Auteur |
Bericht |
Olivierwoodlover
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 01, 2005 13:52 |
 |
tsjah best een moeilijke vraag,,
maar overal is een oplossing voor,, |
|
|
  |
 |
Jana
4e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Aug 01, 2005 18:19 |
 |
Eh, in het derde boek is gebleken dat de minister v. Toverkunst in contact staat met de politiek van de dreuzelwereld, met de ontsnapping van Sirius. En mensen die voor de gemeente werken (ook degene die mensen inschrijven) behoren bij de groep die dichter bij de politiek staan dan bijvoorbeeld een kassierster of garagist. Zij zullen wel mee in het hele complot zitten, misschien niet rechtstreeks... |
|
|
  |
 |
Tessa Tinkels
Volleerd Tovenaar

Verdiend:
5 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Aug 07, 2005 16:50 |
 |
Ik denk dat het Statuut van Geheimhouding daarvoor zorgt.
Dat van die gemeente is een goed punt. Ik denk dat er dan leden van het ministerie op afkomen en een herinneringsslot plaatsen. Familie zal eht denk ik wel weten, anders dan wordt het verschrikkelijk moeilijk allemaal. Die rapportenvraag is een goed punt. Daar weet ik gteen antwoord op.
Kimberly |
_________________ If the Boy Who Lived
wasn't born:Travel of Doom |
|
  |
 |
Hermion Granger
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
224 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Aug 09, 2005 12:24 |
 |
In boek 3 hebben we droebel horen zeggen dat hij het ieuws heeft doorgegeven aan de dreuzel premier, die Zwarts zopu beschrijven als een misdadiger gewapend met pistool.... Maar de premier weet wel beter, mischien is dat ook het geval daar, dat bepaalde mensen weten wat ze moeten, niets meer maar ook niets minder. |
_________________ Check it out, please! |
|
  |
 |
Ailey
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
577 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 25, 2005 15:26 |
 |
Mm, ja dat is een goede vraag. Dat van die vriendjes en vriendinnetjes valt nog wel af te handelen, maar met die gemeentje, ja dat weet ik ook niet hoe dat zit. |
|
|
  |
 |
**lupos**
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Sep 25, 2005 22:59 |
 |
de toverwereld heeft tog overal conecties met de dreuzel wereld?
dus ook wel met de gemeente's in de wereld!
dus dat zal het probleem niet zijn.
maar dat je als 11 jarige in één keer al je vrienden achterlaat voor altijd
maar zoals al is gezegt, er zijn smoezen zat hier voor |
_________________ Neville Longbottom: Oh my God! I've killed Harry Potter!  |
|
  |
 |
desiree
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Okt 02, 2005 9:51 |
 |
die ouders verzinnen denk ik gewoon dat ze ergens anders op school zitten ver weg bij hun verdaan.want ik denk dat lang niet alle dreuzels blij worden als ze horen dat hun kind naar zweinstein mag en daar dus ook niet te koop mee gaan lopen |
|
|
  |
 |
Charlie_W
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Okt 11, 2005 20:03 |
 |
Ik denk dat er gezegt word dat je nx mag zeggen over zweinstein..
Maar dat je het een andere naaam moet geven..
En die zelfde naam staat in de gemeente..
//..Charlie..// |
|
|
  |
 |
Rookie
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 15:20 |
 |
amazingmoi schreef: | hey,wat ik me nu al afvraag vanaf het moment dat ik ben begingen lezen in de hp-boeken,is volgende vraag.
je weet dat er in zweinstein vaak dreuzelkinderen worden aangenomen,die worden gecontacteerd via een brief.nu mogen dreuzels niet weten dat er toverscholen bestaan dus waarschijnlijk zal er in die brief aan de ouders van het kind gevraagd worden tegen niemand iets te vertellen over de school en over toverkunsten en zij zullen dat waarschijnlijk ook wel niet doen;maar hoe gaat hun omgeving hier op reageren?vrienden van die kinderen zullen zich toch afvragen waar hun vriend/vriendin is?en dan heb je nog een ander probleem;als kind sta je geregistreert in het gemeentehuis,hoe reageert de gemeente er op wanneer ze te horen krijgen dat een bepaald kind(dat zen lagere school heeft afgewerkt) niet ingeschreven staat in een middelbare school terwijl dat zen ouders toch nog steeds in hun gemeente wonen?zij gaan die ouders contacteren en vragen stellen ,en wat moeten die dan antwoorden? |
Tja...
moeilijk je hebt leerplicht tot 16 jaar.
Dan moet je onderduiken denk ik .
Ik zou het anders ook niet weten.
Greetz Rookie |
_________________ 'Weasley was born in a bin
He always lets the Quaffle in
Weasley will make sure we win
Weasley is our King |
|
  |
 |
oOAqua-ReginaOo
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 17:10 |
 |
Jah dat heb ik mij ook afgevraagt. Ik denk dat er ofzo iets magisch aan te pas komt... Misschien 1 of andere spreuk ofzo... |
|
|
  |
 |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Di Nov 15, 2005 21:31 |
 |
Over zoiet denk ik eigenlijk niet na..
Ik vind het niet echt ter zake (ik wil je topic niet afbreken ofzo hoor, maar ik had er nog niet over gedacht ofzo).
Ze zullen er wel voor zorgen dat niemand het weet zeker!
x |
|
  |
 |
Tamuril
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Nov 16, 2005 18:48 |
 |
ze zullen vast wel smoesjes verzinnen, maar die raken waarschijnlijk ook wel op toch en als een kind die naar zweinstein gaat veel vriendinnen heeft dan wordt het ook wel een beetje lastig en ze zullen heus wel dan thuis komen om degene een keer te willen zien toch..?  |
|
|
  |
 |
Buckbeak_13
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: M'n eigen fantasie-wereldje waar ik mijn Harry Potter obsessie kan ontwikkelen
|
Geplaatst:
Do Nov 17, 2005 17:44 |
 |
Ik denk niet dat het zo heel moeilijk is om tegen je vrienden of vriendinnen te vertellen:
1. je vertelt ze de waarheid maar dat is niet zo slim in dit geval denk ik
2. Zweinstein is een van de honderden scholen in engeland waar je zegmaar woont. Goed verhaal om uit te leggen waar je het hele jaar bent ( en je hoeft niet eens te liegen )
En wat het hele gemeente huis gedoe betreft.... misschien zorgt perkamentus daar wel voor, de school heeft daar vast wel rekening mee gehouden, wie weet zit er wel een spreuk aan die brief vast  |
|
|
  |
 |
Hummol
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
424 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 17, 2005 18:02 |
 |
Tja idd een goed topic... mischien spreekt de minister van toverkunst wel een bezwering uit over de burgemeester of alle mensen die die brief lezen zodat ze het wel lezen maar dat het niet doordringt maybe.... |
_________________ Men are stupid.
I'm with you so far..
xD |
|
  |
 |
Lilya
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 17, 2005 21:09 |
 |
Ik denk niet dat de ouders betoverd zijn...
En dan nog: Al zouden ze het vertellen... zie je het gesprek al voor je?
Vader: "Mijn dochter gaat tegenwoordig naar Zweinstein."
Oma: "Zwein-watte??"
Vader: "Zweinsteins Hogeschool voor Hekserij en Hocus-pocus. Ze is een heks, ze leert er toveren."
Die oma of ander familielid zal vast denken dat de vader/moeder te diep in het glaasje heeft gekeken of gewoon niet helemaal lekker is... |
|
|
  |
 |
|