Auteur |
Bericht |
Sage
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 17:14 |
|
Vorige meet was ik als Tonks, en de meet daarvoor als Lupin (een beetje).
Hoe dat in zijn werk ging;
Lupin: spijkerbroek (spijkerbroekenwinkel), gare schoenen (2e handse Doc Martens), een bruine trui (uitverkoop v/d Hema).
Tonks: spijkerbroek (idem), roze topje (H&M), roze vestje (H&M), roze pruik (één van mijn lievelings dingen ^^) (Paddenburg Fopwinkel, Leiden).
Sinds kort heb ik ook een wand (ook van de MWF). Ik had al een grote McGonagall-hoed (met omflappende punt... --.--). Ik heb ook nog een hele lading gothic jurken/topjes/rokken/korsetten hangen (uit een vorig leven) die misschien nog wel eens van pas komen.
Nu heb ik het idee opgevat om, mocht ik naar de komende meeting gaan, me in een McG outfit te heisen. Zeg nou zelf, McG is gewoon cool. Ik heb de hoed, de wand, de bril, de schoenen, de rok, mogelijke truien/bovenkleding, alleen ik moet nog wel aan de eigelijke robe zien te komen. Misschien is het raadzaam op de markt naar gordijnstof te kijken. Een patroon verzin ik zelf wel, beter is het m'n moeder zoiets te vragen, die heeft er meer verstand van. En dan nog een naaicursus...
Ik heb het er nog maar druk me, mocht ik komen... |
_________________ Something that is upside down is easier to read when it is also back to front.
~::Stephen Briggs!::~ |
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 17:37 |
|
Sirius Black's Girl! schreef: | @Catie: als je een wand wilt van HP...
http://shop.joke.co.uk/
Check deze site dan maar eens..daar verkopen ze allemaal wands voor een fractie van de prijs die bijvoorbeeld Alivan's ervoor vraagt..het moet wel uit GB komen....
Maar dat moet je maar ff uitpuzzelen |
SBG, heb jij al ervaring met deze webwinkel? Of misschien iemand anders. Een link in het Webwinkeltopic is misschien ook wel handig.
Ik heb eens gekeken naar de dingen die ze verkopen. Vind het allemaal een beetje knullig. Die Sjaal (Grif) bijvoorbeeld, heeft gewoon een hele lelijke uiteinde. Zo zag ik meer dingen die er eigenlijk niet uitzien. En tja Wands kan ik voor die prijs ook in de Carnavalswinkel kopen, maar die zien er te nep uit. (plastic-kleur-vorm)
Dus misschein handig als iemand daar ooit besteld heeft dat ie info geeft in het daarvoor bedoelde topic (bij Games en Merchandise) |
|
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 17:41 |
|
Nop heb er nog nooit wat besteld....Ik heb ten eerste geen Credit Card..ten tweede vind ik het zonde van m'n geld..ik maak het veel liever zelf..dan ben ik er ook nog eens twee keer zo trots op... |
|
|
|
|
FelixdeFeniks
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 18:05 |
|
Ik loop in het dagelijks leven niet echt rond in kostuum, al heb ik soms Vage Dagen waarin ik aparte dingen aantrek!
Naar feestjes en evenementen wil ik altijd wel iets leuks aan doen, maar echt veel heb ik niet. Op de laatste EFF heb ik wel een soort van mouwtjes gekocht, die kun je over je gewone t-shirt met lange mouwen heen schuiven. Ziet er wel elf-achtig uit, want ze zijn heel lang en glimmend!
Ook heb ik een tijdje geleden een rok gemaakt. *geeft zichzelf schouderklopje * Hij is best wel wijd en loopt in punten uit bijna tot op de grond. Hij ziet er wel vet uit want hij heeft twee lagen; een donkerrode met een doorzichtige glimmende laag eroverheen!
Nu nog iets voor déze EFF verzinnen...iemand ideetjes? |
|
|
|
|
ElvenKoningin
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jan 11, 2005 22:11 |
|
Elfjes kleding(ik bedoel gewoon kleurige fantasy jurken) en gothic kleding draag ik soms wel eens in het weekend of als ik vakantie heb. Met school is het onhandig.
Maar een echt kostum zou ik eerder naar evenementen dragen enzo. |
|
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 12, 2005 21:32 |
|
Hey Mensen, Ik ben even aan het orienteren op verschillende patronen...en helaas zijn de echt goede patronen alleen op de Engelstalige sites beschikbaar....
Hier is het probleem dat ik de maten niet weet....bijv:
Citaat: | Cut a semicircle with a radius about 10” longer than you want the cloak to be |
Hoeveel is 1"??? iemand die het weet...heel graag...^_^ |
|
|
|
|
Rudy
True Dumbledore
Verdiend:
546 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 12, 2005 21:48 |
|
Sirius Black's Girl! schreef: | Hey Mensen, Ik ben even aan het orienteren op verschillende patronen...en helaas zijn de echt goede patronen alleen op de Engelstalige sites beschikbaar....
Hier is het probleem dat ik de maten niet weet....bijv:
Citaat: | Cut a semicircle with a radius about 10” longer than you want the cloak to be |
Hoeveel is 1"??? iemand die het weet...heel graag...^_^ |
1 inch is 2,54 centimeter
1 feet is 12 inch (is 30,48 cm)
Jah al die engelstaltige site's werken met inch en feet...
Op het web zijn overigens veel Inch Converters te vinden. Als je Maten wilt omrekenen in Centimeters is dat ontzettend handig.
http://www.manuelsweb.com/in_cm.htm
één ' staat voor feet en twee '' staat voor inch.
vb. 2' 3'' = 2 feet, 3 inch = 27 inch = 68,58
Euh... met een inchconverter is het sneller rekenen denk ik. |
|
|
|
|
Angel Naamloos
Beginnend Tovenaar
Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 13, 2005 10:44 |
|
AN zegt: tuurlijk zal ik er wat meer over vertellen...
Meestal loop ik in een Gothdress, mijn haar heel erg wild of juist heel erg stijl..dan mijn ogen rood en soms mijn gezicht wit. mijn ringen en kettingen om. en dan mijn jas. ik heb een paar verschillende gothdresses dus het is elke keer weer anders. dat is mijn costuum. ik ben nog bezig om voor mezelf Larp costuums te maken.
|
|
|
|
|
Nine
4e jaars
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 13, 2005 20:27 |
|
Nou, met mijn stofjes is het deze week niet gelukt... Dit weekend maar eens de stoffenwinkel proberen.
Ook heb ik een tip voor die mensen die van die piratenlaarzen willen (met van die omklappende flappen tot over je knieen). Bij de carnavalsafdeling in de V&D kun je nu een soort beenkappen kopen die je over je schoenen kunt trekken. Het lijkt dan net alsof je van die piratenlaarzen draagt. Ze zien er goed uit, maar ik heb helaas nog geen prijs kunnen ontdekken. Als ik deze week nog bij de V&D kom zal ik nog eens kijken!
Groetjes,
Nine |
_________________ Circumnavigate this body
Of wonder and uncertainty
Armed with every precious failure
And amateur cartography
~The Weakerthans - Aside~ |
|
|
|
Nine
4e jaars
Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 17, 2005 9:32 |
|
Ik ga de Arwen Chase Dress maken (in de film: als ze met Frodo richting Rivendell gaat en de Nazgul achter haar aan komen).
