Auteur |
Bericht |
marie chantal
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Jun 21, 2005 14:42 |
 |
Ik ook, ik teken practische van vanaf dat ik een potlood vast kon houden.
zelf vind ik het saai om nieuwe dingen te leren, maar soms ga ik toch eens "research" doen, als ik bijv. een paard wil leren tekenen, kijk ik naar plaatjes van paarden. Ook een goed voorbeeld om paarden te tekenen, is de tekenfilm spirit. spirit fanart is ook toegestaan.
zo ook met de leeuwenkoning. Ik bestuur verschillende poses, en teken ze na, ook zoek ik hulplijntjes die mezelf zouden kunnen helpen.
maarja, ik teken dus mijn hele leven al.
groeten MC |
|
|
  |
 |
Narcissa
Erelid in de Orde van Merlijn

Verdiend:
0 Sikkels
Woonplaats: †...In de plek waar Tom Riddle mij tegen houd in zijn kerkers, diep bij Zwadderich!...†
|
Geplaatst:
Di Jun 21, 2005 18:49 |
 |
Pff...Ik heb het aan me zelf geleerd.
Nouwja als je me vraagd om een gezicht gaan tekenen.??
Dat kan je dan vergeten. Want dat kan ik echt niet!
Zo kan ik wel anderen dingen tekenen ( Vooral iets met letters ofzo)
Maar ik teken de laaste tijd steens minder:(.
Moet maar weer eens gaan tekenen . Zodat mijn topic weer open kan gaan. |
_________________ †Het geluk van de vampiers is met ons!!†
Ben van uit Azkaban lopend naar het Ministerie van Toverkunsten,
Om hun eens duidelijk te zeggen dat de wereld vaak niet eerlijk in elkaar zit!
( Wens de mensen veel geluk en succes verder! ) |
|
  |
 |
Derk
3e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 30, 2005 8:21 |
 |
Tja.. Bij sommige mensen gebeurd het inderdaad allemaal vanzelf ja.. Wij hebben een autist in onze klas, die tekent altijd als hij zich niet kan concentreren of als hij rust nodig heeft schitterende auto's, draken (die dan onze mentor opeten)..
Tja.. Ik moet toch echt heel goed alle details afwerken. Ook de vorm lukt mij nooit zo goed. Even grote voeten nog wel, maar gewoon de schalen, daarmee kom ik altijd in de war..
Gr. Derk |
|
|
  |
 |
Palamani
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 30, 2005 8:22 |
 |
*wordt het topicje binnengesleept door Derk*
*Staat op*
Hey mensen! Ik ben hier uitgenodigd door Derk! En die vroeg of ik hier even wou reageren in dit topicje over mijn Tekenstijl.... Nouhja, ten eerste... Ik heb geen scanner... anders zou ik mijn tekeningen graag op het forumwillen zetten, maar helaas Ik ben daarom maar begonnen aan Computer crea's... Ik ben er nu best wel ervaren in, maar ik vind gewoon tekenen toch ietje leuker... Ik volg geen tekenles ofzo, maar ik Zit nu in de derde klas en volgend jaar ga ik naar de vierde en daar krijgen we Bv... Beeldende Vorming... Dat is een soort Handvaardigheid en Tekenen door elkaar... Ik sta op dit moment een 8 voor Tekenen en ik heb er Super-Veel plezier in... Ik heb het niet echt van iemand geleerd, maar ik heb het denkik van mijn vader ge erft... Mijn opa was ook een best wel beroemdde schilder... Verder teken ik zelf gewoon In mijn vrije tijd.... En ik heb niet echt tips ofzo....
@derk: Wou je nog dat ik zo'n plaatje zou maken van hoe je zo iets maakte met PC-crea's? Of wil je dat niet?
Greetz from palamani |
|
|
  |
 |
Derk
3e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 30, 2005 9:46 |
 |
Palamani schreef: | *wordt het topicje binnengesleept door Derk*
*Staat op*
Hey mensen! Ik ben hier uitgenodigd door Derk! En die vroeg of ik hier even wou reageren in dit topicje over mijn Tekenstijl.... Nouhja, ten eerste... Ik heb geen scanner... anders zou ik mijn tekeningen graag op het forumwillen zetten, maar helaas Ik ben daarom maar begonnen aan Computer crea's... Ik ben er nu best wel ervaren in, maar ik vind gewoon tekenen toch ietje leuker... Ik volg geen tekenles ofzo, maar ik Zit nu in de derde klas en volgend jaar ga ik naar de vierde en daar krijgen we Bv... Beeldende Vorming... Dat is een soort Handvaardigheid en Tekenen door elkaar... Ik sta op dit moment een 8 voor Tekenen en ik heb er Super-Veel plezier in... Ik heb het niet echt van iemand geleerd, maar ik heb het denkik van mijn vader ge erft... Mijn opa was ook een best wel beroemdde schilder... Verder teken ik zelf gewoon In mijn vrije tijd.... En ik heb niet echt tips ofzo....
@derk: Wou je nog dat ik zo'n plaatje zou maken van hoe je zo iets maakte met PC-crea's? Of wil je dat niet?
Greetz from palamani |
Nou, ik had inderdaad Crea en Art door elkaar gehaald, sorry. Maar misschien kun je van je tekeningen foto's maken en op het internet zetten. Als je geen digitale camera hebt zal vast iemand anders het wel kunnen doen denk ik..
Gr. Derk |
|
|
  |
 |
Indian Violet
5e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jul 04, 2005 20:56 |
 |
Ik ben nog maar een beginnertje volgens mij Ik heb 2 manga boeken, Japans Striptekenen en nog eentje. 1 van mijn arts is mijn ava, alleen dan ingescand en lijnwerk. Ik kna helaas geen tekeningen posten, aangezien er nog geen HP tekening tot stand is gekomen |
Laatst aangepast door Indian Violet op Di Jul 05, 2005 8:52; in totaal 1 keer bewerkt |
|
  |
 |
RobinZwama
2e jaars

Verdiend:
49 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jul 06, 2005 19:35 |
 |
Hmmm... Ik kan wel een beetje tekenen, maar niet zo heel goed.
Maar ik zag wel een site met leuke getekende plaatjes!
Doewie!
-x- Robin
MMR: Als je fanart van anderen wilt laten zien, kan dat in het Favoriete Fanart-topic, die je bovenaan in dit board kunt vinden. Let er wel op dat je de Artist erbij zet, en de site waar je de art vandaan hebt. |
|
|
  |
 |
misz_louisa
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jul 09, 2005 11:31 |
 |
Ik teken eigenlijk altijd. Ik geef altijd als tip: laat je hoofd het doen, dus leg je gevoel erin, en laat je handen tekenen wat je denkt. Bij mij werkt dat altijd goed. Je kan ook voorbeelden nemen en dan overtrekken, daar leer je ook wel van. Ik zal binnekort wel een keer mn fan art erop zetten.  |
|
|
  |
 |
loutje
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
Woonplaats: ver weg van hier ,maar toch lekker knusjes in zijn armen.(hihi)
|
Geplaatst:
Zo Jul 10, 2005 21:26 |
 |
ik vind niet dat ik de gave bezit om echt mooi te tekenen,maar mijn tekeningen zijn ook niet afschuwelijk.
Ik heb nooit tekenles gevolgd ,als je graag tekend dan komt het wel vanzelf omdat je het vaak doet
Ik tekenen bijna altijd,toch ben ik maar miezerig met de talenten die ik hier vind,daarom open ik maar geen fanart,vergelijking met deze talenten zijn mijn tekeningen gewoon te gewoon |
|
|
  |
 |
Magisch-Eendje
5e jaars

Verdiend:
133 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 16:02 |
 |
Ik heb nooit op les ofzo gezeten, ik teken gewoon veel en dan gaat het vanzelf steeds beter. Ik probeer gewoon goed te kijken hoe dingen zitten en kijk ook naar andermans art om te kijken hoe zij lastige dingen bijvoorbeeld weer oplossen. Helaas heb ik heel vaak dat ik iets moois in mijn hoofd heb en dat het dan totáál niet lukt... Nouja gewoon verder blijven tekenen, hopelijk kom ik er ooit eens  |
|
|
  |
 |
PixieFilth
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
111 Sikkels
Woonplaats: let's go down to the beach and throw rocks into the sea
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 16:35 |
 |
Tekenen leer je niet. Je kunt wel enkele technieken aanleren, of dingen als perspectief of slagschaduw ofzo. En hoe je die of die kleur bekomt.
Maar goed kunnen tekenen leer je niet. Je kunt wel beter worden, als je het al kan.
Ik heb 6 jaar academie geleerd, en ik heb echt niks bijgeleerd in die 6 jaar. We leerden alleen maar dingen als lino-snijden en met houtskool tekenen, maar niks dat je leert om een object te tekenen.
Nu doe ik Beeldende & Architecturale kunsten [Bah! Architectuur :/] en nu leer ik al wat meer, qua perspectief.
Maar ik zit eigenlijk vooral op die school voor m'n diploma als Grafisch Ontwerpster.
Het fijne is dat je in onze klas echt ieders stijl uit elkaar kunt houden. Dat vind ik ook wel belangrijk, zoals MMR zegt, een eigen stijl hebben.
Maar toch denk ik niet dat mijn stijl erg herkenbaar is.
Dit bijvoorbeeld, is wel ongeveer m'n stijl.
En ik teken ook graag dingen met letters. Vaak in het perspectief en met vanalles eromheen, maar dar heb ik geen voorbeeld van op de computer. |
  |
 |
miss marlies radcliffe
6e jaars

Verdiend:
163 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 17:05 |
 |
ik kan wel tekenen maar niet echt goed dus daarom kijk ik vaak op dit forum om ideetjes te bekijken maar ik heb het ook heel druk altijd dus ik heb hier geen forum dus ja, ik kan dus niet zo goed tekenen behalve als ik me echt concentreer met hulplijntjes wil het vaak wel.
greetz miss marlies radcliffe |
|
|
  |
 |
Emma-fan
4e jaars

Verdiend:
229 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 17:55 |
 |
Wij krijgen eigenlijk niet echt veel les op school, 2 uur beeldende vorming per week, en dat is het.
We leren wel schaduwen tekenen enzo, (Nu moeten we een alien tekenen -__-'') maar niet veel over mensen,,
Misschien dat dat nog komt, want ik zit pas in het 2e jaar.
Mijn tekenstijl is eigenlijk mijn eigen stijl, en manga.
Ik heb eigenlijk veel technieken van manga geleerd in het boek, Hoe teken je manga - katy coope (ofzo ^^')
Ik heb eigenlijk ook bijna nooit inspiratie, en als iemand een keer een request doet, duurt het lang voor ik eraan begin (maar hij komt wel ^^) |
_________________ Where words fail, music speaks.. |
|
  |
 |
Stephanie_
4e jaars

Verdiend:
99 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 28, 2006 21:26 |
 |
Ik kijk veel naar andere tekeningen, en wat mensen zeggen van mijn tekeningen.. Meestal is er i/d buurt wel iets waar je tekenen kunt leren of iets met kunst. Mijn moeder kan wel goed tekenen en de meesten zeggen dat ik ook wel goed kan tekenen.. Maar als ik een tekening heb die wel goed gelukt is, maar geen gevoel in zit, of geen leven, (zoals ogen) vind ik em niet echt mooi.
Stephanie. |
|
|
  |
 |
Rowan
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 29, 2006 10:48 |
 |
Tsja, ik heb het mezelf aan geleerd, denk ik.
Vroeger tekende ik heel graag (6 jaar oud ofzo), en toen kwamen er al aardige tekeningen uit. Ik ging vaak met m'n oma zitten tekenen die erg goed kan aquarellen trouwens .Maar ik heb haast geen fantasie, dat is het vervelende, ik kan eigenlijk best wel goed tekenen maar ik weet nooit wat ik moet tekenen, en hoe. Als ik een voorbeeldje zie, maak ik gewoon een mooie tekening. Als ik dat niet heb, is het meestal prut.
Heeft iemand daar mischien tips voor? Dat is erg vervelend, want andermans tekeningen na-tekenen word erg saai opeen gegeven moment.  |
_________________ Het was belangrijk om te blijven vechten, steeds opnieuw had Perkamentus gezegt, want alleen zo kon het kwaad tot staan worden gebracht, ookal kon het nooit helemaal worden uitgegroeid. |
|
  |
 |
|