Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

TV/Muziek: Eurovision Songcontest (2008) Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Mei 23, 2008 20:17 Terug naar boven Sla dit bericht op

Witch_Eva schreef:
Ben ik nou de enige die het lied van Griekenland echt 10 keer niks vond?

Ik heb vanavond ook half gekeken naar het songfestival. Ik kende de liedjes toch al dus ik hoefde niet perse te kijken. Ik heb in ieder geval gekeken welke landen er door zijn en ik ben er helemaal mee eens. Ik vind dat er nu wel redelijke goede liedjes door zijn gegaan. Ik was ook helemaal blij dat Letland door is. xD Ook leuk dat heel Scandinavië door is. Bewijs dat het toch niet altijd de Oostblok landen zijn. [a]

De Scandinavische landen stemmen ook altijd op mekaar...
Denemarken, Zweden, Finland, Noorwegen, Estland... deze vormen als het ware ook een coalitie. Letland vind ik dan weer barslecht... vocaal stelt het niets voor... Onze Piet Piraat kan nog beter zingen vind ik.

Volgens mij wordt het Griekenland, Armenië, Zweden, Israël of Rusland. Met Bosnië als gevaarlijke underdog.

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Profiel bekijkenStuur privébericht
Smalofski
The Writing Mod
The Writing Mod

Verdiend: 131 Sikkels

Smalofski is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 18:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben voor Letland vanavond ^^ Ik vind hun liedje echt geweldig xD Eigenlijk vind ik het niet zo fantastisch gezongen maar het is wel ongelofelijk vrolijk. Een beetje kinderachtig ook wel, maar dat kan me echt niet deren xD

@ Eva: ik vond Griekenland ook drie keer niets. Net als Oekraïne, waarvan de commentator zei dat die een grote kansmaker was.

Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

Verdiend: 0 Sikkels

Witch_Eva is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Mei 24, 2008 18:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay vanavond dus de grote finale. Ik hoop inderdaad dat Letland wint, want mijn andere favoriet (Ierland) ligt er dus al uit. xD Als Servie wint zou ik het trouwens ook niet erg vinden. Ik ga vanavond in ieder geval wel kijken. Ik ben echt benieuwd wie er gaat winnen.

@Nick zit je nou te beweren dat Estland en Letland bij Scandinavie horen? [a] En ik weet dat die landen ook allemaal op elkaar stemmen, maar dan moeten ze gewoon niet zo zeuren dat er geen West Europese landen door zijn. [a]

Oude Forumnaam: Charlie Wemel Oceanic 815 Survivor
Oceanic 815 Survivor

Charlie is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 9:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

Oké... Rusland heeft gewonnen. Op zich vond ik het een erg goede inzending, maar ik had niet verwacht dat Dima zou winnen. Al ben ik wel blij dat het Rusland is geworden en niet Griekenland, echt, toen die in het begin al veel punten kregen, hoopte ik echt dat Griekenland niet zou winnen.. Dat lied was echt slecht.

Ooh, en ik walg ook van de inzendingen van de geldschieters. Serieus, echt geen enkel lied van die vier was echt de moeite waard, meer nog, ze konden zo als laatste vier geëindigd zijn. Dat ze die tactiek ook maar snel omgooien, want ze verdienen het niet in de finale te zitten.

En ik ben eigenlijk wel verrast van hoe laag sommige liedjes geëindigd zijn. Mijn topfavoriet was Armenië en daar was België het dus met me eens :') Ik duimde echt volledig voor Armenië en uiteindelijk is het wel goed gegaan.

Mijn top 10 zag er zo uit (met daarnaast hun uiteindelijke plaats)

1. Armenië - Vierde
    2. Israël - Negende
    3. Portugal - Dertiende
    4. Oekraïne - Tweede
    5. Rusland - Eerste
    6. Zweden - Achttiende
    7. Servië - Zesde
    8. Bosnië-Herzegovina - Tiende
    9. Noorwegen - Vijfde
    10. Denemarken - Vijftiende

Ergens zat ik er best ver naast xD, maargoed, het was ook mijn top tien en niet 'hoe zal Europa stemmen'-toptien. Mooi in beeld gebracht natuurlijk was weer het hele stemgebeuren xD. Echt heel geografisch gestemd weer, alleen landen als België en Nederland stemden enigsinds nog eerlijk (afgezien van het feit dat ze dus niet op elkaar konden stemmen enzo).

EN. Ishtar heeft het dus echt niet goed gedaan in de halve finale, nu blijkt dat we dus maar 17de waren... Twee na laatste, dat is wel barslecht en helemaal niet verdiend... Maargoed.

Op zich waren de inzendingen dit jaar goed, maar ik vond de hele show maar niks, de presentatie was gewoon stom en alles verliep zo niet-vlot. Ahja, volgend jaar beter.. Voor het eerste in Rusland.

See you in another life?
Pieper
Oude Forumnaam: kriegel Grote Zaal Hoofdmonitor
Grote Zaal Hoofdmonitor

Pieper is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 9:08 Terug naar boven Sla dit bericht op

Charlie schreef:
Ooh, en ik walg ook van de inzendingen van de geldschieters. Serieus, echt geen enkel lied van die vier was echt de moeite waard, meer nog, ze konden zo als laatste vier geëindigd zijn. Dat ze die tactiek ook maar snel omgooien, want ze verdienen het niet in de finale te zitten.

Als jij ergens superveel geld in pompt verwacht je toch dat je mag meedoen met de grote show?
Zonder die 4 landen is er niet eens een songfestival.
Ik vond de inzending an Frankrijk wel heel goed en Spanje was wel grappig. Duitsland en Engeland trokken inderdaad op niets.

Ik was ook blij dat Polen zo laag eindigde want dat lied was pas echt verschrikkelijk. (Hoe dat in de finale gesukkeld is blijft een raadsel)

Nu dat Rusland is gewonnen is niet zo raar. Het moest er eens van komen. Balkan landen stemmen sowieso op elkaar en als je er dan nog de 'Justin Timberlake' van die regio tegenaan gooit dan moet je gewoon winnen.

Ik vond de liedjes die net na Rusland kwamen, (de tweede derde en vierde) wel stukken beter.

Wat ook grappig was, was dat Letland (?)(met zijn Piraten) zo hoog eindigde. Dat had ik nooit gedacht.

Wat is dit?

Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 10:31 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb voor de stemming even neer gezet wat ik dacht welke landen in de top 5 zouden staan en ik kwam uit op: Rusland, Noorwegen, Ukraïne en Griekenland. En die landen zijn ook allemaal hoog geeïndigt dus ik had het wel goed berekend. Dit houd trouwens niet in dat ik zelf deze landen geweldig vond. Het liedje van Rusland was wel ok, maar nou ook weer niet zo super dat het zou moeten winnen. Er waren betere liedjes zoals bijvoorbeeld Servië die een geweldig lied had. Zelfs Noorwegen vond ik beter.

Ik ben het eens met Pieper dat het belangrijk is dat de vier landen mee doen. Het lijkt mij ook logisch als je inderdaad veel geld geeft dat je dan ook mee doet. In principe hadden ze niet eens zulke slechte liedjes, maar ik denk dat heel veel mensen gewoon niet op hun stemmen omdat ze toch elk jaar door gaan. Ik denk dat veel mensen het die vier landen niet gunnen ofzo.

@Charlie nou Nederland heeft ook op Armenië gestemt maar ik denk dat dat meer te maken had met de Armeense bevolking die in Nederland/België wonen dan om het feit dat het liedje zo goed was. Begrijp me niet verkeerd want het liedje was wel leuk. Maar ik weet sowieso dat alle Armenen die in Nederland wonen (en dat zijn er veel) dat die op Armenië gestemt hebben. Armenië en Turkije ook krijgen sowieso altijd de 10 en 12 punten van Nederland.

edit: Ik zit nu naar de scorelijsten aan het kijken en wat lief. Nederland heeft België nog 10 punten gegeven. België heeft Nederland overigens ook 8 punten gegeven. xD Nederland is in die halve finale 13e geworden en België is 17e geworden.

Oude Forumnaam: MissPotter Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Juud is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 11:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rusland heeft dus gewonnen, om eerlijk te zijn had ik dat wel verwacht. Als je kijkt naar hoeveel moeite ze hebben gedaan om te winnen [wat ik nogal overdreven vindt], Timbaland heeft bijvoorbeeld ook meegeholpen en er stond een europees kampioen ijsdansen naast de zanger. Dat vond ik ook minder, mogen wij dan Youri van Gelder meesturen volgend jaar?
Het is wel zo, dat er veel vriendjespolitiek voorkomt en dan iedereen daar over zeurt omdat de Oostbloklanden op elkaar stemmen, maar wees eerlijk, dan doen Nederland en Belgie toch ook? Ik ben van mening dat de jury niet één, maar meer liedjes moet uitkiezen voor de finale, dan krijg je hopelijk ook niet die circusliedjes [zoals Bosnie].
Ik ben wel blij dat de 4 grote landen meedoen, dan zit er tenmiste nog een beetje West-Europa in. Mogen we Griekenland nu tot West-Europees of Oost-Europees rekenen? dat wist ik niet zeker.

Linkje naar een artikel van het AD:
http://www.ad.nl/cultuurenshow.....tival.html

Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 11:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb het Songfestival van dit jaar ook gevolgd. En ik vond Rusland een terechte winnaar, voornamelijk vanwege zijn performance. Daarnaast was het liedje ook wel redelijk. Het was wel een nek aan nek race tussen Griekenland, Oekraine en Rusland gisteravond. Ik had liever Griekenland [Kalomira met Secret Combination] zien winnen, aangezien dat liedje naar mijn mening toch iets beter was angel.

En ik ben het er ook mee eens dat de grootste vier landen mee moeten blijven doen, zo hou je de West-Europese inbreng er teminste nog een beetje in. Ben wel benieuwd wie Nederland en België volgend jaar gaan sturen naar Moskou, aangezien Nederland volgend jaar weer mee gaat doen. Van België weet ik het overigens niet.

Voor de rest vond ik dit jaar er best wel goeie liedjes tussen zitten, maar natuurlijk ook vreselijke xD Zoals die van Spanje.

Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 12:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Jammer dat Dima Bilan heeft gewonnen, vind het maar een arro gastje en het nummer zelf vond ik niet echt 'songfestival' genoeg...

Ik was zelf erge voorstander van Armenie; mooi nummer, lekker uptempo (das dan weer mijn voorkeur) en de gebruikte instrumenten en de vocals gaven het songfestivalgevoel. Muziek die echt bij armenië past, maar tegelijkertijd de rest van Europa ook aan weet te spreken. Ik geloof dat het nummer 3e of 4e is geworden, nou zo slecht is dat niet...

Verder heb ik heel weinig met het songfestival. Ik vind het wel leuk om met vrienden te kijken, maar blijf er niet voor thuis. Twee jaar geleden was het erg leuk om naar te kijken mdat ik toen nog in schotland woonde in een huis met veeeeeeel nationaliteiten bij elkaar. Dit gaf enige rivaliteit. Ik weet nog dat Paul de Leeuw toen de punten doorgaf voor nederland en dat een duitse vriendin me smste hoe hilarisch ze hem vond. Iedereen lag dubbel vanwegen zijn geflirt met de presentator.

Israel was ook erg goed dit jaar...

@Eva: Ik denk niet dat dit de reden is dat er veel stemmen voor armenie vanuit nederland waren. Het is terecht een goed lied en zoveel armenen wonen er niet in nederland. Er zijn nog altijd veel meer Duitsers, Polen, Spanjaarden, Fransen, volgens het CBS... Overigens ben ik nu abuis, of... Armenië is toch helemaal niet europees?

Helaas is het songfestival niet meer wat het geweest is. Het zou een 'promotie' voor je land moeten zijn. Voor muziek met een duidelijke achtergrond. Dat gevoel dat het songfestival 10 jaar geleden nog wel had, is volgens mij toch wel weg nu. Het is voortaan 'wie geeft de mooiste show met de mooiste dansers en de verrassendste effecten weg, en het land heeft er nog maar bar weinig mee te maken.

Btw. Dat de grote landen een deelnamegarrantie hebben vind ik zeer slechte zaak. Oftewel als je maar geld hebt en kan betalen mag je deelnemen. Dat is misbruik van machtspositie. Grote landen horen mee te betalen omdat ze het belangrijk vinden om één Europa te promoten, niet omdat ze zich daarmee allerlei privilege's verwerfen. Het is geenszins eerlijk voor de kleinere landen, die (omdat ze geen geld hebben en hier niet eens voor kunnen kiezen) moeten strijden voor een finaleplaats. Als de grote landen een goed nummer inzenden dan hebben ze die voorkeursbehandeling niet eens nodig en komen ze er toch wel... Als het nummer bout is, maakt het dan uit of ze er voor de finale al uit liggen? Enfin... Een oneerlijke en onnodige zaak, dat dit zo wordt gedaan.

We all Love HPF, don't we?
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 12:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Rudy vorig jaar heeft Nederland Armenië ook heel veel punten gegeven. Of dat nou de 10 of de 12 waren dat weet ik niet. Maar Nederland heeft Armenië altijd veel punten gegeven. En er wonen wel degelijk veel Armenen in Nederland. Misschien niet waar jij woont maar ik woon in de buurt van Almelo en dat is bijna een en al Armeens. Daarbij is Armenië inderdaad niet Europees. Hetzelfde geld voor Azerbeidjan, Georgië en Israël die niet Europees zijn.

Hier heb je een video van de stemmen in 1988. Toen Celine Dion won met 1 punt meer dan de nummer 2. Echt grappig hoe ouderwets het dan allemaal is en hoe weinig mensen er toen nog mee deden.

Dit is trouwens het filmpje van Paul de Leeuw die Rudy bedoelt. Dat Paul flirt met de presentator. xD

Oude Forumnaam: Rudy Perkamentus True Dumbledore
True Dumbledore

Verdiend: 546 Sikkels

Rudy is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 13:56 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik kijk eigenlijk naar de cijfers van CBS en als Armenen niet eens in de top tien staat, dan heeft de stem van de rest van nederland ook wel degelijk ermee te maken en kan je het niet toeschrijven aan het aantal armenen dat hier woont, blijkbaar vind een deel nederlanders (waaronder ook ik) dit gewoon wel mooi.

De ouderwetse beelden zijn inderdaad altijd er grappig om te zien... En bedankt voor het Paul de Leeuw fragment... hilarisch!

We all Love HPF, don't we?
Witch_Eva
Ravenklauw Klassenoudste
Ravenklauw Klassenoudste

BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 13:59 Terug naar boven Sla dit bericht op

@Rudy Zoals ik al eerder zei ik vond het liedje ook hartstikke goed, maar ik weet gewoon zeker dat al die Armenen in Nederland er ook mee te maken hebben. Dat zei Cornald Maas zelf ook tijdens de show. Volgens mij is het meisje van Armenië zelfs nog naar Almelo geweest voor alle Armeense mensen die daar wonen. o.O Maar het liedje was inderdaad wel leuk en ik had ook liever gehad dat Armenië won in plaats van Rusland denk ik. Ook al zong dat meisje wel soms een paar keer vals. [a]

Oude Forumnaam: Pink Princesss Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

JustxMe is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Mei 25, 2008 19:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Juud schreef:
. Dat vond ik ook minder, mogen wij dan Youri van Gelder meesturen volgend jaar?

Zelf dacht ik meer aan Hans Klok xD

Ik vond Rusland trouwens wel 1 van de betere. Het was weer is een liedje, en niet 'alleen maar show'. Zelf vond ik trouwens dat Denemarken mocht winnen, ik vond het liedje helemaal geweldig :] Maar goed, Diman heeft gewonnen en nu ben ik benieuwd hoe het volgend jaar zal zijn. Zullen meer landen nu echt muziek insturen of nog steeds acts?

Oude Forumnaam: Noukju Griffoendor Klassenoudste
Griffoendor Klassenoudste

Manouk is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 16:30 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yayz, ik was blij dat Dima won ^^ Ik vond hem twee jaar geleden al erg goed en ik was heel blij dat hij weer meedeed. Hij is wel enorm veranderd volgens mij en hij zong echt veel veel slechter dan in 2006.. Ik vond het nummer wel mooi, maar hij was inderdaad een beetje arrogant enzo. Stom, ik vond hem heel leuk, dat is nu wat minder. Maar ik ben blij dat hij won.

En over 'De Grote Vier'... Dat vind ik zo achterlijk, alsof je de finaleplek kan kopen ofzo. Dat slaat echt nergens op, zoals Rudy al zei, dat doe je toch omdat je het festival wilt steunen en niet omdat je zonodig in de finale moet?
Daarbij is het extra stom als je bedenkt dat Nederland het vijfde land is, dus na die vier het meest betaald, en al vier? jaar niet in de finale staat. Nee, dat is eerlijk..

4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Mei 26, 2008 20:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ga akkoord met Eva... De Belgische commentatoren zeiden ook dat er heel veel Armenen in België en Nederland wonen en dat Armenië daardoor twee keer een 12 kreeg van ons. Armenen zijn namelijk heel paternalistisch en hebben massaal gestemd op hun land.

De vriendjespolitiek was weer heel duidelijk... Ik vind echt wel dat ze moeten overgaan op een onafhankelijke jury!

België flopte helemaal. Maar het was op voorhand gekend... Ofwel was het alles ofwel was het niets. Het is het laatste geworden. We kregen enkel punten van Nederland (10) en Estland (6). Misschien hadden we beter Sandrine gestuurd met haar Amy-achtige song.

Ik vind het vooral raar dat Zweden slecht 18e werd. Een meer songfestivalachtig liedje kun je toch niet sturen... Misschien is het omdat Charlotte er nogal angstaanjagend uitziet Razz

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp