Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Lily Evers die bleef leven Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
1991Nicole
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 140 Sikkels

1991Nicole is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 19, 2008 19:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Een paar dagen zat Lily beneden op de bank, ze had nog wel een deken om haar heen maar dat was niet meer zo nodig, ze had het helemaal niet koud.
Harry speelde met zijn knuffelbeer en vond het maar niet leuk dat zijn mama niet met hem speelde.
Zachtjes stond ze op, haar koorts was grote deels gezakt maar ze moest nog wel even rustig aan doen en dus deed ze dat ook wel maar ze ging echt niet meer de hele dag niets doen.
Severus stond er op dat ze toch rustig aan bleef doen maar dat hield ze echt niet lang meer vol.
Ze liep richting de keuken en voelde zich toch een beetje duizelig maar wist toch naar de keuken te gaan.
James had haar vaak genoeg gezegt dat ze koppig was en 1 keer vooral.

“James, ik vertrouw je maar ik ga niet op die bezem zitten vergeet het maar..ik loop terug”.
James zuchte diep, hij keek naar Lily en hield haar hand stevig vast zodat ze niet ineens een stap naar achter kon zetten.
“Lily je bent de liefste meid die ik ken, en ik hou van je maar soms ben je zo koppig soms..lopen duurd meer als 3 dagen voor je terug bent op Zweinstein en het verboden bos moet je ook en dat is niet het een veilige plek dus vlieg gewoon met me mee terug”.
“James ik hou niet van jou, we zijn vrienden niets meer en..ik heb me toverstok bij me en ben 17 dus kan me eigen keuzes maken..en het is Vrijdag dus ik red het wel om voor maandag terug te komen..” zei Lily tewel ze toch een afstand hield van de bezem.
James stapte af en zuchte diep en vroeg “Oke wat is er echt Lily, je weet dat vliegen al bijna 2 uur duurd om hier en ik laat je niet alleen zeker niet als je zo stomme keuze maakt als lopen en dus je hebt 2 keuzes of je zegt wat er is of ik til je op zet je op de bezem en vlieg je naar Zweinstein voor je af kan springen en mag je het daar uit leggen”.
“Ik kies voor keuze 3..geen van de 2 dus”, ze trok haar hand los en zette nog een stap naar achter.
James sloeg zacht zijn armen om haar heen en vroeg “Ben je bang?”, hij keek haar met een vriendelijke blik aan zodat ze hem wel aan moest blijven kijken.
“James..ik heb niet bang voor jou of zo..ik hou er gewoon niet van om te vliegen..ik heb liever me benen aan de grond omdat dat iets veilige is en vooral met veel wind”, ze had nooit vliegen leuk gevonden.
“Waarom heb je dat dan niet verteld Lily toen ik je hier mee naar toe nam? Dan waren we ergens anders heen gegaan zodat jij niet op een bezem hoefde”, zei James zachtjes tewel hij zijn armen iets beter om haar middel legde.
Lily keek hem aan en zei zacht “Je had al dit al geregeld en ik kreeg het niet over me hart om dan ineens de date af te zeggen zo gemeen ben ik ook weer niet James...en ik vond het vliegen niet zo leuk maar de rest wel”.
Er verscheen een grijns op James gezicht en heel onschuldig vroeg hij “Wat als ik je nu blindoek zie je niet dat je vliegt” er was een gemene blikje in zijn ogen te zien.
“Vergeet het Potter want dan kan ik ook niet zien wat jij nog meer uitspookt en dat vertrouw ik nog minder want ik hou je graag in de gaten want ik ken je goed genoeg en dus hou jij je handen maar mooi op de bezem”.
James grijnste en fluisterde “Ik gedraag me toch Lily, je betekend echt veel voor me”.
Lily schudde haar hoofd en zei lachend “Oke genoeg, we gaan wel terug als je maar stopt met zo te praten..je bent nog erger als Sirius”.
James ging nu niet tegen haar in en stapte op zijn bezem en hielp haar met opstappen en fluisterde “Meisje als je niet je been wil ..”, hij kon niet uitpraten want Lily sloeg haar armen al om zijn middel en hield zich zo vast en fluisterde “Moet ik je vast houden..weet ik James”.

“Weer aan het dagdromen Lily”, vroeg Severus vriendelijk tewel hij Harry wiegde die een beetje verdrietig leek maar nog net niet huilde.
Lily glimlachte en tilde Harry over en fluisterde “Wat is er liefje, heb je soms dorst”.
Harry schudde hoofdje en zei verdrietig “Nee mama, itte had geen leuke droom..itte droomde over man die op mij leekie en die mama weg nam”.
Hoe moest ze zeggen dat het geen droom was geweest, toen Harry bijna 1 was hield James een grap uit hij deed een mantel kap op en andere stem een beetje en liep naar de baby kamer en zei “Ik kom je mama halen Harry ik ga haar met mij mee nemen”, Harry vond het niet zo leuk en dacht dat hij echt zijn moeder ging verliezen en begon te huilen.
En stopte pas toen James die kap af deed en zei “Heey kleine ventje maak je geen zorgen, ik neem je mama toch niet mee weg want dan krijg ik een boze mama en raak ik haar kwijd aan jou”, maar toch liet hij haar niet los en zei toen “Teen meine mana”.
“Mama?”, vroeg Harry tewel hij zachtjes aan haar vestje trok.
“Sorry Harry mama moest even ergens aan denken, wat dacht je van een flesje melk en dan even bij mij en Severus in de woonkamer blijven tot je slaperig weer bent”.
Harry maakte een blij geluidje en vond het kennelijk een goed plan.
“Maar daarna moet jij ook gaan slapen Lily, je hebt je rust nodig weetje nog”, zei Severus tewel hij een flesje klaar maakte voor Harry.
Harry zei vrolijk “Mama bij mij slapen”.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 8:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

“Weet je zeker dat het weer helemaal goed met je gaat Lily”, vroeg Severus tewel ze de kindertas van Harry inpakte.
Sirius woonde nu weer ergens en had gevraagt of ze het goed vond of hij een dagje mocht blijven slapen zodat hij een beetje zijn plicht als peet-vader kon doen, en dat vond ze goed want ze had nog wel dingen te doen en zo kon ze ook iets doen in het huishouden zonder dat een kleine duivel alles meteen weer vies maakte of kapot maakte.
“Severus het gaat prima met me, en dit idee van Sirius is ook een goed idee want Harry moet hem toch echt beter leren kennen en als er iets is kan die me zo berijken”, ze controleerde de tas nog een keer om zeker er van te zijn dat ze niets vergeten was.
Severus pakte haar handen vast en zei “Lily beloof me 1 ding dat je vandaag toch wat rustig aan doen”.
“Doe ik maar ik moet eerst Harry tas in orde maken dan moet ik Harry nog zijn eten geven omdat die het zelf nog niet kan maken en dan in het huishouden bezig..en dan rust ik wel even”, Zei Lily tewel ze de tas dicht maakte en hem naarst het bedje neer zette.
“Of we doen dit, jij gaat nu even rusten en ik geef Harry wel te eten en dan is hij op tijd klaar als Zwarts hem komt halen”, stelde Severus voor tewel hij 1 hand van haar vast bleef houden zodat ze niet snel weer alles kon doen en een beetje rustig moest doen.
“Oke..maar zijn naam is Sirius en pas maar op met dat eten..Harry gooit er graag mee”, zei Lily met een gemene grijns op haar gezicht die hem even deed denken aan Potter als die zo stomme grap van hem uithaalde om stoer over te komen of als hij weer eens zo 10 gehaalt had.
“Ik denk dat ik een kind van 2 wel aankan Lily maak je maar geen zorgen”, Lily kende Harry heel goed en ging hier echt van genieten.
“Oke Sev..maar als er iets is zeg het maar oke dan help ik wel even”, zei ze met een lieve stemmetje tewel ze rustig naar beneden liep om niet in zijn gezicht te lachen.

Harry zat in zijn stoeltje en was niet zo blij en wou niet eten.
“Kom op Harry eet een beetje..anders heeft je moeder gelijk en daar heb ik geen zin in want dan moet ik het voor een eeuwigheid aanhoren”, zei Severus wanhopig.
Harry pakte zijn eigen leppeltje en daar zag zijn eten een beetje op en gooide het recht op Sneep voorhoofd die het niet op tijd kon ontwijken.
“Harry..je wordt al net zo erg als je vader..nee wacht als je moeder die kon beter gooien als hem”, hij veegde dat eten van zijn gezicht.
“Nog steeds een hulp nodig Sev”, vroeg Lily met een engeltje stem, ze stond in de deuropening en zodra Harry zijn moeder zag werd die weer vrolijk.
Severus keek om en gaf het op en knikte “Hij lijkt jou wel..als jij niet vrolijk was gooide je altijd ook iets naar me hoofd nouja..dat was meestal een boek of zo en deze gooit eten”.
Lily liep rustig verder en bukte bij Harry neer en fluisterde “Liefje, zullen we eens wat gaan eten dan kan je straks naar je peet-vader maar anders moet ik je eerst weer in bad doen en mam moet van alles nog doen en dan ga ik jou heel erg pesten want dan pak ik meneer Duck af”.
Meneer Duck was zijn badeentje en hij was dol op en wou hem elke keer als hij in bad was er bij hebben want anders zou hij niet in het water.
Harry begon rustig te eten en heel braaf juist, Severus mond viel een stukje open en vroeg “Oke..hoe heb je dat gedaan want dat is gewoon onmogelijk”.
Lily ging rustig op de keuken tafel zitten en antwoorde met een lieve stem “Onmogelijk Severus, je vergeet met wie ik getrouwd was met James Potter was nooit iets onmogelijk of gek genoeg..en dus leerde ik manieren om hem rustig te houden en dat was dreigen..vroeger met dat ik hem niet meer kussen of zo en wel op ten duur wist hij er iets tegen en daarna was het met hem negeren en dat kon ik 2 dagen achter elkaar vol houden en dan zei hij al sorry of zelf 1 keer voelde hij zich echt heel rot..en wel hij en Harry leken veel op elkaar dus probeerde ik het bij hem en wel lukte”.
Severus keek weg en vroeg “ Lily..wil je hem weer zien?”, het bleef even stil en je hoorde alleen maar Harry zijn eten opeten.
“Severus wat bedoel je..James is dood en dus is het onmogelijk hem weer te zien voor zolang als ik leef en ik ben niet van plan dood te gaan”, ze pakte een servetje en veegde zachtjes wat eten van Harry kin af die het niet erg leek te vinden dat hij er toch onder kwam.
“Er is een steen..hij laat je de mensen van wie je veel houd en verloren bent..familie en belangrijke vrienden en al”, severus bleef uit het raam kijken omdat hij haar echt niet aan kon kijken en zei “Ik heb die steen..hij was van me moeder geweest en ik kreeg hem toen ze stierf, toen ik te horen kreeg dat jij dood was heb ik hem voor de 1ste keer weer gebruikt maar hij werkt niet en ik dacht eerst dat het kwam omdat wij niet echt meer goede vrienden waren..maar nu weet ik dat het komt omdat jij nog leeft maar meschien kan jij via die steen wel afscheid van hem nemen..hij zal niet weer tot leven komen of wat dan ook maar hij is het zo als jij hem herinert en zo als hij dood ging..dus zo als hij was die laaste dag”.
Lily blik verharde een beetje en zei boos “En dat zeg je nu pas..ga weg Se...Secretus, James had altijd gelijk over je..je hebt geen hart”, ze keek weg en stond toen op en tilde Harry op om hem klaar te maken om zijn naar peet-vader te gaan.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Di Jul 22, 2008 8:12 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lily had de gordijnen dicht gedaan en Harry was naar Sirius toe, ze had Severus gevraagt weg te gaan.
Die steen kon zorgen dat ze weer met James kon praten en hij had helemaal niets gezegt tot nu pas en dat was best erg want maar ze wist niet of ze wel boos op hem wou worden.
Hij had ook best veel meegemaakt, ze waren vrienden en ze had hem ook laten vallen net als veel mensen hadden gedaan maar het ergste was dat hij haar helemaal had vertrouwt en ze hem zo had laten vallen en een paar jaar laten ook nog eens de vriendin werd van de jonge die hij zo erg hate.
James stopte met Severus vervloeken voor haar en dat was een reden geweest dat ze hem had leren vertrouwen wat uiteindelijk tot liefde was uitgelopen, wat ze vroeger nooit had verwacht.
Het was echt stil in huis zonder Harry of James..die maakte altijd wel lawaai, sliep 1 begon de ander.
En vaak was het in het wiekend een levende hel, James ging dan met Sirius zwerkballen en Harry wou dan altijd met zijn vader mee dan kon niet en dan ging zij de hele dag met hem bezig spelen voorlezen en ga zo maar door en dan als die eindelijk sliep dan kwam James thuis en dan was die gemeen nou..gemeen dat weet niet maar dan hield hij nog wel eens een grap met haar uit.
Lily keek even op tafel naar de steen en twijvelde heel erg, moest ze dit wel doen? Wat als haar verdriet dan nog erger werd?
Ze pakte de steen en deed wat Severus haar gezegt had, ze dacht aan James en hoe ze hem herinerde.

Er verscheen een fel licht en iemand stapte er uit en zei “Wat is er me liefste”, Lily keek op en vernam haar hart sneller gaan het was James..
Hij was echt niets verandert, hij keek haar aan met zijn altijd lieve blik en fluisterde “Ik ben nooit weg gegaan dat weet je toch, ik zal altijd over jou en onze zoon waken”.
Lily negeerde haar tranen en zei zacht “James..ik mis je zo erg..dit leven is ondragelijk zonder je”.
James kwam dichterbij en ook al kon hij haar niet meer aanraken, zijn hand leek heel dicht bij haar wang en zijn stem klonk zacht en vol liefde toen hij zei “Ik mis jou ook, maar ik ben blij dat je nog leeft zodat onze zoon 1 van ons nog heeft tenminste en we zien elkaar weer over zoveel jaar..ik zal op je wachten tot die tijd”.
“Voldemort is weg..en dus lijkt alles in orde..maar jij hoorde hier ook te zijn..het is niet het zelfde zonder jou James en ik weet niet of ik dit wel alleen kan..Harry opvoeden en al”.
“Ik weet zeker dat het je lukt me liefste, je bent de sterkste en slimste heks die ik ooit ontmoet heb en je hebt onze vrienden nog..en ik merkte dat Sneep hier ook is zo als ik al zei let ik op jullie”.
Lily sloeg haar ogen even neer en fluisterde “Ik weet dat jullie elkaar hate..en dat jij liever had dat ik hem nooit meer zag omdat hij erg was..het was Perkamentus zijn idee dat hij hier was aangezien ik ziek was”, ze voelde zich schuldig tegen over hem
“Ik vind het niet erg, het zou vreselijk zijn als ik van je zou vragen je hart en je leven stop te zetten alleen maar omdat ik er niet meer ben..als je ooit verder gaat met een andere man zou ik het begrijpen, je weet toch dat ik nog nooit jou iets kon kwalijk nemen en je alleen maar gelukig wou zien”.
Ze was vergeten hoe lief hij altijd wel niet was “James..toen ik nog gevangen was ik droomde over je 1 keer..je kwam uit zo fel licht en”, James onderbrak haar en zei zacht “Ik moest toch afscheid van je nemen, het was wel moeilijk maar jij moest verder met je leven en ik hoopte dat het zo makkelijk ging..ik kan in je droom komen maar dat is verkeerd want dat is jou gedachte en zelf toen ik nog leefde weigerde ik jou gedachte te lezen omdat ik je vertrouwde”.
“Ik..wil niet verder James, niet zonder jou..dat kan ik niet wat je ook zegt..het spijt me”.
James spookachtige gedaante wou zijn armen om haar heen slaan maar dat kon niet, hij zuchte zachtjes en zei “Lily je moet wel al is het voor..”, hij verdween want Lily had de steen laten valen.
Ze zakte door haar knie neer en begon te huilen, ze kon dit niet aan.
Hij was altijd de gene geweest die altijd wist wat te doen of de gene die in problemen altijd rustig bleef.
De haard brande maar dat had ze niet eens door, ze had het gevoel dat ze dood ging van verdriet.
“Lily..je hebt de steen gebruikt zie ik”, voor ze antwoord kon geven vernam ze 2 armen om haar heen die haar zachtjes wiegde en fluisterd “Het is niet erg dat je huilt..het is begrijpelijk”.
“Sev..”, wist ze nog uit te brengen door haar tranen..nog nooit had ze zoveel pijn en verdriet gevoel zelfs niet met de Crucio spreuk.
“Ja ik ben het..ik was me mantel vergeten en ik had geen idee dat je die steen nu al ging gebruiken, je had dat niet alleen moeten doen Lily..dan ben je nog kwetsbare voor de verdriet en dat ben je al zo kwetsbaar sinds je hem verloren hebt..je zal het nooit toegeven maar het is duidelijk te zien aan je hoeveel je zelf nu nog van hem houd”, hij wiegde haar zachtjes tewel hij een paar tranen weg veegde.
Lily legde haar hoofd tegen zijn schouder en had het gevoel dat ze nooit meer kon stoppen met huilen.
Severus legde zijn arm onder haar benen en de andere bij haar arm en tilde haar zachtjes op en fluisterde “Ik breng je wel naar de Wemels..zij wist je altijd te troosten als je zo verdrietig was en als Zwa..Sirius hier nu komt en jou zo verdrietig ziet ben ik dood”.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Wo Jul 23, 2008 21:34 Terug naar boven Sla dit bericht op

“Nee Molly ik heb haar niet vervloekt!”, zei Severus boos tewel hij een pan ontweek die Molly net naar hem toe had gegooit.
Molly had meteen Lily op de bank geholpen en haar getroost maar toen die een beetje gekalmeert was nam Artur het over en nam haar even mee wandelen tewel Molly nu tegen Severus begon.
“Vast! Daarom huilde ze ook zo erg wat heb je gedaan? Haar gekust of zo want ze is nog nooit zo verdrietig geweest jij ...monster” riep Molly tewel ze een dik boek pakte.
“Molly kalmeer..ze is verdrietig ja maar dat komt niet door mij, ik bracht haar juist naar jou toe omdat jullie 2 altijd al als zusjes waren geweest!”, hij toverde vlug die boek uit haar handen voor ze er mee gooide.
Molly keek hem boos aan en vroeg “Waarom was ze dan zo verdrietig!”.
“Dat komt door die man van haar, hij heeft iets gezegt of gedaan waardoor ze zo was, ja verbaast je over he dat het eens niet door mij komt! Ik gaf haar een steen waardoor ze met hem kon praten en ik was iets vergeten en kwam terug en ze huilde nu weet je wat ik weet”.
Molly zuchte en zei “James zou nooit haar verdriet maken, hij hield...teveel van haar”.
“Molly..Severus is onschuldig..voor deze keer, laat het hierbij oke..ik moest huilen omdat ik James weer had gezien en het gevoel kreeg dat toen hij verdween hij me hart mee nam”.
Lily liep naar Severus toe en fluisterde “Dankje..ik weet dat ik je gezegt had weg te gaan maar ik ben blij dat je terug kwam..ik had me nog nooit zo gevoelt en ik dacht dat ik van verdriet wel dood zou gaan maar James heeft over 1 ding gelijk..ik moet verder voor Harry”.
Severus knikte en vroeg “Moet ik je naar huis brengen..of wil je naar Harry ..of moet ik toch maar alleen laten”, ergens hoopte hij op de 1ste en niet op de laaste.
“Ik kan zelf verdwijnstelen Severus ik ben geen kind meer, of denk je soms van wel”, vroeg Lily tewel ze heel onschuldig keek.
“Ik..nee..natuurlijk niet..je..bent..echt niet..”, hij kwam niet uit zijn woorden en probeerde een uitweg te zoeken maar wist er geen.
Lily glimlachte en boog naar hem toe en gaf hem een kusje op zijn wang en fluisterde “Je bent een schat Severus..maar je bent ook langzaam want ik ben al thuis”, ze rende vlug naar buiten en riep nog “Doei Molly groetjes aan die man van je”, voor ze verdween.
Severus keek even verbaast maar riep toch “Oh die duivel..”, hij verdween haar vlug achterna.

Lily liep vlug richting de woonkamer en wou net verder lopen toen ze een arm om haar middel vernam en iemand die zei “Gemeen van je zo maar ineens weg te gaan”.
“Severus..er is maar 1 man die een arm om mijn middel mocht hebben en die is weg dus jij niet”, ze haalde zijn arm weg en wou verder lopen maar Seveus hield haar tegen en fluisterde “Lily..sorry ik bedoelde het niet zo, ik ga echt niets doen hoor..je houd van James en dat respecteer ik”.
Lily glimlachte en maakte zich toch los en pakte heel zachtjes een kussen en vroeg “Meschien..past wit bij jou zullen we eens kijken”, ze sloeg de kussen zacht tegen zijn hoofd aan.
Severus keek haar verbaast aan en riep toen “Jij heks wacht maar tot ik je te pakken heb”, ze richte haar toverstok op een paar kussens en liet ze op haar vallen.
“Waar moet ik op wachten Sev tot je weer opstaat?”.
Severus trok met 1 beweging Lily bij hem op de kussens en duwde haar zachtjes tegen de kussen en fluisterde “Nee maar probeer nu maar weer weg te komen duiveltje”.
“Oh maak je geen zorgen..ik gebruik gewoon me eigen manier”, tewel ze zachtjes haar hand tegen zijn wang legde maar Severus had dat al verwacht en duwde zachtjes haar handen tegen de kussen en zei “vergeet het niet op je valse manier”.
“Je weet dat..Sirus en Remus je hier voor vermoorden als ze nu zouden komen want je bent waarschijnlijk naar hun mening veel te dicht bij me”.
Severus keek haar aan en moest toegeven dat ze er met de dag weer mooier uit ging zien maar daar mocht hij niet aan denken want dan ging hij stomme dingen doen en dan was hun vriendschap zo voorbij en dat wou hij echt niet.
Lily had 1 hand los gekregen en pakte heel stiekem uit haar tas haar licht roze lippenstift en fluisterde “Eens kijken of dit je kleur is Sev”.
“Waag het en ik laat je hem opeten Lily”, hij keek haar aan en voor hij iets kon doen had ze al een kleine lijntje gemaakt op zijn gezicht in de buurd van zijn lippen.
Vlug pakte Severus hem van haar af en zei zacht “Dat zeg ik je betaalt Lily, ik had je gewaarschuwd”.
Lily hield haar mond dicht en schudde haar hoofd.
“Oke dit is niet een beeld dat ik wil zien..Sneep ga van haar af voor ik je vervloek”, Lily keek over zijn schouder en zag Remus staan.
“Remus...dit is niet wat het lijkt”, zei Lily vlug tewel Severus opstond en haar omhoog trok en rustig haar lippenstift in de prullebak gooide.
“Oke dus je lag niet met hem op de grond en jullie gezichten veel te dicht bij elkaar en wat als Harry en Sirius nu hier kwamen ik denk niet dat hij graag zou zien dat zijn moeder bijna lag te zoenen met een andere man dan zijn vader”.
Lily keek Remus aan en zei streng “Ik kus niemand anders Remus en dat moet jij toch wel weten..ik hou van James en dat zou ik doen zolang als ik leef dus ik ga geen andere man kussen en zeker niet Severus..niet persoonlijk, we hielden een grap uit en we vielen en wel toen liep het zo en kwam jij dus neem die woorden terug”.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Do Jul 24, 2008 7:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Lily zat op de bank een griezel film te kijken, Harry was nog bij Sirius en Severus was ook naar huis en dus had ze een grote bak met snoep gepakt en een film gaan kijken.
Vroeger deed ze dit altijd met Karina en Molly en Sarina maar Sarina ging de dooddoeners helpen dus zo goede vriendin was zij ook weer niet en ze was vermoord door Voldemort en Karina..die leefde ook niet meer, zij en Molly waren alleen nog over.
De raam vloog ineens open en Lily schok heel erg, normaal was ze nooit zo bang maar het weer was vreselijk en ze keek nog eens een enge film dus ze was iets banger als normaal, ze pakte vlug haar toverstok en liep naar het ram en maakte hem vlug weer dicht en op slot.
Vroeger had James haar er wel eens mee geplaagt maar 1 keer had hij haar zo echt heel bang gemaakt en toen hij dat merkte had hij zijn ontzichtbaarheid mantel af gegooit en haar in zijn armen getroken en getroost en gefluistert “Het spijt me..ik wou alleen maar een grapje met je uithalen.Ik heb je nooit bang willen maken zeker niet voor mij”.
Rustig ging ze weer op de bank zitten en vond het raar dat de afstandbediening nu ineens op tafel lag ze had hem toch op de bank gelegt?
Ach ze zou het zich wel ingebeeld hebben, ze trok haar benen weer op en sloeg de deken om en keek verder, ze was bij de film aankomen waar iemand vermoord werd.
Ja..dan had ze toch liever de doodspreuk dan dit waarschijnlijk veel minder pijnlijk dan een kogel door je hart te krijgen.
Lily keek op, huilde daar nu een baby? Maar dat kon niet..Harry was bij Sirius.
Ze stond op en pakte haar toverstok beter vast en liep de trap op en voelde zich steeds banger raakte en liep de trap op.
“Harry...ben je boven”, ze opende de kinder kamer maar daar was niemand, beneden hoorde ze iets omvallen en langzaam liep ze maar terug.
Wat was er toch aan de hand? Was ze soms gek aan aan het worden? Eerst hoorde ze een baby en nu een geluid beneden.
“Wie is daar! Remus, Sirius als dit een grap van jullie is..zie je James eerder als je wil want dan vermoord ik je..”, ze keek rond en zag dat de t.v uit was en de deken die ze omhad lag netjes op de bank en daarop lag de afstandbediening.
Het kon niet Sirius of Remus zijn met de ontzichtbaarheid mantel want Perkamentus had hem nog..James had hem aan hem gegeven omdat die hem wou onderzoeken en ze kon hem ophalen waneer ze maar wou, maar dat ging ze nu niet doen.
Het voelde zo koud in de kamer en toen ze omdraaide zag ze dat de ramen allemaal open waren, nu werd ze echt bang.
“Kom op Evers..je hebt ooit tegen Voldemort gevochten tegen Sirius ouders gezegt dat ze gestoord zijn en midden in de nacht door het verboden bos geweest samen met iemand die je hate dus dit kan ik ook wel aan..gewoon een persoon in huis die je bang wil maken niets aan de hand”, sprak ze zich zelf toe.
Ze richte haar toverstok op de ramen en sloot ze af met een raam en voelde ineens een ijskoude hand op haar schouder, ze draaide zich om klaar om de persoon te vervloeken maar gilde er was helemaal niemand, alleen een koud gevoel.
Ze vernam haar hart heel hart kloppen en en probeerde een beetje te kalmeren en had nu een beetje spijt dat ze Severus vroeg weg te gaan want die was niet zo snel bang..zij helaas wel zeker nu.
Een lichtflits verlichte de kamer en ze zag in de stoel iemand zitten , ze richte haar toverstok die kant op en liet die kant van de kamer exstra verlichten maar er zat niemand er hong alleen een witte vest.
Ze sloot even haar ogen en schok helemaal toen ze een koud gevoel bij haar buik vernam, dit begon zelf voor haar te eng te worden, het was alsof iemand een hand op haar buik had gelegt.
Ineens vernam ze een vreselijke pijn in haar hart alsof iemand zijn hand om haar hart had en die dicht kneep, ze zakte op haar kniee en alles begon voor haar ogen te draaien.
De pijn hield even op en ze zakte neer op haar armen en liet haar hoofd even hangen..ze moest een waarschuwing sturen..vroeger kon ze dat nooit goed maar James had het beter geleerd.
Ze richte haar toverstok op de haard en fluisterde “Severus..Sirius..Remus..Molly..he..lp”, ineens werd er door een sterke gevoel de toverstok uit haar hand getroken en tegen de muur aan gegooit.
De pijn om haar hart was weer terug maar nu nog erger, ze had het gevoel dat ze geen lucht meer kreeg en viel helemaal op de grond en langzaam werd alles zwart voor haar ogen.

Sirius en Harry verschenen in de kamer, Harry keek de kant op waar Lily was en zei “Mama..daar zo”, hij wees een kant op.
Sirius liet Harry even los en rende naar Lily toe en bukte bij haar neer en zag hoe bleek ze al was, hij voelde haar hartslag en vernam zijn eigen hart even stil staan.
De haard brande en Molly kwam er uit en vroeg bezorgt “Lily wat is er?”, toen ze Harry zag huilen en Sirius bij Lily zag zitten, tilde ze eerst Harry op en probeerde hem te troosten.
Sirius keek om en riep “Ze ademt niet meer Molly..”, hij legde haar hoofd iets naar achter en fluisterde “Als James nog leefde ging hij me hier voor vermoorden..maar het moet maar, je mag nog niet naar hem toe Lily. Sorry meid je hebt nog een kind hier”, hij begon aan de beademing.
De haard brande weer maar dit keer kwamen Remus en Severus er uit en vroegen tegelijks “Wat is er aan de hand”.
Severus schok toen hij Lily zo zag en Remus hielp eerst Molly om Harry wat stiller te krijgen omdat als Lily wakker werd zou ze meteen bezorgt worden, hij was gaan huilen toen hij zag dat zijn moeder zo bleek was.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2008 8:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

Sirius tilde Lily op de bank en vroeg bezorgt “Lily wat is er gebeurd..waarom zijn alle lampen ineens buiten werking en zo ijskoud hier”.
Molly legde een deken om Lily heen omdat die ijskoud aanvoelde en zachtjes zei ze “Ik weet het niet..ik was een film aan het kijken en toen hoorde ik geluiden van boven..en ging kijken...maar..er was niemand..toen.liep..ik terug..en was alles..anders en..toen..een licht..flits..en ik zag iemand zitten..in die stoel..en toen..een ijskoude gevoel om me hart..en toen werd alles donker”.
Lily sloot haar ogen, kennelijk was ze nog heel erg moe of had veel pijn.
Sirius legde zijn hand op haar voorhoofd en fluisterde “Het is al goed..ga maar slapen Lily, er overkomt je niets”, hij keek naar Severus en zei “Wij gaan het huis doorzoeken..ik moet je maar vertrouwen maar ik laat je niet bij haar hier, Molly blijf hier bij en Harry en Remus..kan je Perkamentus waarschuwen meschien weet die wat er aan de hand is of kan hij het uitleggen”.
Severus knikte zonder er tegen in gaan, hij pakte zijn toverstok en keek nog 1 keer naar Lily als de gene die dit op zijn geweten had hier nog was..dan was die de klos.
Harry liep naar zijn mama en gaf een kusje op haar wang en Molly hielp hem bij haar op de bank en hij fluisterde “Mama..”, hij ging bij haar liggen en sloot zijn oogjes.
Molly pakte een exstra deken en legde die over hem heen en ging op een stoel zitten tewel ze haar toverstok in haar hand hield, haar kinderen sliepen bijna allemaal en Artur kon de gene die wakker waren nog wel in zijn 1tje aan.
Wie zou haar nu pijn willen doen? Ze was altijd al vriendelijk en nam het voor mensen op als die het zelf niet meer konden en dan gebeurde dit.
Waarom gebeurde er toch altijd de ergste dingen met de liefste mensen, zachtjes fluisterde Lily in haar slaap “James..”.
De haard brande weer maar Molly had er geen aandacht voor tot iemand de deur opende, vlug stond ze op en richte haar toverstok er op en was klaar om een spreuk af te sturen maar ze liet haar toverstok zakken toen ze zag dat het Remus en Perkamentus was.
“Molly wat is er gebeurd en waar zijn Sirius en Severus nu “, vroeg Perkamentus tewel hij naar Harry en Lily toe liep.
“Geen idee..we kwamen hier allemaal aan naar een waarschuwing van Lily en haar stem klonk al zwak, Sirius was hier voor mij en ze haalde geen adem meer en Harry had iemand gezien bij Lily maar hij kon niet zien wie het was”.
Perkamentus legde zijn hand op Lily voorhoofd en zei verdrietig “Ze moet niet weer alleen blijven dat is veel te gevaarlijk nu”.
“Meschien juist wel Perkamentus”, klonk er uit de deur opening.
Remus had de steen opgepakt en James was in de kamer verschenen, Molly toverstok viel op de grond en Harry keek op omdat hij zich afvroeg wat er aan de hand was en waar de licht vandaag kwam.
“Dada!”, riep hij vrolijk omdat zijn papa ineens in de kamer was verschenen.
James keek naar zijn zoon en zei toen “Ik was de gene die haar nog boven lokte..ik hou haar en Harry een beetje in de gaten omdat ik weet dat zij ook nog wel eens in gevaren kwam en vernam een slechte aanwezigheid, toen ze de kamer uit was moest ik ook terug omdat ik hier al te lang was en ik Harry hoorde huilen en ik weet niet hoe het kan maar al sinds ik dood ben als Lily of hij verdriet heeft of pijn kan ik ze vinden, ik vernam dat ze heel veel pijn had maar toen Sirius en Harry kwamen verdween die persoon”.
“James heb je enig idee waar die kracht vandaag kwam of wat het kwam doen hier”, vroeg Perkamantus meteen, tewel Molly Harry optilde zodat die niet zijn moeder zou wakker maken.
“Nee dat heb ik niet, ik heb het nog nooit eerder bij haar of Harry in de buurd gezien..dit is ook de 1ste keer dat ik haar iets kon laten horen zonder dat ze sliep, meestal kan ik alleen met iemand praten in de dromen..het is een mens dat merkte ik wel..hij houd haar in de gaten maar ik kan zijn gezicht niet zien en Lils slaapt er beetje onrustig door en hij is er alleen als Harry er niet is”.
James liep naar Harry toe en zei “Wees lief tegen je moeder Harry en ik hou je in de gaten dus als je ouder bent pas maar op niet gemeen doen want ik zie alles”, hij keek naar Remus en zei “Kan je de steen neerleggen Remus, ik ben bang dat ik weer terug moet andere hebben we hier nog meer geesten. Ik ben hier al weer veel te lang..zeg Lily dat haar toverstok onder de kast ligt”, Remus knikte en wou net de steen weg leggen toen Severus en Sirius binnen kwam en bijde stil waren.
“Sirius, je had gelijk ik zou je vervloekt hebben omdat je me vrouw beandemde maar ze is me vrouw helaas niet meer en wat je deed heeft haar grote deels gered dus bedankt..en ja hoe graag ik haar ook weer in me armen wou willen hebben haar leven is hier nog..”, Remus legde zacht het steen neer.
“Oke..volgende keer dat jullie hem terug halen uit de dood even waarschuw even zodat ik het weet en niet me kapot schik “, zei Sirius tewel hij op een stoel ging zitten.
Severus was ook best geschokken en zei “Niemand in het huis, alles is gecontroleert..hoe is het nu met haar”, zijn blik viel weer op Lily die nog een beetje bleek was.
“Het gaat beter..ze slaapt nu en alles lijkt oke”, zei Molly tewel Harry verdriete geluidjes maakte.
Kennelijk vond hij het maar niets dat zijn vader weer weg was gegaan, Sirius stond op en nam Harry over en zei “Heey kleine..zullen wij maar terug gaan naar huis voor jij die lieve mama van jou wakker maakt en die heeft nu even haar rust nodig”, Harry bleef verdrietig maar Sirius trok weer gekke gezichten en meteen weer begon Harry weer te lachen van vrolijkheid.
“Ik ga met jou meer Sirius, ik moet namelijk nog even met je praten “, zei Remus tewel hij opstond en gedag zei.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Vr Jul 25, 2008 8:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

“Molly..als ik nog een deken om moet stik ik”, zei Lily tewel Molly een aantal dekens om Lily heen legde.
Severus stond in de deuropening, hij ging zo terug met Perkamentus naar Zweinstein, omdat school al bijna begon maar zodra hij kon ging hij wel even terug kijken of alles in orde was.
Hij maakte zich best veel zorgen om haar maar dat deed hij altijd al, Molly zei rustig “Oke best, maar je blijft in bed tot je weer iets beter voelt..en het is nu 1 uur in de nacht dus ik ga ook maar naar huis voor Artus zich zorgen maakt maar jij gaat slapen, morgen kom ik terug en als jij dan nog steeds niet oke bent gaan wij samen naar de dokter..laaste keer dat ik je jou zo bleek en al zag was je zwanger en ik weet bijna zeker dat je dat niet bent..want anders ga ik de persoon vervloeken”.
“Ik ben niet zwanger Molly echt niet..en ik voel me dan vast wel beter..dankje jullie bijde”, ze ging anders liggen en als snel viel ze weer in slaap.
Severus liep de kamer uit en Perkamentus was beneden nog die zei rustig “Severus weet je zeker dat je wel les wil gaan geven, als je een jaar later wil beginnen kan dat best..er zijn nog andere Professors”.
“Nee..het houd me gedachte weg van haar..het lijkt wel vroeger dat ze buiten me berijk is”.
Perkamentus knikte en liep alvast de haard in, Severus keek nog 1 keer om en ging toen ook naar Zweinstein.

Lily werd wakker en keek op de klok, het was al half 12..ze had dus best lang geslapen.
Voor 1 keer maakte het ook niets uit, rustig stond ze op en ging eerst maar doushen en omkleden..ze had zo rustige droom gehad en vredige dat ze helemaal niet meer aan gister dacht.
Toen Lily beneden met het ontbijt bezig was hoorde ze de haard gaan en pakte vlug haar toverstok en liep er naar toe, een vrouw met licht blond haar kwam er uit en keek rond en vroeg zacht “Lily..”.
Lily liet haar toverstok zakken en zei “Ik ben hier”, de vrouw draaide zich om en het was Narcissa Malfidus maar ze was een beetje andere, haar ogen waren rood van tranen en haar wang was een beetje blauw.
“Wat is er met jou gebeurd..”, vroeg Lily tewel ze naar haar toe liep en haar naar de bank hield.
“Lucius...hij is zo erg weer en ik wou weg van hem gister..en hij werd boos op me en sloeg me weer Lily..ik ben gewoon bang van hem..en durf Draco niet nog langer bij hem te laten”.
Lily richte haar toverstok op de keuken en liet een flesje met een doekje aankomen, een middel dat ze zelf gemaakt had..grote deels nam het de pijn weg maar verdriet kon ze totaal niets aan doen.
Ze deed wat van het drankje op het doek en zei zacht “Hou het tegen je wang aan..het zal snel genezen en wat ga je nu doen, ik bedoel ga je bij hem weg of terug?”.
“Wat kan ik doen..me ouders leven niet meer..me zus zit in de gevangenis..en me andere zus heb ik zoveel jaren niet gesproken ..ik zal wel terug moeten, ik hielp jou er weg te komen omdat ik wist dat me neefje en die mensen zoveel om je geven..maar ik heb zowat niemand meer..iedereen om wie ik gaf is weg of dood”.
Lily schudde haar hoofd en zei “Dat is niet zo..Cissa dankzij jou heb ik me leven terug..oke het is anders zonder James maar ik red me prima en het belangrijkste ik heb me zoontje terug die nu bij jou neefje is, dit huis is groot genoeg voor meer mensen..ik bedoel ik heb 3 slaapkamers die ik niet eens gebruik en onze kinderen zijn even oud dus ze zullen samen naar Zweinstein gaan als je wil kan je hier kom wonen”.
Er viel een kleine stilte en Narcissa vroeg “Weet je het zeker..ik bedoel ik was een Zwadderaar..en Griffondors en Zwadderaars gingen niet echt met elkaar om..en zeker niet met iemand van de familie Potter”.
“Ik weet het zeker en wel dan hebben we iets gemeen, ik ging vroeger ook niet om met James Potter helaas voor mij stal hij me hart en hij ging dood ..maar ik moet je waarschuwen het spookt hier of zo “.
Narcissa keek haar aan alsof ze een grap maakte maar zei toen “Wel ik ben niet bang voor spoken en als je het echt meent ..dan graag is wel iets veilige en weet ik dat me zoon opgroeit zonder haat en al om zich heen”.
“Wel..Severus is hier wel eens in het wiekend maar hij en ik zijn vrienden..en voor je iets denkt Harry is meestal wel..nu niet maar Sirius heeft een lange tijd niet gezien en ik had een rot avond dus hij er iets langer en Severus komt vandaag niet die is op Zweinstein”.
Narcissa grijnste en vroeg “Wat waren die geruchte ook al weer..oja dat jij en Severus in het 7de jaar..samen een bezemkast”, vlug onderbak Lily haar en zei “Maak die zin af en ik neem je stem weg voor een maand”.
“Dan ga ik denken dat het waar is..”, zei Narcissa tewel ze vlug een kussen ontweek.
“Was het niet..en James en ik hadden er ruzie door gekregen..zo stomme ex van hem had het rond geroddelt..en hij wist niet of hij het moest geloven omdat Severus en ik elkaar de hele ontweken naar die stomme roddel en hij dacht dat het zo kon zijn..nou toen werd ik boos op hem omdat hij me niet vertrouwde, er is nooit iets gebeurd in een bezemkast tussen mij en Severus..ik ging niet vreemd zelfs nu James dood is ga ik niet vreemd, ik weet niet waarom het is een gevoel dat ik het hem niet aan kan doen..ontrouw zijn bedoel ik er mee.”.
Narcissa glimlachte en miste soms die tijd heel erg..gewoon lol maken een beetje regels breken.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Za Jul 26, 2008 17:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Zachtjes sloot Lily de deur, ze hadden zonet Draco gehaalt en er was nog een baby bedje over en die had ze even in de loge kamer gezet met hulp van Remus dan wel.
Zowel Narcissa als Draco waren in slaap gevallen en haar wang was grote deels al weer in orde en dat was tenminste goed nieuws.
Lily liep naar haar eigen kamer en sloot haar ogen even en dacht aan die ruzie.

“James er is niets tussen hem en mij gebeurd. Waarom geloof je me niet..”, vroeg Lily tewel ze tegenover haar vriend stond die zo nodig eerder een ex van hem geloofde..oja en de helft van de school dan haar.
“Eens denken, Karina en Remus zagen jou en hem het bos in lopen en je zei dat je langs ging bij Hagrid dus sorry dat ik je niet 1 2 3 geloof Lily”.
Lily zuchte zachtjes en fluisterde “We gingen praten..ik wou weten of hij die roddel begon en ik wist dat jij verkeerde dingen ging denken als ik hier met hem ging praten”.
Er kwamen mensen aan en James had zijn ontzichtbaarheid mantel nu niet bij zich, hij pakte Lily hand en trok haar zacht mee de bezem kast in waar ze dicht bij waren.
“James..wat doe je”,James legde zijn hand voor haar mond en fluisterde “Wees even stil..anders zijn we de klos”, hij wachte tot de mensen voorbij waren en liet toen haar los.
“Dus..jij en hij niets gebeurd?”, Lily schudde meteen haar hoofd en fluisterde “Ik ga niet vreemd James..ik hou van je maar ik betwijvel echt of jij dat wel doorhebt..of zelf maar weet dat het woord betekend”.
James zette zijn handen langs haar tegen de muur en zei “Lily, ik hou al van je sinds de dag dat ik je zag en dus weet ik heel goed wat het woord betekend maar laten stoppen met ruzie maken, het spijt me dat ik zo stom was om te denken dat jij ooit iets met Sneep zou beginnen”, Hij gaf haar zachtjes een kusje op haar voorhoofd.
“Het is al goed James..en meschien kunnen we beter hieruit gaan..voor iemand ons vind het de verkeerde dingen gaat denken en ga nu niet zeggen dat ze mogen denken wat ze willen”.
James gaf Lily kleine kusjes in haar hals en fluisterde “En wat als ze nu niets denken..wat niet waar is”.
Lily beet zacht op haar lip, het was waar James Potter was onverbetelijk en de kans dat hij verandere was klein maar dat maakte totaal niets uit.
Zachtjes duwde ze hem weg en fluisterde “Vergeet het James..niet hier tenminste en nu helemaal niet..we moeten terug naar de leerlingenkamer ..morgen hebben we weer lessen”.
“Je hebt gelijk Lily, en dan gaan we meteen die roddel even uit de wereld helpen en ik weet al hoe en je moet me gewoon vertrouwen Lily”, hij haalde een plukje haar uit haar gezicht en fluisterde “Ik zou toch nooit me lieve meisje pijn doen”, er verscheen een kleine blos op haar wangen.
Zachtjes sloeg ze haar armen om zijn nek en legde haar hoofd tegen zijn schouder en zei zacht “Dat weet ik James..en daar ben ik heel blij om..”, zachtjes ging James met 1 hand door haar rode haar en moppelde “Waar heb ik jou toch aan verdient Lily..je bent zo lief en aardig en ik ken genoeg meiden maar geen 1 is zoals jou..je speelt niet met gevoelens en bent altijd eerlijk en oprecht in alles wat je doet en als je liegt doe je dat met een hele goede reden en dat is iets wat ik echt geweldig van je vind”.
Lily probeer het gebloos onder controle te krijgen en fluisterde zachtes “We moeten echt terug James..ik wil niet aan Anderling uitleggen waarom we nu nog buiten zijn”.
James deed zijn mantel af en legde die om Lily schouders die alleen maar een simpele t-shirt droeg omdat het eerder nog best warm was en knikte, hij opende de deur en zei “Dames gaan voor”.
Lily schudde haar hoofd en fluisterde “Je bent echt te erg James..meschien hou ik daarom wel van je”.
James zette zijn handen op haar heupen en kuste haar kort en zei “Alleen maar daarom schatje”.
Lily schudde haar hoofd en fluisterde “Tuurlijk niet James”.
James legde zijn arm om haar middel en zo liepen ze terug via de geheimen gangen terug naar de leerlingenkamer om niet ontdenkt te worden door een Professor of erger.

Ze pakte een foto en fluisterde “Wat moet ik zonder jou beginnen...ach ik hoop voor de meiden op Zweinstein dat onze zoon niet zoveel op jou gaat lijken want anders gaat hij harten breken ben ik bang”.
Ze zette de foto neer en schreef een briefje naar Severus, ze had hem beloofd hem op de hoogte te houden hij was nogal bezorgt om haar en aan de ene kant vond ze het niet erg maar ze wist niet of hij dat moest zijn.
Elke persoon die om haar gaf ging dood dus het was nogal gevaarlijk, Lily zette haar hand tegen haar hoofd en sloot even haar ogen.
Harry was tenminte gelukig en daar ging het om, hij was het belangrijkste nu in haar leven en zolang ze zou leven zou ze zorgen dat hij gelukig bleef.
Er ging weer een koud gevoel door haar heen en voor het wist was haar stoel omgevallen en lag ze op de grond, ze kwam hard met haar hoofd tegen de grond aan.
Door de schik had ze gegilt, haar beeld werd al weer zwarts en voor ze het wist was ze weg tewel een warm gevoel in haar hoofd was.
Ze had niet door dat Narcissa haar gil had gehoord en ging kijken wat er was om haar zo te zien en een straalte bloed van haar hoofd liep.
Narcissa pakte vlug haar toverstok en sprak een genas spreuk uit en probeerde Lily wakker te krijgen.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 8:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het was een week later, en ze hadden geen last meer gehad van die apparte aanwezigheid en met wat hulp van Perkamentus en de minister woonde Narcissa nu op zich zelf.
Sirius stond er op dat Harry in het wiekend bij hem was en wel ook al was ze de moeder, het was Harry keuze en die vond het heel leuk.
Lily opende nog slaperig haar ogen, ze had heel slecht geslapen en ze wist niet waardoor het kwam.
Ze keek op de klok en zag dat het al 10 uur was, ze sloot haar ogen nog even.
Gister had ze een brief gekregen van iemand die ze niet echt mocht, zijn naam was Lenny en hij was een 1ste klas zak.
Ze dacht terug aan het moment dat hij bijna haar huwlijk met James verpest had.

Lily was rustig in de keuken bezig met een verassing voor James, ze wist hoe dol hij was op fruit taart en dat kon ze ook goed maken, ze had het geleert van haar moeder en er waren dagen geweest bevoorbeeld met Kerst dat ze met mevrouw Potter in de keuken was en dan waren de jongens aan het zwerkballen en dan speelde Karina mee en zij vond dat niet echt leuk en dan hielp ze met koken.
James zijn moeder vertelde haar dan altijd verhalen over toen James klein was en ondertussen leerde ze van alles maken dat echt Dreuzels nooit zouden eten maar echt heerlijk was.
Ze hoorde de haard branden en ze had haar toverstok in haar vest zitten tewel ze naar de woonkamer liep en vroeg “James ben jij dat?”, ze waren nu een half jaar getrouwd maar hij durfde nog best wel eens haar te laten schikken.
Er kwam geen geluid en ze dacht dat ze het verbeeld had en liep terug naar de keuken.
Ze leek wel zo huisvrouw nu tewel haar rode haar in een staart zat zodat ze er geen last van had maar dat was ze juist totaal niet, als er iets met de orde was dan vocht ze mee of hielp met drankjes maken.
James en zij waren ook heel gelukig en vaak leek het nog gewoon alsof ze nog verloofd waren, ze waren zo vaak gewoon bij de open haart in slaap gevallen om de volgende dag op de bank wakker te worden en als ze dan op wou staan hield James haar tegen en fluisterde altijd “Moet je echt opstaan..we hebben toch de hele dag voor ons zelf”, hij was echt onverbetelijk maar dat was zo lief aan hem.
“Ik dacht al dat je hier was!”, ze schok van de kilte in haar man stem en liet van schik een glas vallen.
“James..wil je me soms een hart aanval bezorgen”, vroeg ze tewel ze haar toverstok op het glas richte en een herstel spreuk uitsprak.
James Potter liep naar zijn vrouw toe en sloeg zijn armen om haar middel en fluisterde bij haar oor “Natuurlijk niet me liefste maar je moet ook op je houde zijn, wie weet was het een dooddoener die je om zeep wou helpen”.
Lily hield zijn hand weg en draaide zich om en zei simpel “James uit de keuken jij, ik ben met een verassing bezig en ik heb me toverstok bij me en ben je vergeten dat je naar Sirius zou gaan? Je zou er toch tot 6 uur blijven”.
Met een zachte dwang duwde ze James de keuken uit en wou de deur sluiten toen hij haar pols pakte en haar ineens rond draaide en mee trok zachtjes de woonkamer in.
“James waar ben je toch mee bezig”, zei ze lachend maar toen hij de deur sloot keek ze hem toch vragend aan en met een blik om uitleg.
Er was iets in zijn ogen..iets dat er nooit in was maar ze wist niet wat, hij keek haar aan en ze schok toen ze de woede in zijn ogen zag.
“James..wat is er?”, hij vroeg kil “Je was bij Sneep of niet soms, daarom ben je weer zo vrolijk. Denk je echt dat ik doorheb dat je vreemd gaat Lily”.
Lily trok haar pols en zei meteen “Ik heb Sneep al niet meer gezien sinds die dag..een week voor onze trouwrij en dat weet je..James ik ga niet vreemd, ik hou van je, waarom denk je dat ik dat zou doen”.
“ Omdat je wel eens vaker gelogen hebt Lily! Je bent niet te vertouwen!”.
Die woorden deden haar meer pijn dan Modderbloedje genoemt te worden of wat dan ook, ze zette nog een stap van hem weg en kon niet geloven dat hij dat net echt gezegt had, hij kende haar sinds ze in de 1ste zaten en wist dat ze nooit vreemd was gegaan als ze met een jonge had en als ze loog was het altijd met een goede reden en tegen hem liegen lukte haar al bijna nooit.
“James..ik ben je nog nooit ontrouw geweest en zal ik ook nooit zijn..waarom doe je nu ineens zo”.
“Omdat je een smerige modderbloedje bent en nooit ontrouw, meiden zo als jou houden nooit hun woord Lily”, James hefde zijn hand op en voor Lily iets kon doen sloeg hij haar hard in haar gezicht.
Die klap was zo hard geweest dat Lily op de grond neerviel en tranen over haar wangen liepen.
James keek haar even aan en zei “Ik haat je Lily”, en liep toen naar de haard toe en het zei iets wat ze niet verstond.
Lily veegde haar tranen weg en stond op en schreef vlug op een briefje naar Karina dat ze hier weg moest..of het ging echt mis.

Een traan liep over haar wangen en zachtjes veegde ze die weg tewel ze anders ging liggen, ze was een moment doodsbang voor hem geweest en dat was alles behalve leuk.
Veel later kwam ze er achter dat het Lenny was geweest en toen ze in de keuken was hij een spreuk over haar had uitgesprken zodat ze dacht dat hij James was maar ze kon het niet geloven toen hij het zei.

1991Nicole
4e jaars
4e jaars

BerichtGeplaatst: Wo Jul 30, 2008 8:06 Terug naar boven Sla dit bericht op

“Lily!”, ze was net bij Karina en Remus zijn huis aangekomen en zij was geschokken toen ze zag dat Lily huilde en haar wang rood was.
Karina vroeg Remus weg te gaan en die verzon vlug een smoesje maar ze wist heel goed dat hij James op zijn kop ging geven.
“Wat is er gebeurd..en wie heeft je geslagen”, vroeg Karina toen ze op de bank zat en ze in een kom een drankje deed samen met water.
“James..hij kwam thuis en..hij deed zo anders..en we hadden niet eens ruzie of zo..en hij begon dat ik vreemd was gegaan met Sneep..en toen sloeg hij me”.
Karina legde zachtjes een doekje op haar wang en siste “Hij is dood!”.
Lily schudde haar hoofd en zei verdrietig “Nee..hij is nu erg maar hij vast een goede reden..”.
“Lily wat zijn reden ook was hij heeft geen recht je te slaan!”.
Tranen bleven over haar wangen lopen en Karina sloeg haar armen om Lily heen en wiegde haar zachtjes en fluisterde “Stil maar meisje..het komt allemaal wel goed”.

Lily zuchte zacht en gooide haar thee weg, ze hield niet van deze smaak en ging dus straks maar even winkelen, niet dat ze iets op hoefde te halen maar toch.
Ze liep naar de woonkamer en merkte dat het best rustig was en daar had ze vandaag niets op tegen.
“Hallo mevrouw Potter oh nee het is nu weer Evers sinds die man van je dood is”.
Lily draaide zich om en zei boos “Hoe durf..”, ze werd stil toen ze zag dat het Lenny was.
Hij was niets verandert en had nog steeds die vreselijke grijns op zijn gezicht.
“Je hebt hier niets te zoeken..ga dus weg, je bent hier niet welkom en dat heeft James in het verleden toch ook wel duidelijk gemaakt”.
Lenny grijnste en zei “Ja klopt maar hij leeft niet meer meisje en je bent nog best jong, je gaat je alleen voelen meschien nu nog niet zo maar zodra Harry ook naar school gaat en je hele dag alleen thuis bent dan ga je de eenzaamheid vernemen en dan ben ik hier “.
Lily keek hem niet meer aan en fluisterde “Ik moet denk ik eerst blind worden en me smaak verliezen voor ik er zelfs maar aan zou denken je in me buurt te laten”.
Ze pakte heel stiekem haar toverstok vast maar hij had het toch door en toverde haar toverstok uit haar hand en in die van hem en zei “Je bent niet meer zo snel, je was toen veel sneller op je houde behalve die keer dan en je niet eens wist dat ik het was en jij en Potter bijna gescheiden waren”.
Lily keek hem nu wel aan en riep boos “Ga weg..en blijf weg, je liet me denken dat James me geslagen had tewel hij me nooit pijn had gedaan! En je blijft nu ook uit mijn leven en die van mijn zoon..”.
Lenny liep naar haar toe en legde zijn hand tegen haar wang en zei “Ben je vergeten dat je toen al niet tegen me kon en ik je had kunnen doden toen in je 6de jaar dan was je nooit met hem samen gekomen maar dat deed ik niet en je weet dat je me dus je leven verschuldig bent”.
Lily sloot haar ogen en bleef stil, ze wist dat hij gelijk had..
“Je weet wat ik zei..dat ik je weg zou halen van iedereen maar je bent al weg bij de mensen van wie je echt hield of niet soms”.
Lily sloeg zijn hand weg en zei boos “Ik zeg je dit 1 keer Lenny dat was een andere tijd, ik was nog maar 16 en kon dus niet toveren en was dus weerloos want ik mocht niets doen en ik was bang dat me vrienden iets zou overkomen en toen koos ik die kant maar verassing ik ben niet meer 16 jaar oud, ik ben volwassen en ik meer spreuken en vloeken nu en als je me nog 1 keer aanraakt zal je wensen dat je nooit geboren was”.
Lenny legde zijn hand in haar nek en trok zo een stukje aan haar rode haar en fluisterde “Weet je het zeker Lily Evers!”.
Voor ze iets kon zeggen vernam ze zijn toverstok bij haar hart in de buurt en kreeg ze lucht meer.
“Hef..het..op”, wist ze met veel moeite uit te brengen voor ze bijna door haar kniee zakte maar Lenny hield haar met 1 arm om haar middel staande.
Lenny haalde zijn toverstok weg en zei “Kies maar Lily”.
“Ik..dacht..dat..ik James..vroeger niet..mocht..maar nu voel ik pas haat..voor jou..”.
Lenny zette zijn toverstok weer bij haar hart meer dit keer vernam ze alsof haar hart in stuken werd getroken, ze bijt op haar lip op niet te gillen en tranen liepen over haar wangen.
“Hef..het..op..ik..smeek het je”, zei Lily tewel ze haar tranen niet meer tegen kon houden en haar lip was gaan bloeden door de pijn.
Lenny hefde de spreuk op en veegde zachtjes het bloed weg en tilde haar op en nu pas merkte ze hoe veel schade die spreuk had gedaan.
Hij legde haar neer op de bank en legde een deken om haar heen.
Lily ogen sloten zich en voor ze het wist was ze in een diepe slaap gevallen.
Lenny grijnste en boog naar haar toe en drukte een kleine kusje op Lily lippen en zei “Tot snel meisje , je gaat je keuze nog maken dit keer niet jou dood maar die van je zoon en je bent een goede moeder dus ik weet wel zeker dat je eerder voor je zoon zou kiezen dan voor je eigen leven”.
Hij liep rustig naar de voordeur toe en verdween, hij had haar toverstok op de tafel neer gelegt dus die vond ze wel als ze wakker werd.
Hij zou in de nacht wel terug komen eens zien hoeveel angst ze nog aankon, hij was al vaker in de nacht geweest en haar dronken bewerkt zodat het nachtmerrie werden en via een spreuk zorgen dat ze hem niet zag en dan kleine ongelukjes maken, ze zou het niet lang meer volhouden.

Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp