Auteur |
Bericht |
Sofie
Music Addict

Verdiend:
123 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Nov 20, 2005 14:03 |
 |
Jaa.. ik dacht er ook meteen aan toen ik het las!
Umm.. maar dan zet JKR die naam er toch in om ons om de tuin te leiden?!
Want ze kan heus wel een ander achternaam verzinnen denk ik..
Oftewel komt er nog iets over (betwijfel ik 'n beetje)
Oftewel doet ze het express om ons dat te laten denken..
Da's mijn theorietje
x |
|
  |
 |
ron_wezel
1e jaars

Verdiend:
47 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Nov 24, 2005 17:29 |
 |
Het zou me nogal raar lijken mocht Smith afstammen van Huffelpuf. Hij heeft helemaal niet het karakter van een echte Huffelpuffer, meer het karakter van een Zwadderaar! |
|
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 14, 2006 22:57 |
 |
Tigerlily schreef: | Goed opgemerkt, maar ik denk niet echt dat 't waar is...
Ik ben het met heel veel mensen eens.  |
En ook ik ben het met je eens, Mark Evers is toch ook geen familie van Lily Evers, gewoon stom toeval. En moesten ze toch familie zijn, is het waarschijnlijk niet zo belangrijk. |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
Bee
Schoolkampioen

Verdiend:
503 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 15:59 |
 |
Volgens mij is hij ook geen rechtstreekse afstammeling van Huffelpuf.
En zelfs als hij dat zou zijn denk ik niet het nog zo belangrijk gaat worden voor het plot van het boek. |
_________________ Orde is een genoegen van het verstand, wanorde is het genot van de fantasie.
Paul Claudel
 |
Potter-Girl
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 17:20 |
 |
Ja dááág!Smith een afstammeling van Helga
Huffelpuf?Dan verbrand ik deel 7!!!!Sorry,
moest er even uit. Maar ik
denk niet dat dat zo is, al zit hij in Huffelpuf.
Persoonlijk vindt ik dat Smith in Zwadderich
thuis hoort.  |
|
|
  |
 |
Wou[$]eR
5e jaars

Verdiend:
54 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 19:32 |
 |
Ik denk niet dat Smid de erfgenaam van Huffelpuf is. Het zou best wel kunnen maar zelf denk ik van niet.
Ook denk ik dit omdat iedereen denkt dat Harry de erfgenaam van Griffoendor is wat ik ook niet denk. Ik denk namelijk als smid of Harry de erfgenaam zou zijn van Huffelpuf/Griffoendor het verhaal niet meer echt orgineel zou zijn. Ook vind ik het verhaal dan meer een afwijking krijgen naar een 'oorlog' tussen Zalazar Zwadderich en Goderic Griffoendor dan tussen Harry Potter en Heer Voldemort.
Het lijkt alsof iedereen hier erfgenamen ziet rondlopen |
_________________ Proffesor Dumboldore:"For in dreams, we enter a world that's entirely our own. Let them swim in the deepest ocean or glide over the highest cloud." |
|
  |
 |
scorpion knight
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 22:29 |
 |
Als het een toevallige fout van JK is zou je het niet zeggen. Smith is natuurlijk wel een veel voorkomende naam...
Maar zelfs als die Zacharias Smith een afstammeling van Huffelpuf is zal dat gee grote rol gaan spelen. er zijn al zoveel dingen die in boek 7 moeten samen komen. |
|
|
  |
 |
Boe
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
Woonplaats: I live everywhere and nowhere I live in the wind, The light breeze softly caressing your cheek is me
|
Geplaatst:
Do Jan 19, 2006 22:48 |
 |
Het kan wel zo zijn maar ik zou er geen geld op verwedden.
Zie lilly kwestie .
Maar als het zo zou zijn denk ik niet dat het zo'n grote rol gaat spelen voor het plot.
Je kan nu eenmaal niet eeuwig nieuwe familienamen gaan verzinnen.
toch een goede gedachtenkronkel.
Grtz
Boe |
_________________ boe's creatjes |
|
  |
 |
Fawkes
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 20, 2006 16:00 |
 |
Tja, ik heb/had er ook over nagedacht ja.
Het is een beetje voordehand liggend om te zeggen dat JKR niet zomaar iets doet. Dat roepen we al bij zoveel dingen. Zie o.a Lily kwestie.
Maar goed, op zich is het vaak wel waar dat JKR achter veel dingen wat stopt. En hij komt verdomd veel voor in boek 6, waar je het soms niet nodig acht. Maarja, Smith komt wel veel voor in Engeland als achternaam. En volgens mij vind JKR het wel leuk om ons lekker het bos in te sturen, ze zou het natuurlijk expres kunnen doen zonder betekenis.
Dus het blijft moeilijk zeggen, het verband lijkt klaar te liggen, maar er zijn ook een aantal tegenargumenten. |
|
|
  |
 |
Moniek
The Dark Mod

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Jan 20, 2006 16:51 |
 |
Ik denk het niet nee, Smith is geen zeldzame naam, en dit is inderdaad net als de 'Evans kwestie'. Het zou zo kunnen zijn ja, omdat ze in dit geval allebei iets met Huffelpuf te maken hebben, maar ik denk het niet..
Ik had het trouwens nog niet opgemerkt ^^ |
|
|
  |
 |
rupert lover
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Jan 21, 2006 22:28 |
 |
Ten eerste heel goed bedacht. Ik had er zelf nog niet aan gedacht, maar tocht denk ik niet dat het klopt. Ik vind dat je niet overal iets achter moet zoeken. Het zou een beetje te toevallig zijn. Smid is natuurlijk een veelvoorkomende naam. Maar toch weet je maar nooit met Rowling. |
|
|
  |
 |
desideriusD+
1e jaars

Verdiend:
50 Sikkels
|
Geplaatst:
Wo Jun 07, 2006 18:53 |
 |
Ik geloof wel dat Zacharias afstammeling is van die oude taart uit de herinnering, hij is heerlijk arrogant en denkt dat ie heel veel is. Ik kan me het wel voorstellen, als je weet dat je afstammeling bent van een van de 4 stichters van Zweinstein.. Misschien kan Harry nog onverwachte hulp uit zijn hoek verwachten, met betrekking tot Gruzies!
Greetz DD+ |
|
|
  |
 |
Caleb
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
0 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 08, 2006 14:02 |
 |
Misschien komt hij nog wel terug in het plot. Ik zou het wel raar vinden als het gebeurde maar het kan wel. Misschien moet hij harry wel helpen om het echte medallion op te sporen voor harry, bijv. dat hij een zesde zintuig heeft voor het opsporen van het medallion.
Zoals ik al eerder zei het zou wel raar zijn maar Rowling is wel heel onverwacht altijd dus wieweet?? |
|
|
  |
 |
The Rasmus
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Do Jun 08, 2006 19:13 |
 |
het was mij zelf ook al opgevallen bij de naam Smith dat 2 personen die alle2 in Huffelpuf Zitten/zaten. Maar zacharias Smith komt wel steeds weer terug in de boeken, dus denk ik wel dat hij er wat mee te maken heeft..
Er zijn anders ook nog genoeg irritante jongens duss
En Zacharias zat er toch nog niet vanaf het begin in? miiss toen rowling het eind zeg maar een beetje had bedacht,, dat hij er toen pas inkwam. Dat was toch in deel 3 of niet?
Naja,, zelf denk ik wel dat hij nog terug komt in deel 7
XxX |
_________________ You don't remember me, But I Remember You |
|
  |
 |
Lupos-freak
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
529 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jun 11, 2006 8:24 |
 |
Zoals ik al zei denk ik dat het gewoon toeval was. Wanneer Zacharias ten tonele kwam ben ik wel even vergeten Maar dan nog, stel dat hij familie van haar was, dan zou iedereen dat toch al lang weten. Want volgens mij stoeft hij nogal graag, alleen heeft hij blijkbaar niet om over te stoefen... |
_________________ See you in another life then, eh brother? |
|
  |
 |
|