Verder over de V&D... Uhmz, ik was in Utrecht in de V&D en daar hadden ze die piratendingen dus, maar ik denk/vrees dat dat de meest noordelijke is. Verder zal het inderdaad voornamelijk in het zuiden zijn dat ze carnavals spullen hebben. Zeker weten doe ik dat trouwens niet... Misschien kun je een V&D in de buurt een belletje geven om het te vragen?! Succes! |
_________________ Circumnavigate this body
Of wonder and uncertainty
Armed with every precious failure
And amateur cartography
~The Weakerthans - Aside~ |
|
|
|
TheKimKommer
Opperste Hotemetoot
Verdiend:
527 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 19, 2005 19:35 |
|
Ik zie elke keer het thema piraten, maareuh.. moet dat?
Heb ooit een feesje gehad als thema piraten en was toen als 'piratenslet' gegaan en had een piratenchicky als vriendinnetje daar gevonden Maar jah, is wel erg bloot voor hele dag tussen vreemde mensen..
Ik blijf denk ik toch maar bij m'n beenwarmers en veel kleurtjes.. Ow en ik doe dan wel vleugeltjes, want in de film Hook was tinkebel, en die is ook op de boot van kaptein haak geweest.. Telt ook wel beetje, toch ?
*angelface*
Ik oefen nog wel even van te voren met carnaval met vliegen |
|
nusch
Dreuzel
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jan 19, 2005 22:54 |
|
Wat ik in de kast heb hangen?
Een paar capes, een zwarte, paarsrode en een feloranje. Verder eigenlijk alleen gothickleren die ook als kostuum te gebruiken zijn. Heb sinds kort ook een elvenjurk gekocht van een medeforummer van een ander forum. Zal even kijken of ik er een link naartoe heb. Daarnaast heb ik twee elvenkroontjes.
Ik ben alleen een totaal ander persoon. Dus niet denken dat ik dit ben.
Normale kleren heb ik allang niet meer, of zeer weinig. Alleen voor werk op zaterdag draag ik nog een gewone spijkerbroek. Voor de rest dus alleen maar gothic kleren en een beetje skate kleding, vooral de broeken. Rokken hebben alleen mijn voorkeur.
Zelf kleren maken kan ik niet, maar heb er wel de personen voor. Mijn moeder wil een hele mooie jurk gaan maken, maar dat moet nog even wachten.
Edit: Voor een link naar site met patronen: www.naaipatronen.nl Ze hebben echt geweldige dingen, bij kostuums kijken en gewoon op volgende blijven drukken. |
|
|
|
|
BeeGee Kenobi
The Lost Mod
Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 20, 2005 11:27 |
|
@Nusch: WAUW dat is echt een zeer mooie jurk!! Voor hoeveel Euro'tjes heb je die ongeveer te pakken gekregen..volgens mij betaal je daar op internet wel zo'n dikke 50 dollar voor......
Ik had nog een algemeen vraagje...weet iemand wat voor stof de Cloaks van de Fellowship het best benaderd of is.....
Ik kon laatst in de stoffenwinkel door de bomen het bos niet meer zien.. En ik ben nou niet iemand die thuis is in stoffennamen en hoe ze dr uit zien.. |
|
|
|
|
Sage
5e jaars
Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 20, 2005 12:47 |
|
Sirius Black's Girl! schreef: | Ik had nog een algemeen vraagje...weet iemand wat voor stof de Cloaks van de Fellowship het best benaderd of is.....
Ik kon laatst in de stoffenwinkel door de bomen het bos niet meer zien.. En ik ben nou niet iemand die thuis is in stoffennamen en hoe ze dr uit zien.. |
Je kunt altijd een duidelijk plaatje meenemen naar een stoffenwinkel, en dat aan de mensen daar laten zien ter indicatie.
Verder kun je waarschijnlijk wel met enige zekerheid stellen dat het natuurlijke stoffen zullen zijn als katoen, wol, tweed, vilt... Kijk maar, bij een stoffenwinkel weten ze het misschien wel.
Succes! |
_________________ Something that is upside down is easier to read when it is also back to front.
~::Stephen Briggs!::~ |
|
|
|
Strider
Volleerd Tovenaar
Verdiend:
657 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 20, 2005 14:08 |
|