Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Film: The Dark Knight Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
Genner
Bohemian Writer
Bohemian Writer

Verdiend: 0 Sikkels

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Aug 04, 2008 22:25 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
Ik ben het er half mee eens, ik hoorde wel van veel bronnen dat hij al behoorlijk depressief was toen hij begon aan zijn rol als the joker. Wel denk ik dat het invloed gehad heeft op zijn dood. Ik denk dat het hem over het randje geduwd heeft zeg maar, dat hij al met zichzelf in de knoop zat maar dankzij deze rol hij echt diep in zichzelf gekeerd raakte. Heath had een dochtertje en vooral voor haar is dit natuurlijk tragisch. Met andere woorden op de stelling: als heath de rol niet had gespeeld zou hij waarschijnlijk nog geleefd hebben maar alsnog zou hij zelfmoord gepleegd kunnen hebben omdat hij al met zichzelf in de knoop zat.

Hij heeft toch geen zelfmoord gepleegd? Hij nam al die pillen door elkaar zonder zich er echt van bewust te zijn dat het dodelijk was...

'Til we meet again, HPF'ers.
Profiel bekijkenStuur privébericht
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 306 Sikkels

Rogue is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2008 9:38 Terug naar boven Sla dit bericht op

Tja ik weet het niet, je maakt mij niet wijs dat hij niet wist dat die combo dodelijk was. Dan nog hij was al zo depressief al een hele tijd, dat hij zoveel pillen nam was misschien opzettelijk, misschien per ongeluk. Dat zullen we nooit echt weten.

'Oh yeah, this is my favourite leaf! How could I forget!'

'Oh it looks like crouching tiger and hidden dragon got something good!'
Sawyer
Malou
Oude Forumnaam: Mrs Malou Riddle Unspeakable
Unspeakable

Malou is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2008 9:51 Terug naar boven Sla dit bericht op

Heath zei in een interview dat zn rol als the Joker 'the most fun I ever had on a set' was, dus niet dat iedereen hier dadelijk denkt dat ie depressief is geworden door die rol. Wel zei ie dat het heel erg intensief en vermoeiend was. En hij leed al aan insomnia.

En ik vind het onzin dat mensen zeggen dat de film een hype is vanwege Heath's dood. De film is gewoon ontzettend goed. Ik had zelfs tijdens de film dat ik even vergat dat the Joker Heath is. Hij speelt hem zo ontzettend goed dat het een persoon op zich wordt, en niet een rol gespeeld door een acteur.

Lady Voldermort
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Lady Voldermort is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Aug 05, 2008 18:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ging de film kijken met hoge verwachtingen, maar eerlijk gezegd kon hij mij niet zo boeiend? Het komt waarschijnlijk ook omdat ik hem (ja, dat mag eigenlijk niet) via internet keek. Dat werd een combinatie van wazig beeld + onduidelijke stemmen + een gebrek aan ondertiteling, zodat ik de helft niet kon verstaan..
De stukjes waarin de Joker zat vond ik absoluuut geweldig. Toppunt van goed acteerwerk. Hoe krankzinnig Heath dit figuur neerzet, zodat het buiten hem komt te staan, is fantastisch. Vooral de magische truc vond ik super. Ik moest zo lachen toen ik bij dat stuk belandde.

Ik heb de film niet helemaal gezien, want ik ben halverwege gestopt. Ik ga hem bekijken als ik hem op dvd heb, dan denk ik dat ik mijn mening er beter over kan vormen. Al moet ik wel zeggen dat ik Batman ergerlijk vind.. Z'n stem vind ik gewoon vervelend, maar ja ^^

Wise Words #8:
If you have knowledge, let others light their candles at it.
-Margaret Fuller
Kevin.
Oude Forumnaam: Harry Potter Rocks Griffoendor Aanvoerder
Griffoendor Aanvoerder

Kevin. is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 06, 2008 18:15 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb mijn mening over de film hier nog niet gepost en dat terwijl ik hem al lang gezien heb. Maar goed, ik vond hem in één woord geweldig!

SPOILERS!
[selecteer]
The Joker is heel erg goed neer gezet. Hij kwam echt over als pyschopatisch en krankzinning. Maar hij was ook op bepaalde momenten echt heel grappig. Vooral toen het ziekenhuis niet wou ontploffen zoals hij wou en in dat verpleegsterspakje steeds op die knop liep te rammen. xD

Daarnaast barst de film van de actie en is gewoon spannend van het begin tot het einde. Wel jammer dat Rachel dood ging, ik vond haar gewoon een hip personage. Alhoewel haar dood noodzakelijk was voor het verhaal.

[/selecteer]

Bohemian Writer
Bohemian Writer

Genner is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Wo Aug 06, 2008 19:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik houd niet van superheldenfilms en ook voor Batman heb ik het nooit erg gehad. Maar ik had al veel goede dingen over deze film gehoord en m'n zus wilde hem erg graag zien, dus ging ik mee.

SPOILERS!
[selecteer]
Het was een geweldige film. De nadruk lag wel op Batman, maar hij kwam niet érg vaak voor in z'n kostuum. Dat vond ik wel goed zo. Kan iemand me eigenlijk uitleggen hoe het nu zit met Rachel/agent Ramirez enz.? Want het einde begreep ik niet goed.
[/selecteer]

'Til we meet again, HPF'ers.
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Wo Aug 13, 2008 21:32 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik ben vandaag dan toch gegaan met een vriend van me. Ik was een beetje sceptisch vooraf omdat ik dacht dat de film alleen maar populair was vanwege het overlijden van heath. Maar hier dan toch mijn rescensie:

SPOILERS!
[selecteer]

ik was aangenaam verrast door de film. Hij was spannend, shokerend, heath ledger was geniaal als the joker. Al vond ik wel dat het voornamelijk om hem ging, het leek meer alsof hij de hoofdpersoon was i.p.v christian bale. In de hele film draaide eigenlijk alles om the joker. Verder heb ik me wel gestoord aan batmans stem, klonk echt hinderlijk. Ik kon niet geloven dat hij Rachel dood liet gaan, dat vond ik echt ongelooflijk. Dat met die boten was erg gaaf, slim plan van the joker. Al met al vond ik de film wel erg donker, de sfeer was erg duister en de actie was erg hard. Veel schrikmomenten ook maar ook af en toe wat humor. Al met al zal het voor Johnny depp vreselijk moeilijk zijn om nu the joker te gaan spelen want ik denk dat zelfs hij niet aan deze prestatie kan tippen. Qua cijfer geef ik hem een 8.2 zeker de moeite waard om naar toe te gaan als je van dit soort films houd!

[/selecteer]

Sawyer
Pottergirl
Heksenleider 2e klas
Heksenleider 2e klas

Verdiend: 627 Sikkels

Pottergirl is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 13:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Yay, ik heb 'm gisteravond ook (eindelijk) gezien! =D

SPOILERS!
[selecteer]
Ik vond 'm echt heel erg goed. Ik had nog nooit eerder een Batman-film gezien, maar ik kwam makkelijk in het verhaal (misschien dat ik wat subtiele hints heb gemist, maar ik geloof dat ik alles wel snapte). The Joker was geniaal. Hoewel veel mensen zeggen dat de rol en de film overgehyped worden vanwege Heath Ledger's dood, ben ik van mening dat hij deze rol echt geniaal heeft vertolkt. Ongelooflijk, ik vond hem verschrikkelijk eng en toch moest ik ontzettend om 'm lachen :')

Oh en Rogue, de film draaide volgens mij voornamelijk om Batman, The Joker en Harvey Dent/Two-Face. Op sommige moment stond The Joker meer in de spotlight, op andere momenten Batman en aan het eind vooral Harvey Dent. Ik denk niet dat de film helemaal om The Joker draaide (hoewel de aandacht van de meeste mensen daar toch naar uitging vanwege de Heath Ledger-situatie).

Al met al vond ik het echt een geweldige film. Lekker duister, met geweldige, soms subtiele en soms lompe humor. Heerlijke actiescènes en goeie schrikmomenten. En ik vond de muziek ook erg fijn!

Het enige nadeel vond ik eigenlijk het verbrande gedeelte van Two-Face's gezicht. Dat was wel een beetje extreem nep - dat had veel enger gekund. Nu leek het zo nep dat ik het niet eens zo eng vond. Als het wat realistischer was gemaakt had ik het echt smerig gevonden :')

[/selecteer]

Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Vr Aug 15, 2008 22:46 Terug naar boven Sla dit bericht op

SPOILERS!
[selecteer]
@ Pottergirl
Nou voor mijn gevoel draaide bijna alles om the joker, niet vanwege zijn overlijden maar hij zet de stad op stelten en is heel veel in beeld. Verder draait het idd ook veel om Harvey Dent en Bruce wayne zelf maar naar mijn idee stond the joker (bijna) centraal in de film. Toen ik hem voor het eerst zag met die make up op vond ik hem heel creepy. Ik herkende niet eens meer Heath erin, helemaal niet zelfs. Zijn hele gezicht was compleet anders, zijn stem was niet herkenbaar. Pas toen hij ondersteboven hing zag ik heath er echt in terug. Verder was de ziekenhuisoutfitt van heath erg grappig. Zijn boot experiment vond ik ook erg goed gedaan. Harvey Dent vond ik wel eng met dat two face gezicht. Heb hem vandaag nog eens gezien om alles beter te bekijken en ik ben tot conclusie gekomen dat het een van de beste films is die er gemaakt is in deze afgelopen jaren ( ik ga niet zeggen de beste film ooit dat gaat te ver). Na dat ik de film gezien had woensdag heb ik erover gedroomd, vooral over het personage the joker, was best creepy maar hij was minder eng dan in de film. Wink

[/selecteer]

Sawyer
-->innie<--
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

-->innie<-- is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 17, 2008 10:42 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ik ben er gister eindelijk heen geweest Very Happy

SPOILERS!
[selecteer]
En ik vond hem super! Heath zet The Joker echt heel erg goed neer hij deed het fantastisch. Eerst herkende ik hem ook niet heel goed, maar op sommige momenten zag ik wel dat het Heath was.
Hij deed het echt heel freaky, maar dan soms weer op een grappige manier.
Ik vond alleen de stem van Batman een beetje irri dan dacht ik soms wel praat gewoon.
Maar goed verder was de film echt super en zeker waard om nog een keer te zien.

[/selecteer]

'Cause I've fought more than a couple pimply, overweight vamps that called themselves Lestat.
Glauces
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Glauces is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 17, 2008 11:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik ben er een tijdje geleden dan ook heengeweest xD.

SPOILERS!
[selecteer]
Ik vond het een erg goede film. Normaal gesproken ben ik niet zo'n fan van dit soort films, maar ik had gehoord dat deze wel goed zou zijn, en dat was 'ie ook ^^.
Ik vond the Joker echt eng xD, dat vieze smakkende geluid dat hij steeds maakt met zijn mond, hij leek écht gestoord.
Vooral de beginscene vond ik grappig, als al die clowns elkaar afmaken.
De stem van Batman was trouwens wat minder plezierig, het leek wel alsof hij zelf óók een slechterik was. Alleen zijn oogjes vond ik wel schattig (als 'ie in z'n Batmanpakje is bedoel ik dan, in 't dagelijkse leven vond ik hem wel leuk xD).
Het bootexperiment was echt goed bedacht, ik vroeg me wel af wat ze zouden gaan doen xD Gelukkig is dat goed afgelopen ^^.
Kortom, mooie film, maar hij was ook érg spannend [a].

[/selecteer]

Where your treasure is, there will your heart be also.
Sabrè
Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 819 Sikkels

Sabrè is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Aug 17, 2008 13:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rogue schreef:
SPOILERS!
[selecteer]

Ik kon niet geloven dat hij Rachel dood liet gaan, dat vond ik echt ongelooflijk.

[/selecteer]

SPOILERS!
[selecteer]
Hij doet het niet opzettelijk. The Joker had de locaties omgedraaid, dus daarom kwam hij bij Harvey uit en niet bij Rachel. Het was zijn bedoeling om Rachel te gaan redden, maar die zat niet op de locatie die The Joker hem had gegeven.
[/selecteer]

Ik heb de film nu meerdere malen gezien en ik vind hem echt fantastisch. Heath heeft the Joker zo krankzinnig en psycho neergezet en het is dat ik wist dat Heath de rol speelde, maar hij was zo onherkenbaar. Ik had absoluut niet door dat hij het was, door z'n make-up, z'n aangepaste stem en houding. Echt heel goed gedaan.
De rest van de cast was ook echt fantastisch en de film zelf ook. Ik hou zelf eigenlijk helemaal niet van Batman enzo, maar toen ik de trailer zag was ik eigenlijk wel helemaal om.

Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Zo Aug 17, 2008 21:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

SPOILERS!
[selecteer]
@ Sabre: Ja daar kwam ik vrijdag ook achter toen ik hem voor de 2e keer zag in de bios. Dat hij de locaties omgewisseld had, dat verklaarde voor mij een hoop. Veel mensen dachten met het bootexperiment dat hij ze alsnog de ontsteker van hun eigen boot gegeven had maar ik denk van niet. Grappig ook om te zien dat the joker zichzelf helemaal niet gek vind, hij vind zichzelf niet gestoord maar wel een freak.
[/selecteer]

Sawyer
avadanick
4e jaars
4e jaars

Verdiend: 89 Sikkels

avadanick is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 19:52 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb de film vorige week gezien en hij is echt subliem! Ook al is het niet echt mijn genre, en heb ik nog nooit naar batman gekeken, laat staan een strip gelezen, ik heb er echt van genoten. Heath is echt super als joker... Hij maakt de film echt wel. Zijn mimiek en stemgebruik zijn zo schitterend. Zelden zo'n goede slechterik gezien!
Een aanrader!

"The public have an insatiable curiosity to know everything, except what is worth knowing."
    - Oscar Wilde
Rogue
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

BerichtGeplaatst: Do Aug 21, 2008 23:28 Terug naar boven Sla dit bericht op

Raar om te zeggen eigenlijk he, een goede slechterik. Je weet dat je eigenlijk niet mag lachen om de opmerkingen van de joker maar toch doe je het. Omdat het op zo'n goede toon gedaan is dat je wel moet lachen. Toch denk ik dat het waar is dat zijn uitgelopen make up ogen een teken zijn van tranen. Vind dit wel een heel boeiende bad guy, hij heeft veel diepgang, niks doet hij zonder reden. Ben zelf bezig met een fanfiction te schrijven over the joker en zijn leven en het word al aardig boeiend moet ik zeggen. Al heb ik hem iets milder gemaakt en wat minder freaky ( al vind ik hem totaal niet gek overkomen in de films, hij weet perfect wat hij doet ).

Sawyer
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp