Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Harry Potter Merchandise is slecht voor imago? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Poll :: stelling: harry potter merchandise is slecht voor het harry potter imago

ja
28%
 28%  [ 23 ]
nee
71%
 71%  [ 59 ]
Totaal aantal stemmen : 82

Auteur Bericht
Skywalker
Oude Forumnaam: Jihy Beginnend Tovenaar
Beginnend Tovenaar

Verdiend: 240 Sikkels

Skywalker is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Dec 27, 2004 23:07 Terug naar boven Sla dit bericht op

Inderdaad! Ik las eerst alle 4 de boeken (5 was nog niet uit) en toen pas kwamen de films! Jemig hej! Hagrid had ik me heel anders voorgesteld! Die hele film is gewoon de fantastie van de regiseur + makers! Maar de lezers hebben ook een fantasie! Die is helemaal naar de kl*te gevlogen door die films! Laatst op school zat mn beste vriendin iets te doen met een saaie puzzel, dus ik zei: dat je dat leuk vindt... Toen zei zij: Ja, maar jij vindt Harry Potter leuk en dat is duizend maal saaier dan dit! We kregen een spetterende ruzie!
Nu denken mensen dat Harry Potter "saai" is! Omdat die figuren het beeld geven van een bebrild mannetje dat met een toverstokje zwaait. Pas als je de boeken leest weet je dat Harry Potter niet een kinderachtig ventje is... Harry Potter is een dappere jongen! Een aardige nobele, jongen.
Harry Potter...
Oke freakz, als je 18+ bent, pak een biertje, als je jonger bent, of niet drinkt pak een cola! En hef het glas... Op Harry Potter! De jongen die bleef leven!

I've got a thousand opinions and not the time to explain

Profiel bekijkenStuur privébericht
Stephan
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 47 Sikkels

Stephan is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2005 11:57 Terug naar boven Sla dit bericht op

maar ik zou het zo jammer vinden als het een enorme hype wordt, want hypes eindigen altijd verkeerd....
dan kun je beter je collectie wat inkrimpen, en gewoon zinvolle dingen verkopen..

Helen
Minister van Toverkunst
Minister van Toverkunst

Verdiend: 0 Sikkels

Helen is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2005 18:10 Terug naar boven Sla dit bericht op

Juist dóór die merchandise die ik overal zag wilde ik het verhaal al niet eens niet meer lezen, ik vond het maar een irritant betweterig mannetje.
Nu is die hype een beetje over en zie ik niet zo vaak meer pakpapier van Harry, mokken van Harry, gummetjes van Harry.
dus naar mijn idee is al die "rommel" wèl slecht voor de imago van Harry Potter verhalen

Invidia
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Invidia is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2005 18:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik had inderdaad ook een hekel aan Harry Potter door de merchandise, maar ook door de eerste film.
Dat was natuurlijk persoonlijk, maar al dat gedoe er omheen, terwijl de film nog niet eens uit was en niemand hem dus had gezien..

Nu snap ik het wel hoor, maar als je de boeken niet gelezen hebt kan dat heel fout overkomen.

&Toch heb ik voor 'nee' gekozen, want als je Harry Potter niet leuk vindt heeft het in principe al een 'slecht imago' bij je, dus al die extra spullen kunnen het niet veel erger maken.

Harry, Ron & Hermione
Lid Wikenweegschaar
Lid Wikenweegschaar

Verdiend: 459 Sikkels

Harry, Ron & Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Do Jan 27, 2005 22:43 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind echt niet dat al het merchandise spul wat er vandaag de dag te koop is dat dat slecht is voor het imago van Harry Potter... Uit eindelijk is het bij alles zo dat het geen succes wordt als er geen commercie aan te pas komt.. zo ook bij Harry Potter. Harry Potter werd een succes door de boeken... de films volgde de boekensucces op de voet.. Hierna was het aan de games de beurt... En zo gaat het door. Er zijn tig dingen van Harry Potter te koop en als je er aan stoort, let er dan niet te veel op! Ik stoor me er niet aan want ik merk nauwelijks dat de merchandise er is.. Ja wel in de winkels met alle spullen maar op tv alleen over de games en over de films. En wat dan nog met de merchandise? Sommige mensen zijn zo verzamelaar achtig en raken in de ban van Harry Potter dat ze alles gaan kopen, laat ze toch lekker met rust iedereen die niet van de merchandise houdt! Persoonlijk vind ik sommige dingen van Harry Potter leuk als de films, games maar ook zou ik maar al te graag een toverstok/wand van Harry, Hermelien of Ron willen hebben of een gewaad maar meer ook niet en ik vind de merchandise zeker niet slecht voor het imago maar het kan zeker wel een verkeerd beeld scheppen bij iedereen die in de HP reeks rolt via de films, games of wat dan ook op de boeken na. Want je moet Harry Potter gewoon beginnen via het boek en niet anders!!! (<<< Naar mijn mening dan)

Tessa Tinkels
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 5 Sikkels

Tessa Tinkels is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Zo Jan 30, 2005 20:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

In eerste instantie heb ik een bloedhekel aan hypes... Dus ik had
ook een bloedhekel aan Harry Potter- door al die spullen ervan! Het was
om gek avn te worden en pas toen die hype afnam, zag ik de eerste twee
films en twee jar naderhand las ik pas de boeken... Op zich nemen de
films wel je fantasie weg , maar eht is wel hanidg om te zien hoe de
makers - en jkrowling misschien ook wel- de personages voorsteld...
Maar in de filmn vind ik Harry heel anders overkomen... Denk aan deel 1-
Harry laat grijnzend zijn litteken aan rfon zien- terwijl hij er een hekel
aan heeft als menesen ernaar kijken en vragen... Confused
Via die spullen komt hij inderdaad heeeeeel anders over als in de
boeken.. Veel ... arroganter... Ja, ik vind die vele spulletjes slecht voor
het imago...

Kimberly

Remus
7e jaars
7e jaars

Remus is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Ma Apr 11, 2005 16:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou ja, het ligt er denk ik ook aan wat voor spullen het zijn. Als het bijvoorbeeld een of ander spel voor op de PC, GameCube, PS1/PS2 is, en dat is dan heel erg slecht gemaakt, en iemand die niet fan is van Harry Potter, koopt het (uit pure nieuwsgierigheid), dan krijgt HP wel een slecht imago door dat spel. Maar dat is lang niet altijd zo.
Kijk maar naar de films: Ze nemen dan wel je fantasie weg, en zijn misschien niet zo goed als de boeken, maar toch redelijk goed. Als iemand die niet fan van HP is naar de bioscoop gaat, en door die film fan wordt, dan krijgt HP weer een goed imago.
Mijn mening hangt ook gedeeltelijk van de soort merchandise af, en of het goed is of niet. Hiervoor kan je de beargumentering boven nog eens lezen (als je het tenminste snapt ^^").

Nevermore
Stephan
1e jaars
1e jaars

Stephan is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Apr 19, 2005 10:23 Terug naar boven Sla dit bericht op

ik las ergens op dit forum dat iemand vond dat commercie bij alles nodig om een succes te worden, maar ik vind dat dit niet altijd is.
Harry potter was al succesvol voordat de 1e film uitkwam, LOTR ook. terwijl films waarvan niemand dacht dat ze goed zouden worden, toch wereldsuccessen werden( rocky, the godfather).
terwijl grote, dure films die constant in de belangstelling stonden soms enorm flopten, kijk maar naar pearl harbor, waterworld of king arthur.
juist door de films, spellen etc. wordt alle magie uit zo'n onderwerp als HP en lotr weggehaald.

Sterre
Dreuzel
Dreuzel

Verdiend: 45 Sikkels

Sterre is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Mei 03, 2005 17:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

Het is natuurlijk wel leuk dat je vanalles over harry potter kan kopen maar soms is het toch wat overdreven en denken veel volwassenen volgens mij dat harry potter voor kinderen is

RobinZwama
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

RobinZwama is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Jul 08, 2005 10:16 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik denk niet dat het slecht is voor het imago,
Mensen willen misschien dan juist wel de boeken lezen, toch?

Rayatje
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Rayatje is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 17:14 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik vind van niet! Ik vind het juist nog posetief ook! Als er alleen de boeken en de films zouden zijn, zouden échte fans niet écht een verzamelobessie of een fanobessie kunnen hebben, omdat ze niets kunnen verzamelen! Ik vind trouwens dat het ook een beetje eXtra publisiteit is. Daar worden ze alleen maar beter van ^^
Voilà, da's mijn mening ^^

Zacharinus
1e jaars
1e jaars

Zacharinus is offline. 
BerichtGeplaatst: Za Jul 16, 2005 20:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

Ik heb er uiteraard geen moeite mee ik let alleen op de films / boeken wat waarschijnlijk iedereen doet nou ik heb alleen harry potter drink beker maar dat vind ik niet erg.

Fleur Delacour
5e jaars
5e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

Fleur Delacour is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Jul 21, 2005 19:05 Terug naar boven Sla dit bericht op

Nou, eingelijk begin ik me er nu wel aan te irriteren.. Waar je ook komt, je ziet HP potloden/t-shirts/tandenborstels/pleisters, en dan wordt het een beetje kinderachtig, als je het mij vraagt. Het wordt heel erg afgeschilderd als hele kinderlijke boeken op deze manier, en dat is waar ik me aan stoor.

I get lost in your eyes

And when the lights go down

That is where I'll be found
Tessa Tinkels
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 5 Sikkels

Tessa Tinkels is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Aug 26, 2005 7:48 Terug naar boven Sla dit bericht op

Al die merchandise is een kenmerk van een rage. En ik haat rages. Ik keek er dus eerst ook niet naar om. Sterker nog, ik werd er gek van.
Ik vind het ook jammer. De gezelschapspelletjes, de computergames en de films vind ik niet erg. Maar de "nuttige" dingen zoals potloden, gummetjes, pennen, etui's.... Dat vind ik vaak het irritantste. HP heeft niks met die dingen te maken, behalve dezelfde naam. Ja, het is slecht voor het imago.

caunt dracul
3e jaars
3e jaars

Verdiend: 48 Sikkels

caunt dracul is offline. 
BerichtGeplaatst: Do Nov 17, 2005 17:37 Terug naar boven Sla dit bericht op

k denk juist dat de merchandise goed is voor het imago.. als k overal in een winkel potter dingen zou zien staan ga k me tog wel afvragen wat het zou zijn. dan zou k zeker gaan zoeken naar de boeken....

I'm The Stoned Philosopher.. xD
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp