnen, maar het duurde me te lang. De film kon me toen ook nog niet echt boeien. Pas sinds... Een jaar ofzo bóeit Harry Potter me echt. Dus ik denk niet dat het heeft te maken met de boeken gaan lezen door de film, of naar de film gaan door de boeken :].

amytjuuuh
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

amytjuuuh is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Jan 04, 2008 18:04 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je ik moet er eigenlijk niet eens aan denken Shocked De boeken zijn op zichzelf al fantastisch, maar de films voegen iets toe aan de boeken. Het laat je heel goed de magie voelen en dan vooral de kracht ervan. De films laten ook de schoonheid er van zien, maar ook de macht. Ik denk dat de serie iets minder bekendheid zou hebben, maar toch razend populair zou blijven. Het bewijst op zich al heel goed dat het een populaire serie is, anders zou het namelijk niet eens verfilmd zijn !

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 2 Sikkels

Whitelighter is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 18:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Harry Potter zou wel bekend zijn, gewoon om de fantastische boeken. Maar waarschijnlijk niet zo bekend als nu. Met de films heb je meer actie en de mensen die niet graag boeken lezen kennen ook het verhaal door de films. Er zijn ook heel wat mensen die de boeken zijn gaan lezen doordat ze zo'n fan waren van de films (ikzelf).

Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Woonplaats: Aan het toekijken hoe Hermelien en Ron aan het kussen zijn

HG is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Jan 09, 2008 20:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb gekozen voor het antwoord dat het minder bekend zou zijn als dan dat het nu is, omdat HP dan minder in de publiciteit zou hebben gestaan dan nu, denk er maar aan hoeveel publiciteit er ook aan de films is besteed dit zou dan allemaal weg zijn Wink

"Is this the moment?" Harry asked weakly, and when nothing happened except that Ron and Hermione gripped each other still more firmly and swayed on the spot, he raised his voice: "OI! There's a war going on here!" quote uit het boek pagina 625
ashling
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 57 Sikkels

ashling is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Feb 21, 2008 20:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik heb voor de laatste optie gekozen, ''Het zou bekend zijn, maar niet zó bekend zijn'' dus
Ik denk dat na verloop van tijd toch ook de boeken zouden doorbreken, daar ben ik eigenlijk zeker van. Met de films is dat gewoon eerder gebeurd, en heeft het een iets groter publiek geraakt. Want er zijn volgens mij meer mensen die een film kijken, dan dat boek te lezen.
Maar als iemand dat boek goed vind, en dat verder zegt, dan word het ook al snel populair

6e jaars
6e jaars

Verdiend: 293 Sikkels

magical is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 25, 2008 20:41 Terug naar boven Sla dit bericht op

Goeie Vraag!

Ik denk dat het wel bekend zou zijn, vooral door de hoge verkopen van de boeken, maar dat het niet zo bekend zou zijn doordat er veel mensen zijn die weinig tot niet lezen en het dan enkel kennen van horen, maar verder denk ik dat het succes in de 'leeswereld' hetzelfde zou zijn, want het boek was voor de film uit en toen was er al volop succes.

Ik heb dus op 'Het zou bekend zijn, maar niet zó bekend zijn' gestemd.

Oude Forumnaam: xena Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 593 Sikkels

Miss Und@ztood is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 16:53 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zou véél minder bekend zijn dan nu.

Ik denk dat de meeste mensen de boeken gaan lezen zijn door de films.
Dus zonder de films zou HP minder bekend zijn geweest omdat er minder mensen zouden gaan lezen.

De groene ogen keken in de zwarte, maar na enkele ogenblikken verdween er iets in de donkere ogen en werden ze leeg en uitdrukkingloos. De hand die Harry had vasgehouden smakte op de grond en Snape bewoog niet meer.
Secretus
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 50 Sikkels

Secretus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Feb 27, 2008 21:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk dat het begrip Harry Potter dan veel minder bekend zou zijn. Tegenwoordig lezen veel kinderen niet echt meer, maar films kijken doen ze wel. Tel daarbij op alle promotie/ reclame/ marketing voor de release van elke film. Dus je moet echt de laatste 7 (?) jaar onder een steen gewoond hebben als je nu nog niet van Harry Potter hebt gehoord.

Remvon
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 137 Sikkels

Remvon is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mrt 01, 2008 9:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het zou bekend zijn, maar niet zooo bekend, heb ik gestemd.

Voordat de films uitkwamen, hoorde ik al veel mensen over de boeken. Dus Harry Potter was al behoorlijk bekend, maar films bereiken gewoon een veel groter publiek.

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp