Auteur |
Bericht |
miiss malfoy
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 18:30 |
 |
goed bedacht sterretje , maar wat voor kracht bedoel je dan?
Ik denk idd ook dat het er op neer komt dat hij dan eignlijk nimand meer heeft die egt voor hem zorgt, behalve zijn vrienden.
gr. miiss malfoy |
_________________ "Come an, Mr. Frodo. I can't carry it for you... but I can carry you." - Sam |
|
  |
 |
Sweet Hermione
Opperste Hotemetoot

Verdiend:
20 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 18:31 |
 |
Waarom, waarom? Ik denk om ervoor te zorgen dat Harry minder ''beschermers'' heeft. Klinkt gek, maar kijk: hij verloor zijn ouders, zijn peetvader, Perkamentus... Allemaal mensen die hem vroeger beschermden. Hij staat er nu meer alleen voor.
Of zoiets. |
_________________ I LOVE HPF |
|
  |
 |
Sterretje
Lid Wikenweegschaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 19:50 |
 |
miiss malfoy schreef: | goed bedacht sterretje , maar wat voor kracht bedoel je dan?
Ik denk idd ook dat het er op neer komt dat hij dan eignlijk nimand meer heeft die egt voor hem zorgt, behalve zijn vrienden.
gr. miiss malfoy |
een bepaalde kracht die hij kreeg van Sirius. dus in ieder geval een sterker vertrouwen in zijn vrienden. en waarschijnlijk meer moed om Voldie te verslaan. ook meer liefde, om Voldie te verslaan.
maar met die kracht bedoel ik dus een andere kracht die hij nog nooit bij zichzelf heeft ontdenkt. (denk maar aan Sisseltong, dar kwam hij pas zijn tweede jaar achter) dit is dus iets om verder over na te denken!
(off topic: @misslinnie7 't is irri als mensen twee keer achter elkaar posten. vooral als het ook nog eens (bijna) hetzelfde bericht is.) |
_________________ Perpernoten al in de aanslag |
|
  |
 |
desiree
2e jaars

Verdiend:
46 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 23:09 |
 |
ik heb het gevoel dat het om 2 redenen gaat.
rowling heetf gezegd dat iedereen die harry ech tkon helpen om voldemort en sirius zou het echt anders geprobeerd hebben
en de volgende reden denk ik dat het heeft te maken met de broer van sirius want die was een doodsdoener.
en mischien wou hij wel wraak of zo.
of een andere reden die er mee te maken had of zo. |
|
|
  |
 |
Stephni
Dreuzel

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Vr Dec 30, 2005 23:28 |
 |
Ik veronderstel ook dat het gewoon om een bepaalde kracht gaat.. De kracht om door te zette, zodat hij voldemort kan stoppen. Als je denkt, harrys vader x moeder, dan sirius x perkamentus, allemaal mense waar harry dicht bij stond.
Waarschijnlijk zit er nog wel een andere vergezochte rede achter waar ik nooit van mn leve met mijn kleine hersene zal achter kome
Ik hoop maar dat Rowling wat voortdoet met dat 7e boek, zodat we het kunne leze
xx |
_________________ Ransom notes keep falling out your mouth.
Mid-sweet talk, newspaper word cut-outs.
Speak no feeling, no I don't believe you.
You don't care a bit. You don't care a bit.
You'll never walk alone.
I love you. |
|
  |
 |
Miss-Hermione-Granger
Dreuzel

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Za Dec 31, 2005 18:35 |
 |
Van Detta staat aan Voldemort zijn kant
Ik denk dat zij dacht dat Sirius harry een bepaalde kracht gaf ofzow...en als ze Sirius zou vermoorden harry zou verzwakken. En ook uit wraak dat harry minder beschermers zou hebben |
_________________ Hermione:''ron would like me to tell you, that seamus told him, that dean was told by parvati, that hagrid was looking for you.'' |
|
  |
 |
Revan Dumbie
Dreuzel

Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 17:27 |
 |
Off-topic:
Waarom zegt iedereen dat al zijn beschermers dood zijn?? Tis tog niet cker dat Dumbledore dood is...!
http://www.dumbledoreisnotdead.com/dumbledoreclues.html
On-topic:
En ik denk wel dat de dood van Sirius een reden had, want dat heeft JK gezegd. Ik zou alleen echt niet weten welke reden dat dan moet zijn, want er wordt niks over gezegd in HBP. Sterker nog, Sirius wordt amper genoemd. (Veel te weinig naar mijn mening)!! |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!!  |
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 17:54 |
 |
@ Revan Dumbie:
Staat er niet in de boeken dat hij dood is gegaan? En is het niet zo dat Perkamentus heeft gezegt dat mensen die dood zijn nooit meer door wat voor reden dan ook, weer kunnen leven? |
|
|
  |
 |
Sweetdevil
4e jaars

Verdiend:
51 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 18:29 |
 |
Chaja-girl schreef: | Ik denk dat Sirius dood moest zodat harry zichzelf wil buitensluiten, uit schuldgevoel. Aan het einde van het 6de boek staat.
"Terwijl hij in de warme zon zat, besefde Harry dat de mensen die om hem gegeven hadden allemaal geprobeerd hadden hem te beschermen: zijn moeder, zijn vader, zijn peetvader en nu Perkamentus. Ze waren vastbesloten geweest om ervoor te zorgen dat hem niets overkwam, maar nu was dat voorbij..." Blablabla...
Het komt er dus op neer dat hij met niemend meer kan omgaan, volgens hemzelf, omdat hij bang is dat hen dan ook iets zal overkomen. als sirius niet dood was gegaan had Harry nog meer houvast gehad, maar nu zijn peetvader dood is klopt het allemaal: Zijn ouders wilden hem beschermen, en kwamen daardoor zelf om het leven. dat ligt voor de hand, want Voldemort moest ze wel vermoorden als hij Harry ook om zeep wilde helpen. Dan heeft hij een soort van vader en vriend gevonden in Sirius, en als die om het leven komt is Harry helemaal wanhopig.Nu probeert hij nog voorzichtiger om te gaan met zijn vrienden. Ten slotte verliest hij zijn grootste beschermer, Perkamentus, en komt hij tot de conclusie dat, wat hij ook tegen ze zegt, zijn vrienden alleen veilig zijn als ze geen contact hebben met Harry. Hij probeert het uit te leggen maar ze willen hem toch blijven steunen. Stel dat er nog iemand dood gaat, dan zou Harry helemaal gek worden en Voldemort meer dan ooit willen verslaan. maar als er in die strijd meer mensen sneuvelen, is het het misschien niet eens meer waard om zelf nog in leven te blijven...
De drama, de drama...!  |
Yiip Yiip helemaal mee eens
En ook met LuCos als je zegt dat in het boek staat dat perkamentus dat zei etc.. |
_________________ I Love him- |
|
  |
 |
12cho21
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
89 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 18:41 |
 |
ik wee het niet percies waarom sirius dood ging ja ehh beetje aso maar misshien had jk rowling hem nie meer nodig
(o enne Chaja-girl je avart is geweldig ik ben ook fan van final fantasy X2) |
|
|
  |
 |
LuCos
Beginnend Tovenaar

Verdiend:
121 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 22:34 |
 |
@ Revan Dumbie:
Ja, die link heb ik al eens bekeken, en ik moet eerlijk zeggen het zou mij niet verbazen, maar! onthou 1 ding goed, in de boeken staat dat hij DOOD gaat, en dood is dus dat diegene NIET meer terug komt, en nu ff weer on topic graag !
en nog 1 dingetje:
"Why did Dumbledore freeze Harry? Harry was already invisible to their attackers and in no danger."
staat op die site, maar misschien deed Perkamentus dit wel zodat Harry niet kon aanvallen, en zelf niet in gevaar bracht, en dat Perkamentus al wis dat Harry door meost gaan leven omdat HIJ de enigste was die Voldemort kan stoppen...
EN, wie zou er dan in de begraafkist hebben gelegen?
Maar je hebt gelijk, je weet maar nooit ! |
|
|
  |
 |
Mrs Charlie Weasley
5e jaars

Verdiend:
176 Sikkels
|
Geplaatst:
Zo Jan 01, 2006 23:52 |
 |
ik denk dat de reden dat Sirius dood moest : Harry moet bij zijn oom en tante blijven wonen i.v.m de bloedband en de bescherming( dit heb ik gelezen maar vraag me niet in welk boek)
Harry zou namelijk bij Sirius gaan wonen maar dit kon en mocht niet door gaan.
Perkamentus heeft dat zelf tegen tante Petunia gezegd en hij heeft haar daar nog een keer een (brul)brief over gestuurd.
Dus moest Rowling van Sirius af en dan is dood laten gaan de beste oplossing. |
|
|
  |
 |
Revan Dumbie
Dreuzel

Verdiend:
259 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 19:32 |
 |
@lucos: miss dachten ze dat ie dood was......
en nu egt weer on-topic
Ik denk dat wat mrs Charlie Wemel zegt wel eens waar kan zijn! |
_________________ Do you remember me telling you we are practising non-verbal spells, Potter?
Yes. Said Harry stiffly. Yes sir.
There's no need to call me 'sir', Professor.
~Griffoendor~
Emma Watson!!!!  |
|
  |
 |
anavrin
1e jaars

Verdiend:
48 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 21:38 |
 |
Rowling heeft altijd gezegd dat Sirius dood ging/moest gaan omwille van een zekere reden. Ik denk dan ook niet dat het verhaalaspect 'Sirius' in boek 7 zomaar achterwege zal gelaten worden. In ben er dan ook redelijk zeker van dat zijn dood zal op de één of andere manier zal bijdragen aan de plot van het laatste boek. Dan blijft de vraag natuurlijk welke manier...
Vergeet daarenboven ook niet dat Sirius' Tweewegspiegel nog zijn nut zal bewijzen, aldus Rowling zelf. |
|
|
  |
 |
Heer Voldemort
1e jaars

Verdiend:
45 Sikkels
|
Geplaatst:
Ma Jan 02, 2006 21:41 |
 |
dat zullen we zien in boek 7, misschien wist hij dingen van voldemort die niemand anders wist, we zullen wel zien |
|
|
  |
 |
|