Auteur |
Bericht |
Samantha
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 12, 2005 16:24 |
 |
Waarom zou Dumbledore/Perkamentus met de Metro willen reizen? |
|
|
  |
 |
AhmedA
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 12, 2005 16:33 |
 |
Straks ziet iemand nog een verborgen bericht in het plaatje van de underground  |
|
|
  |
 |
MissLupin
3e jaars

Verdiend:
68 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 13, 2005 20:37 |
 |
Ik denk ook wel dat Perkamentus die litteken heeft en dan (als het zo in de engelse boeken staat) dat Droebel het toch over Perkamentus zijne heeft. Ik vind het wel stom als Wiebe Buddingh dingen veranderd vb Luna Lovegood Loena Leeflang. Wat heeft Lovegood met Leeflang te maken. Mjah nu benk gwn aan het afdwalen En ook van die litteken. Als het echt zo is veranderd dat wel heel veel  |
_________________ "To the well organized mind, death is but the next great adventure." |
|
  |
 |
witherwings
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Okt 14, 2005 12:31 |
 |
In mijn engelse harry potter staat toch echt iets anders, namelijk:
" You'll forgive me Dumbledore, but I've NEVER heard of a curse scar acting as an alarm bell before...." |
|
|
  |
 |
Emm
2e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 16, 2005 11:56 |
 |
Ik vindt het maar raar maar als het echt superr belangrijk zal zijn hoor je er vast wel meer over. |
_________________ Gandalf: 'Fool of A Took' |
|
  |
 |
roelof
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 18, 2005 18:51 |
 |
julie zijn dom want droebel hgeeft het over harry litteken dat die niet als ene alarmbel kan werken en dat is wel zo want hij kan voelen wat voldemort voelt an zijn litteken |
|
|
  |
 |
Hermione
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
298 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Okt 19, 2005 18:55 |
 |
Waarschijnlijk is het voor Perkamentus "nuttig" om de plattegrond vande metro te hebben, want dan weet hij altijd hoe muggle-systeem in elkaat zit. Ik weet het niet zeker, maar ik denk niet dat een plattegrond van de ondergrondse belangrijk is voor Harry Potter. |
_________________ When the rain starts to pour <3 |
|
  |
 |
rupert lover
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Okt 20, 2005 12:36 |
 |
ik denk niet dat het litteken belangrijk is, het is naar mijn mening gewoon een leuk detail. Ter informatie... ik heb in een interview met JKR gelezen dat ze erg trots is op dat litteken. Ik denk dat ze het gewoon leuk bedacht vond, maar verder niks. |
|
|
  |
 |
Rookie
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 14:34 |
 |
Ik denk dat het niks voorsteld maar dat het liteken gewoon een soort grapje was van Perkamentus.
Hij bedoelde er volgens mij niks mee.
Greetz Rookie |
_________________ 'Weasley was born in a bin
He always lets the Quaffle in
Weasley will make sure we win
Weasley is our King |
|
  |
 |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 22:02 |
 |
Wel goed gevonden..
Ik wist niet eens meer dat Perkie een litteken had (schaam!)
Maar het kan wel iets betekenen..
Zoals bij elke theorie : KAN !
Maarre van die plattegrond.. volgens mij was dat echt maar als grapje bedoel hoor.. op een litteken kan je toch onmogelijk een plattegrond van een metro zien
x |
Laatst aangepast door Sofie op Wo Nov 16, 2005 13:32; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
HARRY/RON/HERMELIEN
2e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 22:17 |
 |
Als Perkamentus al een litteken heeft, lijkt het me erg onwaarschijnlijk dat het op de plattegrond van de Londense metro lijkt. Moet je je dan eens voorstellen hoe groot dat litteken dan wel niet moet zijn...
Hij lijkt me ook niet zo'n typ dat tikkertje gaat spelen, en dan gevallen is ofzo.
Het zal wel van een of andere spreuk komen (Voldemort)
Of er was, toen hij nog klein was, een ketel hete toverdrank over hem heen gevallen...
Het kan allemaal, we kunnen alleen maar raden, meer niet.
Rowling zal heus niet gaan zeggen wat dat litteken te betekenen heeft, zij laat helemaal niets los... helaas |
_________________ Ron: Is het spreukeloos of spreukenloos? |
|
  |
 |
LavenderBrown
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
398 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 14:45 |
 |
Erm - dan kan iedereens litteken opeens wel iets betekenen als 'als mijn litteken begint te jeuken springen er straks drie lampen aan...' ofzo.
Ik vind niet dat je overal wat achter moet gaan zoeken, dan kun je wel 16 harry p boeken gaan schrijven als overal een conclusie uit moet komen xP dobby heeft puntige oren, zou hij daar toevallig ook toverkracht mee kunnen doen?
waarom heeft die toverstokmaker - olivander - een winkel op de wegisweg en niet in zweinstein?
hmm , sorry - ik vind het vergezocht. En Ron kan al helemaal perkamentus niet zijn, dan moet je wel héél diep gaan
<3 |
_________________ hey love
awful happens all the time
don't let it kill you. |
|
  |
 |
lautjuh
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: Op een plek hier ver vandaan, waar heel veel paleisjes staan :P
|
Geplaatst:
Za Nov 26, 2005 16:22 |
 |
debby, natascha schreef: | We hadden een keer een theorie gehoordt dat perkamentus ron was (dat ron terug was gereist door de tijd) maar als je het nu zo bekijkt kan het wel.. in deel 3 werd ron toch bij zijn been gebeten door sirius en mee gesleurt.. het zou kunnen dat zijn litteken daar vandaan komt.. wat denken jullie?? |
Neey, dat heeft Rowling al ontkracht (is al gezegd, weet ik Ik wil er nog ff iets over kwijt). Het zou me ook een beetje onlogisch lijken dat een hondebeet de vorm van een metroplattegrond heeft (als dat al zo is).
Het kan inderdaad ook wel een van de grapjes van Perkamentus zijn, gewoon om aan te geven dat dat litteken niet weg hoeft. Misschien had hij al voorzien dat het litteken bijzonder zou zijn? |
|
|
  |
 |
Feniks!
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 27, 2005 12:57 |
 |
Kwist niet eens dat Perkamentus dat liteken had..
Ik ben trouwens nu de soundtrack van The Goblet Of Fire aan het luisteren, leuk!  |
_________________ -'I will only truly left Hogwarts when none here are loyal to me' -Dumbledore.
Crea's eve knock out... |
|
  |
 |
Viktor Krumml
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 27, 2005 18:20 |
 |
Die zin die in de engelse versie staat is of een drukfout of je las het gewoon verkeerd ofzo want het is best raar engels. |
|
|
  |
 |
|