Harry Potter Forum index
Dit forum is gesloten. Bezoek nu de vernieuwde versie van HPF!
 Harry Potter Forum gesloten  •   Inloggen

Waarom, Sneep? Volgende onderwerp
Vorige onderwerp

Sla dit onderwerp op als textbestand
Auteur Bericht
angel_fairies
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 45 Sikkels

angel_fairies is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 13:24 Terug naar boven Sla dit bericht op

CrazyElf schreef:
Dus deed hij dat voor Draco of Narcissa eigenlijk?

Deels denk ik wel, Sneep heeft Draco altijd voorgetrokken, dus ja...hij zal Draco niet zomaar aan zijn lot overlaten. Hij heeft het denk ik ook deels gedaan om te bewijzen dat hij aan de kant van Voldemort staat...

Profiel bekijkenStuur privébericht
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

Verdiend: 90 Sikkels

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Dec 27, 2005 16:35 Terug naar boven Sla dit bericht op

angel_fairies schreef:
Snape heeft de eed afgelegd voor het geval Draco niet in staat was om Dumbledore te vermoorden. Als Draco het dan niet zo hebben gekund en Snape het deed zou Voldemort Draco en zijn moeder misschien niet doden. Snape heeft het dus gedaan omdat Draco's moeder er om smeekte.

En eenmaal de eed afgenomen is er geen weg terug!

maar hij had het toch ook gewoon kunnen beloven? bellatrix vond het toch ook ongeloofwaardig dat sneep een onbreekbare eed af zou leggen? stel dat draco iets zou overkomen, dan zou sneep ook dood zijn, want hij had gezworen hem te beschermen tegen ik weet niet wat. het was gewoon onnodig en ik denk dat er wel iets anders achter zou moeten zitten, iets waarvoor sneep zen leven voor zou willen wagen.

Ketenvuur
Laeta
Oude Forumnaam: tralalala Zwadderich Klassenoudste
Zwadderich Klassenoudste

Verdiend: 1252 Sikkels
Woonplaats: In a land full of my little pony's and laughing suns

Laeta is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 18:02 Terug naar boven Sla dit bericht op

Dit is mijn mening, en ik weet ook niet of het klopt. dit leek me het logischt na het lezen van het boek(en mijn grote sympathie voor sev speelt natuurlijk ook mee)

Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
Ik denk dat dit een afspraak was tussen perkamentus en snape. mijn argument is dat perkamentus afwist van malfidus opdracht en snape moet dit verteld hebben. waarom zou hij dit verteld hebben als hij malfidus moest helpen met perkie vermoorden? Ik denk dat perkamentus zich wel zou willlen opofferen of het risico willen nemen om een student te beschermen en snape zo ook het vertrouwen te geven van de dooddoeners
Waarom waagde hij zijn leven voor iets dat eigelijk helemaal niet had gehoeven? waarom had het niet gehoeven. als hij weigerde zou hij het weinige vertrouwen van de dooddoeners al helemaal kwijt zijn(bellatrix zou daar wel voor hebben gezorgd) en hij beschermd het leven van malfidus
Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond? als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
hij is gewoon nog aan de goede kant. al zou het, als hij tog slecht blijkt te zijn, ook gewoon heel verdacht zijn geweest als hij het niet had gedaan.
Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was? Ik vraag me af of hij draco alle ruimte gaf, hij was het duidelijk niet een smet dracos pogingen en hij had blijkbaar niet de macht die te stoppen. Hij probeerde draco er tog van te overtuigen met deze pogingen te stoppen.

Ambition is the germ from which all growth of nobleness proceeds.
rebel
1e jaars
1e jaars

Verdiend: 46 Sikkels

rebel is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 18:13 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je, ik denk dat Perkamentus helemaal niet dood is.
Er staan zóveel bewijzen in dat , dat niet het geval is.
Het grootste bewijs is dat Harry even dacht een feniks zien opstijgen uit het vuur van Perkamentus' tombe. En hoe verklaar je het feit dat Perkamentus steeds zijn herinneringen uit een flesje haalt als hij met Harry tijdens hun lessen de Hersenpan induiken? Normaal haalt Perkamentus zijn herinnering gewoon uit zijn hoofd.. tenzij hij Perkamentus niet is. Ok dit is dan een beetje vergezocht maar van Rowling kun je alles verwachten heb ik gemerkt.

Maar daarmee kom ik dan ook terug op dat Perkamentus tóch wel écht dood is.
Het enige waar ik nu ech van overtuigd ben is dat Sneep wél aan de kant van de good guys staat. We weten nog steeds niet wat de reden was dat Perkamentus Sneep erg vetrouwde en Rowling heeft de reden niet zomaar nog steeds geheim gehouden. Dat zal wel zijn omdat het antwoord nog moet kómen.

Er zijn echt zóveel aanwijzingen voor alles dat je gewoon niet kan weten hoe of wat.

Dreuzel
Dreuzel

jerre2 is offline. 
BerichtGeplaatst: Vr Dec 30, 2005 19:44 Terug naar boven Sla dit bericht op

*Die onbreekbare eed of zo omdat hij wou bewijzen dat hij aan de "donkere" kant staat en om dat zo te bewijzen Exclamation Razz
*Draco zou Perkie toch nooit vermoord hebben en dan heeft Sneep het maar gedaan ( maar hij is niet dood Razz Daar bennek weer:lol: Ik blijf bij mijn standpunt!!)
*Hij "redde" Perkie om zogezegd in het krijt te staan bij Perkie en dat SNeep Perkies 'vertrouwen' waard is!! Wink
*Het was toch ook Draco's opdracht en Sneep moest alleen maar te hulp schieten als er iets gebeurde met Draco ofzo en btw Sneep heeft toch een paar keer geprobeerd Draco ervan te overtuigen om te hellpen... Tijdens "kerstfeestje" van Slakhoorn Exclamation
Grtz

Dreuzel
Dreuzel

De Sonneman is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Jan 02, 2006 23:01 Terug naar boven Sla dit bericht op

Hallo eenieder. Ik ben hier nieuw, want ben drie weken geleden pas begonnen met het lezen van de boeken. Heb ze nu alle zes uit en de vraag over Sneep is de meest prangende dacht ik zo.

Volgens mij heeft Sneep de onbreekbare eed afgelegd in de veronderstelling dat Narcissa hem alleen zou vragen om Draco te helpen. Toen zij plotseling vroeg of hij zweerde dat hij de taak zou volbrengen als Draco het niet kon kon hij niet meer terug (met Bellatrix erbij). Hij moest dus wel ja zeggen om het vertrouwen van de dooddoeners te houden. Ik denk dat hij dit vervolgens overlegd heeft met DD en afspraken gemaakt...

Kan niet wachten op deel 7....

Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot
Opperste Hotemetoot

Verdiend: 20 Sikkels

Sweet Hermione is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 16:20 Terug naar boven Sla dit bericht op

Rene schreef:
Ik denk niet dat hij egt DD heeft vermoord... hij zal die Onbreekbare Eed wel af hebben gelegt omdat hij anders te veel verdacht werd... en hij heeft Draco het hele jaar niet lastig gevallen omdat hij wist dat het zijn opdracht was... en trouwens hij ondervroeg Draco wat zijn opdracht was... Dat betekend dus dat hij er nog niet van wist... Maar het was in iedergeval gewoon plan dat Sneep Perkamentus nep zou vermoorden... lees mn site...

Ik ben ook ''aanhanger'' van de theorie dat Dumbledore eigenlijk niet is vermoord door Sneep. Als de leden van de Orde etc. in de ziekenzaal zitten en het hebben over Sneep en Dumbledore, zeggen ze een boel dingen waar je je vraagtekens bij moet zetten. (Off-topic...)

Ik vind het inderdaad nog steeds opmerkelijk dat hij de Unbreakable Vow toch maakte. Ik denk om te verzekeren dat hij echt aan Voldemorts kant staat. Dooddoeners doen dat soort dingen voor Voldemort.

Dreuzel
Dreuzel

HP_tessa is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 18:33 Terug naar boven Sla dit bericht op

natuurlijk helpte hij perkamentus met zijn uitgestorven hand dat zou toch verdacht zijn als hij zegt: neejj perkamentus ik kan je niet helpen want ik hoor bij voldemort..
hallo denk na.. als hij bij voldemort hoort (wat ik betwijfel) zou hij dat niet zomaar tegen perkamentus zeggen dat hij hem niet wil helpen en sneep wist waar grimboultplein12 was dan was voldemort daar tog wel naartoe gegaan.. sneep had tog kunnen zeggen waar het was en dan had voldemort perkamentus zelf kunnen doodde.. perkamentus was dan wel de geheimhouder van de orde van de feniks maar hij heeft dat briefje met grimbouldplein erop tog wel een keer aan sneep gegeven en dan weet sneep tog waar voldemort moet zoeken het is allemaal niet logisch sneep kan niet bij voldemort horen..
ik denk dat het een plan van perkamentus en sneep.. dat perkamentus niet echt dood is dat is gewoon niet logisch perkamentus is de enige die kan weten waar de gruzielementen kunnen liggen hoe had harry aan de familie mergel kunnen denken als perkamentus er niet was hoe had harry aan die grot kunnen denken als perkamentus er niet meer was.
harry heeft perkemantus nodig om die gruzielementen te vernietigen zonder perkamentus kan harry het niet. perkamentus kent ook voldemort stijl zoals hij zei omdat hij marten les had gegeven..
het bestaat niet dat perkamentus dood is dat is gewoon onlogisch zonder zijn hulp kan harry die gruzielementen nooit vinden..[/list]

HP_tessa
Dreuzel
Dreuzel

HP_tessa is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 18:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

Weet je, ik denk dat Perkamentus helemaal niet dood is.
Er staan zóveel bewijzen in dat , dat niet het geval is.
Het grootste bewijs is dat Harry even dacht een feniks zien opstijgen uit het vuur van Perkamentus' tombe. En hoe verklaar je het feit dat Perkamentus steeds zijn herinneringen uit een flesje haalt als hij met Harry tijdens hun lessen de Hersenpan induiken? Normaal haalt Perkamentus zijn herinnering gewoon uit zijn hoofd.. tenzij hij Perkamentus niet is. Ok dit is dan een beetje vergezocht maar van Rowling kun je alles verwachten heb ik gemerkt.

Maar daarmee kom ik dan ook terug op dat Perkamentus tóch wel écht dood is.
Het enige waar ik nu ech van overtuigd ben is dat Sneep wél aan de kant van de good guys staat. We weten nog steeds niet wat de reden was dat Perkamentus Sneep erg vetrouwde en Rowling heeft de reden niet zomaar nog steeds geheim gehouden. Dat zal wel zijn omdat het antwoord nog moet kómen.

Er zijn echt zóveel aanwijzingen voor alles dat je gewoon niet kan weten hoe of wat.

ik denk dat rebel geleik heeft, sneep kan iemand anders hebben vermoord die wisseldrank dronk om perkamentus te zijn zogaat perkie niet dood en kan hij voldemort nog steeds uitschakelen daar heb ik ook aan zitten denken maar aan die flesjes heb ik gedacht het klopt wel dat hij de herrineringen uit zijn eigen hoofd had kunnen halen het is wel logisch, perkamentus heeft harry altijd willen beschermen maar dat is nooit slim van hem geweest, want omdat perkie niet de hele waarheid zei over occlumentie dacht harry dat voldemort echt sirius martelde dat had perkamentus kunenn voorkomen door harry de waarheid te zeggen.. perkie is niet altijd even slim geweest vinden jullie wel, maar wissel drank kan het zijn

The Black Prince
Dreuzel
Dreuzel

The Black Prince is offline. 
BerichtGeplaatst: Di Jan 03, 2006 21:54 Terug naar boven Sla dit bericht op

Waarom heeft sneep een unbreakable vow gemaakt, terwijl hij zelf erkende dat perkamentus een machtig tovenaar was?
Wat heeft de vow met Perkamentis te maken? Sneep moest alleen op Draco letten, en zonodig zijn opdracht overnemen.

Waarom waagde hij zijn leven voor iets dat eigelijk helemaal niet had gehoeven?
Omdat hij misschien toch trouw is aan Heer Voldemort?

Waarom is sneep perkamentus te hulp geschoten nadat hij zijn hand had verwond?
Omdat het Draco's opdracht was, en Heer Voldemort wilde dat hij faalde.

Als hij dat niet had gedaan was het toch in sneeps voordeel?
Dan zou Heer Voldemort erg boos op Sneep zijn.

Waarom heeft hij het hele jaar niks gedaan en heeft hij draco alle ruimte gegeven om een manier te vinden perkamentus te vermoorden, en deed hij het het op het laatste moment toch zelf? hij wist toch dat het draco's opdracht was? Omdat Draco Perkamentus niet dood ging maken, dat zag Sneep aan zijn aarseling. En om zijn eed na te komen moest hij Perkamentus toen wel doden.

Afdeling: Zwadderich
shauke
1e jaars
1e jaars

shauke is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2006 21:36 Terug naar boven Sla dit bericht op

maar sneep had geen keus omdat hij anders toch zou doodgaan (met zijn eed met narcissa)om draco te beschermen en ik denk dat perkamentus dat wist en daardoor zijn leven gaf

anders zou perkamentus hem toch niet vertrouwen he

cha0xz
2e jaars
2e jaars

Verdiend: 49 Sikkels

cha0xz is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2006 22:00 Terug naar boven Sla dit bericht op

De eed heeft alles met perkamentus te maken want hij moest mee helpen met de opdracht en als het niet lukte de opdracht zelf uitvoeren, en dat is perkamentus vermoorden dus heeft het wel met hem te maken.
Hij heeft dit waarschijnlijk gedaan om zijn dekmantel niet te verbreken. Of omdat hij echt slecht is en dat ook daadwerkelijk wilde doen.

XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Ma Feb 13, 2006 22:39 Terug naar boven Sla dit bericht op

wat arrogant trouwens van narcissa, dat ze iemand vraagt zn leven te wagen voor iemand, ook al is het dr eigen zoon. wat verwachtte ze wel niet? dat sneep onsterfelijk is ofzo? ze zei dat sneep het wel zou kunnen doen, dat wist ze zelfs zeker, maar eventjes voordat ze sneep vroeg om de eed af te leggen zei ze dat zelf voldemort niet tegen perkamentus was opgewassen... raar mens Rolling Eyes

Ketenvuur
Jalf
Oude Forumnaam: Jalf Lupin The Musical Mod
The Musical Mod

Verdiend: 0 Sikkels

Jalf is offline.  Afdelingslogo
BerichtGeplaatst: Di Feb 14, 2006 10:47 Terug naar boven Sla dit bericht op

XilonaX schreef:
wat arrogant trouwens van narcissa, dat ze iemand vraagt zn leven te wagen voor iemand, ook al is het dr eigen zoon. wat verwachtte ze wel niet? dat sneep onsterfelijk is ofzo? ze zei dat sneep het wel zou kunnen doen, dat wist ze zelfs zeker, maar eventjes voordat ze sneep vroeg om de eed af te leggen zei ze dat zelf voldemort niet tegen perkamentus was opgewassen... raar mens Rolling Eyes

Eh?

He lijkt me heel erg logisch dat als je man voor de rest van z'n leven in Azkaban zit, en jij de kans je enige zoon (En daarmee dus de enige persoon die nog echt belangrijk is in haar leven) te verliezen, je alles zou doen om het te voorkomen. Des noods ten kostte van een ander.

Ik heb het idee dat Narcissa heel erg veel van Draco houdt. Het is vaak zo dat een moeder meer van haar kinderen houdt dan van haar man. Het zou me niets verbazen als dat in Narcissa's geval ook zo was.

Waarom Snape het gedaan heeft? Misschien was hij verliefd op Narcissa? Kan. Er gaat al tijden een gerucht dat Snape verliefd blijkt te zijn in boek 7 (Al neem ik dat met een flinke schep zout) misschien dat deze persoon Narcissa is. Misschien wilde hij de Malfoy's een dienst bewijzen? Misschien wilde hij Dumbledore echt dood hebben?

Het zou allemaal zomaar eens kunnen.

...I'll miss ya...
XilonaX
Volleerd Tovenaar
Volleerd Tovenaar

XilonaX is offline. 
BerichtGeplaatst: Zo Feb 26, 2006 21:21 Terug naar boven Sla dit bericht op

die site gaat echt iets te ver. ok, er zijn dingen (bijv de manier waarop perkamentus is vermoord) die niet overeenkomen met wat er in andere gevallen is gebeurd, maar toch. ik vind het niet zo overtuigend maar we zullen wel zien wat er uitendelijk gaat gebeuren. Wink

Ketenvuur
Berichten van afgelopen:      

Ga naar:   

Sla dit onderwerp op als textbestand

Volgende onderwerp
Vorige onderwerp